Kúpa i20
Moderátoři: amaize, Moderátoři
Re: Kúpa i20
Proc ne diesel?
Getze mame rok a par mesicu, pritelkyne s nim najela 35000tkm (ted ma 105tkm) a nestal na servisu ani korunu navic - udelaly se rozvody (bezna vec, 2000kc s praci, na diesela jsou citelne drazsi), predni brzdy ve 105tkm pred dvema dny (bezna vec) a 3x se menil olej (bezna vec, filtr stovku a jen 3 litry oleje pri vymene, diesel ma drazsi filtr a o 2 litry oleje vic)...jinak ani korunu navic. Naucil jsem ji s tim jezdit za 5 litru na sto (v zime cca 5,2) a tohle proste diesel svymi naklady neprekona ani v nejruzovejsim snu. A navic jsou ty nizkoobjemove agregaty (1.4CRDi, 1.4 TDI atp) ponekud hlucne, dneska jsem slysel nastartovanou 1.4CRDi a proti tomu je benzin neslysitelnej a kdyz ona travi tolik casu v aute a kolonach, tak at ma pohodicku. Verim, ze nesezenu spolehlivejsi auto, nez je Getz, to je spolehlivostni etalon pro celou fabriku , ale na je treba modernizovat (napriklad nam chybi klima).
A ja jsem to samy, najedu prakticky to samy co pritelkyne (vidime se rano a vecer), jen uz nekoukam na spotrebu tak jako driv. Mel jsem 2.0 CRDi v Elantre, jezdilo to do peti litru, ani nebyl tak hlucny, ale kdyz prislo na placeni vstriku, myslel jsem, ze vypotim vsechno vodu v tele. Ano, jezdim ted za 8 litru benzinu v i30 2.0 (34,50Kc/litr prumer), ale filtr koupim za stovku a uz ne za 300Kc jako driv. Staci mi 4 litry oleje a ne skoro 6. Uz se nemusim bat, ze nacepuju spatnou naftu, ale presto jezdim jen na stooktanovy benzin od OMV. A o tom, ze po zaruce muze odejit turbo, vstriky, pumpa atd. psat nemusim. i30 chci prodat pred koncem zaruky, i20 bych taky videl na 4-5 let, takze turbo atp. by se stejne resilo v zaruce, presto chci benzin. Kdyby to bylo sluzebni auto, s chuti bych bral tu 1.6 CRDi, co se do i20 nabizi, musi to byt neskutecny delo a nafta mi voni a ten kopanec od turba je mi furt blizky, jen me odradila moje zkusenost s naklady. Ale to uz jsme od tematu, proste a jednoduse se pidim po 1.2 a nicem jinem...
Getze mame rok a par mesicu, pritelkyne s nim najela 35000tkm (ted ma 105tkm) a nestal na servisu ani korunu navic - udelaly se rozvody (bezna vec, 2000kc s praci, na diesela jsou citelne drazsi), predni brzdy ve 105tkm pred dvema dny (bezna vec) a 3x se menil olej (bezna vec, filtr stovku a jen 3 litry oleje pri vymene, diesel ma drazsi filtr a o 2 litry oleje vic)...jinak ani korunu navic. Naucil jsem ji s tim jezdit za 5 litru na sto (v zime cca 5,2) a tohle proste diesel svymi naklady neprekona ani v nejruzovejsim snu. A navic jsou ty nizkoobjemove agregaty (1.4CRDi, 1.4 TDI atp) ponekud hlucne, dneska jsem slysel nastartovanou 1.4CRDi a proti tomu je benzin neslysitelnej a kdyz ona travi tolik casu v aute a kolonach, tak at ma pohodicku. Verim, ze nesezenu spolehlivejsi auto, nez je Getz, to je spolehlivostni etalon pro celou fabriku , ale na je treba modernizovat (napriklad nam chybi klima).
