Seřizování volnoběhu
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
-
- **
- Příspěvky: 196
- Registrován: 09 led 2010, 18:14
- Bydliště: Brno/Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Seřizování volnoběhu
Zdravím hoši,
hledal jsem a nikde nenašel, tak zakládám nové vlákno. Potřeboval bych poradit, jestli na accentovi se stříkačkou můžu nějak poštelovat volnoběh, nebo ho obstarává jenom elektronika a když neni optimální, tak to hnedka znamená odchod nějakýho čidla... Accent mi drží volnoběh tak na 700 otáčkách. Motor nechcípne, ale v těch nízkejch otáčkách se už trošku třepe a nechce se mu za plynem (Při šlápnutí na plyn mám pocit, že se ten motor z volnoběhu "urve". Trochu se přidusí a až pak začne táhnout. Před tím než se začnu rozjíždět ho musím trochu potůrovat, jinak se dusí. Když je motor studený a drží víc otáček (asi 950), tak jede hladce.)... CHECK mi nesvítí. Včera jsem tam dal nový svíčky NKG a tohle se tím nespravilo. Jinak motor jede perfektně. Po výměně svíček táhne pěkně od 1200 ot. a lehce se vytáčí. Kdyby to bylo nějaký starý auto s karburátorem, stačilo by pootočit šroubkem volnoběhu a bude to perfektní, ale do té stříkačky se bojím zasahovat, abych něco nepodělal... Baterka byla odpojená, ale ECU se po zahřátí motoru opět ustálila takle nízko.
hledal jsem a nikde nenašel, tak zakládám nové vlákno. Potřeboval bych poradit, jestli na accentovi se stříkačkou můžu nějak poštelovat volnoběh, nebo ho obstarává jenom elektronika a když neni optimální, tak to hnedka znamená odchod nějakýho čidla... Accent mi drží volnoběh tak na 700 otáčkách. Motor nechcípne, ale v těch nízkejch otáčkách se už trošku třepe a nechce se mu za plynem (Při šlápnutí na plyn mám pocit, že se ten motor z volnoběhu "urve". Trochu se přidusí a až pak začne táhnout. Před tím než se začnu rozjíždět ho musím trochu potůrovat, jinak se dusí. Když je motor studený a drží víc otáček (asi 950), tak jede hladce.)... CHECK mi nesvítí. Včera jsem tam dal nový svíčky NKG a tohle se tím nespravilo. Jinak motor jede perfektně. Po výměně svíček táhne pěkně od 1200 ot. a lehce se vytáčí. Kdyby to bylo nějaký starý auto s karburátorem, stačilo by pootočit šroubkem volnoběhu a bude to perfektní, ale do té stříkačky se bojím zasahovat, abych něco nepodělal... Baterka byla odpojená, ale ECU se po zahřátí motoru opět ustálila takle nízko.
Ford Escort 1.6, r.v. 97'
Hyundai Accent 1.3, r.v. 95', TP 97'
Hyundai Accent 1.3, r.v. 95', TP 97'
- Reklama
Re: Seřizování volnoběhu
Ahoj,
tuším že už jsem to zde někomu psal, ale to je jedno. Na klapce máš (zezadu-jako z pohledu od skla) dorazovej šroubek a tím je možné naladit klapku aby se volnoběh držel vejš. Šroubek je schovanej v takový trubičce, ale myslím že to najdeš, je na tělese klapky jedinej takovej. Nafotil bych to, ale auto se courá někde v terénu....
tuším že už jsem to zde někomu psal, ale to je jedno. Na klapce máš (zezadu-jako z pohledu od skla) dorazovej šroubek a tím je možné naladit klapku aby se volnoběh držel vejš. Šroubek je schovanej v takový trubičce, ale myslím že to najdeš, je na tělese klapky jedinej takovej. Nafotil bych to, ale auto se courá někde v terénu....
.........
-
- **
- Příspěvky: 196
- Registrován: 09 led 2010, 18:14
- Bydliště: Brno/Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Seřizování volnoběhu
Díky moc A co na vyšroubovanej doraz řekne elektronická regulace? Nebude házet chyby? Bude dál fungovat uzavírání volnoběhu při brždění motorem?
