Ztráta výkonu, rapidní zvýšení spotřeby
Moderátoři: Farrael, Lhoty, Moderátoři
Re: Ztráta výkonu, rapidní zvýšení spotřeby
Zdravím.
A nepletete si náhodou veličinu komprese-stupeň komprese,tedy kompresní poměr nestlačený a stlačený objem válce(matematický výpočet)....S kompresním tlakem ve válci naměřený tlakoměrem?????
A nepletete si náhodou veličinu komprese-stupeň komprese,tedy kompresní poměr nestlačený a stlačený objem válce(matematický výpočet)....S kompresním tlakem ve válci naměřený tlakoměrem?????
- Reklama
- Rave
- ***
- Příspěvky: 687
- Registrován: 06 srp 2008, 14:28
- Bydliště: Vyškov CZ / Birmingham UK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ztráta výkonu, rapidní zvýšení spotřeby
si plete kompresni pomer benzin vs vzduchAccentdevil píše:Jinak me napada otazka:
Lantra ma udajne komprese 9,9....Rybář nameril +- na vsech 13
Xedos ma udajne komprese 9,0....Ja nameril +- na vsech 11
to co rybar nameril je komprese stlaceni valcu
aj em Miris.Aj em madrfakr mekanik
- black_sheep
- Moderátor
- Příspěvky: 6616
- Registrován: 17 čer 2007, 18:39
Re: Ztráta výkonu, rapidní zvýšení spotřeby
komprese, kompresni tlak je tlak ve valcich. je teda v atmosferach... takze 12 atm napriklad.
Kompresni pomer nema nic spolecnyho s lambda pomerem (vzduch, benzin) ale je to pomer nasate smesi a stlacene smesi... takze napriklad 9.9:1, casto se to zjednodusuje a rika se jen 9.9 a pak se to plete...
Kompresni pomer nema nic spolecnyho s lambda pomerem (vzduch, benzin) ale je to pomer nasate smesi a stlacene smesi... takze napriklad 9.9:1, casto se to zjednodusuje a rika se jen 9.9 a pak se to plete...
I ❤ cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
- Rave
- ***
- Příspěvky: 687
- Registrován: 06 srp 2008, 14:28
- Bydliště: Vyškov CZ / Birmingham UK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ztráta výkonu, rapidní zvýšení spotřeby
presne tak.black_sheep píše:komprese, kompresni tlak je tlak ve valcich. je teda v atmosferach... takze 12 atm napriklad.
Kompresni pomer nema nic spolecnyho s lambda pomerem (vzduch, benzin) ale je to pomer nasate smesi a stlacene smesi... takze napriklad 9.9:1, casto se to zjednodusuje a rika se jen 9.9 a pak se to plete...
Rybář píše:
Tak vzhledem k tomu, že mi ráno zase blblo auto-jelo na 3 válce, tak jsem rovnou změřil ty komprese (když už jelo normálně)
Výsledky jsou následující-měřené na relativně studeném motoru, teplý motor otestuji příště:
1.válec - 13
2.válec - 13-13,5 (ten jsem měřil dvakrát a podruhé už se dostal pouze na 13)
3.válec - 13
4. válec -12,5
Zaráží mě ten rozdíl mezi druhým a čtvrtým válcem, ale jinak se mi to zdá celkem v pohodě. Co myslíte???
no take zalezi jak mas kvalitni kompresiometr.Ale vesmes rozdil 0.5 je jeste v poho.
aj em Miris.Aj em madrfakr mekanik
- Accentdevil
- *****
- Příspěvky: 1724
- Registrován: 03 úno 2009, 11:48
- Bydliště: Sokolov
Re: Ztráta výkonu, rapidní zvýšení spotřeby
Rave píše:si plete kompresni pomer benzin vs vzduchAccentdevil píše:Jinak me napada otazka:
Lantra ma udajne komprese 9,9....Rybář nameril +- na vsech 13
Xedos ma udajne komprese 9,0....Ja nameril +- na vsech 11
to co rybar nameril je komprese stlaceni valcu
Hele stejne jsem to nepobral Me to merili v servise a namerily 11, ale papirove se uvadi 9,0...
