problém so štartovaním
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
problém so štartovaním
Dobrý den. Som majitelom Hyundai Accent 1.5 GLS 1996. O autach moc neviem preto vas ziadam o radu. Auto startuje ako chce....5 krat nastartujem na prvý krat, potom štartujem a nič, proste len bzuci bzuci ale nema co zapalit ako keby sa palivo nedostavalo tam kde ma. Naposledy ked sa mi to stalo som to skusal hadam aj 20 krat a nic. Ked som prisiel za hodinu auto chytilo na 2 krat a islo, odtedy som ho hadam aj 10 krat štartoval a vzdy na prvy pokus. A dnes znova chytil az na 4 krat. Neviem co s tym mam robit ako naschval ma to auto vždy necha niekde mimo domu mate s tým niake skúsenosti ? Poprípade čo tam treba vymenit? alebo kolko by ma asi stalo keby som to dal spravit v hyundai servise.
- Reklama
Re: problém so štartovaním
myslim si že budeš mať asi problém s imobilizerom.Neviem či maš kontrolku na pristrojovke,ale ked ti nesvieti tak nenastartuješ. Možno budeš mať problém len z antenov imobilizera,ale neviem na 100%
Hyundai Acennt GLC 2000 1,5i 66KW
Re: problém so štartovaním
ja mam skor pocit ze to bued starter....aj mne to robi....presne ten isty typ accenta mam aj ja a ze vraj je tam len vyskocena nejaka pruzinka...neviem...do starterov moc nerozumiem
Re: problém so štartovaním
imobilizer to neni určite lebo ten bol tiez chybny ale ten robil to ze ma vobec nepustil k startovaniu , ten uz je odtial prec teda je premosteny ci ako sa to hovori auto štartujem bez imobilizeru normalne iba klučom.
Re: problém so štartovaním
presne takto som to urobil aj ja...imobilizer siel von...ale uz ti viem povedat na 100% ze je to starter.
Re: problém so štartovaním
Ahoj, nepochytil jsem, jestli se startér točí a auto nechytá, nebo jestli jenom slyšíš čerpadlo a nic se netočí. Já mám 1,4 třídveřák a nedávno se mi stalo něco podobného. Otočím klíčkem, slyším čerpadlo, ale startér nic. Povedlo se asi za deset minut. Doma jsem na to koukal a vypadá to, že jsem měl zanešený čidlo pod spojkovým pedálam. Pokud ho nemám sešláplý, nenatočím motor. Promázl jsem to a mám pokoj. Nevím jestli to máte taky na svých modelech, mně to prostě pomohlo.
Škoda actavia super r.v. 62, Škoda 105, 120, Škoda Rapid, Felicia, Trabant, Fiat Uno, Fiat Marea Weekend, Hyundai Accent
Re: problém so štartovaním
no ale ja to mam presne opacne mne sa starter toci a cerpadlo nic teda niesom si isty ci to je cerpadlom proste len mi tam nedojde palivo
Re: problém so štartovaním
FIFO no jj to robi aj mne.starter toci toci ale auto nenastartuje...ked pretocime klucom ten pastorok nam zaskoci naspet a preto neviem nastartovat....aspon moja teoria....a povedalo mi ju uz zopar ludi...
Re: problém so štartovaním
a riesenie je ake ?
Re: problém so štartovaním
Som trochu zmätený.
Keď štartuješ, to tvoje bzzzzzz, ide od štartéra, alebo počuješ palivové čerpadlo (odklop zadné sedáky, tam je príruba, idú do toho drôty)
Ak je to bzzzzzz od palivového čerpadla, možno ti poradím.
Keď štartuješ, to tvoje bzzzzzz, ide od štartéra, alebo počuješ palivové čerpadlo (odklop zadné sedáky, tam je príruba, idú do toho drôty)
Ak je to bzzzzzz od palivového čerpadla, možno ti poradím.