A ja jsem to samy, najedu prakticky to samy co pritelkyne (vidime se rano a vecer), jen uz nekoukam na spotrebu tak jako driv. Mel jsem 2.0 CRDi v Elantre, jezdilo to do peti litru, ani nebyl tak hlucny, ale kdyz prislo na placeni vstriku, myslel jsem, ze vypotim vsechno vodu v tele. Ano, jezdim ted za 8 litru benzinu v i30 2.0 (34,50Kc/litr prumer), ale filtr koupim za stovku a uz ne za 300Kc jako driv. Staci mi 4 litry oleje a ne skoro 6. Uz se nemusim bat, ze nacepuju spatnou naftu, ale presto jezdim jen na stooktanovy benzin od OMV. A o tom, ze po zaruce muze odejit turbo, vstriky, pumpa atd. psat nemusim. i30 chci prodat pred koncem zaruky, i20 bych taky videl na 4-5 let, takze turbo atp. by se stejne resilo v zaruce, presto chci benzin. Kdyby to bylo sluzebni auto, s chuti bych bral tu 1.6 CRDi, co se do i20 nabizi, musi to byt neskutecny delo a nafta mi voni a ten kopanec od turba je mi furt blizky, jen me odradila moje zkusenost s naklady. Ale to uz jsme od tematu, proste a jednoduse se pidim po 1.2 a nicem jinem...
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
- Reklama
- koloman.brutus
- **
- Příspěvky: 358
- Registrován: 24 dub 2009, 16:39
- Bydliště: Prešov
Re: Kúpa i20
Maly sme diesel tak viem, ze je narocnejsi na udrzbu a co vsetko to obnasa ALE prave preto,ze je to vsetko nove a v zaruke tak tych 4-5 rokov a prec tak ako si pisal. Ja prave preto DIESEL ale ACCENT koli cene.
R.I.P. Opel ASCONA 1,6D 40kW (r.v 1985)
HAIL to new Hyundai i20 1,2 DOHC 57kW/77HP (model Kappa) - Berry Red
58 000km - motoricka porucha ziadna
HAIL to new Hyundai i20 1,2 DOHC 57kW/77HP (model Kappa) - Berry Red
58 000km - motoricka porucha ziadna
Re: Kúpa i20
Tak Accent (nebo Matrix) je momentalne jina liga, jedna se o doprodej a designove nezapadaji do soucasne koncepce, tudiz i cena musi byt lakavejsi. S 1.4 Accentem jsem mel cest pred par tydny a tez jede skvele, je to ale koncepcne starsi motor nez 1.4 v i20 (zrovna dnes jsme o tom s prodejcem mluvili).
Proc jit do diesela, kdyz je to pri koupi noveho auta absolutne nevyhodne? Srovnani 1.2 57kW a 1.4 CRDi 55kW
1/ je potreba jezdit na garancky, ktere jsou u diesela nezanedbatelne drazsi (cca 1000-1500CZK navic pri kazde prohlidce),
2/ rozdil porizovaci cena 1.2 Comfort a 1.4 CRDi je 50 tisic Kc!!!!
3/ 1.4 CRDi ma dle tabulek horsi jizdni vlastnosti (u vyssiho objemu necekane) - 57kW benbzin vs. 55kW nafta, zrychleni 1,2 12,9s a u CRDi prisernych 16.6s, to je sakra padny argument, kdyz kombinovana spotreba se lisi jen o 0,8 litru PHM na sto (5.2 benzin vs 4.2 nafta).
Vezmu naklady na 5 let a 150000km (5x30tkm)
1.2 244 900CZK
1.4 CRDi 294 900CZK ( )
prumerna cena benzinu 31,5 Kc / litr
prumerna cena nafty 30 Kc / litr
4/ na 150tkm usetrim (245700Kc-198000kc) 47700Kc, tedy mi chybi stale 2300Kc abych vyrovnal porizovaci cenu
5/ nesmim zapomenout, ze za tu dobu jsem byl 7x v servisu, kde jsem na garanackach zaplatil minimalne 7000Kc navic.
6/ uz mam najeto 150tkm a porad mi chybi jeste 10000Kc, aby se mi diesel vyplatil (a k tomu se sotva plazi).