Ford Escort 1.6, r.v. 97'
Hyundai Accent 1.3, r.v. 95', TP 97'
Hyundai Accent 1.3, r.v. 95', TP 97'
Re: Seřizování volnoběhu
Principielně to funguje tak jako bys měl lehce sešláplej plyn, takže chyby žádný, (accent nemá snímač polohy plyn. pedálu, že ne?)
-
- **
- Příspěvky: 196
- Registrován: 09 led 2010, 18:14
- Bydliště: Brno/Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Seřizování volnoběhu
Tak díky moc za rady Ještě počkám, jak si ECU sedne po posledním resetu a pak kdyžtak mechanicky přidám. Zajímavé je, že mi ty otáčky klesají podle odběru proudu. Když pustím tlumená světla, tak spadnou tak o 100 a když šlápnu na brzdu, tak se někdy motor úplně přidusí...snad pomůže, když trochu přidám tím šroubkem...
Ford Escort 1.6, r.v. 97'
Hyundai Accent 1.3, r.v. 95', TP 97'
Hyundai Accent 1.3, r.v. 95', TP 97'
Re: Seřizování volnoběhu
Ahoj,
to že při zapnutých světlech jdou otáčky dolů je jasné - čím větší odběr proudu tím je více zatíženej altík a má větší odpor... Pořiď si světla na denní svícení a ušetříš jak na benzínu tak žárovky a ještě to bude šik.... Jo a pokud chceš volnoběh přidat tak ten šroub musíš zatáčet (po směru hodinovejch ručiček). Zda to má někde potenciometr na snímání polohy škrtící klapky jsem se nedíval, ale mrknu na to.... Mám sice 1,5, ale bude to hodně podobné, je to jenom hyundai
to že při zapnutých světlech jdou otáčky dolů je jasné - čím větší odběr proudu tím je více zatíženej altík a má větší odpor... Pořiď si světla na denní svícení a ušetříš jak na benzínu tak žárovky a ještě to bude šik.... Jo a pokud chceš volnoběh přidat tak ten šroub musíš zatáčet (po směru hodinovejch ručiček). Zda to má někde potenciometr na snímání polohy škrtící klapky jsem se nedíval, ale mrknu na to.... Mám sice 1,5, ale bude to hodně podobné, je to jenom hyundai
.........
Re: Seřizování volnoběhu
Potenciometr na klapce to má určitě, to že se zvýšeným odběrem proudu klesaj otáčky ukazuje taky třeba na problém v elektrice, a světla na denní svícení sice možná pomůžou ale to léčí jen důsledek ne příčinu.
Re: Seřizování volnoběhu
Příčina je HYUNDAI sama o sobě , ale altík určitě nebyl dělanej na svícení pořád! Mohou to být horší uhlíky v altíku, či regulátor, ale na dálku ??? Zvedl bych nepatrně volnoběh a změřil bych kolik to dobíjí bez a se světly, popřípadě nechal dát dokupy altík.... Ale stejně denní je šik!!!
.........
Re: Seřizování volnoběhu
Ale no tak! altik je pořád jen altik ať je vyrobený v Korei nebo v Tramtárii.že padají otáčky je problém asi jen toho jednoho auta, ŘJ skrátka nedokáže udržet otáčky.Jinak na altiku máš vyznačenu hodnotu trvalého prouduBLESK007 píše:Příčina je HYUNDAI sama o sobě , ale altík určitě nebyl dělanej na svícení pořád! Mohou to být horší uhlíky v altíku, či regulátor, ale na dálku ??? Zvedl bych nepatrně volnoběh a změřil bych kolik to dobíjí bez a se světly, popřípadě nechal dát dokupy altík.... Ale stejně denní je šik!!!
Accent LC CF1 1.3 2006
-
- **
- Příspěvky: 196
- Registrován: 09 led 2010, 18:14
- Bydliště: Brno/Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Seřizování volnoběhu
Altík a regulátor je určitě v pohodě. Po nastartování mám 13,5V. S otáčkama motoru to nekolísá vůbec a světla/nabitost baterie tím hýbou tak +-0,5V. Pod 13 a nad 14 mi napětí nejde nikdy. Nevím, v čem může být chyba. Taky je možné, že to dělá všem a já mám už horší silentbloky na motoru, tak ty otřesy víc vnímám a všimnu sem si toho...
