Ztráta výkonu, rapidní zvýšení spotřeby

Moderátoři: Farrael, Lhoty, Moderátoři

FERO
*
Příspěvky: 43
Registrován: 13 črc 2009, 16:11

Re: Ztráta výkonu, rapidní zvýšení spotřeby

Příspěvek od FERO »

Zdravím.
A nepletete si náhodou veličinu komprese-stupeň komprese,tedy kompresní poměr nestlačený a stlačený objem válce(matematický výpočet)....S kompresním tlakem ve válci naměřený tlakoměrem?????
Reklama
 

Uživatelský avatar
Rave
***
Příspěvky: 687
Registrován: 06 srp 2008, 14:28
Bydliště: Vyškov CZ / Birmingham UK
Kontaktovat uživatele:

Re: Ztráta výkonu, rapidní zvýšení spotřeby

Příspěvek od Rave »

Accentdevil píše:Jinak me napada otazka:

Lantra ma udajne komprese 9,9....Rybář nameril +- na vsech 13
Xedos ma udajne komprese 9,0....Ja nameril +- na vsech 11
si plete kompresni pomer benzin vs vzduch

to co rybar nameril je komprese stlaceni valcu
aj em Miris.Aj em madrfakr mekanik
Uživatelský avatar
black_sheep
Moderátor
Příspěvky: 6616
Registrován: 17 čer 2007, 18:39

Re: Ztráta výkonu, rapidní zvýšení spotřeby

Příspěvek od black_sheep »

komprese, kompresni tlak je tlak ve valcich. je teda v atmosferach... takze 12 atm napriklad.

Kompresni pomer nema nic spolecnyho s lambda pomerem (vzduch, benzin) ale je to pomer nasate smesi a stlacene smesi... takze napriklad 9.9:1, casto se to zjednodusuje a rika se jen 9.9 a pak se to plete...
I cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Uživatelský avatar
Rave
***
Příspěvky: 687
Registrován: 06 srp 2008, 14:28
Bydliště: Vyškov CZ / Birmingham UK
Kontaktovat uživatele:

Re: Ztráta výkonu, rapidní zvýšení spotřeby

Příspěvek od Rave »

black_sheep píše:komprese, kompresni tlak je tlak ve valcich. je teda v atmosferach... takze 12 atm napriklad.

Kompresni pomer nema nic spolecnyho s lambda pomerem (vzduch, benzin) ale je to pomer nasate smesi a stlacene smesi... takze napriklad 9.9:1, casto se to zjednodusuje a rika se jen 9.9 a pak se to plete...
presne tak.

Rybář píše:
Tak vzhledem k tomu, že mi ráno zase blblo auto-jelo na 3 válce, tak jsem rovnou změřil ty komprese (když už jelo normálně)
Výsledky jsou následující-měřené na relativně studeném motoru, teplý motor otestuji příště:

1.válec - 13
2.válec - 13-13,5 (ten jsem měřil dvakrát a podruhé už se dostal pouze na 13)
3.válec - 13
4. válec -12,5

Zaráží mě ten rozdíl mezi druhým a čtvrtým válcem, ale jinak se mi to zdá celkem v pohodě. Co myslíte???


no take zalezi jak mas kvalitni kompresiometr.Ale vesmes rozdil 0.5 je jeste v poho.
aj em Miris.Aj em madrfakr mekanik
Uživatelský avatar
Accentdevil
*****
Příspěvky: 1724
Registrován: 03 úno 2009, 11:48
Bydliště: Sokolov

Re: Ztráta výkonu, rapidní zvýšení spotřeby

Příspěvek od Accentdevil »

Rave píše:
Accentdevil píše:Jinak me napada otazka:

Lantra ma udajne komprese 9,9....Rybář nameril +- na vsech 13
Xedos ma udajne komprese 9,0....Ja nameril +- na vsech 11
si plete kompresni pomer benzin vs vzduch

to co rybar nameril je komprese stlaceni valcu

Hele stejne jsem to nepobral #-o Me to merili v servise a namerily 11, ale papirove se uvadi 9,0...

Ja to nepobral stejne, tak trpelivost semnou :lol: dik

Jinak, nejake info o te oktavce co je k prodeji? Maminy pritel chce koupit oktavku, tak by me zajimal rok, obsah, vykon, stav, cena atd

Dik
Volkswagen Passat 2.8 V6 30V 142KW r.v.1999 LPG (ČERNÁ-METALÍZA)
Fiat Tipo 1,6 57KW r.v. 1991 LPG (ZELENÁ-METALÍZA)
Mazda Xedos6 1.6 16V DOHC 79KW r.v.1996(ZELENÁ-METALÍZA)
Bylo:
Škoda Favorit
Hyundai Accent 1.3 12V 62KW 3-dv, r.v.1997(ŠEDÁ-METALÍZA)

V.a.l.i.5@seznam.cz
Uživatelský avatar
Accentdevil
*****
Příspěvky: 1724
Registrován: 03 úno 2009, 11:48
Bydliště: Sokolov

