New Santa Fe - 2,2 CRDi versus 2,7 V6
Moderátoři: miooo, Moderátoři
- BlackLabelSociety
- Příspěvky: 4
- Registrován: 09 črc 2006, 20:44
New Santa Fe - 2,2 CRDi versus 2,7 V6
Ahoj priatelia - kamaradi!
Vazne rozmyslam nad kupou noveho Santu. Rad by som vas poprosil o vase nazory na motory, ktore Hyundai k tomuto fesakovi ponuka. Takze 2,2 CRDi alebo 2,7 V6? Nafta alebo benzin? Viem, vecna tema ... ja osobne som uz viacmenej rozhodnuty do coho pojdem, ale rad by som si precital aj nazory skusenych harcovnikov
.
Rocne najazdim maximalne 20 tisic km a je to cca 70%-80% mimo mesto. Nie som ziaden pretekar ale mam radsej prebytok vykonu, kotry mozem v pripade nebezpecnej situacie na ceste vyuzit. Potrebujem hlavne spolahlive a bezpecne auto, lebo si v nom budem vozit celu rodinku.
Moje osobne skusenosti s naftakom su dnes nasledovne:
VYHODY:
- nizsia spotreba
NEVYHODY:
- Drahsia udrzba
- Drahsie nahradne diely
- Drahsia STK + emisie
- Riziko startovania v zime (potrebne kvalitne=drahe zhaviace sviecky, silnejsia=drahsia bateria)
- jazdit "naplno" mozete, len ked sa motor zahreje na prevadzkovu teplotu. Inak riziko poskodenia (rychlejsieho opotrebenia) turba.
- Samotne turbo - no comment!
- Vaha vzduchu ... caste poruchy ... benzin toto nepozna pokial viem.
- Nevhodne na caste jazdy na kratke vzdialenosti (do cca 15 km)
- Menej kultivovany chod oproti benzinaku.
- Naftak ma vseobecne viac sucasti ako benzin a tym padom je aj logicky viac nachylny na poruchy (turbo, vaha vzduchu, zhaviace sviecky, rozne filtre koli eko normam ...)
Teda podla mojho nazoru, pri dnesnych cenach PH, kedy sa uz prekticky zotrel rozdiel medzi naftou a benzinom a kedy sa spotreba lisi tak max o 2-3 litre, nie som ochotny podstupovat rizika a znasat nevyhody spojene s naftakom a asi je jasne, pre co som sa rozhodol
Dufam, ze nerozputam ziadnu velku diskusiu benzin vs. nafta. Skor sa chcem sustredit na novu Santu a tieto dva motory. Mozno ma aj presvedcite na naftu
Vopred dakujem za vase nazory, osobne skusenosti a postrehy!
Vazne rozmyslam nad kupou noveho Santu. Rad by som vas poprosil o vase nazory na motory, ktore Hyundai k tomuto fesakovi ponuka. Takze 2,2 CRDi alebo 2,7 V6? Nafta alebo benzin? Viem, vecna tema ... ja osobne som uz viacmenej rozhodnuty do coho pojdem, ale rad by som si precital aj nazory skusenych harcovnikov
.
Rocne najazdim maximalne 20 tisic km a je to cca 70%-80% mimo mesto. Nie som ziaden pretekar ale mam radsej prebytok vykonu, kotry mozem v pripade nebezpecnej situacie na ceste vyuzit. Potrebujem hlavne spolahlive a bezpecne auto, lebo si v nom budem vozit celu rodinku.
Moje osobne skusenosti s naftakom su dnes nasledovne:
VYHODY:
- nizsia spotreba
NEVYHODY:
- Drahsia udrzba
- Drahsie nahradne diely
- Drahsia STK + emisie
- Riziko startovania v zime (potrebne kvalitne=drahe zhaviace sviecky, silnejsia=drahsia bateria)
- jazdit "naplno" mozete, len ked sa motor zahreje na prevadzkovu teplotu. Inak riziko poskodenia (rychlejsieho opotrebenia) turba.
- Samotne turbo - no comment!
- Vaha vzduchu ... caste poruchy ... benzin toto nepozna pokial viem.
- Nevhodne na caste jazdy na kratke vzdialenosti (do cca 15 km)
- Menej kultivovany chod oproti benzinaku.
- Naftak ma vseobecne viac sucasti ako benzin a tym padom je aj logicky viac nachylny na poruchy (turbo, vaha vzduchu, zhaviace sviecky, rozne filtre koli eko normam ...)
