Výměna rozvodového řemene

Moderátoři: miooo, Moderátoři

Slavek8
**
Příspěvky: 121
Registrován: 28 kvě 2009, 19:28
Bydliště: Krupka

Re: Výměna rozvodového řemene

Příspěvek od Slavek8 »

Tak jak sem slibil tak sem i splnil
rozvody udelany.
novy olej v prevodovce, v rozvodovce, v zadni naprave, motorovy olej, pilovy filtr,olejovy filtr, chladici kapalina + rozvody a pumpa komplekt 6250,- prace moje. klinak vypadal jak novy tak sem ho nemenil
nevite nekdo jaky kladky davaji z vyroby?? ja na tych svych sem mel made in Japan Hyundai.
Přílohy
3.jpg
3.jpg (125.36 KiB) Zobrazeno 4759 x
1.jpg
1.jpg (130.46 KiB) Zobrazeno 4759 x
2.jpg
2.jpg (121.61 KiB) Zobrazeno 4759 x
SantaFe 2003 2.0 CRDi 4WD
Reklama
 

Uživatelský avatar
miooo
Moderátor
Příspěvky: 908
Registrován: 24 zář 2009, 12:27
Bydliště: Malá Hradná SK-taká malá dedinka pri BN

Re: Výměna rozvodového řemene

Příspěvek od miooo »

ked si dal dole remen boli na remeniciach aj neajake znacky na ktore si to nastavil pred sundaniam remena???
a je tam aj niekde miesto na datie aretacnej skrutky??
tiez zvazujem vymenu doma ale na 6valci to bude trochu tazsie asi :-k :-k
SANTA FE 2,7 V6 rv.2001+LPG GASTECH 600S
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Výměna rozvodového řemene

Příspěvek od Richard555 »

Ahoj Slavku, koukám, že dle fotek je ten motor jen jednovačkový :roll: myslel jsem že je to 16 ventil :roll: a jak jsme se bavili, máš taky ten motor VGT s 92 Kw......
Koukal jsem na mazací plán od Shellu a tam mě zaskočilo to SOHC u tohodle motoru, myslel jsem že to je překlep ale podle fotek asi mají pravdu...... O kolik jsi ten motor zvedal?
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Slavek8
**
Příspěvky: 121
Registrován: 28 kvě 2009, 19:28
Bydliště: Krupka

Re: Výměna rozvodového řemene

Příspěvek od Slavek8 »

To: miooo
ano značky tam jsou, na vačce je to ta bila, ta musi byt zaroven s hranou hlavy a na klice je to ta zluta naproti je takovy kolicek, na klice je jeste kolo na klinak ktere musis sundat aby ses dostal na rozvodovy remen a na tom je taky zarez srounat to musis s sipkou na plastovym krytu rozvodaku. Mista je tam fakt malo, tim ze nevim co je aretacni skrutka tak ti ani nemuzu rict jestli ji tam das.

To: richard555
Vsak jo, je to 16V, VGT motor se lisi od normalniho motoru jen turbem jinak je na nem vsecko stejny. A nadzvedaval sem ho asi tak 20cm co me pustil vyfuk, pak se ti vlnovec opre o podlahu, nechtel sem sundavat vyfuk protoze bych ho asi stejne nepovolil, ale kdyz to sundas ze vsech silenbloku(jsou tam 4) tak ten motor nadzvednes co te pusti vyfuk a pak ho asi tak o 8-10cm da posunout smerem k prevodouce vic te nepustej poloosi, pak se uz tam da dostat, sice ten hlinikovy blok na kterym je silenblok sem tahal od tud na milimetry a musel sem ho ruzne natacet ale slo to, cela vymena mi zabrala celou sobotu, zacal sem v 5 rano, pokud nebylo horko, a skoncil v 5 odpoledne. Prace je to spinava ale ty nelidsky penize co chce hyundai za vymenu, tak za to stala. Samotna sada + pumpa me vysla na 5120,-
Přílohy
DSCN0663.jpg
DSCN0663.jpg (123.8 KiB) Zobrazeno 4734 x
znacky
znacky
1,2.JPG (92.31 KiB) Zobrazeno 4734 x
SantaFe 2003 2.0 CRDi 4WD
Uživatelský avatar
miooo
Moderátor
Příspěvky: 908
Registrován: 24 zář 2009, 12:27
Bydliště: Malá Hradná SK-taká malá dedinka pri BN

