Brzdi

1994 - 2005

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Odpovědět
super.soso
**
Příspěvky: 278
Registrován: 27 čer 2007, 14:10
Bydliště: Bratislava

Brzdi

Příspěvek od super.soso »

Mam taky problem bol som na STK a povedali mi, ze mi nebrzi prave koleso co ma dost prevapilo, pri normalnej jazde nic necitim iba to,ze ked prudsie brzdim tak mi trosku taha dolava. Dneska som bol skusat brzdi pred tescom a skusal som nato slapat z 50 az 70km/h a vzdy sa mi zablokovalo iba lave koleso a prave vobec, pri brzdeni nie je pocut piskanie a nic take. Neviete mi poradit co to moze byt?
Hyundai Accent 1.5 12V 88HP r.v. 9/1997
Reklama
 

Uživatelský avatar
jarik65
***
Příspěvky: 795
Registrován: 10 říj 2008, 09:44
Bydliště: Bohumín

Re: Brzdi

Příspěvek od jarik65 »

Zkusil bych odvzdušnit pravé kolo a hned se podívej v jakém stavu jsou destičky
HYUNDAI TUCSON 1.6 T-GDI 4WD White Polar Best of Czech 2018
HYUNDAI ACCENT 1.6i CVVT Elegance Extreme Blue
koupeno 11-2008 věnováno synovi na dojetí
zlatak
**
Příspěvky: 126
Registrován: 06 pro 2008, 23:48

Re: Brzdi

Příspěvek od zlatak »

mám opačnej problém, začalo se přibrždovat levý přední. dost se to pálí. dneska jsem na to koukal a zjistil jsem, že se skoro nevrací brzdící píst. čím to mám promazat nebo co udělat,
aby se líp vracel a destičky nepřibrzďovali stále?
Uživatelský avatar
jarik65
***
Příspěvky: 795
Registrován: 10 říj 2008, 09:44
Bydliště: Bohumín

Re: Brzdi

Příspěvek od jarik65 »

Nezbyde ti nic jinýho než vydělat brzdový váleček vyčistit ho lapovacím šmirglem(zrnitost brusného papíru sem používal 400-600) vyměnit manžetku a dát novou prachovku protože se ti tam asi dostává vlhkost která způsobuje korozi brzdového válečku.Pokud to zvládneš sám tak to jsou korunové záležitosti(manžeta+prachovka)pokud nebudeš muset měnit destičky to už bude stát víc.Tak ať se daří :D
HYUNDAI TUCSON 1.6 T-GDI 4WD White Polar Best of Czech 2018
HYUNDAI ACCENT 1.6i CVVT Elegance Extreme Blue
koupeno 11-2008 věnováno synovi na dojetí
Uživatelský avatar
adam221
****
Příspěvky: 1449
Registrován: 12 pro 2007, 23:24
Bydliště: Bratislava

Re: Brzdi

Příspěvek od adam221 »

jarik65 píše:Nezbyde ti nic jinýho než vydělat brzdový váleček vyčistit ho lapovacím šmirglem(zrnitost brusného papíru sem používal 400-600) vyměnit manžetku a dát novou prachovku protože se ti tam asi dostává vlhkost která způsobuje korozi brzdového válečku.Pokud to zvládneš sám tak to jsou korunové záležitosti(manžeta+prachovka)pokud nebudeš muset měnit destičky to už bude stát víc.Tak ať se daří :D
Ako pisal Jirka... Staci kupit opravnu sadu prednych strmenov a vymenit gumicky a nasledne to odvzdusnit.. Mozno by pomohlo to zatial rozhybat.. Ked sa autom dlksie nejazdi, tak sa stava, ze sa to zapecie vresp. zahrdzavie a niekedy to staci rozhybat... Opravna sada na Favas stoji cca 12euro aj s piestikom, na Clio cca 8 euro bez piestika... Vlasna skusenost, nie raz som to riesil na starsich autach... Vela zdaru pri servise, ak si sikovny zmaknes to sam, pripadne to s kamosom odvzdusnis :D/ a potom sups na STK =D>
Opel Astra H 1,6
Renault Clio RS
Hyundai I30 1.4CVVT 2011 - 2012 - predane
Accent MC CRDi 2007 - 2011 - predane
Accent MC CRDi 2009 - 2021 - ekologika likvidacia
Ak si myslíte že poznáte Hyundai, zamyslite sa znova!
Uživatelský avatar
dzakobo
**
Příspěvky: 269
Registrován: 24 úno 2008, 22:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdi

Příspěvek od dzakobo »

Ahoj, tohle se mi stalo taky.... jediny co ti pomuze je to bud seridit sam doma (muj pripad) a nebo nechat seridit nekde v servisu. Muze to byt rozpinaci tycka..muze byt zarezla nebo cokoli jineho...nejlepsi bude kdyz to sundas a hned uvidis..nejhoprsi je na tom to, ze na to prijdes jestli to brzdi oboje, tak nejak stejne, ve chvili kdy jsi opet na STK... :)
Hyundai TUCSON r.v. 2021, 1.6T-GDI HEV 169Kw
zlatak
**
Příspěvky: 126
Registrován: 06 pro 2008, 23:48

Re: Brzdi

Příspěvek od zlatak »

ahoj chalani,

mám podobný problém - levé přední kolo mi stále přibržďuje a trochu se peče.
sundal jsem brzdič a zjistil jsem, že mi nevrací pístek. no, pokoušel jsem ho rozhejbat,
odvzdušnit, ale jde šíleně ztuha...není na něm rez, takže zarezlé to není. auto brzdí dobře,
ale pístek nevrací -že by špatný hlavní brzdový válec? nebo ten pístek jde něčím promazat?
Uživatelský avatar
Kengi
*
Příspěvky: 10
Registrován: 27 říj 2009, 19:26
Bydliště: Ostrava-....tam někde...
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdi

Příspěvek od Kengi »

a co takhle regulace brzdného tlaku................??????????????? [-X [-X
Uživatelský avatar
alarm
******
Příspěvky: 3685
Registrován: 08 kvě 2009, 21:31
Bydliště: BLAVA

Re: Brzdi

Příspěvek od alarm »

Ak mu ostatné brzdia dobre, skôr typujem na gumený okrúžok-tak ako je to tu už napísané :arrow: sada nahradných tesnení.
Jediná sila, ktorá vracia naspäť piestik je gumička-okrúžok, ktorá vlastne svojou pružnosťou aj vymedzuje vôlu medzi valčekom a kotúčom.
Vo väčšine prípadou je to kombinácia sairajtu, ktorý sa dostane do úzkeho priestoru pod piestik a stratou pružnosti okrúžku-nevládze vrátiť piestik.
Brzdová kvapalina, aj keď sa to na prvý pohĺad nezdá, cirkuluje, a zo vzdušného kyslíka viaže vodu :arrow: pokles bodu varu a sairajt.Aukladá sa práve v miestach, z najmenším prúdením.
Preto ja každé tri roky mením brzdovú kvapalinu, aj keď bod varu je ešte v norme.Tri krát mi v živote prdli za jazdy brzdy, štvrtý krát už nemusím :mrgreen:
Přílohy
KOTUČOVE.JPG
KOTUČOVE.JPG (51.98 KiB) Zobrazeno 2327 x
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)

Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD

alarm.ba@gmail.com
Uživatelský avatar
mischo
**
Příspěvky: 173
Registrován: 26 dub 2008, 12:07
Bydliště: Kendice SK

Re: Brzdi

Příspěvek od mischo »

NO ja som robil kvoli zadnym bubnom STK na 3x. Prvy krat nebrzdili a pocitac vyhodil ze nedostacujuce. Vymene oblozenie a piestiky. Manzelka isla a znova zle. Boli sice dobre, ale rucna slabota pretoze este oblozenie nesadlo. Tak na dalsi den znova a urobil som to tak ze som dal ten plastovy kryt dole a ukazal manzelke ze ked uz pojde dovnutra STK tak zoberie 10 -ku klucik a utiahne nastavovacie srouby ktore su pod rucnou a ked vyjde tak ich naspat povolit musi aby nezodralo oblozenie. Tak to spravila a preslo :))))). Taka mala finta ale pomohla.
Accent 96, 1.5 12V
190 000 km
Uživatelský avatar
alarm
******
Příspěvky: 3685
Registrován: 08 kvě 2009, 21:31
Bydliště: BLAVA

Re: Brzdi

Příspěvek od alarm »

Ísť s novým obložením na STK ](*,)
Brzdy musia "sadnúť"
normálne sa to robí tak, že prejdeš pár 10-tok km a brzdíš len ručnou-najlepšie nie v centre a nie počas špičky :mrgreen:
Keď som menil kotúče, servisák povedal: opatrne!
A fakt-nové kotúče , nové obloženie,brzda zaberala hneď na vrchu, ale auto išlo ďalej.
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)

Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD

alarm.ba@gmail.com
ivan
Moderátor
Příspěvky: 2284
Registrován: 08 srp 2005, 00:10
Bydliště: Domažlicko

Re: Brzdi

Příspěvek od ivan »

zlatak píše:ahoj chalani,

mám podobný problém - levé přední kolo mi stále přibržďuje a trochu se peče.
sundal jsem brzdič a zjistil jsem, že mi nevrací pístek. no, pokoušel jsem ho rozhejbat,
odvzdušnit, ale jde šíleně ztuha...není na něm rez, takže zarezlé to není. auto brzdí dobře,
ale pístek nevrací -že by špatný hlavní brzdový válec? nebo ten pístek jde něčím promazat?
Vyměň brzdovou hadičku :!: ,propouští jen při sešlápnuti brzdového pedálu,brzdovka po uvolnění brzdového pedálu se potom nevrací zpět do nádobky,unitř brdové hadičky se ti to drolí,propíchnout to nejde :wink:
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)
super.soso
**
Příspěvky: 278
Registrován: 27 čer 2007, 14:10
Bydliště: Bratislava

Re: Brzdi

Příspěvek od super.soso »

ja uz mam problem vyrieseny,musel som vymenit oba kotuce a dat nove brzdove dosticky a novu brzdovu a odvzdusnit
Hyundai Accent 1.5 12V 88HP r.v. 9/1997
Uživatelský avatar
zahyx
Moderátor
Příspěvky: 2129
Registrován: 12 črc 2005, 12:51
Bydliště: City Pce
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdi

Příspěvek od zahyx »

alarm píše: Jediná sila, ktorá vracia naspäť piestik je gumička-okrúžok, ktorá vlastne svojou pružnosťou aj vymedzuje vôlu medzi valčekom a kotúčom.
:mrgreen:
na zpatek pistek ti vraci koutouc zkus si otocit s kolem a v jednom miste to pujde tíž (řikal mi to jeden automechanik tak snad nekecal)
Hyundai Sonata GLS 2,7 V6 127kW r.v.2003 LPG- sekvenční vstřikování
předchozí
Hyundai Elantra GLS 1,6DOHC 16V 79kW r.v.2002 LPG- sekvenční vstřikování konečně

věrný značce :hyu: :!:
Odpovědět

Zpět na „ACCENT“