Spojka
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
- Reklama
Re: Spojka
jestli zabírá až tak pozdě, tak už zřejmě ani seštelování příliš nepomůže, maximálně o něco oddálí problém. Bude to minimálně na novou lamelu. Prokluzuje to nebo zabírá ihned? Taky už může být lamela sjetá na mrť, tak aby se to nekouslo.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
- zahyx
- Moderátor
- Příspěvky: 2129
- Registrován: 12 črc 2005, 12:51
- Bydliště: City Pce
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spojka
ja jsem menil spoku pri 125 000 moc dlouho nevydrzela ale u tehlech aut je to normálni
Hyundai Sonata GLS 2,7 V6 127kW r.v.2003 LPG- sekvenční vstřikování
předchozí
Hyundai Elantra GLS 1,6DOHC 16V 79kW r.v.2002 LPG- sekvenční vstřikování konečně
věrný značce :hyu: :!:
předchozí
Hyundai Elantra GLS 1,6DOHC 16V 79kW r.v.2002 LPG- sekvenční vstřikování konečně
věrný značce :hyu: :!:
Re: Spojka
Mne dvakrat odeslo driv lozisko spojky. Spojka jako takoma jeste ne, ale kdyz uz menit lozisko, tak i celou spojku. Ona ta prace neni zrovna levna. Jinak zkusenost mam opacnou jak zahyx, momentaln e mam bez par drobnych 200tkm a menim jen kvuli rachtajicimu lozisku.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Spojka
tak na crdi, kde to zabírá odspodu a prakticky bez plynu se ani moc nečeká, že by odešla dříve. U benzinu ty rozjezdy jsou pro spojku nejhorší.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
- zahyx
- Moderátor
- Příspěvky: 2129
- Registrován: 12 črc 2005, 12:51
- Bydliště: City Pce
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spojka
me to zabira od spodu co je novámirpie píše:tak na crdi, kde to zabírá odspodu a prakticky bez plynu se ani moc nečeká, že by odešla dříve. U benzinu ty rozjezdy jsou pro spojku nejhorší.
Hyundai Sonata GLS 2,7 V6 127kW r.v.2003 LPG- sekvenční vstřikování
předchozí
Hyundai Elantra GLS 1,6DOHC 16V 79kW r.v.2002 LPG- sekvenční vstřikování konečně
věrný značce :hyu: :!:
předchozí
Hyundai Elantra GLS 1,6DOHC 16V 79kW r.v.2002 LPG- sekvenční vstřikování konečně
věrný značce :hyu: :!:
Re: Spojka
Kdyz uz jsi to mirpie nakousl...proc naftak pri rozjezdu jen tak nechcipne?
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Spojka
Protože má jedničku víc nakrátko a má větší krouťák na volnoběhu
Lantra J2 fl 2,0 r.v.1999 LPG
Lantra J2 1,8 16V, po poctivých 350 000 km odchod na odpočinek (zdroj ND)
Lantra J2 1,8 16V, po poctivých 350 000 km odchod na odpočinek (zdroj ND)
Re: Spojka
chlapi, to je zajímavé, už jsem nad tím taky přemýšlel. Třeba TDi nebo TDCi se musí vytočit při rozjezdu, jinak chcípne. A diesel elantrou se rozjíždím na volnoběh a teprve pak přidávám plyn. Je to šetrnější ke spojce. Kde se ten krouřák bere? Podle grafu je stejný u škody forda a hyundaie v oblasti 850 ot
Ford Mondeo TDCi 96 kW, Euro 4
Elantra, model 2004, CRDi (zůstala v rodině)
Dříve: Accent, model 2003, CRDi (zůstal v rodině)
Elantra, model 2004, CRDi (zůstala v rodině)
Dříve: Accent, model 2003, CRDi (zůstal v rodině)
Re: Spojka
docela roztomilý překlepy
Ford Mondeo TDCi 96 kW, Euro 4
Elantra, model 2004, CRDi (zůstala v rodině)
Dříve: Accent, model 2003, CRDi (zůstal v rodině)
Elantra, model 2004, CRDi (zůstala v rodině)
Dříve: Accent, model 2003, CRDi (zůstal v rodině)
- black_sheep
- Moderátor
- Příspěvky: 6616
- Registrován: 17 čer 2007, 18:39
Re: Spojka
ono zabirani nahore nemusi nutne znamenat problem. me na coupe zabira spojka taky na poslednim milimentru a to mam temer novou original spojku. delalo to pred vymenou a chova se to tak i po - takze v tom bych nevidel problem.
I ❤ cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Re: Spojka
Me spis prekvapuje, ze vubec u nejakyho hyundaie zabira dole...s takovym jsem jeste nejel...a ani nechci, stacilo mi to ve fabii, sotva jsem pobolil nohu, uz se to dusilo:D
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Spojka
turbodiesel má k dispozici větší točivý moment už při nižších otáčkách. Maximum točivého momentu je u turbonafty kolem 1800-2100ot/min, pak to padá. U atmosferickýho benzinu je maximum někde kolem 4200-6000ot/min podle typu motoru a většinou má méně, než diesel, tedy menší točivý moment a ještě později.....(turbobenzin, to už je jiný kafe - moment co nafta nebo ještě větší a v rozmezí třeba 1900-5000ot/min, zas podle motoru).Hardcam píše:Kdyz uz jsi to mirpie nakousl...proc naftak pri rozjezdu jen tak nechcipne?
Dobře se to dá vysvětlit či pochopit na extrémech- nesmyslné porovnání sportovní motorka vs. tahač návěsů. Kdejaká sebelepší zalehávačka má objem motoru třeba 1000ccm a maximální točivý moment nějakých 95Nm při 10tis ot/min, výkon pak 160koní při 14tis ot/min, třeba, ted to střílím z hlavy. Ten náklaďák má objem motoru třeba 12000ccm, turbo, diesel, šestiválec a ty maj kolem 1000Nm (tedy deseti násobek toho co ta motorka) při 1000ot/min (10x dříve než motorka), výkon pak 350koní při 2400ot/min.
Tady je jasně vidět, co se stane, když za oba samohyby hodíš vozíček se dřevem na zatopení v chalupě.
Ten tahač to ani neucítí...Hodíš to za motorku, která s tím momentem kolem 100Nm má šanci to utáhnout, ale než se to rozjede, tak shoří spojka, protože tam bude točit těch 12tis ot/min, aby držel ten potřebnej moment.
A při rozjedu je to stejný. Rozhoduje hmotonost, která je roztahována a točivý moment, který je díky vhodné převodovce k dispozici. Tedy pokud by ta motorka dostala kratší převodovku a aspon s 12ti stupni, kde jednička by jela místo 100km/h třeba 10km/h, tak bys to dřevo s tou motorkou utáhl taky, ale na sprinty by to pak bylo nepoužitelný.....
Proto pořád říkám, až budu chtít tahat vozejky nebo auta z příkopu, pořídím si naftu, ale zatím bych to nevyužil .
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
- zahyx
- Moderátor
- Příspěvky: 2129
- Registrován: 12 črc 2005, 12:51
- Bydliště: City Pce
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spojka
pekne receno
Hyundai Sonata GLS 2,7 V6 127kW r.v.2003 LPG- sekvenční vstřikování
předchozí
Hyundai Elantra GLS 1,6DOHC 16V 79kW r.v.2002 LPG- sekvenční vstřikování konečně
věrný značce :hyu: :!:
předchozí
Hyundai Elantra GLS 1,6DOHC 16V 79kW r.v.2002 LPG- sekvenční vstřikování konečně
věrný značce :hyu: :!:
Re: Spojka
Dekuju za brilantni vysvetleni, konecne tomu aspon rozumim. Jeste jednou diky a diky
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT