Klukovy hriadel
Moderátoři: vipe, Moderátoři
Klukovy hriadel
Caute,
tak mam za sebou zaujimavu skusenost, s ktorou by som sa s vami rad podelil, resp. uvital vase nazory/namety.
Mam 2004 Getz, 1.1i, nabehane ~69000 km (kupeny jazdeny pri ~43000km).
V motore mi zacalo nieco celkom neprijemne hrkotat. Bolo to zavisle od otacok, no zvuk bol velmi pravidelny (nieco ako "rapkac", slovensky kolegovia budu vediet )
Moje podozrenie bolo na jeden z hnanych agregatov na jednom z klinovych remenov- bud servo alebo klima. Zasiel som s tym do servisu (Hyundai). Auto si nechali 3 dni s tym, ze dali skoro vsetko dole a ze ten zvuk ide od klukovky (!).
Opravili to s tym, ze: vymenili napisak (Hyundai #: 2312002570) a blade crankshaft (Hyundai #: 2314102610) - take ozubene koliesko- urcuje polohu klukovky (?). Cena dielov celkom v pohode, dokopy 25,- EUR.
Pytal som sa teda, co ma caka najblizsie, doteraz som nemal ziadne vazne problemy. Technik mi povedal, ze tento problem je pri motore 1.1i celkom bezny a ze ide o "prve stadium". V pripade, ze sa mi tento problem zopakuje, musi sa menit cely klukovy hriadel.
Toto mi pride dooost hardcore, ze by ma udajne mala cakat tak narocna oprava. Osobne som sa este nestretol s tym, aby sa menila klukovka (jazdil som Focus (360 000km), Astru a Corollu) v dnesnej dobe, ak nedoslo k nejakemu fatalnemu poskodeniu na motore.
Poculi ste uz o tom niekto?
Dakujem.
tak mam za sebou zaujimavu skusenost, s ktorou by som sa s vami rad podelil, resp. uvital vase nazory/namety.
Mam 2004 Getz, 1.1i, nabehane ~69000 km (kupeny jazdeny pri ~43000km).
V motore mi zacalo nieco celkom neprijemne hrkotat. Bolo to zavisle od otacok, no zvuk bol velmi pravidelny (nieco ako "rapkac", slovensky kolegovia budu vediet )
Moje podozrenie bolo na jeden z hnanych agregatov na jednom z klinovych remenov- bud servo alebo klima. Zasiel som s tym do servisu (Hyundai). Auto si nechali 3 dni s tym, ze dali skoro vsetko dole a ze ten zvuk ide od klukovky (!).
Opravili to s tym, ze: vymenili napisak (Hyundai #: 2312002570) a blade crankshaft (Hyundai #: 2314102610) - take ozubene koliesko- urcuje polohu klukovky (?). Cena dielov celkom v pohode, dokopy 25,- EUR.
Pytal som sa teda, co ma caka najblizsie, doteraz som nemal ziadne vazne problemy. Technik mi povedal, ze tento problem je pri motore 1.1i celkom bezny a ze ide o "prve stadium". V pripade, ze sa mi tento problem zopakuje, musi sa menit cely klukovy hriadel.
Toto mi pride dooost hardcore, ze by ma udajne mala cakat tak narocna oprava. Osobne som sa este nestretol s tym, aby sa menila klukovka (jazdil som Focus (360 000km), Astru a Corollu) v dnesnej dobe, ak nedoslo k nejakemu fatalnemu poskodeniu na motore.
Poculi ste uz o tom niekto?
Dakujem.
Getz 1.1i Dynamic 2004 | A/C
- Reklama
Re: Klukovy hriadel
To se mi zdá nějaké divoké - jaké ozubené kolo, co určuje polohu klikovky??? Pokud vím, rozvody jsou snad řemenem, tudíž jaké kolo?
- 89majlo96
- Moderátor
- Příspěvky: 3545
- Registrován: 05 úno 2009, 07:58
- Bydliště: Topoľčany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klukovy hriadel
a ten remen co asi tak pohana ?