7/ 1.4 je v jine kategorii povinneho ruceni a pravdepodobne bude mit vyssi i havarijni.
8/ konci zaruka a je treba cekat, kdy nas potkaji vstriky a turbo, coz pri najezdu 150tkm u novych motoru je tak akorat, aby to slo slusne receno do kytek
Proc jit do diesela, kdyz je to pri koupi noveho auta absolutne nevyhodne? Srovnani 1.2 57kW a 1.4 CRDi 55kW
1/ je potreba jezdit na garancky, ktere jsou u diesela nezanedbatelne drazsi (cca 1000-1500CZK navic pri kazde prohlidce),
2/ rozdil porizovaci cena 1.2 Comfort a 1.4 CRDi je 50 tisic Kc!!!!
3/ 1.4 CRDi ma dle tabulek horsi jizdni vlastnosti (u vyssiho objemu necekane) - 57kW benbzin vs. 55kW nafta, zrychleni 1,2 12,9s a u CRDi prisernych 16.6s, to je sakra padny argument, kdyz kombinovana spotreba se lisi jen o 0,8 litru PHM na sto (5.2 benzin vs 4.2 nafta).
Vezmu naklady na 5 let a 150000km (5x30tkm)
1.2 244 900CZK
1.4 CRDi 294 900CZK ( )
prumerna cena benzinu 31,5 Kc / litr
prumerna cena nafty 30 Kc / litr
4/ na 150tkm usetrim (245700Kc-198000kc) 47700Kc, tedy mi chybi stale 2300Kc abych vyrovnal porizovaci cenu
5/ nesmim zapomenout, ze za tu dobu jsem byl 7x v servisu, kde jsem na garanackach zaplatil minimalne 7000Kc navic.
6/ uz mam najeto 150tkm a porad mi chybi jeste 10000Kc, aby se mi diesel vyplatil (a k tomu se sotva plazi).
7/ 1.4 je v jine kategorii povinneho ruceni a pravdepodobne bude mit vyssi i havarijni.
8/ konci zaruka a je treba cekat, kdy nas potkaji vstriky a turbo, coz pri najezdu 150tkm u novych motoru je tak akorat, aby to slo slusne receno do kytek
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
- koloman.brutus
- **
- Příspěvky: 358
- Registrován: 24 dub 2009, 16:39
- Bydliště: Prešov
Re: Kúpa i20
Este raz, i20 s dieslom je drahsia o cca 2000€ oproti benzinu. To som pisal skor. Ale ACCENT s motorom 1.5CRDi a NIE 1.4CRDi (ktory na SVK v predaji a ani oficialne na stranke Hyundai.sk pre ACCENT neregistrujem tak neviem odkial si ho vydoloval ) stoji rovnako ako i20 Clasic Plus 1.2DOHC s metalizou a bez klimi ako mam ja.
A teraz
1. ANO mas pravdu
2. porizovaci cena je rovnaka +- par tisic (8700€ - Comfort, co tam oproti i20 ma alebo nema ma nezujima - ako som pisal ide mi o motor)
3. a tu si zgustnem 1.5CRDi nema 55kW ale 81kW a okolo 220Nm(neviem presne Nm) takze vykonovo je na tom lepsia aj ako 1.2 benzin a ich predosle dieslove motory. A to nevravim o tom, co robi s autom Turbo ale to dobre poznas
4., 5., 6., Znova mozes prepocitat naklady
7. ANO mas pravdu
8. zaruka konci za 5 rokov a znova bolo napisane vyssie do 4-5 rokov sa auta zbavit
pridam este reakciu na statie diesla na parkovisku v LETE a zaciatkom jesene co je este babie leto!!!! Motor netrpi ked dlhsie stoji. Mam osobnu skusenost s nasim dieslom ked nesiel pol roka a to cez zimu. Nebol rozobraty a ani donho nikto nesahal. Proste nam auto pol roka netrebalo. A vysledok? Motor po zime nenaskocil na celu obratku starterom ale na 1,5 takze mu nic nebolo. Horsi je akurat prvy start a prvych par sekund az minut aj to je zanedbatelne.
