
Porovnání motorů CRDI auto č: 1 a MPI auto č:2
Odhlučnění motorového prostoru je u CRDI včetně kapoty, MPI je jen prostor mezi motorem a kabinou.
CRDI 6-ti kvalt, 85 kW, i30cw. MPI 5-ti kvalt, 80 kW i30, auto je o cca 200kg lehčí.
Startování: CRDI : musí se počkat na dokončení žhavení, ale doba je velice krátká. MPI lze ihned.
Volnoběh: CRDI motor se chvěje i hluk je větší než MPI, ten je naopak tichý a vibrace jsou téměř nulové.
Jízda město (do 50 km): CRDI a MPI jsou na tom asi tak stejně. Hluk CRDI je v tomto režimu větší, dynamika jízdy s CRDI je lepší (stačí 3 rychlosti). S MPI na stejnou "pohodu" je nutné použít i 4 stupen.
Jízda mimo město (do 100 km): CRDI Tak zde se to dle mého názoru láme, je to akorát na "šoupnutí" 6-ky a motor si "vrní" na 2000 otáčkách. Hluk motoru je prakticky neslyšitelný, je rozhodně nižší, než hluk valivého odporu pneumatik.
U MPI už začíná "vystupovat" hluk motoru nad hlukem pneumatik. Motor už točí malinko nad 3 000 otáček. (3 000 otáček = cca 97 km/h). Proto nechápu neodhlučnění kapoty i u MPI.

Jízda dálnice (do 130 km): CRDI nemá chybu, MPI hluk motoru je už nesnesitelný v případě udržování stálé rychlosti na dálnici. Motor točí už 4 000 otáček a spotřeba roste raketově nahoru. Zde evidentně 6-tý stupen chybí. uvidíme jak to bude po 1.11.
Dynamika motorů: CRDI motor je do cca 1 900 ot. "lenivější", pak ho "nakopne" turbo a není problém. Max otáčky jsou těsně pod hranicí 5 000 ot.
MPI Netáhne až do cca 2 200 ot. Max otáčky 6 500.
Tak včíl mě


RR