Teda podla mojho nazoru, pri dnesnych cenach PH, kedy sa uz prekticky zotrel rozdiel medzi naftou a benzinom a kedy sa spotreba lisi tak max o 2-3 litre, nie som ochotny podstupovat rizika a znasat nevyhody spojene s naftakom a asi je jasne, pre co som sa rozhodol
Dufam, ze nerozputam ziadnu velku diskusiu benzin vs. nafta. Skor sa chcem sustredit na novu Santu a tieto dva motory. Mozno ma aj presvedcite na naftu
Vopred dakujem za vase nazory, osobne skusenosti a postrehy!
- Reklama
Tak s tou vahou vzduchu pravdu urcite nemas. U benzinaku k tomu pripocitej nejednu lambda sondu. Na auto mas zaruku 3 roky, takze bych zhavice a baterku extra neresil a neverim tomu, ze by to auto melo hned problemy.
Nevim, jake mas zkusenosti s CommonRailem, ale nevyhodou muze byt lehka znicitelnost nekvalitnim palivem (+zamrzani nafty).
Co se tyce +/- jednotlivych motoru, jedine, co ti muzu rict je, ze za 2.7 budes platit vyssi povinne ruceni. Ta 2.7 byla testovana na auto.cz
Nevim, jake mas zkusenosti s CommonRailem, ale nevyhodou muze byt lehka znicitelnost nekvalitnim palivem (+zamrzani nafty).
Co se tyce +/- jednotlivych motoru, jedine, co ti muzu rict je, ze za 2.7 budes platit vyssi povinne ruceni. Ta 2.7 byla testovana na auto.cz
U mě je to jasný, byl bych pro benzin. Cena nového auta benzin/diesel je už sice stejná, ale jak už jsem psal, pro mě je rozhodující kultivovanost motoru a komfort jízdy před spotřebou. Navíc ta 2.7V6 je osvědčený motor a po poslední inovaci a navýšení výkonu je to motor fakt špičkovej.
Povinné je pravda dražší, ale rozdíl 3t/rok není zase nějak extra velký.
Povinné je pravda dražší, ale rozdíl 3t/rok není zase nějak extra velký.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
- BlackLabelSociety
- Příspěvky: 4
- Registrován: 09 črc 2006, 20:44
Benzííííííííííín
Já zatím jednoznačně hlasuji pro benzín. Důvody jsou v podstatě ty, co uvádíš. Ano povinné ručení je vyšší, ale pokud pořizuji auto za 800 tisíc, nepředpokládám, že mne povinné ručení přivede na mizinu.... 2,7 je povedený motor a nemohu si stěžovat ani na enormní spotřebu, kterou mne před nákupem strašili. Ve spojení s automatem by mu asi trošku kouzla chybělo, ale nový Santa je manuál a u svého jsem to dohnal zvýšením výkonu. Technici to při garančce zkoušeli a pak hlásili, že uhání tachometrově přes 200 a má ještě chuť. Já se tacho dostal na 200, ale pak jsem se už bál - přece jen je to vyšší těžiště a ESP starší typ nemá, což už u nového není ten případ - což je plus.
Takže mé doporučení - pokud neřešíš spotřebu o pár litrů vyšší, oceňuješ kultivovanost motoru a dobrý zátah s rezervou a rád posloucháš ten zvuk - jdi do benzínu.
Takže mé doporučení - pokud neřešíš spotřebu o pár litrů vyšší, oceňuješ kultivovanost motoru a dobrý zátah s rezervou a rád posloucháš ten zvuk - jdi do benzínu.
Santa Fe 2,7V6
Subaru Forester 2,5 XT Aut.
Subaru Forester 2,5 XT Aut.
V piatok 21.7.2006 som si prevzal nove SantaFe 2,2 CRDi AT, Elegance. Cez víkend som absolvoval asi tak 150 km len tak, na kratke vzdialenosti cca 50% mimo mesta a 50% po meste. Spotreba 8,5 l/100. To auto ma tak očarilo svojim ľahkým ovládaním, spotrebou a tichosťou, že vrele odporúčam. Keď sa vňom človek vezie, tak ani nevie aký motor pod ním pradie. A k automatickej prevodovke len toľko: super, super a ešte raz super. Môže konkurovať hociktorej nemeckej značke. Ešte donedávna som mal VW Passat 1.9 TDI 4 motion Highline. Kupoval som ho nový, r.v. 2001 a pred 2 týždňami som ho predal. Vážený, nové Santa Fe u mňa víťazí vo všetkých smeroch. Kórea, snímam klobúk dole. Ja hlasujem pre diesel, je tihučký, pružný a málo konzumuje. Ten benzín na dnešné ceny PHM, no neviem.
- macháček
- ***
- Příspěvky: 632
- Registrován: 14 lis 2005, 23:30
- Bydliště: Strakonice
- Kontaktovat uživatele:
Já tohle auto teda nemám (možná zatím). Včera jsem se na něj byl podívat u nás v Hyundaii. Diesely moc v lásce nemám, ale jsem jednoznačně pro diesel. Ten benzím to je šílený dělo motor, vzhledem k ceně auta ,tak to už je i na o něco větší náklady na provoz a přeci jeno ty peníze v zrozdílu v pojistce přesuneš na provoz a je to. Benzín a nafta dnes už stojí téměř stejně tak co. Probírali jme to z technikem a doporučoval taky nafťák. A v té nižší výbavě benzín stejně nedávaj.
Ahoj hosani,
isiel som s 2,2 crdi a tiez s 2,7 V6 starsi model, a zda sa mi to asi rovnake, vlastne mam pocit ze diesel ide lepsie nez benzin. Samotny predajca hovoril ze novy santa je lepsi v dieselu, ptredsa tazke auto a krutak idu k sebe. Benzin treba viac tocit a cakat na zaber, diesel taha hned, spotreba je polovicna udajne, na crdi som mal v meste priemer 7,6l
isiel som s 2,2 crdi a tiez s 2,7 V6 starsi model, a zda sa mi to asi rovnake, vlastne mam pocit ze diesel ide lepsie nez benzin. Samotny predajca hovoril ze novy santa je lepsi v dieselu, ptredsa tazke auto a krutak idu k sebe. Benzin treba viac tocit a cakat na zaber, diesel taha hned, spotreba je polovicna udajne, na crdi som mal v meste priemer 7,6l
-
- *
- Příspěvky: 43
- Registrován: 20 srp 2006, 20:08
- Bydliště: Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
diesel nebo benzín
uvažuji o koupi SF 2.7. prodejce se ale na mne tvářil jak na marťana, který chce něco neobvyklého (prý benzín ještě neprodával). v podstatě se mně snažil přesvědčit, že diesel je v mnoha směrech lepší, hlavně ve spotřebě. před časem když jsem kupoval oktávku tak jsem zkoušel benzín i diesel a rozdíl byl tak velký (kultivovanot, plynulý zátah), že ani úspora 2-3 litrů nehrála roli. osobně to nedokážu posoudit dokud se nesvezu dieslem i benzínem (jestli někde vůbec mají zkušební benzín), ale pokud jste někdo z vás porovnávali obě verze prosím o názor.
Mazda CX-7 made in Japan, Hyundai i30 made in CZ
js: já jsem zastáncem benzinu, jelikož auto mám pro běžné použití, takže bych jednoznačně doporučil 2.7V6. Ale záleží na tom, na co budeš auto využívat. Pokud má sloužit pro klasické cestování, tak rozhodně benzin. Jestli však plánuješ vození nákladů (zboží) či tahání přívěsů, tak jednoznačně diesel.
Problém u nás (a vlastně ve větší části Evropy) je, že diesel používá většina lidí v segmentu, pro něž není určen - běžné cestování. Jenže všichni slyší na slovo "spotřeba" a tak nás dealeři a novináři masírují, že diesel is the best. Nicméně, kvalita dieselu spočívá v jeho vysokém krouťáku, který je však využitelný jen v poměrně úzkém spektru otáček - takže právě poklidná jízda (s naloženým vozem), pomalá jízda v těžkém terénu apod.
Santa však není off road, je to vlastně zvýšený osobák určený především pro provoz na silnici, takže velký krouťák je u něj zbytečný. Podívej se na srovnatelné osobáky, mají krouťák/hmotnost stejnou jako santa benzin a taky nikoho nenapadne tvrdit, že je to málo. Jistě jsou většinou i lehčí osobáky, ale ty mají zase třeba o 50Nm nižší krouťák.
Pokud se podíváš na křivky motorů santy, je to ještě průkaznější.
Podívej jakej má benzin krásnej průběh krouťáku v celým spektru otáček, po rozjedu to kulminuje mezi 220-245 Nm ve spektru 2.000 - 6.000 ot/min. Zatímco diesel se v rozptylu 25Nm pohybuje jen v rozsahu 1.800-3.000 ot/min. Pokud jde o maximum, tak jeho průběh vidíš za protnutím krouťáku a výkonu. Benzin ztratí od 5.000 ot/min do svého max výkonu 140kW cca 10% krouťáku - tj. stále velmi dobře táhne a zrychluje. Naproti tomu diesel ztratí od 2.800 ot/min do svého max výkonu 115kW cca 40% krouťáku - tj. sice zrychluje ale velmi pomalu.
Sumasumárum - diesel má přehršel krouťáku, ale nemá koně který by ho podpořily - tím je dáno jeho využití pro pohodovou jízdu, žádný závodník to není. Benzin má nižší krouťák avšak neustále podpořený zásobou koní - využití, buď pohodová jízda anebo to stále švihat kupředu.
V praxi to dopadne tak, že na rozjezdu bude rychlejší diesel, ale benzin ho velmi rychle stáhne, předjede a pak už ho před sebe nepustí. Klasická praxe: potřebuješ někoho předjet, v dieselu na to šlápneš, auto vyrazí do levého pruhu a konec, nejsou koně, takže se konstantně posunuješ levým pruhem vpřed (koně se snaží dohnat krouťák). Benzin - šlápneš na to, vyrazíš do levého pruhu a stále zrychluješ (krouťák máš furt stejnej a koně ti naskakují). Každej kdo někdy předjížděl v benzinu za dieslem, ví o co jde, diesel vyrazí a zvadne, no a benzin musí jít na brzdy.
Je to prostě o prioritách. Jestli chceš pohodovu jízdu - ber diesel. Jestli chceš pohodovou jízdu a v případě potřeby (nebo chuti) mít možnost to rozpálit - ber benzin. Na spotřebu se vykašli, dnešní benzin vs diesel jezdí o +- 2 litry rozdílně. Vzhledem k nákladnější údržbě dieselu tě to v dlouhodobém hledisku vyjde nastejno.
Kuwa, jsem se rozepsal. Na téma benzin vs diesel snad naposled.
Končím klasickým "Kde diesel končí, tam benzin začíná."
Problém u nás (a vlastně ve větší části Evropy) je, že diesel používá většina lidí v segmentu, pro něž není určen - běžné cestování. Jenže všichni slyší na slovo "spotřeba" a tak nás dealeři a novináři masírují, že diesel is the best. Nicméně, kvalita dieselu spočívá v jeho vysokém krouťáku, který je však využitelný jen v poměrně úzkém spektru otáček - takže právě poklidná jízda (s naloženým vozem), pomalá jízda v těžkém terénu apod.
Santa však není off road, je to vlastně zvýšený osobák určený především pro provoz na silnici, takže velký krouťák je u něj zbytečný. Podívej se na srovnatelné osobáky, mají krouťák/hmotnost stejnou jako santa benzin a taky nikoho nenapadne tvrdit, že je to málo. Jistě jsou většinou i lehčí osobáky, ale ty mají zase třeba o 50Nm nižší krouťák.
Pokud se podíváš na křivky motorů santy, je to ještě průkaznější.
Podívej jakej má benzin krásnej průběh krouťáku v celým spektru otáček, po rozjedu to kulminuje mezi 220-245 Nm ve spektru 2.000 - 6.000 ot/min. Zatímco diesel se v rozptylu 25Nm pohybuje jen v rozsahu 1.800-3.000 ot/min. Pokud jde o maximum, tak jeho průběh vidíš za protnutím krouťáku a výkonu. Benzin ztratí od 5.000 ot/min do svého max výkonu 140kW cca 10% krouťáku - tj. stále velmi dobře táhne a zrychluje. Naproti tomu diesel ztratí od 2.800 ot/min do svého max výkonu 115kW cca 40% krouťáku - tj. sice zrychluje ale velmi pomalu.
Sumasumárum - diesel má přehršel krouťáku, ale nemá koně který by ho podpořily - tím je dáno jeho využití pro pohodovou jízdu, žádný závodník to není. Benzin má nižší krouťák avšak neustále podpořený zásobou koní - využití, buď pohodová jízda anebo to stále švihat kupředu.
V praxi to dopadne tak, že na rozjezdu bude rychlejší diesel, ale benzin ho velmi rychle stáhne, předjede a pak už ho před sebe nepustí. Klasická praxe: potřebuješ někoho předjet, v dieselu na to šlápneš, auto vyrazí do levého pruhu a konec, nejsou koně, takže se konstantně posunuješ levým pruhem vpřed (koně se snaží dohnat krouťák). Benzin - šlápneš na to, vyrazíš do levého pruhu a stále zrychluješ (krouťák máš furt stejnej a koně ti naskakují). Každej kdo někdy předjížděl v benzinu za dieslem, ví o co jde, diesel vyrazí a zvadne, no a benzin musí jít na brzdy.
Je to prostě o prioritách. Jestli chceš pohodovu jízdu - ber diesel. Jestli chceš pohodovou jízdu a v případě potřeby (nebo chuti) mít možnost to rozpálit - ber benzin. Na spotřebu se vykašli, dnešní benzin vs diesel jezdí o +- 2 litry rozdílně. Vzhledem k nákladnější údržbě dieselu tě to v dlouhodobém hledisku vyjde nastejno.
Kuwa, jsem se rozepsal. Na téma benzin vs diesel snad naposled.
Končím klasickým "Kde diesel končí, tam benzin začíná."
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz