jak som opravoval blatniky
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
jak som opravoval blatniky
Zdravim tak som po dlhom case zase tu
Pred nedavnom som sa pustil do opravy blatniku trosku svojskym sposobom a postupne som to nafotil nech sa mozem podelit tak tu to je neni to este stale celkom ono ale uz mam v hlave dalsi napad a dufam ze ho stihnem realizovat este toto leto
1.Vsetko hrdzave som orypal zubami, nechtami, srobovakmy, kliestami, bruskami vsetkym moznym co bolo po ruke
2.Na karton som odkreslil priblizny tvar blatniku potom som ho vystrihol a odkreslil na plech v mojom pripade antikora nic ine nebolo po ruke zrovna tak od oka som si tipol jak sa bude plech pri tvarovani spravat (pri tom ohybani sa blatnik zatvara cize treba ho pôvodne vystrihnut s plechu viac roztvoreny aby tam sadol da sa to doladit rozklepat dobre netreba ziadne zlozite vypocty)
Ja som to robil tak ze som s pilkou do dreva asi 5cm sirokeho spravil priblizne 1,5cm hlboky zarez v ktorom som posuval plech a rozklepaval gum. kladivom.
3.A rozklepaaval a rozklepaaval az kym to tam nesadlo
4.Na prichytenie som pouzil nitovacku kedze mam len el. zvaracku a nechcelo sa mi s tym zapodievat (farba brusenie zvaru atd.)
5.Klasika napatlal som tam 2 vrstvy gitu prva so sklen.vatou(ta seda) druha ta biela finalna.
6.Bruusil bruusil a bruusil.
7.Nanesenie body neviem na co to v skutocnosti sluzi ja som to pouzil ako zakladovku a tak nejaku ochranu jakoze.
8.Nanesenie farby auta v mojom pripade nastastie len klasicka biela idealne 2 vrstvy
Pred nedavnom som sa pustil do opravy blatniku trosku svojskym sposobom a postupne som to nafotil nech sa mozem podelit tak tu to je neni to este stale celkom ono ale uz mam v hlave dalsi napad a dufam ze ho stihnem realizovat este toto leto
1.Vsetko hrdzave som orypal zubami, nechtami, srobovakmy, kliestami, bruskami vsetkym moznym co bolo po ruke
2.Na karton som odkreslil priblizny tvar blatniku potom som ho vystrihol a odkreslil na plech v mojom pripade antikora nic ine nebolo po ruke zrovna tak od oka som si tipol jak sa bude plech pri tvarovani spravat (pri tom ohybani sa blatnik zatvara cize treba ho pôvodne vystrihnut s plechu viac roztvoreny aby tam sadol da sa to doladit rozklepat dobre netreba ziadne zlozite vypocty)
Ja som to robil tak ze som s pilkou do dreva asi 5cm sirokeho spravil priblizne 1,5cm hlboky zarez v ktorom som posuval plech a rozklepaval gum. kladivom.
3.A rozklepaaval a rozklepaaval az kym to tam nesadlo
4.Na prichytenie som pouzil nitovacku kedze mam len el. zvaracku a nechcelo sa mi s tym zapodievat (farba brusenie zvaru atd.)
5.Klasika napatlal som tam 2 vrstvy gitu prva so sklen.vatou(ta seda) druha ta biela finalna.
6.Bruusil bruusil a bruusil.
7.Nanesenie body neviem na co to v skutocnosti sluzi ja som to pouzil ako zakladovku a tak nejaku ochranu jakoze.
8.Nanesenie farby auta v mojom pripade nastastie len klasicka biela idealne 2 vrstvy
- Přílohy
-
- 1.cast.jpg (58.7 KiB) Zobrazeno 9420 x
-
- 2.cast.jpg (53.92 KiB) Zobrazeno 9420 x
Hyundai Accent 1,5 White
- Reklama
Re: jak som opravoval blatniky
Cenový rozpočet?
Momentaly: VW Polo 1,4TDi 55kW RV2002 100 000km
Passed: WrAccent MC 1,4 71kw RV2007 60 000km
WrAccent LC 1,3 61kW RV2001 150 000km
Posledný príspevok sa necituje! používaj tlačidlo ODPOVEDAŤ.
Passed: WrAccent MC 1,4 71kw RV2007 60 000km
WrAccent LC 1,3 61kW RV2001 150 000km
Posledný príspevok sa necituje! používaj tlačidlo ODPOVEDAŤ.