A teraz
1. ANO mas pravdu
2. porizovaci cena je rovnaka +- par tisic (8700€ - Comfort, co tam oproti i20 ma alebo nema ma nezujima - ako som pisal ide mi o motor)
3. a tu si zgustnem 1.5CRDi nema 55kW ale 81kW a okolo 220Nm(neviem presne Nm) takze vykonovo je na tom lepsia aj ako 1.2 benzin a ich predosle dieslove motory. A to nevravim o tom, co robi s autom Turbo ale to dobre poznas
4., 5., 6., Znova mozes prepocitat naklady
7. ANO mas pravdu
8. zaruka konci za 5 rokov a znova bolo napisane vyssie do 4-5 rokov sa auta zbavit
pridam este reakciu na statie diesla na parkovisku v LETE a zaciatkom jesene co je este babie leto!!!! Motor netrpi ked dlhsie stoji. Mam osobnu skusenost s nasim dieslom ked nesiel pol roka a to cez zimu. Nebol rozobraty a ani donho nikto nesahal. Proste nam auto pol roka netrebalo. A vysledok? Motor po zime nenaskocil na celu obratku starterom ale na 1,5 takze mu nic nebolo. Horsi je akurat prvy start a prvych par sekund az minut aj to je zanedbatelne.
Naposledy upravil(a) koloman.brutus dne 29 dub 2010, 00:20, celkem upraveno 2 x.
R.I.P. Opel ASCONA 1,6D 40kW (r.v 1985)
HAIL to new Hyundai i20 1,2 DOHC 57kW/77HP (model Kappa) - Berry Red
58 000km - motoricka porucha ziadna
HAIL to new Hyundai i20 1,2 DOHC 57kW/77HP (model Kappa) - Berry Red
58 000km - motoricka porucha ziadna
- koloman.brutus
- **
- Příspěvky: 358
- Registrován: 24 dub 2009, 16:39
- Bydliště: Prešov
Re: Kúpa i20
Este dodatok.
Ten diesel sa oplati ak rocne nabehas cez 25000km. Co Tvoja priatelka pri 140km denne nebude mat problem prekonat.
Ak clovek nenabeha viac ako 25000 tak je lepsi benzin.
Ten diesel sa oplati ak rocne nabehas cez 25000km. Co Tvoja priatelka pri 140km denne nebude mat problem prekonat.
Ak clovek nenabeha viac ako 25000 tak je lepsi benzin.
R.I.P. Opel ASCONA 1,6D 40kW (r.v 1985)
HAIL to new Hyundai i20 1,2 DOHC 57kW/77HP (model Kappa) - Berry Red
58 000km - motoricka porucha ziadna
HAIL to new Hyundai i20 1,2 DOHC 57kW/77HP (model Kappa) - Berry Red
58 000km - motoricka porucha ziadna
Re: Kúpa i20
Ale porad je to pomerne velky kompromis, Accent se ji vicemene libi, ale i20 je jeji srdecni zalezitost. Takze Accenta neberu v potaz, jen jsem porovnal dve nejslabsi motorizace a odlisnapaliva, mozna to nekomu pomuze pri rozhodovani. Accent je samozrejme za supr prachy o tom, zadna, ale kdo si pujde pro i20, toho Aca asi neoslovi.
Btw, nevim, zda je to spatna ci dobra zprava, ale vyroba se momentalne presouva z Indie do Turecka - pokud tu uz zminka je, tak pardon.