Ja to nepobral stejne, tak trpelivost semnou dik
Jinak, nejake info o te oktavce co je k prodeji? Maminy pritel chce koupit oktavku, tak by me zajimal rok, obsah, vykon, stav, cena atd
Dik
Volkswagen Passat 2.8 V6 30V 142KW r.v.1999 LPG (ČERNÁ-METALÍZA)
Fiat Tipo 1,6 57KW r.v. 1991 LPG (ZELENÁ-METALÍZA)
Mazda Xedos6 1.6 16V DOHC 79KW r.v.1996(ZELENÁ-METALÍZA)
Bylo:
Škoda Favorit
Hyundai Accent 1.3 12V 62KW 3-dv, r.v.1997(ŠEDÁ-METALÍZA)
V.a.l.i.5@seznam.cz
Fiat Tipo 1,6 57KW r.v. 1991 LPG (ZELENÁ-METALÍZA)
Mazda Xedos6 1.6 16V DOHC 79KW r.v.1996(ZELENÁ-METALÍZA)
Bylo:
Škoda Favorit
Hyundai Accent 1.3 12V 62KW 3-dv, r.v.1997(ŠEDÁ-METALÍZA)
V.a.l.i.5@seznam.cz
- Accentdevil
- *****
- Příspěvky: 1724
- Registrován: 03 úno 2009, 11:48
- Bydliště: Sokolov
Re: Ztráta výkonu, rapidní zvýšení spotřeby
to jsem chtel poslat do SZ, ja blb...
Volkswagen Passat 2.8 V6 30V 142KW r.v.1999 LPG (ČERNÁ-METALÍZA)
Fiat Tipo 1,6 57KW r.v. 1991 LPG (ZELENÁ-METALÍZA)
Mazda Xedos6 1.6 16V DOHC 79KW r.v.1996(ZELENÁ-METALÍZA)
Bylo:
Škoda Favorit
Hyundai Accent 1.3 12V 62KW 3-dv, r.v.1997(ŠEDÁ-METALÍZA)
V.a.l.i.5@seznam.cz
Fiat Tipo 1,6 57KW r.v. 1991 LPG (ZELENÁ-METALÍZA)
Mazda Xedos6 1.6 16V DOHC 79KW r.v.1996(ZELENÁ-METALÍZA)
Bylo:
Škoda Favorit
Hyundai Accent 1.3 12V 62KW 3-dv, r.v.1997(ŠEDÁ-METALÍZA)
V.a.l.i.5@seznam.cz
- black_sheep
- Moderátor
- Příspěvky: 6616
- Registrován: 17 čer 2007, 18:39
Re: Ztráta výkonu, rapidní zvýšení spotřeby
nepochopil..? ani takto? z fyziky snad vis co je tlak, a pomer je zase matematicka zalezitost..black_sheep píše:komprese, kompresni tlak je tlak ve valcich. je teda v atmosferach... takze 12 atm napriklad.
Kompresni pomer nema nic spolecnyho s lambda pomerem (vzduch, benzin) ale je to pomer nasate smesi a stlacene smesi... takze napriklad 9.9:1, casto se to zjednodusuje a rika se jen 9.9 a pak se to plete...
I ❤ cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
- Rave
- ***
- Příspěvky: 687
- Registrován: 06 srp 2008, 14:28
- Bydliště: Vyškov CZ / Birmingham UK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ztráta výkonu, rapidní zvýšení spotřeby
Kompresní poměr u spalovacích motorů udává poměr mezi objemem směsi nasáté a objemem směsi stlačené. U zážehových motorů se kompresní poměr pohybuje od 8:1 do 13:1. U vznětových motorů se kompresní poměr pohybuje od 14:1 do 23:1. Při tak vysoké kompresi se nasátý vzduch vlivem stlačení extrémně zahřeje, díky čemuž se vstříknuté palivo okamžitě samovolně vznítí.
Naposledy upravil(a) Rave dne 11 bře 2010, 10:47, celkem upraveno 1 x.
aj em Miris.Aj em madrfakr mekanik
Re: Ztráta výkonu, rapidní zvýšení spotřeby
Hošihoši, vykládáte tady bludy.
Kompresní poměr (to 9:1) je poměr objemů spalovacího prostoru před a po stlačení.