Re: jak som opravoval blatniky
takze plech som nasiel v garazi odhadovana cena asi za tabulku 0,5m stvorcoveho..... 0,20€
strihanie plechu ma stalo.................................................................................. 4 pluzgiere
trhacie nity 10 kusov....................................................................................... 0,33€
gity som tiez nasiel v garazi.........................................................................cca 6€ ale este mi ostalo
cerveny sprej som tiez nasiel v garazi............................................................cca 3-4€
pixla bielej farby..............................................................................tusim okolo 8€
smirgle a kotuce som mal v garazi.................................................................cca 1€
spolu.......................................................................................................cca 19.53€
ale mna to stalo spolu asi tak............................................................................ 8€ vlasne som iba farbu kupoval ostatne som mal
!!! POZOR !!!Pomôcky ako noznice na plech flexa vrtacka nitovacka apod. som neratal!!!
strihanie plechu ma stalo.................................................................................. 4 pluzgiere
trhacie nity 10 kusov....................................................................................... 0,33€
gity som tiez nasiel v garazi.........................................................................cca 6€ ale este mi ostalo
cerveny sprej som tiez nasiel v garazi............................................................cca 3-4€
pixla bielej farby..............................................................................tusim okolo 8€
smirgle a kotuce som mal v garazi.................................................................cca 1€
spolu.......................................................................................................cca 19.53€
ale mna to stalo spolu asi tak............................................................................ 8€ vlasne som iba farbu kupoval ostatne som mal
!!! POZOR !!!Pomôcky ako noznice na plech flexa vrtacka nitovacka apod. som neratal!!!
Hyundai Accent 1,5 White
- Farrael
- *****
- Příspěvky: 2161
- Registrován: 01 bře 2010, 21:33
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: jak som opravoval blatniky
No i tak je to pěkné Šikula
Hyundai Sonata NF r.v. 2005 2.4i LPG Dark Elegant Red
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
Re: jak som opravoval blatniky
Šikula= napadeno kutilem? Protože 2 plechy na sobě oprava tak na 2 roky max.
Ale koukám že cena rozhodla.
Ale koukám že cena rozhodla.
Re: jak som opravoval blatniky
Já si myslím že i tie dva roky u tohot accenta postačia!!!
a je rozdiel davať 5 tacov na matroš zvaranie a striekanie lakernikovi...
Aspon ked niekto do neho mrskne nebude to tolko mrziet... Či?
a je rozdiel davať 5 tacov na matroš zvaranie a striekanie lakernikovi...
Aspon ked niekto do neho mrskne nebude to tolko mrziet... Či?
Momentaly: VW Polo 1,4TDi 55kW RV2002 100 000km
Passed: WrAccent MC 1,4 71kw RV2007 60 000km
WrAccent LC 1,3 61kW RV2001 150 000km
Posledný príspevok sa necituje! používaj tlačidlo ODPOVEDAŤ.
Passed: WrAccent MC 1,4 71kw RV2007 60 000km
WrAccent LC 1,3 61kW RV2001 150 000km
Posledný príspevok sa necituje! používaj tlačidlo ODPOVEDAŤ.
- black_sheep
- Moderátor
- Příspěvky: 6616
- Registrován: 17 čer 2007, 18:39
Re: jak som opravoval blatniky
vidis to, oprava na dva roky.. tak to je na tom lip nez ja u "profiku" na tri mesice za vic jak 10ti nasobek nestandarni zpusob opravy, ale chvalim sikula, svuj ucel to splniSmajloch píše:Šikula= napadeno kutilem? Protože 2 plechy na sobě oprava tak na 2 roky max.
Ale koukám že cena rozhodla.
I ❤ cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
- Dracik
- *
- Příspěvky: 50
- Registrován: 26 bře 2008, 16:53
- Bydliště: Rimavská Sobota /Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: jak som opravoval blatniky
ja predám zadný lem blatníku - originál náhrdný diel na Hyundai accent x-3 5dv. 1,5 12V 65kW ... objednal som ho ale uz mi ho netreba... kontaktujte ma cez SS .. foto pridám do noveho topicu... cena 45 euro ... + možná dohoda... foto aj pošlem keby bol záujem...
- black_sheep
- Moderátor
- Příspěvky: 6616
- Registrován: 17 čer 2007, 18:39
Re: jak som opravoval blatniky
jen pro zajimavost, kde jsi ho koupil? nebyl by i na lantru?
