Getze mame rok a par mesicu, pritelkyne s nim najela 35000tkm (ted ma 105tkm) a nestal na servisu ani korunu navic - udelaly se rozvody (bezna vec, 2000kc s praci, na diesela jsou citelne drazsi), predni brzdy ve 105tkm pred dvema dny (bezna vec) a 3x se menil olej (bezna vec, filtr stovku a jen 3 litry oleje pri vymene, diesel ma drazsi filtr a o 2 litry oleje vic)...jinak ani korunu navic. Naucil jsem ji s tim jezdit za 5 litru na sto (v zime cca 5,2) a tohle proste diesel svymi naklady neprekona ani v nejruzovejsim snu. A navic jsou ty nizkoobjemove agregaty (1.4CRDi, 1.4 TDI atp) ponekud hlucne, dneska jsem slysel nastartovanou 1.4CRDi a proti tomu je benzin neslysitelnej a kdyz ona travi tolik casu v aute a kolonach, tak at ma pohodicku. Verim, ze nesezenu spolehlivejsi auto, nez je Getz, to je spolehlivostni etalon pro celou fabriku
![Hyundai :hyu:](./images/smilies/eusa_boohoo.gif)
A ja jsem to samy, najedu prakticky to samy co pritelkyne (vidime se rano a vecer), jen uz nekoukam na spotrebu tak jako driv. Mel jsem 2.0 CRDi v Elantre, jezdilo to do peti litru, ani nebyl tak hlucny, ale kdyz prislo na placeni vstriku, myslel jsem, ze vypotim vsechno vodu v tele. Ano, jezdim ted za 8 litru benzinu v i30 2.0 (34,50Kc/litr prumer), ale filtr koupim za stovku a uz ne za 300Kc jako driv. Staci mi 4 litry oleje a ne skoro 6. Uz se nemusim bat, ze nacepuju spatnou naftu, ale presto jezdim jen na stooktanovy benzin od OMV. A o tom, ze po zaruce muze odejit turbo, vstriky, pumpa atd. psat nemusim. i30 chci prodat pred koncem zaruky, i20 bych taky videl na 4-5 let, takze turbo atp. by se stejne resilo v zaruce, presto chci benzin. Kdyby to bylo sluzebni auto, s chuti bych bral tu 1.6 CRDi, co se do i20 nabizi, musi to byt neskutecny delo a nafta mi voni a ten kopanec od turba je mi furt blizky, jen me odradila moje zkusenost s naklady. Ale to uz jsme od tematu, proste a jednoduse se pidim po 1.2 a nicem jinem...