Knock senzor-Čidlo klepání
Moderátoři: Farrael, Lhoty, Moderátoři
Knock senzor-Čidlo klepání
Zdravím všechny přítomné.
Jedná se o Lantru J1 1.6 16V GLS 1993.Je zde na webu někdo,kdo 100% ví,kde je toto čidlo na této Lantře umístěné?Je fakt,že tu byly fotky,které se o tomto senzoru zmiňovaly,ale nebylo to nikým potvrzeno.U většiny motorů,je toto čidlo přišroubované k bloku motoru,někde mezi 2 a 3 válcem.Hledal jsem i v literatuře k lantrám,ale na tuto informaci jsou dost skoupí.
Předem díky za foto,nebo nákres z nějaké dokumentace o umístění čidla.
Jinak podezření na toto čidlo vzniklo při jízdě do kopce,kdy když motor jede v menších otáčkách,tak dochází k rychlému hoření směsi-detonaci uvnitř válců.Chová se to jako,když lidově chrastí ventily.Písty klepou o boky válce.Při prudším přidání plynu se to chová podobně.Motor jinak jede dobře,jen se zdá oproti dříve línější,jako by jel v nějakém nouzovém režimu.Motor má najeto pouhých 75 tis.km Žádné cukání,nebo podobné jevy nejsou pozorovatelné.Prostě 114koní se chová jinak a né takto umírněně.Benzín je tankován BA Natural95.Myslím,že čidlo je v háji a řídící jednotka běží v nějakém nouzovém režimu.
Tak ještě jednou moc prosím o to umístění čidla otřesů motoru u Lantra J1.
S pozdravem Fero
Jedná se o Lantru J1 1.6 16V GLS 1993.Je zde na webu někdo,kdo 100% ví,kde je toto čidlo na této Lantře umístěné?Je fakt,že tu byly fotky,které se o tomto senzoru zmiňovaly,ale nebylo to nikým potvrzeno.U většiny motorů,je toto čidlo přišroubované k bloku motoru,někde mezi 2 a 3 válcem.Hledal jsem i v literatuře k lantrám,ale na tuto informaci jsou dost skoupí.
Předem díky za foto,nebo nákres z nějaké dokumentace o umístění čidla.
Jinak podezření na toto čidlo vzniklo při jízdě do kopce,kdy když motor jede v menších otáčkách,tak dochází k rychlému hoření směsi-detonaci uvnitř válců.Chová se to jako,když lidově chrastí ventily.Písty klepou o boky válce.Při prudším přidání plynu se to chová podobně.Motor jinak jede dobře,jen se zdá oproti dříve línější,jako by jel v nějakém nouzovém režimu.Motor má najeto pouhých 75 tis.km Žádné cukání,nebo podobné jevy nejsou pozorovatelné.Prostě 114koní se chová jinak a né takto umírněně.Benzín je tankován BA Natural95.Myslím,že čidlo je v háji a řídící jednotka běží v nějakém nouzovém režimu.
Tak ještě jednou moc prosím o to umístění čidla otřesů motoru u Lantra J1.
S pozdravem Fero
- Reklama
Re: Knock senzor-Čidlo klepání
Opravdu to nikdo neví?Nikdo jste neměli problém s čidlem klepání motoru?Projevy závady atd.?Vím,že na tomto fóru je mraky informací,ale toto téma moc příspěvků neskýtá.
Chápu,že jsem tu na fóru nový,měl bych nejdříve ukázat,že chci být užitečný a až potom se mi dostane také pomoci.
Dám Vám tedy alespoň na Rapidshare manuály-knhy,které jsem sehnal v ruskénm a angl. jazyce.Možná někdo nemá.Knock senzor jsem našel jen v knize Lantra 1990-2005
jako senzor detonacii,ale zdá se mi podle obrázku,že se jedná o Lantru J2.já potřebuji umístění J1 Lantry.
Tak kdyby náhodou někdo,budu rád.....
Zde odkazy na knihy,které jsem vložil.Jsou to PDF soubory.
http://rapidshare.com/files/258074640/Lantra95.pdf.html
http://rapidshare.com/files/258074646/H ... -.pdf.html
http://rapidshare.com/files/258074657/l ... 5.pdf.html
Chápu,že jsem tu na fóru nový,měl bych nejdříve ukázat,že chci být užitečný a až potom se mi dostane také pomoci.