Re: Ztráta výkonu, rapidní zvýšení spotřeby

Příspěvek od Accentdevil »

#-o to jsem chtel poslat do SZ, ja blb...
Volkswagen Passat 2.8 V6 30V 142KW r.v.1999 LPG (ČERNÁ-METALÍZA)
Fiat Tipo 1,6 57KW r.v. 1991 LPG (ZELENÁ-METALÍZA)
Mazda Xedos6 1.6 16V DOHC 79KW r.v.1996(ZELENÁ-METALÍZA)
Bylo:
Škoda Favorit
Hyundai Accent 1.3 12V 62KW 3-dv, r.v.1997(ŠEDÁ-METALÍZA)

V.a.l.i.5@seznam.cz
Uživatelský avatar
black_sheep
Moderátor
Příspěvky: 6616
Registrován: 17 čer 2007, 18:39

Re: Ztráta výkonu, rapidní zvýšení spotřeby

Příspěvek od black_sheep »

black_sheep píše:komprese, kompresni tlak je tlak ve valcich. je teda v atmosferach... takze 12 atm napriklad.

Kompresni pomer nema nic spolecnyho s lambda pomerem (vzduch, benzin) ale je to pomer nasate smesi a stlacene smesi... takze napriklad 9.9:1, casto se to zjednodusuje a rika se jen 9.9 a pak se to plete...
nepochopil..? ani takto? z fyziky snad vis co je tlak, a pomer je zase matematicka zalezitost..
I cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Uživatelský avatar
Rave
***
Příspěvky: 687
Registrován: 06 srp 2008, 14:28
Bydliště: Vyškov CZ / Birmingham UK
Kontaktovat uživatele:

Re: Ztráta výkonu, rapidní zvýšení spotřeby

Příspěvek od Rave »

Kompresní poměr u spalovacích motorů udává poměr mezi objemem směsi nasáté a objemem směsi stlačené. U zážehových motorů se kompresní poměr pohybuje od 8:1 do 13:1. U vznětových motorů se kompresní poměr pohybuje od 14:1 do 23:1. Při tak vysoké kompresi se nasátý vzduch vlivem stlačení extrémně zahřeje, díky čemuž se vstříknuté palivo okamžitě samovolně vznítí.
Naposledy upravil(a) Rave dne 11 bře 2010, 10:47, celkem upraveno 1 x.
aj em Miris.Aj em madrfakr mekanik
Uživatelský avatar
Jam
**
Příspěvky: 253
Registrován: 21 bře 2008, 11:26
Bydliště: Olomouc

Re: Ztráta výkonu, rapidní zvýšení spotřeby

Příspěvek od Jam »

Hošihoši, vykládáte tady bludy.

Kompresní poměr (to 9:1) je poměr objemů spalovacího prostoru před a po stlačení.

Tlak ve válci (těch 12 atm) je skutečný tlak ve válci po stlačení a to, že je větší než 9 je kvůli tomu, že se ten luft při stlačování silně zahřívá, čímž se snaží rozpínat a opět zvyšuje svůj tlak.

Poměr vzduch - palivo nemá s těmahle veličinama vůbec nic společnýho a na všech našich kárách je 14.7:1, pokud si to někdo neupravil.
Lantra J2 fl 2,0 r.v.1999 LPG
Lantra J2 1,8 16V, po poctivých 350 000 km odchod na odpočinek (zdroj ND)
Uživatelský avatar
Rave
***
Příspěvky: 687
Registrován: 06 srp 2008, 14:28
Bydliště: Vyškov CZ / Birmingham UK
Kontaktovat uživatele:

Re: Ztráta výkonu, rapidní zvýšení spotřeby

Příspěvek od Rave »

Jam píše:Hošihoši, vykládáte tady bludy.

Kompresní poměr (to 9:1) je poměr objemů spalovacího prostoru před a po stlačení.

Tlak ve válci (těch 12 atm) je skutečný tlak ve válci po stlačení a to, že je větší než 9 je kvůli tomu, že se ten luft při stlačování silně zahřívá, čímž se snaží rozpínat a opět zvyšuje svůj tlak.

Poměr vzduch - palivo nemá s těmahle veličinama vůbec nic společnýho a na všech našich kárách je 14.7:1, pokud si to někdo neupravil.

14,7????? to je pro diesel uz [-X
aj em Miris.Aj em madrfakr mekanik
Uživatelský avatar
black_sheep
Moderátor
Příspěvky: 6616
Registrován: 17 čer 2007, 18:39

Re: Ztráta výkonu, rapidní zvýšení spotřeby

Příspěvek od black_sheep »

Jam píše:Hošihoši, vykládáte tady bludy.

Kompresní poměr (to 9:1) je poměr objemů spalovacího prostoru před a po stlačení.

Tlak ve válci (těch 12 atm) je skutečný tlak ve válci po stlačení a to, že je větší než 9 je kvůli tomu, že se ten luft při stlačování silně zahřívá, čímž se snaží rozpínat a opět zvyšuje svůj tlak.