Ale dokud to nezdechá a motor neskáče z kapoty, tak můžu bejt ještě spokojenej
Ale dokud to nezdechá a motor neskáče z kapoty, tak můžu bejt ještě spokojenej
Ford Escort 1.6, r.v. 97'
Hyundai Accent 1.3, r.v. 95', TP 97'
Hyundai Accent 1.3, r.v. 95', TP 97'
Re: Seřizování volnoběhu
No ještě mě napadlo zda to někde nepřisává falešnej luft, ale to by otáčky šly asi nahoru, ale kdo ví (vzhledem že to chce zdechnout při brzdění). Co zkusit pročistit kontakty od čidel a kompletně klapku a čidlo otáček motoru. Možná je někde zaoxidovanej kontakt a už to může dělat neplechu.
.........
Re: Seřizování volnoběhu
To ano altík je altík, ale dílenské zpracování soudruhů je trochu odfláknuté, nemám snad pravdu???antek píše:Ale no tak! altik je pořád jen altik ať je vyrobený v Korei nebo v Tramtárii.že padají otáčky je problém asi jen toho jednoho auta, ŘJ skrátka nedokáže udržet otáčky.Jinak na altiku máš vyznačenu hodnotu trvalého prouduBLESK007 píše:Příčina je HYUNDAI sama o sobě , ale altík určitě nebyl dělanej na svícení pořád! Mohou to být horší uhlíky v altíku, či regulátor, ale na dálku ??? Zvedl bych nepatrně volnoběh a změřil bych kolik to dobíjí bez a se světly, popřípadě nechal dát dokupy altík.... Ale stejně denní je šik!!!
.........
-
- **
- Příspěvky: 196
- Registrován: 09 led 2010, 18:14
- Bydliště: Brno/Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Seřizování volnoběhu
To je dobrý nápad. Teď je u nás v Olomouci šílené počasí, tak počkám až se trochu zlepší a udělám to. Vyčistím klapku, prostříkám kontaktolem konektory u čidel, zresetuju ECU a ukáže se...potom dám vědět, jestli to pomohlo.
Ještě jedna otázka...jak dlouho si podle vás motor sedá, když se zresetuje jednotka? Zresetuje se jen když je odpojená baterka, nebo stačí, aby auto nějaký čas nejezdilo? Protože volnoběh byl docela dobrý, ale potom auto stálo dlouho po servisech (nesouvisely s motorem, opravovala se koroze a ťukance z parkoviště) a potom začalo blbnout. Po ujetí asi 150km se mi zdálo, že se to zlepšilo, ale potom jsem jel na dovolenou a auto stálo 14 dní bez pohybu a když jsem s ním chtěl potom jet, tak to znovu dělalo paseku...
Ještě jedna otázka...jak dlouho si podle vás motor sedá, když se zresetuje jednotka? Zresetuje se jen když je odpojená baterka, nebo stačí, aby auto nějaký čas nejezdilo? Protože volnoběh byl docela dobrý, ale potom auto stálo dlouho po servisech (nesouvisely s motorem, opravovala se koroze a ťukance z parkoviště) a potom začalo blbnout. Po ujetí asi 150km se mi zdálo, že se to zlepšilo, ale potom jsem jel na dovolenou a auto stálo 14 dní bez pohybu a když jsem s ním chtěl potom jet, tak to znovu dělalo paseku...
Ford Escort 1.6, r.v. 97'
Hyundai Accent 1.3, r.v. 95', TP 97'
Hyundai Accent 1.3, r.v. 95', TP 97'
Re: Seřizování volnoběhu
No já měl baterku odpojenou akorát když jsem to dovezl a měnil za silnější a hnedle po nastartování to drželo jak má....
.........
Re: Seřizování volnoběhu
Tak to asi mám nějaký extra dělaný,jinak nepozoruji žádné anomálie při sepnutí nějakého spotřebiče např.brzdových světel,že by poklesly otáčky motoru už vůbec ne.BLESK007 píše:
To ano altík je altík, ale dílenské zpracování soudruhů je trochu odfláknuté, nemám snad pravdu???
Vydím, že u tebe všechno co je vyrobeno na východ od MB je totální šunt, ale je to tvůj názor
Accent LC CF1 1.3 2006