I ❤ cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
- Farrael
- *****
- Příspěvky: 2161
- Registrován: 01 bře 2010, 21:33
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: jak som opravoval blatniky
Jj tak tak. Taky mě to zajímá na 3dvéř
Hyundai Sonata NF r.v. 2005 2.4i LPG Dark Elegant Red
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
-
- **
- Příspěvky: 110
- Registrován: 15 lis 2009, 12:38
- Bydliště: Martin, Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: jak som opravoval blatniky
Hyundai Accent 1.5 12V 1997
- Dracik
- *
- Příspěvky: 50
- Registrován: 26 bře 2008, 16:53
- Bydliště: Rimavská Sobota /Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: jak som opravoval blatniky
je to na Accent kupil som to v Elit za 56 euro..
Re: jak som opravoval blatniky
Moneto:
ako starý opravár som tuto metódu použil asi okolo roku 1990. Princíp bol rovnaký s malými odlišnosťami:
Bol to predný blatník na Š 100 a nemal som sa už pomaly o čo chytiť (roh pri okne).
Vyrobil som požadovaný tvar, ale v miestach, kde boli trhačky som vyrobil (preklepal) priehlbiny, aj na záplate, aj na aute.Potom som to ponatieral farbami, priložil protikus, zanitoval, a pregitoval EPROSINOM , vybrúsil, nastriekal cele auto.... Po štyroch rokoch, čo som to auto ešte mal, nič z opravovaného nezakvitlo
To preklepanie bolo dôležité preto, lebo tam nemuselo ísť toĺko tmelu (zapustil som hlavičky)- a čím ho je viac, tým skôr to praskne.....
Aj starý opravári tvrdili, že račšej nitovať, ako zvárať.....
Ak si to urobil poriadne, tak to prežije viac ako 4 roky
ako starý opravár som tuto metódu použil asi okolo roku 1990. Princíp bol rovnaký s malými odlišnosťami:
Bol to predný blatník na Š 100 a nemal som sa už pomaly o čo chytiť (roh pri okne).
Vyrobil som požadovaný tvar, ale v miestach, kde boli trhačky som vyrobil (preklepal) priehlbiny, aj na záplate, aj na aute.Potom som to ponatieral farbami, priložil protikus, zanitoval, a pregitoval EPROSINOM , vybrúsil, nastriekal cele auto.... Po štyroch rokoch, čo som to auto ešte mal, nič z opravovaného nezakvitlo
To preklepanie bolo dôležité preto, lebo tam nemuselo ísť toĺko tmelu (zapustil som hlavičky)- a čím ho je viac, tým skôr to praskne.....
Aj starý opravári tvrdili, že račšej nitovať, ako zvárať.....
Ak si to urobil poriadne, tak to prežije viac ako 4 roky
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
- black_sheep
- Moderátor
- Příspěvky: 6616
- Registrován: 17 čer 2007, 18:39
Re: jak som opravoval blatniky
pokud bych teda na lantru sehnal takovy lem, tak by stacilo komplet vyrezat diry kde to bude prorezly, treba aj ten lem zlikvidovat, a pak to nanejtovat na okraje co zbydou zdravy hezky plech na plech, teda pokud naky zbydou pak uz si poradim.. za dva roky to tak vidim stejne tak at vim co si nachystat
I ❤ cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Re: jak som opravoval blatniky
black_sheep
výhoda nitovania je, že dokážeš obidva plechy pred montážou povrchovo ošetriť, potom ich len spojíš.
Videl som "opravárov" s autogénom, ktorí dali plech cez plech a privarili. V mieste, kde boli dva plechy cez seba vznikne dutina , do ktorej sa dostane vlhkosť a vtedy skutočne za dva roky sa hrdza vytlačí von (hrdza má väčší objem ako pôvodný material). Nehovoriac už o tom, že pri zváraní tenkého a už nie moc zdravého plechu sa tento teplom ešte viac oslabí. Preto ak je to možné ,nitovať a nezvárať (podlahy, lemy, rohy dverí...)
výhoda nitovania je, že dokážeš obidva plechy pred montážou povrchovo ošetriť, potom ich len spojíš.
Videl som "opravárov" s autogénom, ktorí dali plech cez plech a privarili. V mieste, kde boli dva plechy cez seba vznikne dutina , do ktorej sa dostane vlhkosť a vtedy skutočne za dva roky sa hrdza vytlačí von (hrdza má väčší objem ako pôvodný material). Nehovoriac už o tom, že pri zváraní tenkého a už nie moc zdravého plechu sa tento teplom ešte viac oslabí. Preto ak je to možné ,nitovať a nezvárať (podlahy, lemy, rohy dverí...)
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com