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Re: problém so štartovaním
FIFO...riesenie je take ze bud si kupis novy starter alebo teoreticky ten pastorok je na pruzine...kedze ten pastorok neostane vysunuty ale vrati sa spät mohlo by to znamenat ze je tam zla pruzinka...cize pruzina alebo novy starter.
i30...zozadu to neide na 100% aspon mne nie
i30...zozadu to neide na 100% aspon mne nie
Re: problém so štartovaním
Keďže Accenta tohto typu už nemám, našiel som na nete obrázok štartéra.Vyzerá ako klasický štartér s cievkou.Preto som sa ho pýtal na to bzzzzz. Je niekoľko možnosti, chcel som sa venovať tej "pravej".
1) štartér je v poriadku, vada je v cievke prilepenej na štartéry.
Platí to vtedy, ak pri štartovaní pastorok vysunie ,ale štartér sa neroztočí.Vyskúšať sa to dá veľmi jednoducho. Jeden človek otočí klučikom ako pri štarte, druhý spojí tie veľké kontakty na cievke.Ale nie drôtom, ale nejakým kusom železa, napr kľučom cca 46-50.Urobí paralelné spojenie z už spojenými kontaktami (ktoré môžno kvôli opáleniu nie sú spojené). Idú tam veľké prúdy cca 60-90 amper.A nesmie sa dotknúť kostry lebo bude zvárať A samozrejme vyšlapnúť spojku.
Na starších štartéroch odchádzali práve tieto kontakty v cievke práve kvôli veľkým prúdom a niektoré typy cievok boli aj rozoberacie.
Cievka má za úlohu potiahnuť(vysunúť ) pastork a súčastne na konci vysunutia spojiť napätia z aku do štartéra.Ak vysunie a nespojí...je ticho, počuť len to bzzzz od palivového.
1) štartér je v poriadku, vada je v cievke prilepenej na štartéry.
Platí to vtedy, ak pri štartovaní pastorok vysunie ,ale štartér sa neroztočí.Vyskúšať sa to dá veľmi jednoducho. Jeden človek otočí klučikom ako pri štarte, druhý spojí tie veľké kontakty na cievke.Ale nie drôtom, ale nejakým kusom železa, napr kľučom cca 46-50.Urobí paralelné spojenie z už spojenými kontaktami (ktoré môžno kvôli opáleniu nie sú spojené). Idú tam veľké prúdy cca 60-90 amper.A nesmie sa dotknúť kostry lebo bude zvárať A samozrejme vyšlapnúť spojku.
Na starších štartéroch odchádzali práve tieto kontakty v cievke práve kvôli veľkým prúdom a niektoré typy cievok boli aj rozoberacie.
Cievka má za úlohu potiahnuť(vysunúť ) pastork a súčastne na konci vysunutia spojiť napätia z aku do štartéra.Ak vysunie a nespojí...je ticho, počuť len to bzzzz od palivového.
- Přílohy
-
- TARTER.JPG (21.17 KiB) Zobrazeno 4360 x
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Re: problém so štartovaním
i30 som z toho trosku mimo...skus mi to nejako polopate vysvetlit ja moc do toho nerozumiem...
Re: problém so štartovaním
Môžem to skúsiť, ale neviem , ako to dopadne.
Štartér je vlastne jednosmerný motor a vypinač mu robí práve tá cievka.
Štartovanie znamená, že privedieš +12V do (1), čo je magnetická cievka.Mínusový pól je trvalo zapojený o kostru.Po privedení tohoto napätia cievka vtiahne do seba osku v smere šípky.
Na jednej strane osky, vnútri cievky , sú dva kontakty, navzájom prepojené, väčšinou urobené z plechu na báze mosadzi,medi... Kontakty ktoré vidíš zvonku, to sú tie skrutky s maticami (neviem či M8, alebo M10) sú v kludovom stave rozpojené.A ten plech na oske, ktorý nevidíš, ich spojí do vodivého stavu, ako keby si doma do zástrčky pichol drôty.(Vyhodilo by si ističe ).Udeje sa skrátka to isté, ako keby si tie skrutky navzájom spojil (vyskratoval) šroubovákom .