Dám Vám tedy alespoň na Rapidshare manuály-knhy,které jsem sehnal v ruskénm a angl. jazyce.Možná někdo nemá.Knock senzor jsem našel jen v knize Lantra 1990-2005
jako senzor detonacii,ale zdá se mi podle obrázku,že se jedná o Lantru J2.já potřebuji umístění J1 Lantry.
Tak kdyby náhodou někdo,budu rád.....
Zde odkazy na knihy,které jsem vložil.Jsou to PDF soubory.
http://rapidshare.com/files/258074640/Lantra95.pdf.html
http://rapidshare.com/files/258074646/H ... -.pdf.html
http://rapidshare.com/files/258074657/l ... 5.pdf.html
Re: Knock senzor-Čidlo klepání
Asi jsem si spletl Fórum,nebo to dělají ty dovolené??????????????
55 lidí shlédlo a nikdo kdo má Lantru J1 to neví a ani nikdy neslyšel.Super....
55 lidí shlédlo a nikdo kdo má Lantru J1 to neví a ani nikdy neslyšel.Super....
Re: Knock senzor-Čidlo klepání
Tak napriklad pozeral som to aj na inych zdrojoch a zatial nenasiel tak to sem nebudem pisat... a ludia pozru vlakno, nevedia dopradu presne co tam bude, tak mozno staci trochu vyckat...
Re: Knock senzor-Čidlo klepání
Děkuji ti za odpověď.Asi máš pravdu v tom co říkáš.Lépe nepsat nic a hledat,než psát kraviny a potom být za vola.mayq píše:Tak napriklad pozeral som to aj na inych zdrojoch a zatial nenasiel tak to sem nebudem pisat... a ludia pozru vlakno, nevedia dopradu presne co tam bude, tak mozno staci trochu vyckat...
uvidíme,jak se to vyvrbí.Byla tu série fotek k čidlu teploty a na nich se prý údajně objevovalo to čidlo.Ale nikdo to nepotvrdil.Chtělo by to někoho z odborníků,kteří se tu občas mihnou a jsou ochotni s námi diskutovat a poradit.
Díky ještě jednou,už jsem se bál,že jsem tu sám....Čauky mayq.
Re: Knock senzor-Čidlo klepání
Dik za uznanie,tiez zdravim, pohlo sa to nejak dopredu???
Re: Knock senzor-Čidlo klepání
SZ.mayq píše:Dik za uznanie,tiez zdravim, pohlo sa to nejak dopredu???
Re: Knock senzor-Čidlo klepání
Stále více nabývám dojmu,že Lantra J1 1.6 16V 1993 po facelifte nemá čidlo klepání.Může to někdo z těch,kteří jsou momentálně na tomto vebu alespoň pár vteřin přítomni potvrdit?
Existuje zde osoba vlastnící,nebo znající toto auto a mající povědomost o výskytu Knock senzoru na této variantě Lantry?Neměli to náhodou až J2?
Děkuji náhodným 183 čtenářům tohoto vlákna.
Existuje zde osoba vlastnící,nebo znající toto auto a mající povědomost o výskytu Knock senzoru na této variantě Lantry?Neměli to náhodou až J2?
Děkuji náhodným 183 čtenářům tohoto vlákna.
- black_sheep
- Moderátor
- Příspěvky: 6616
- Registrován: 17 čer 2007, 18:39
Re: Knock senzor-Čidlo klepání
zdar no ja jsem ten pripad ze lantru J1 vubec neznam, ale mel jsem 2 scoupe, mam lantru J2 a coupe a rekl bych ze to cidlo klepani mit bude pac tyhle vsecky auta to meli taky a bez nej jednotka proste nepozna co tam mas za O.Č. no a ty auta by meli bejt univerzalni trosku, nee? cidlo bejva zezadu na bloku nekde pod sanim...
I ❤ cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Re: Knock senzor-Čidlo klepání
To máš pravdu,že bejvá někde pod sáním,ale je tam opravdu dost špatný přístup.Budu muset vyrobit nějaké zrcátko,aby se tam dalo mrknout.Zkoušel jsem i ze spodu,ale není tam vidět.Jinak v katalogu dílů na webu nikde čidlo klepání není uvedeno.Potřebuji mít jistotu,abych mohl toto čidlo vyloučit.black_sheep píše:zdar no ja jsem ten pripad ze lantru J1 vubec neznam, ale mel jsem 2 scoupe, mam lantru J2 a coupe a rekl bych ze to cidlo klepani mit bude pac tyhle vsecky auta to meli taky a bez nej jednotka proste nepozna co tam mas za O.Č. no a ty auta by meli bejt univerzalni trosku, nee? cidlo bejva zezadu na bloku nekde pod sanim...
Jinak je zajímavé,že základní předstih na volnoběh cca 750ot při měření stroboskopem na 1válci je na značce 15stupňů!!!!!!To je hodně,nemění se ani po ukostření servisního bodu nastavení tzvn. Terminal for ignition-timing adjustment,kdy by neměly mít vliv regulační prvky systému na změnu předstihu.
Takže vše se asi bude odehrávat v Crankshaft position senzoru.
Má někdo z odborníků na Fóru nějakou zkušenost s poruchami tohoto senzoru polohy zážehu 1 a 4 válce?Je vůbec taková vada reálná,kdy to má základní předstih 15st.?
Samozřejmě,že po ukostření toho bodu regulace se může dostavit tento snímač na správnou hodnotu,ale já ho mám v polovině rozsahu a netočil jsem s ním.
Nevím,jaký rozsah stupňů je možno s ním nastavit.Možná,že těch 15st.je reakce ECU na poruchu nějakého čidla a ECU jede v náhradním režimu.Je pravda,že dost často trvá delší dobu při startování,než to chytne.Nemá vliv,jestli studené,nebo teplé.Někdy skoro hned a někdy po delším točení startéru.
Tak předem děkuji za postřehy a doufám,že ser někdo z těch 183 lidí,co to četly ozve s nějakým postřehem,či zkušeností...
Díky
Re: Knock senzor-Čidlo klepání
Nikdy nikdo nemrknul při volnoběhu a zahřátém motoru stroboskopem na předstih?Byl by někdo ochoten to pro mne udělat a mrknout na to?
Děkuji Vám ochotným předem.
Děkuji Vám ochotným předem.
- Bishop2225
- **
- Příspěvky: 202
- Registrován: 05 črc 2009, 18:10
- Bydliště: Ostrov, Karlovy Vary
Re: Knock senzor-Čidlo klepání
Zdar chlape...
Nemám strobo, abych to změřil, ale podle toho co jsem studoval v manuálech, tak to ti korejci měří jinak. Měří to připojením nějakýho origo hajzlem, který se připojuje na self diagnosis conector (překlad by zněl divně)
Takže kdo ví jaký hodnoty to má mít když to měříš na svíčce...
Je to popsaný v manuálu Engine Electrical System na straně 5.
A koukal jsem na to čidlo klepání a zatím jsem na něj nikde v manuálech nenarazil...
Pak mě napadá jediná rada... Udělej si rysku na bloku a na tom mrzáku kterým se ladí předstih, povol ho a zkus to seřídit podle ucha... Třeba jen na zkoušku. Já osobně bych si to u tohohle auta nelajznul, ale na 120 jsem ho takhle seřídil, a když jsem se dostal na strobu, bylo to přesný.
Nemám strobo, abych to změřil, ale podle toho co jsem studoval v manuálech, tak to ti korejci měří jinak. Měří to připojením nějakýho origo hajzlem, který se připojuje na self diagnosis conector (překlad by zněl divně)
Takže kdo ví jaký hodnoty to má mít když to měříš na svíčce...
Je to popsaný v manuálu Engine Electrical System na straně 5.
A koukal jsem na to čidlo klepání a zatím jsem na něj nikde v manuálech nenarazil...
Pak mě napadá jediná rada... Udělej si rysku na bloku a na tom mrzáku kterým se ladí předstih, povol ho a zkus to seřídit podle ucha... Třeba jen na zkoušku. Já osobně bych si to u tohohle auta nelajznul, ale na 120 jsem ho takhle seřídil, a když jsem se dostal na strobu, bylo to přesný.