Tlak ve válci (těch 12 atm) je skutečný tlak ve válci po stlačení a to, že je větší než 9 je kvůli tomu, že se ten luft při stlačování silně zahřívá, čímž se snaží rozpínat a opět zvyšuje svůj tlak.
Poměr vzduch - palivo nemá s těmahle veličinama vůbec nic společnýho a na všech našich kárách je 14.7:1, pokud si to někdo neupravil.
Kompresní poměr (to 9:1) je poměr objemů spalovacího prostoru před a po stlačení.
Tlak ve válci (těch 12 atm) je skutečný tlak ve válci po stlačení a to, že je větší než 9 je kvůli tomu, že se ten luft při stlačování silně zahřívá, čímž se snaží rozpínat a opět zvyšuje svůj tlak.
Poměr vzduch - palivo nemá s těmahle veličinama vůbec nic společnýho a na všech našich kárách je 14.7:1, pokud si to někdo neupravil.
Lantra J2 fl 2,0 r.v.1999 LPG
Lantra J2 1,8 16V, po poctivých 350 000 km odchod na odpočinek (zdroj ND)
Lantra J2 1,8 16V, po poctivých 350 000 km odchod na odpočinek (zdroj ND)
- Rave
- ***
- Příspěvky: 687
- Registrován: 06 srp 2008, 14:28
- Bydliště: Vyškov CZ / Birmingham UK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ztráta výkonu, rapidní zvýšení spotřeby
Jam píše:Hošihoši, vykládáte tady bludy.
Kompresní poměr (to 9:1) je poměr objemů spalovacího prostoru před a po stlačení.
Tlak ve válci (těch 12 atm) je skutečný tlak ve válci po stlačení a to, že je větší než 9 je kvůli tomu, že se ten luft při stlačování silně zahřívá, čímž se snaží rozpínat a opět zvyšuje svůj tlak.
Poměr vzduch - palivo nemá s těmahle veličinama vůbec nic společnýho a na všech našich kárách je 14.7:1, pokud si to někdo neupravil.
14,7????? to je pro diesel uz
aj em Miris.Aj em madrfakr mekanik
- black_sheep
- Moderátor
- Příspěvky: 6616
- Registrován: 17 čer 2007, 18:39
Re: Ztráta výkonu, rapidní zvýšení spotřeby
vzdyt to kua rikam! vcetne toho lambda pomeru, kterej je opravdu 14.6:1 v pripade lambda = 1Jam píše:Hošihoši, vykládáte tady bludy.
Kompresní poměr (to 9:1) je poměr objemů spalovacího prostoru před a po stlačení.
Tlak ve válci (těch 12 atm) je skutečný tlak ve válci po stlačení a to, že je větší než 9 je kvůli tomu, že se ten luft při stlačování silně zahřívá, čímž se snaží rozpínat a opět zvyšuje svůj tlak.
Poměr vzduch - palivo nemá s těmahle veličinama vůbec nic společnýho a na všech našich kárách je 14.7:1, pokud si to někdo neupravil.
I ❤ cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Re: Ztráta výkonu, rapidní zvýšení spotřeby
Diesel má poměr vzduch/palivo proměnný a tím reguluje výkon. Prostě do dízla jde vzduchu furt maximum (nemá škrtící klapku) a podle toho kolik dá paliva tak jede. Zatímco benzín dá vždy vzduch/14.7 paliva (mimo pár situací)Rave píše:Jam píše:Hošihoši, vykládáte tady bludy.
Kompresní poměr (to 9:1) je poměr objemů spalovacího prostoru před a po stlačení.
Tlak ve válci (těch 12 atm) je skutečný tlak ve válci po stlačení a to, že je větší než 9 je kvůli tomu, že se ten luft při stlačování silně zahřívá, čímž se snaží rozpínat a opět zvyšuje svůj tlak.
Poměr vzduch - palivo nemá s těmahle veličinama vůbec nic společnýho a na všech našich kárách je 14.7:1, pokud si to někdo neupravil.
14,7????? to je pro diesel uz
A pardon, já si to zapoměl obnovit, už Blekšíp vysvětlil předemnou-
Lantra J2 fl 2,0 r.v.1999 LPG
Lantra J2 1,8 16V, po poctivých 350 000 km odchod na odpočinek (zdroj ND)
Lantra J2 1,8 16V, po poctivých 350 000 km odchod na odpočinek (zdroj ND)
- black_sheep
- Moderátor
- Příspěvky: 6616
- Registrován: 17 čer 2007, 18:39
Re: Ztráta výkonu, rapidní zvýšení spotřeby
v pohode pripadal jsem si akorat trosku jako tatar, tak se na me nezlob ze jsem tak vystekl...
I ❤ cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Re: Ztráta výkonu, rapidní zvýšení spotřeby
přesně tak, bezninový motory maj hmotnostní poměr (neplést s objemovým) 14,7kg vzduchu ku 1kg paliva, což odpovídá lambda=1, tzv, stechiometrický poměr.Pokud je lambda < 1, jedná se o bohatou směs na palivo, např, při studeném startu. Naopak chudá směs je lambda > 1. Diesely jak již bylo psáno, nemaj škrticí klapku (což už zcela neplatí, motory 2.0TDI od VW ji mají), čímž hrnou do válce pořád maximální množství vzduchu a pracují tak s neustálým přebytkem vzduchu vúč palivu, např, lambda = 5 a výkon tak řídí pouze dávkou vstříknutého paliva, tedy kvalitativní řízení. V tom je turbodiesel vždycky úspornější než turbobenzín, kde u turbobenzinu o kolik natlačíte víc vzduchu, o tolik (hmotnostně) musíte nacpat více paliva, aby byla zapalitelná směs (okolo té lamda =1).
A ty kompresní tlaky 13bar (=13atm=1,3MPa=1300kPa) je skutečný tlak naměřený ve válci s vlivem teploty, tedy nasátý vzduch, stlačený pístem do horní úvrati klikového hřídele.
Naproti tomu kompresní poměr je čistě matematický poměr mezi objemem směsi nasaté a objemem směsi sltačené, jak již bylo napsáno, u turbobenzinu kolem 8:1 - 9.5:1, u atmos.benzinů od 8,5:1 po 13:1, kde čím vyšší poměr, tím větší nutnost mít vysokooktanové palivo. U dieselů od 15:1 po 23:1, tedy větší poměr stlačení, tím větší tlak a teplota.
Těch poměrů a nepoměrů je víc, např. vydané peníze za množství natankovaného paliva
A ty kompresní tlaky 13bar (=13atm=1,3MPa=1300kPa) je skutečný tlak naměřený ve válci s vlivem teploty, tedy nasátý vzduch, stlačený pístem do horní úvrati klikového hřídele.
Naproti tomu kompresní poměr je čistě matematický poměr mezi objemem směsi nasaté a objemem směsi sltačené, jak již bylo napsáno, u turbobenzinu kolem 8:1 - 9.5:1, u atmos.benzinů od 8,5:1 po 13:1, kde čím vyšší poměr, tím větší nutnost mít vysokooktanové palivo. U dieselů od 15:1 po 23:1, tedy větší poměr stlačení, tím větší tlak a teplota.
Těch poměrů a nepoměrů je víc, např. vydané peníze za množství natankovaného paliva
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Re: Ztráta výkonu, rapidní zvýšení spotřeby
Hoši, malinko to oživím. Zase se mi zdá, že auto občas ztrácí tah. Vyměním preventivně palivový filtr. Teda preventivně, je tam originál, tak minimálně 10 let starej Co si myslíte o palivovém filtru Premium z AutoPB??? Vyplatí se dát tenhle levnej a nebo si radši připlatit 4 kila za originál? Podle mě to bude stejný, ale radši se ptám
Hyundai Lantra GLS, 1,6i 16V 84kW, r.v.1996
Hyundai New Accent Elegance, 1,6i 16V 82kW, r.v.2008
bylo: 2x Hyundai Accent GLS, 1.3i 12V 55kW, r.v. 1994
VAZ 21011, 1.3 50kW, r.v. 1977
Hyundai New Accent Elegance, 1,6i 16V 82kW, r.v.2008
bylo: 2x Hyundai Accent GLS, 1.3i 12V 55kW, r.v. 1994
VAZ 21011, 1.3 50kW, r.v. 1977