Pokiaľ je cievka nová, a klzné púzdra v nej nevybehané (majú predpísanú vôlu), kontakty pri štartovaní dosadnú na svoje miesto.Postupom času,so vzrastajúcim počtom štartov sa to mení.
Hlavným problémom tam je, že cez tieto kontakty pri spojení tečú obrovské prúdy.Dochádza k opalovaniu týchto kontaktov-vytvotia sa nich malé krátery a čierne spálené plochy, ktoré majú zlu elektrickú vodivosť, následkom čoho sa pri štarte na kontaktoch produkuje veľké teplo, ktoré spätne opaluje kontakty.Povedal by som -exponenciálna funkcia.Ak to máš opálené, je možné že raz tá cievka "trafí", raz "netrafí".
Skúška je veľmi jednoduchá , bez rozoberania.
Počas štartovania prepojíš tie dve skrutky napr. hrubým šroubovákom.Spojíš vlastne to, čo by malo byť spojené v cievke.Neopri sa o kostru a čakaj veľkú iskru.
Druhý koniec osky súčastne potiahne takú páčku, ktorú asi nevidíš, a ktorá ide cez tú časť cievky, ktorá je spojená zo štartérom. Páčka má otočný bod, takže jej druhý koniec cez takú vidličku vysunie pastorok do záberu s kolesom zotrvačníka.
Ono je to trochu zložitejšie, keby sa ti napríklad skôr spojili kontakty ako sa zasunie pastorok do kolesa, počul by si hnusný zvuk- zub o zub.
Keď auto naskočí, a otáčky zotrvačníka sú vyššie ako otáčky štartéra, vysunie ti automaticky pastorok po takých šikmých drážkach.
Som technik, nie učiteľ, ťažko sa mi to opisuje.
Netvrdím, že tvoja závada je táto, nie som Sybila, ale určite by som to vyskúšal, kým kúpim nový štartér. Myslím si , že štartéru nič nie je.Keď tak cievka, alebo iná porucha v elektrike alebo prívode paliva.
Štartér je vlastne jednosmerný motor a vypinač mu robí práve tá cievka.
Štartovanie znamená, že privedieš +12V do (1), čo je magnetická cievka.Mínusový pól je trvalo zapojený o kostru.Po privedení tohoto napätia cievka vtiahne do seba osku v smere šípky.
Na jednej strane osky, vnútri cievky , sú dva kontakty, navzájom prepojené, väčšinou urobené z plechu na báze mosadzi,medi... Kontakty ktoré vidíš zvonku, to sú tie skrutky s maticami (neviem či M8, alebo M10) sú v kludovom stave rozpojené.A ten plech na oske, ktorý nevidíš, ich spojí do vodivého stavu, ako keby si doma do zástrčky pichol drôty.(Vyhodilo by si ističe ).Udeje sa skrátka to isté, ako keby si tie skrutky navzájom spojil (vyskratoval) šroubovákom .
Pokiaľ je cievka nová, a klzné púzdra v nej nevybehané (majú predpísanú vôlu), kontakty pri štartovaní dosadnú na svoje miesto.Postupom času,so vzrastajúcim počtom štartov sa to mení.
Hlavným problémom tam je, že cez tieto kontakty pri spojení tečú obrovské prúdy.Dochádza k opalovaniu týchto kontaktov-vytvotia sa nich malé krátery a čierne spálené plochy, ktoré majú zlu elektrickú vodivosť, následkom čoho sa pri štarte na kontaktoch produkuje veľké teplo, ktoré spätne opaluje kontakty.Povedal by som -exponenciálna funkcia.Ak to máš opálené, je možné že raz tá cievka "trafí", raz "netrafí".
Skúška je veľmi jednoduchá , bez rozoberania.
Počas štartovania prepojíš tie dve skrutky napr. hrubým šroubovákom.Spojíš vlastne to, čo by malo byť spojené v cievke.Neopri sa o kostru a čakaj veľkú iskru.