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
Re: Klukovy hriadel
No jistě, na klice je ozubené kolo, přes které jde řemen který následně pohání vačku. Takže tedy bylo povolené kolo na klice, nebo jak? Podle mě, kdyby bylo volné, rozhodí se celé rozvody a auto by skoro nejelo......
Re: Klukovy hriadel
Caute,
pozrite sem:
http://www.kiasklep.pl/kia/pic/20-231pi ... d83522cd2e
su to party c. 2, 3 a 4, ktore mi vymenili.
To koliesko 2 bolo v strede tak nejak "nahlodane", cize tam bola evidentne vola. Velka cast tychto dielov je identicka s Picanto (vsak teda vieme preco... )
pozrite sem:
http://www.kiasklep.pl/kia/pic/20-231pi ... d83522cd2e
su to party c. 2, 3 a 4, ktore mi vymenili.
To koliesko 2 bolo v strede tak nejak "nahlodane", cize tam bola evidentne vola. Velka cast tychto dielov je identicka s Picanto (vsak teda vieme preco... )
Getz 1.1i Dynamic 2004 | A/C
Re: Klukovy hriadel
Tak ta pozice č.2 je rozvodové kolo na kterém je rozvodový řemen. Zajímavá to věc že to bylo vyběhaný , to musel bejt nějakej šmejd materiál pač je to tam na klínku (G4EA) nebo na dvě plochy (G4HD) a dotažený středovým šroubem dosti značnou silou.
Hyundai I30 MY14 White Creamy 1.6 CVVT 88kW + Parking, 16" Alu
Hyundai Getz 1,3 2005 G4E-A Hiphop Red HL
Zázraky na počkání, nemožné do tří dnů.
Hyundai Getz 1,3 2005 G4E-A Hiphop Red HL
Zázraky na počkání, nemožné do tří dnů.
Re: Klukovy hriadel
Ahoj fungogh,
tak mě asi čeká něco podobného, po vyměně oleje, svíček a obou drážkových řemenů (při studeném startě bylo auto jak píšťalka) se zhruba po 14 dnech při nastartování ozívá takový pískavo drnčivý zvuk z motoru, který se při zvýšení otáček zintenzivní, ale po zahřátí motoru to není skoro slyšet, až při vyšších otáčkách kolem 5 tisíc. Také jsem si všimnul, že mírně hází ta dvouřemenice na klikovce co pohání řemeny na alternátor a servo. Volal jsem do servisu a tam mi řekli ať to co nejdřív přivezu, že může být ta řemenice volná a že by mohl přeskočit rozvoďák. Chci se zeptat jestli to jsou podobné příznaky tvé poruchy a kolik ta oprava stála dohromady ( materiál + práce ). Zatím jediný problém bylo klepání od zadních brzd, ale v záruce opraveno a jinak jsem a Getzíkem spokojenej. Kupoval jsem ho nový 4 / 2005 , nalítáno 64.000 km, 5 x cesta do Chorvatska.
HYUNDAI GETZ 1.1
tak mě asi čeká něco podobného, po vyměně oleje, svíček a obou drážkových řemenů (při studeném startě bylo auto jak píšťalka) se zhruba po 14 dnech při nastartování ozívá takový pískavo drnčivý zvuk z motoru, který se při zvýšení otáček zintenzivní, ale po zahřátí motoru to není skoro slyšet, až při vyšších otáčkách kolem 5 tisíc. Také jsem si všimnul, že mírně hází ta dvouřemenice na klikovce co pohání řemeny na alternátor a servo. Volal jsem do servisu a tam mi řekli ať to co nejdřív přivezu, že může být ta řemenice volná a že by mohl přeskočit rozvoďák. Chci se zeptat jestli to jsou podobné příznaky tvé poruchy a kolik ta oprava stála dohromady ( materiál + práce ). Zatím jediný problém bylo klepání od zadních brzd, ale v záruce opraveno a jinak jsem a Getzíkem spokojenej. Kupoval jsem ho nový 4 / 2005 , nalítáno 64.000 km, 5 x cesta do Chorvatska.