Re: Výměna rozvodového řemene

Příspěvek od miooo »

diky za to ze si mi to zakruzkoval....
uvidime ci sa k tomu odhodlam....
mam sice presny navod ako to spravit ale zatial to nemam kde robit...
asi to este o neajake 2 mesiace posuniem nech mi to vyjde rovno s vymenou oleja a filtrov...
a aretacna skrutka je na to ze niekedy byva v bloku pri remeniciach otvor zo zavitom kam naskrutkujes skrutku pred tym nez das dole remen a mas tak istotu ze sa ti nic nepohne...

to richard555
neviem ako je to presne u dieslu ale na mojom je to tak ze vacky su pohanane na druhej strane motora retazou...
SANTA FE 2,7 V6 rv.2001+LPG GASTECH 600S
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Výměna rozvodového řemene

Příspěvek od Richard555 »

No já spíš myslel že obecně 16 ventilové motory používají 2 vačky tedy DOHC, i když si samo umím představit těch 16 ventilů s jednou vačkou a tady je důkaz, že to funguje......
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Uživatelský avatar
miooo
Moderátor
Příspěvky: 908
Registrován: 24 zář 2009, 12:27
Bydliště: Malá Hradná SK-taká malá dedinka pri BN

Re: Výměna rozvodového řemene

Příspěvek od miooo »

co som pozeral tak DOHC maju asi len benziny...
u diesloch nic nepisaly...
SANTA FE 2,7 V6 rv.2001+LPG GASTECH 600S
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Re: Výměna rozvodového řemene

Příspěvek od mirpie »

to že je to SOHC=OHC neznamená, že to nemůže mít 4-ventilovou techniku. Vectra B 2.0DTI 16V má taky jen jeden vačkový hřídel (Single OHC) a ventily to žene přes vahadla. Náhodou ideální řešení, méně rotačních hmot, menší ztráty a jednodušší rozvody, i když zrovna na tom opelu tam je řetěz. A stejně tak u DOHC (Double OHC) neznamená, že se od klikovky ženou jedním řemenem oba vačkové hřídele.
Jinak gratuluji k rozvodům.
Pro mezinárodní šumy v komunikaci, skrutka = šroub
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Slavek8
**
Příspěvky: 121
Registrován: 28 kvě 2009, 19:28
Bydliště: Krupka

Re: Výměna rozvodového řemene

Příspěvek od Slavek8 »

ja sem to ani nezajistoval nebylo treba, kdyz sem to natocil na znacky tak by si potreboval veci usili aby si to pretocil jen koleckama, vyradil sem a nic se mi nehlo nebyl duvod.
SantaFe 2003 2.0 CRDi 4WD
Uživatelský avatar
Charlie
*
Příspěvky: 66
Registrován: 06 úno 2009, 21:09
Bydliště: Mělník

Re: Výměna rozvodového řemene

Příspěvek od Charlie »

Slavek8 píše:ja sem to ani nezajistoval nebylo treba, kdyz sem to natocil na znacky tak by si potreboval veci usili aby si to pretocil jen koleckama, vyradil sem a nic se mi nehlo nebyl duvod.
Ahoj mně to čeká za štrnác dní to samé ale nevím jak to zvládnu stím natočení na rysky když mám automat ty si to určitě dělal přes kvalt že jo a proč si povoloval všechny silenbloky je to opravdu nutný???
Hyundai santa fe 2,0 CRDI 4WD Automat
Slavek8
**
Příspěvky: 121
Registrován: 28 kvě 2009, 19:28
Bydliště: Krupka

Re: Výměna rozvodového řemene

Příspěvek od Slavek8 »