Druhý koniec osky súčastne potiahne takú páčku, ktorú asi nevidíš, a ktorá ide cez tú časť cievky, ktorá je spojená zo štartérom. Páčka má otočný bod, takže jej druhý koniec cez takú vidličku vysunie pastorok do záberu s kolesom zotrvačníka.
Ono je to trochu zložitejšie, keby sa ti napríklad skôr spojili kontakty ako sa zasunie pastorok do kolesa, počul by si hnusný zvuk- zub o zub.
Keď auto naskočí, a otáčky zotrvačníka sú vyššie ako otáčky štartéra, vysunie ti automaticky pastorok po takých šikmých drážkach.
Som technik, nie učiteľ, ťažko sa mi to opisuje.
Netvrdím, že tvoja závada je táto, nie som Sybila, ale určite by som to vyskúšal, kým kúpim nový štartér. Myslím si , že štartéru nič nie je.Keď tak cievka, alebo iná porucha v elektrike alebo prívode paliva.
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Re: problém so štartovaním
Chlapi.
1.starter bezne na kazdom aute drzia 2-3 matice /vynimka su stare tazke stroje bmw a pod/
2.ak uz som taky laik ze nerozoznam ci sa toci starter,a ak ano tak ci presmykuje pastorok poprosim suseda nech to popocuva.
3. ak nemam suseda vyhodim starter pripojim ho priamo na akumulator,minus je kovove telo startera,ako zapojit je tu hore na scheme
4. treba poriadne drzat starter bude sa trochu sklbat,na oske sa ma vysunut a roztocit pastorok
toto ste mohli mat uz davno za sebou ale inak starter aj palivove cerpadlo sa da na 100 % diagnostikovat uchom bez montaze za 10 sekund !!!
okrem toho je bezne ne poistkovnici alebo na kryte poistiek vyznacene rele pal. cerpadla /Fuel Pump/,ak diagnostikujem starter a nerozoznam jeho zvuk od zvuku pal. cerpadla tak to rele docasne vytiahnem,naopak ked diagnostikujem pal. cerpadlo tak rele vytiahnem ale prepojim kontakty pri zapnutom zapalovani sa ma cerpadlo spustit,pri rele to neplati,su aj casovane rele a su aj systemy kde sa cerpadlo spusti az ked sa roztoci motor a aj tu su zavislosti na snimaci kluky ci hoci aj maf senzoru atd. ale to uz odbacam.
sorry za vstup uz som to nemohol citat.
1.starter bezne na kazdom aute drzia 2-3 matice /vynimka su stare tazke stroje bmw a pod/
2.ak uz som taky laik ze nerozoznam ci sa toci starter,a ak ano tak ci presmykuje pastorok poprosim suseda nech to popocuva.
3. ak nemam suseda vyhodim starter pripojim ho priamo na akumulator,minus je kovove telo startera,ako zapojit je tu hore na scheme
4. treba poriadne drzat starter bude sa trochu sklbat,na oske sa ma vysunut a roztocit pastorok
toto ste mohli mat uz davno za sebou ale inak starter aj palivove cerpadlo sa da na 100 % diagnostikovat uchom bez montaze za 10 sekund !!!
okrem toho je bezne ne poistkovnici alebo na kryte poistiek vyznacene rele pal. cerpadla /Fuel Pump/,ak diagnostikujem starter a nerozoznam jeho zvuk od zvuku pal. cerpadla tak to rele docasne vytiahnem,naopak ked diagnostikujem pal. cerpadlo tak rele vytiahnem ale prepojim kontakty pri zapnutom zapalovani sa ma cerpadlo spustit,pri rele to neplati,su aj casovane rele a su aj systemy kde sa cerpadlo spusti az ked sa roztoci motor a aj tu su zavislosti na snimaci kluky ci hoci aj maf senzoru atd. ale to uz odbacam.
sorry za vstup uz som to nemohol citat.