Poměr vzduch - palivo nemá s těmahle veličinama vůbec nic společnýho a na všech našich kárách je 14.7:1, pokud si to někdo neupravil.
vzdyt to kua rikam! vcetne toho lambda pomeru, kterej je opravdu 14.6:1 v pripade lambda = 1
I cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Uživatelský avatar
Jam
**
Příspěvky: 253
Registrován: 21 bře 2008, 11:26
Bydliště: Olomouc

Re: Ztráta výkonu, rapidní zvýšení spotřeby

Příspěvek od Jam »

Rave píše:
Jam píše:Hošihoši, vykládáte tady bludy.

Kompresní poměr (to 9:1) je poměr objemů spalovacího prostoru před a po stlačení.

Tlak ve válci (těch 12 atm) je skutečný tlak ve válci po stlačení a to, že je větší než 9 je kvůli tomu, že se ten luft při stlačování silně zahřívá, čímž se snaží rozpínat a opět zvyšuje svůj tlak.

Poměr vzduch - palivo nemá s těmahle veličinama vůbec nic společnýho a na všech našich kárách je 14.7:1, pokud si to někdo neupravil.

14,7????? to je pro diesel uz [-X
Diesel má poměr vzduch/palivo proměnný a tím reguluje výkon. Prostě do dízla jde vzduchu furt maximum (nemá škrtící klapku) a podle toho kolik dá paliva tak jede. Zatímco benzín dá vždy vzduch/14.7 paliva (mimo pár situací)

A pardon, já si to zapoměl obnovit, už Blekšíp vysvětlil předemnou-
Lantra J2 fl 2,0 r.v.1999 LPG
Lantra J2 1,8 16V, po poctivých 350 000 km odchod na odpočinek (zdroj ND)
Uživatelský avatar
black_sheep
Moderátor
Příspěvky: 6616
Registrován: 17 čer 2007, 18:39

Re: Ztráta výkonu, rapidní zvýšení spotřeby

Příspěvek od black_sheep »

v pohode :lol: pripadal jsem si akorat trosku jako tatar, tak se na me nezlob ze jsem tak vystekl... :wink:
I cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Re: Ztráta výkonu, rapidní zvýšení spotřeby

Příspěvek od mirpie »

přesně tak, bezninový motory maj hmotnostní poměr (neplést s objemovým) 14,7kg vzduchu ku 1kg paliva, což odpovídá lambda=1, tzv, stechiometrický poměr.Pokud je lambda < 1, jedná se o bohatou směs na palivo, např, při studeném startu. Naopak chudá směs je lambda > 1. Diesely jak již bylo psáno, nemaj škrticí klapku (což už zcela neplatí, motory 2.0TDI od VW ji mají), čímž hrnou do válce pořád maximální množství vzduchu a pracují tak s neustálým přebytkem vzduchu vúč palivu, např, lambda = 5 a výkon tak řídí pouze dávkou vstříknutého paliva, tedy kvalitativní řízení. V tom je turbodiesel vždycky úspornější než turbobenzín, kde u turbobenzinu o kolik natlačíte víc vzduchu, o tolik (hmotnostně) musíte nacpat více paliva, aby byla zapalitelná směs (okolo té lamda =1).

A ty kompresní tlaky 13bar (=13atm=1,3MPa=1300kPa) je skutečný tlak naměřený ve válci s vlivem teploty, tedy nasátý vzduch, stlačený pístem do horní úvrati klikového hřídele.
Naproti tomu kompresní poměr je čistě matematický poměr mezi objemem směsi nasaté a objemem směsi sltačené, jak již bylo napsáno, u turbobenzinu kolem 8:1 - 9.5:1, u atmos.benzinů od 8,5:1 po 13:1, kde čím vyšší poměr, tím větší nutnost mít vysokooktanové palivo. U dieselů od 15:1 po 23:1, tedy větší poměr stlačení, tím větší tlak a teplota.

Těch poměrů a nepoměrů je víc, např. vydané peníze za množství natankovaného paliva :-)
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Uživatelský avatar
Rybář
*****
Příspěvky: 1615
Registrován: 23 bře 2008, 15:29
Bydliště: Praha

Re: Ztráta výkonu, rapidní zvýšení spotřeby

Příspěvek od Rybář »

Hoši, malinko to oživím. Zase se mi zdá, že auto občas ztrácí tah. Vyměním preventivně palivový filtr. Teda preventivně, je tam originál, tak minimálně 10 let starej :mrgreen: Co si myslíte o palivovém filtru Premium z AutoPB??? Vyplatí se dát tenhle levnej a nebo si radši připlatit 4 kila za originál? Podle mě to bude stejný, ale radši se ptám
Hyundai Lantra GLS, 1,6i 16V 84kW, r.v.1996
Hyundai New Accent Elegance, 1,6i 16V 82kW, r.v.2008
bylo: 2x Hyundai Accent GLS, 1.3i 12V 55kW, r.v. 1994
VAZ 21011, 1.3 50kW, r.v. 1977
Odpovědět

Zpět na „Benzín“