Ahoj, jo je to opravdu nutny jinak nenaklonis motor na tolik aby si vyndal ten hlinikovy blok na kterym ti visi silenblok, a pokud ho nevyndas tak ani k pumpe se nedostanes ta je jeste pod dalsim plastovym krytem, proste vsecko je zakrytovany, hold korejci na necem setri na necem ne :lol: Musis toho odmontovat okolo docela dost ale jde to celkem rychle, ja sem uplne sundal silenbloky na prevodouce, zleva na motoru, ten musis pokazdy jinak se nedostanes na rozvody, a sundal sem vepredu pod vetrakem, vetrak sem sundal aby se mi lip tam manipulovalo, jde rychle sundat, nahore jen dva srouby na 10 klic dole je to jen nasazeny, vzadu za prevodoukou je jeste jeden silenblok k nemu je pristup jako ke penezum v trezoru, ten sem nesundaval jen sem vyndal sroub aby motor byl volnej, az to budes nadzvedavat dej pozor na klimosku, ty hadice sou docela tvrdy ja sem se bal abych tomu nic neudelal tak sem radej sundal kompresor a privazal sem ho aby visel volne a neprekazel motoru, mista tam trochu je. Altik sem nevyndaval neni nutno ale klinak musis sundat na klinaku je napinaci kladka tak vezmes klic 17 a tahej dolu, jde to celkem snadno.Prekvapilo me ze tam neni zadny vypustak na chladici kapalinu, tak sem sundal hadici co byla nejnize, no az to zacnes delat tak pak uvidis co ti vsecko prekazi a co musis sundat. Ja sem jeste sundaval expanzku, a palivovy filtr jen z toho drzaku a dal sem ho stranou, drzak sem musel sundat nakonec taky, pak odmontovat nadrzku na servo z drzaku, da se naklopit smerm na motor, hadice jsou dlouhe(servo sem nevypoustel)pak sem jeste sundaval plastovy kryt u pravyho kola, to byla taky pakarna nemoh sem ho vyndat tak sem jeste musel sundat plastovy podbeh. Proste abych vymenil rozvody rozebral jsem pul auta. A na rysky to natocis, kdyz mas automat tak to dej na 3na sport a toc kolem pokud se ti na vačce nesrouna ryska podle obrazku, pak zkontroluj jak to mas na klice pokud to budes mit rozebrany tak to hned poznas, je to docela dobre oznaceny.
SantaFe 2003 2.0 CRDi 4WD
Uživatelský avatar
vitak
**
Příspěvky: 148
Registrován: 03 lis 2008, 23:12

Re: Výměna rozvodového řemene

Příspěvek od vitak »

Slavku8, dá se to udělat zespodu s pomocí heveru, nebo je třeba motor zavěsit jak jsi to dělal ty?
Santa Fe 2.0 CRDi, 4x4, r.2004
Uživatelský avatar
Charlie
*
Příspěvky: 66
Registrován: 06 úno 2009, 21:09
Bydliště: Mělník

Re: Výměna rozvodového řemene

Příspěvek od Charlie »

Slávku moc di děkuji za podrobný popis je to hrůza ale snad to zvládnu. [-o< [-o< Jeětě jednou dík :D
Hyundai santa fe 2,0 CRDI 4WD Automat
Uživatelský avatar
STR88
*
Příspěvky: 67
Registrován: 19 dub 2010, 14:11
Bydliště: Praha

Re: Výměna rozvodového řemene

Příspěvek od STR88 »

Slavku, tak to jses borec. Kdyz jsem nechaval mnenit rozvody na Santikovi, tak mi servisak rekl, ze ne tam uz nechce nikdy vydet, prej je to tak hnusne vymysleny korejskymi bratrmi, ze uz to hur snad ani nejde :lol:
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Výměna rozvodového řemene

Příspěvek od Hardcam »

Me v Praze v Hyundai rekli to samy...uz pry s CRDi nemam jezdit :mrgreen:
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Odpovědět

Zpět na „Santa Fe - Motory“