Hyundai Lantra 1,8 GT ... voňavka 92 000 najeto ...
Hyundai Lantra GLS 1,6 16V 84kW, r.v. 95
Plná palba s klima...
už šla do světa
Hyundai Lantra GLS 1,6 16V 84kW, r.v. 95
Plná palba s klima...
už šla do světa
Re: Knock senzor-Čidlo klepání
Zdravím chlape.Bishop2225 píše:Zdar chlape...
Nemám strobo, abych to změřil, ale podle toho co jsem studoval v manuálech, tak to ti korejci měří jinak. Měří to připojením nějakýho origo hajzlem, který se připojuje na self diagnosis conector (překlad by zněl divně)
Takže kdo ví jaký hodnoty to má mít když to měříš na svíčce...
Je to popsaný v manuálu Engine Electrical System na straně 5.
A koukal jsem na to čidlo klepání a zatím jsem na něj nikde v manuálech nenarazil...
Pak mě napadá jediná rada... Udělej si rysku na bloku a na tom mrzáku kterým se ladí předstih, povol ho a zkus to seřídit podle ucha... Třeba jen na zkoušku. Já osobně bych si to u tohohle auta nelajznul, ale na 120 jsem ho takhle seřídil, a když jsem se dostal na strobu, bylo to přesný.
Ten bazmekt o kterém mluvíš je tam sice nakreslen,ale v souvislosti s otáčkami volnoběhu.Na stejné straně hned v bodě 4 se připoju na kostru ten "ignition timing adjustment terminal".Tím se nastaví jednotka pro seřizování základního předstihu 5+-2 st. a měří se strobem,tak jako já.V tuto chvíli by do toho neměla říd.jednotka kecat.Po vypnutí motoru se odstraní to spojení na kostru a po dalším nastartování se naměří aktuální předstih při volnoběhu a ten tam uvádějí 8st. pro 1.6 obsah...
Tak že si myslím,že při měření chybu nedělám.
Potřebuji někoho,kdo má strobo a je ochoten tomu chvilinku věnovat.Stačí mi změřit jen ten aktuální předstih,bez ukostřování toho servisního bodu.Porovnání hodnoty je pro mne důležitý poznatek pro další diagnostický postup...
Díky hoši předem.
- Bishop2225
- **
- Příspěvky: 202
- Registrován: 05 črc 2009, 18:10
- Bydliště: Ostrov, Karlovy Vary
Re: Knock senzor-Čidlo klepání
RESPEKT....FERO píše:Zdravím chlape.Bishop2225 píše:Zdar chlape...
Nemám strobo, abych to změřil, ale podle toho co jsem studoval v manuálech, tak to ti korejci měří jinak. Měří to připojením nějakýho origo hajzlem, který se připojuje na self diagnosis conector (překlad by zněl divně)
Takže kdo ví jaký hodnoty to má mít když to měříš na svíčce...
Je to popsaný v manuálu Engine Electrical System na straně 5.
A koukal jsem na to čidlo klepání a zatím jsem na něj nikde v manuálech nenarazil...
Pak mě napadá jediná rada... Udělej si rysku na bloku a na tom mrzáku kterým se ladí předstih, povol ho a zkus to seřídit podle ucha... Třeba jen na zkoušku. Já osobně bych si to u tohohle auta nelajznul, ale na 120 jsem ho takhle seřídil, a když jsem se dostal na strobu, bylo to přesný.
Ten bazmekt o kterém mluvíš je tam sice nakreslen,ale v souvislosti s otáčkami volnoběhu.Na stejné straně hned v bodě 4 se připoju na kostru ten "ignition timing adjustment terminal".Tím se nastaví jednotka pro seřizování základního předstihu 5+-2 st. a měří se strobem,tak jako já.V tuto chvíli by do toho neměla říd.jednotka kecat.Po vypnutí motoru se odstraní to spojení na kostru a po dalším nastartování se naměří aktuální předstih při volnoběhu a ten tam uvádějí 8st. pro 1.6 obsah...
Tak že si myslím,že při měření chybu nedělám.
Potřebuji někoho,kdo má strobo a je ochoten tomu chvilinku věnovat.Stačí mi změřit jen ten aktuální předstih,bez ukostřování toho servisního bodu.Porovnání hodnoty je pro mne důležitý poznatek pro další diagnostický postup...
Díky hoši předem.
Koukám že jsi přečetl víc stránek než já...
Mno možná zkusím někde sehnat strobo a v neděli na to mrknout a pořádně si přelouskat manuál.
Ale stejně si myslím, že podle toho co píšou se s tím nastavuje předstih. Volnoběh seřizuješ šroubem u sání.
Měl jsem na tom hajzlu krytku dole a je tam zlatej disk s dírama, ktere podle polohy klikový hřídele řídí vstřikování, takže s volnoběhem to asi nebude mít až tolik společnýho.
- Přílohy
-
- hyu.jpg (150.1 KiB) Zobrazeno 345 x
Hyundai Lantra 1,8 GT ... voňavka 92 000 najeto ...
Hyundai Lantra GLS 1,6 16V 84kW, r.v. 95
Plná palba s klima...
už šla do světa
Hyundai Lantra GLS 1,6 16V 84kW, r.v. 95
Plná palba s klima...
už šla do světa
Re: Knock senzor-Čidlo klepání
[/quote]
RESPEKT....
Koukám že jsi přečetl víc stránek než já...
Mno možná zkusím někde sehnat strobo a v neděli na to mrknout a pořádně si přelouskat manuál.
Ale stejně si myslím, že podle toho co píšou se s tím nastavuje předstih. Volnoběh seřizuješ šroubem u sání.
Měl jsem na tom hajzlu krytku dole a je tam zlatej disk s dírama, ktere podle polohy klikový hřídele řídí vstřikování, takže s volnoběhem to asi nebude mít až tolik společnýho.[/quote]
To jsme si nerozuměli.To o čem píšeš (to s otvory a ledoku)opravdu určuje polohu rozvodu motoru a tím zapalování a vstřikování.Já reagoval na ten měřáček na obrázku,který zřejmě měří otáčky motoru a ty se dají nastavit tím šroubkem na sání,jak jsi říkal.
Předstih se mění otáčením toho snímače polohy motoru.Je pro něj důležitá poloha prvního a čtvrtého válce.Před nastavováním jsou právě důležité ty volnoběžné otáčky a propojení toho konektoru na kostru.Potom se nastaví.Po nastavení a vypnutí motoru se odpojí od kostry a po nastartování už to ukazuje aktuální předstih.
Pokud by jsi tu možnost změření předstihu měl,byl bych ti vděčný.-orovnání se vždy hodí a člověk se může v hledání ubírat tím správným směrem.
Díky ještě jednou kámo...
RESPEKT....
Koukám že jsi přečetl víc stránek než já...
Mno možná zkusím někde sehnat strobo a v neděli na to mrknout a pořádně si přelouskat manuál.
Ale stejně si myslím, že podle toho co píšou se s tím nastavuje předstih. Volnoběh seřizuješ šroubem u sání.
Měl jsem na tom hajzlu krytku dole a je tam zlatej disk s dírama, ktere podle polohy klikový hřídele řídí vstřikování, takže s volnoběhem to asi nebude mít až tolik společnýho.[/quote]
To jsme si nerozuměli.To o čem píšeš (to s otvory a ledoku)opravdu určuje polohu rozvodu motoru a tím zapalování a vstřikování.Já reagoval na ten měřáček na obrázku,který zřejmě měří otáčky motoru a ty se dají nastavit tím šroubkem na sání,jak jsi říkal.
Předstih se mění otáčením toho snímače polohy motoru.Je pro něj důležitá poloha prvního a čtvrtého válce.Před nastavováním jsou právě důležité ty volnoběžné otáčky a propojení toho konektoru na kostru.Potom se nastaví.Po nastavení a vypnutí motoru se odpojí od kostry a po nastartování už to ukazuje aktuální předstih.
Pokud by jsi tu možnost změření předstihu měl,byl bych ti vděčný.-orovnání se vždy hodí a člověk se může v hledání ubírat tím správným směrem.
Díky ještě jednou kámo...
Naposledy upravil(a) FERO dne 21 srp 2009, 19:39, celkem upraveno 2 x.