Btw, nevim, zda je to spatna ci dobra zprava, ale vyroba se momentalne presouva z Indie do Turecka - pokud tu uz zminka je, tak pardon.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Kúpa i20
Tady mrkni na nabidku, co je u nas, asi dovozce citil, ze na ne bude odbyt:
http://www.hyundai.cz/nabizene-modely/i ... cenik.html
u vas se taky nabizi ve vybave Comfort (posledni radek ceniku):
1,4 CRDi DOHC 16V - 5dv. 55/75 5 st. manuálna 1 900 € 10 249 €
http://www.hyundai.cz/nabizene-modely/i ... cenik.html
u vas se taky nabizi ve vybave Comfort (posledni radek ceniku):
1,4 CRDi DOHC 16V - 5dv. 55/75 5 st. manuálna 1 900 € 10 249 €
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
- koloman.brutus
- **
- Příspěvky: 358
- Registrován: 24 dub 2009, 16:39
- Bydliště: Prešov
Re: Kúpa i20
Ano potom som si pozeral, aj u nas je pre i20 1.4CRDi 55kW. Len mi neslo do hlavy odkial sa v Accente vzal motor 1.4CRDi.
Ja o hruskach a Ty o jablkach
Ked som si na servisnej prehliadke sadol do noveho Accenta tak som sa okamzite vratil do detskych cias. Na aute je sice napisane r.v. 2010 ale ten interier je spred 20 rokov a odvtedy nie je inovovany. To bol prvotny pocit. Casom si nanho ale clovek zvykne. Tak vela stastia pre priatelku nech jej i20 prinesie len krasne zazitky.
Ja o hruskach a Ty o jablkach
Ked som si na servisnej prehliadke sadol do noveho Accenta tak som sa okamzite vratil do detskych cias. Na aute je sice napisane r.v. 2010 ale ten interier je spred 20 rokov a odvtedy nie je inovovany. To bol prvotny pocit. Casom si nanho ale clovek zvykne. Tak vela stastia pre priatelku nech jej i20 prinesie len krasne zazitky.
R.I.P. Opel ASCONA 1,6D 40kW (r.v 1985)
HAIL to new Hyundai i20 1,2 DOHC 57kW/77HP (model Kappa) - Berry Red
58 000km - motoricka porucha ziadna
HAIL to new Hyundai i20 1,2 DOHC 57kW/77HP (model Kappa) - Berry Red
58 000km - motoricka porucha ziadna
Re: Kúpa i20
koloman: ona si jeste chvili pocka auto je to porad cerstve, budu chvili sledovat cenovou politiku a jak z auta mizi doplnky ve vybave
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Kúpa i20
A čo VW Polo 1,2 vs. i20 1,4 Style nikde žiadne porovnanie. Nie pre iritovanie íčkarov, len pre zaujímavosť témy
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11626
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Kúpa i20
Jestli myslíš Polo 1,2 TSI, tak je to míchání jablek s hruškami - foukaný motor vs. atmosféra. A pokud myslíš původní motor 1,2 Houby To Pojede, tak je to taky srovnávání o ničem.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Kúpa i20
Je to nový typ Pola ,ale pôvodný 1,2, 3valce 12 ventil, atmosferický, neprepĺňaný, dobrá výbava, 10400E
Re: Kúpa i20
Ano, 44 a 51Kw to musi byt vylozene dela a v kombinaci se trivalcem tomu nasadili korunu. Vyssi spotreba, nepatrne vyssi hmotnost...Auto je to hezke, ale minimalne s 1.4kou. No, jak myslis...
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Kúpa i20
no já nevím,proč bych si měl kupovat " půl "(WW Polo) auta, tak to tuším uváděli i skopčáci , já chci raději celé íčko
i20 1,2/57kW comfort - 3/2009 do 11/2018 ~89007 km
† R_Mégane 1,4/51kW/1997;ŠKODA 125 /1989 & Spartak /1959
momentálně Honda Jazz 11/2018
† R_Mégane 1,4/51kW/1997;ŠKODA 125 /1989 & Spartak /1959
momentálně Honda Jazz 11/2018
Re: Kúpa i20
Nekupujem, len čakaním na i20, zbytočne riešim niečo čo mám vo vnútri vyriešené, a čakám od majiteľov i20 povzbudenie , mám cez 50 a bude to prvá nové auto tak som príjemne rozrušený a nedočkavý.