HYUNDAI GETZ 1.1
Re: Klukovy hriadel
Servus Acmod,
ano, to co popisujes sedi na to, co som videl aj u seba. Ta oprava, hm...robili to 2 dni, z toho sa prvy den tvarili, ze nevedia co to je. Potom mi volal zo servisu, ze maju dole celu prednu cast motora a stale hladaju pricinu. Nakoniec mi vymenili tie veci, ktore popisujem vyssie a technik sa tvaril, ze to je uplne bezne na 1.1i a ze ak sa to objavi znova, tak to uz bude cela klukovka v tahu. Stalo ma to ~120,- EUR, co moze byt odhadom 3000,- CZK, vsetko komplet aj s robotou a DPH, robili to v Autopalace (Hyundai original). Auto mali 2 dni, cisty cas si uz nepamaetam.
Ja som mal vtedy najazdene 69 000 km... Dufam, ze ti to fixnu a budes behat v pohode dalej! Drzim palec.
ano, to co popisujes sedi na to, co som videl aj u seba. Ta oprava, hm...robili to 2 dni, z toho sa prvy den tvarili, ze nevedia co to je. Potom mi volal zo servisu, ze maju dole celu prednu cast motora a stale hladaju pricinu. Nakoniec mi vymenili tie veci, ktore popisujem vyssie a technik sa tvaril, ze to je uplne bezne na 1.1i a ze ak sa to objavi znova, tak to uz bude cela klukovka v tahu. Stalo ma to ~120,- EUR, co moze byt odhadom 3000,- CZK, vsetko komplet aj s robotou a DPH, robili to v Autopalace (Hyundai original). Auto mali 2 dni, cisty cas si uz nepamaetam.
Ja som mal vtedy najazdene 69 000 km... Dufam, ze ti to fixnu a budes behat v pohode dalej! Drzim palec.
Getz 1.1i Dynamic 2004 | A/C
Re: Klukovy hriadel
Dík za odpověď,
no opravit se to musí, snad to nebude nic horšího . Jsem ojednanej na pondělí do Auto Dorda Česká Lípa a nechaj si to tam do druhýho dne. Dám vědět jak to dopadlo.
Hyundai GETZ 1.1 Dynamic
no opravit se to musí, snad to nebude nic horšího . Jsem ojednanej na pondělí do Auto Dorda Česká Lípa a nechaj si to tam do druhýho dne. Dám vědět jak to dopadlo.
Hyundai GETZ 1.1 Dynamic
Re: Klukovy hriadel
Vzpomínám si, že v rámci jedné garanční prohlídky na mém minulém Getzu 1.1 mi provedli jakousi úpravu u klikovky, údajně zkrácení nějakého šroubu, už si dobře nevzpomínám. Byli u toho dost tajemní a do servisní knížky napsali jakýsi kód provedené opravy. Třeba to může souviset s popisovaným problémem a s tím, že o tom servisáci vědí...
Červený Getz 1.1 - třídveřový (byl), bílý Getz 1,4 - pětidveřový (byl), bílý Bayon 1,2 (je)
Re: Klukovy hriadel
No, bol som v servise kvoli niecomu inemu teraz v piatok a chalan mi povedal, ze kolega (ked som toto riesil) zapisal do systemu:"v pripade, ze dojde k zopakovaniu zavady, nutna vymena kompletnej sady klukoveho hriadela..."
Podla mna musi existovat aj iny fix este....mozno prave aj uprava tej osky co je na konci tej klukovky...
Podla mna musi existovat aj iny fix este....mozno prave aj uprava tej osky co je na konci tej klukovky...
Getz 1.1i Dynamic 2004 | A/C
Re: Klukovy hriadel
pozice 2 je řemenice ozubeného řemenu, žádné ozubené kolo, rozlišujte ty termíny.lada t5 píše:No jistě, na klice je ozubené kolo, přes které jde řemen který následně pohání vačku. Takže tedy bylo povolené kolo na klice, nebo jak? Podle mě, kdyby bylo volné, rozhodí se celé rozvody a auto by skoro nejelo......
Jinak pozice 4 vypadá na trigger, ozubené kolečko pro čidlo polohy klikové hřídele, podobně jak u ABs, jen tady má vynechaný jeden nebo dva zuby pro indikaci horní úvratě, používá se bud kolečko s 36-1 zub nebo 60 - 2 zuby
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
-
- *
- Příspěvky: 80
- Registrován: 13 pro 2008, 08:36
- Bydliště: Brno
Re: Klukovy hriadel
Ahoj. Nevíte někdo, jestli je to nějaká výrobní vada, nebo dejme tomu vícekrát se opakující závada? A co je teda vlastně špatně..? Koukal jsem teď na dvouřemenici a při volnoběhu mně taky trochu hází... Zvuky zatím žádný. Mám něco málo přes 50000km. Bojim...
Ix20, 12/2011, Tricolor, 1,6 CVVT, 92Kw, hnědá metla
Bylo:
I30 CW, 5/2010, Comfort, 1,6 CRDi, 85Kw, stříbrná metla
Getz, 2006, 1,1i
Bylo:
I30 CW, 5/2010, Comfort, 1,6 CRDi, 85Kw, stříbrná metla
Getz, 2006, 1,1i
Re: Klukovy hriadel
Skusím Vám to uvéct napravou míru ..u Getz 1,1 došlo kmodifikaci klikoveho šroubu ..zavada byla v tom že ten starý šroub byl změkčího materialu (poznateho tak že hlava šroubu je stříbrna ) ten nový šroub je tet kalený (jeho barva je černá) to znamená že pokud maš na svojí řemenici ještě stříbrný šroub muže se stát že šroub se jakoby uvolní a tím se uvolní i rozvodové kolo ,která poškodí klikový klínek (klínkem je zajištěno rozvodové kolo proti skluzu) a tím spusobý to nemilé klepání v motoru,protože se na rozvodovém kole udělá vule.
Tyhle prohlítky měli proběhnout u každeho vozidla Getz 1.1 při servisní prohlídce a to tím spusobem že se sundali řemenice uvolnil se středoví šroub kliky a vyskoušela se vule pokud vule nebyla ..dal se pouze šroub ..pokud byla dal se klínek rozvodové kolo a šroub ...pamatuju že u dvouch motoru se musela měnit i klika ,protože klínek poškodil sedlo klínku natolik,že další klínek už by nemohl jistit rozvodové kolo ...snažil jsem se vám to tady napsat ne moc odborně ..snad to po mne přečtete a pochopíte
Tyhle prohlítky měli proběhnout u každeho vozidla Getz 1.1 při servisní prohlídce a to tím spusobem že se sundali řemenice uvolnil se středoví šroub kliky a vyskoušela se vule pokud vule nebyla ..dal se pouze šroub ..pokud byla dal se klínek rozvodové kolo a šroub ...pamatuju že u dvouch motoru se musela měnit i klika ,protože klínek poškodil sedlo klínku natolik,že další klínek už by nemohl jistit rozvodové kolo ...snažil jsem se vám to tady napsat ne moc odborně ..snad to po mne přečtete a pochopíte
- black_sheep
- Moderátor
- Příspěvky: 6616
- Registrován: 17 čer 2007, 18:39
Re: Klukovy hriadel
tak jak to tam dopadlo? zkušenost dobrá, s dordou?Acmod píše:Dík za odpověď,
no opravit se to musí, snad to nebude nic horšího . Jsem ojednanej na pondělí do Auto Dorda Česká Lípa a nechaj si to tam do druhýho dne. Dám vědět jak to dopadlo.
Hyundai GETZ 1.1 Dynamic
I ❤ cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS