Jizda s automatickou převodovkou
Moderátoři: Lukino, Moderátoři
Jizda s automatickou převodovkou
Co je vlastně správně ja jezdim z kopce se zařazenou rychlostí a vlastně tim si myslim i šetřím benzin , drbal sem mladyho a babu at nevyřazuje a nechá tam zařazeno nic nneušetří jen kurvi převodovku a na volnoběh ma větší spotřebu než při přibrždování motorem jak to je prosim poradte a myslim že mam pravdu ))
- Reklama
- Nexus
- ***
- Příspěvky: 865
- Registrován: 14 bře 2010, 22:56
- Bydliště: Velká Bystřice a Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jizda s automatickou převodovkou
Neřekl bych že kazíš převodovku tím jestli vyřadíš nebo ne. Ale jednoznačně máš pravdu s tím zařazeným kvaltem. Pokud brzdíš motorem, spotřeba je téměř nulová, snad půl deci na 100km? Což na volnoběh bude rozhodvě větší a dál určitě šetříš brzdy, pokud brzdíš motorem. Záleží na cestě kde jezdíš, ale řekl bych že se tím dá snížit spotřeba zhruba o 15% při normálním provozu u nás. Ke každý křižovatce co dojíždím mám zařazeno a ten úsek jedeš "zadarmo" a zkus si spočítat kolik stovek metrů nabrzdíš při průjezdu jedním městem:) extrém byl třeba když jsme jeli ze severu švédska na jih, jedeš skoro pořád zkopce, pěkně na pětku, tempomat na 80 a jenom občas bylo poznat že motor zabíral, téměř jenom brzdil a na 250km si šestiválec řekl asi o 11litrů plynu, což byl fakt masakr a na volnoběh by to bylo výrazně víc:)
AD
v sonatě když jsem nebrzdil motorem, měl jsem kombinovanou necelých 11l, se zařazeným kvaltem jezdím za 8,5-9,5 a brzda provozu nejsem
v corolle když jsem vyřazoval tak spotřeba dobrých 9l, se zařazeným kvaltem je to lehce přes 7 (ale většinou krátký trasy a s vozíkem)
AD
v sonatě když jsem nebrzdil motorem, měl jsem kombinovanou necelých 11l, se zařazeným kvaltem jezdím za 8,5-9,5 a brzda provozu nejsem
v corolle když jsem vyřazoval tak spotřeba dobrých 9l, se zařazeným kvaltem je to lehce přes 7 (ale většinou krátký trasy a s vozíkem)
Sonata V6 2.7 229tis LPG :)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Re: Jizda s automatickou převodovkou
Diky jsem rad že to pišeš . Nekde sem čet to s tim kvaltem že tam je nejaka dvojtá spojka nebo co a že tim přeřazovanim na neutral ji nejak kurviš tu spojku a převodovku PS kdo jednou okusi automat již nikdy vice hazet H nechce)))))
- hyundai_driver
- *
- Příspěvky: 34
- Registrován: 14 lis 2009, 14:38
- Bydliště: Střední čechy
Re: Jizda s automatickou převodovkou
Dávám přednost brždění motorem, kdy přesunu volič rychlosti do sekvenčního řazení a podřadím. Sjíždím takto den co den ulici K Barrandovu na Barrandovský most už 55 tisíc km a převodovka nikterak neprotestuje. Moderní motory mají umět zastavit přívod paliva do motoru při brždění motorem, ale jak je to u to jsem se nikde nedočetl. Až když ani za 2 nebrzdí, pak přesunu volič na N. Můj názor je, že dobří řidiči brzdí v normálních situacích více motorem a brzda je pro zastavení a situace, kdy nestačí dát nohu z plynu nebo přibrzdit motorem. Ostatní se dál než mezi pokročilé začátečníky nedostali, ale nelze jim to vyčítat - chtějí se pouze přepravit z bodu A do bodu B a ne přemýšlet jestli brzdit motorem nebo brzdou. Jen si porovnejte ta dvě slova motor a brzda, čím se asi brzdí?
i40 2014 1.7 CRDI
Hyundai Matrix 1.6i 2008 - manželka
dříve:
Hyundai Sonata NF 2005 3.3i V6
Hyundai Sonata EF 2003 2.0i GLS
Daewoo Lanos 1998 1.6
Toyota Corola 1998
Toyota Carina 1996 1.6
Hyundai Matrix 1.6i 2008 - manželka
dříve:
Hyundai Sonata NF 2005 3.3i V6
Hyundai Sonata EF 2003 2.0i GLS
Daewoo Lanos 1998 1.6
Toyota Corola 1998
Toyota Carina 1996 1.6
Re: Jizda s automatickou převodovkou
jj tu sekvenci mam v santafe tam to tež delam v sonate neni škoda to porovnani je jednoznačné brzdi brzdou ))) ch chehyundai_driver píše:Dávám přednost brždění motorem, kdy přesunu volič rychlosti do sekvenčního řazení a podřadím. Sjíždím takto den co den ulici K Barrandovu na Barrandovský most už 55 tisíc km a převodovka nikterak neprotestuje. Moderní motory mají umět zastavit přívod paliva do motoru při brždění motorem, ale jak je to u to jsem se nikde nedočetl. Až když ani za 2 nebrzdí, pak přesunu volič na N. Můj názor je, že dobří řidiči brzdí v normálních situacích více motorem a brzda je pro zastavení a situace, kdy nestačí dát nohu z plynu nebo přibrzdit motorem. Ostatní se dál než mezi pokročilé začátečníky nedostali, ale nelze jim to vyčítat - chtějí se pouze přepravit z bodu A do bodu B a ne přemýšlet jestli brzdit motorem nebo brzdou. Jen si porovnejte ta dvě slova motor a brzda, čím se asi brzdí?
Naposledy upravil(a) lafej dne 20 lis 2010, 12:21, celkem upraveno 1 x.
- hyundai_driver
- *
- Příspěvky: 34
- Registrován: 14 lis 2009, 14:38
- Bydliště: Střední čechy
Re: Jizda s automatickou převodovkou
Nedávno jsem týden (500km) jezdil se Sonátou 2,4 NF Elegance s manuálním řazením a měl jsem pocit, že to moc netáhne a že mi chybí ten pocit zatlačení do sedačky. Nebylo to jen rozdílem výkonu, protože v Sonátě 3,3 je to cítit už na třetině plynu. Bylo to tím manuálem. Je to jak přerušovaný sex. Malou vteřinku možná dvě si užíváte a je potřeba ubrat plyn, vymáčknout spojku, přeřadit, pustit spojku a znovu sešlápnout. S automatem je radost akcelerovat. Trvalý zátah 10 – 15 vteřin a to je pořádný rozdíl.lafej píše: kdo jednou okusi automat již nikdy vice hazet H nechce)))))
i40 2014 1.7 CRDI
Hyundai Matrix 1.6i 2008 - manželka
dříve:
Hyundai Sonata NF 2005 3.3i V6
Hyundai Sonata EF 2003 2.0i GLS
Daewoo Lanos 1998 1.6
Toyota Corola 1998
Toyota Carina 1996 1.6
Hyundai Matrix 1.6i 2008 - manželka
dříve:
Hyundai Sonata NF 2005 3.3i V6
Hyundai Sonata EF 2003 2.0i GLS
Daewoo Lanos 1998 1.6
Toyota Corola 1998
Toyota Carina 1996 1.6
Re: Jizda s automatickou převodovkou
Jen bych k tomu chtěl jenom říct, že je lepší brzdit motorem z kopce pouze za situace, pokud opravdu chceš nebo potřebuješ brzdit, pokud jedeš jenom z kopce a budeš dál pokračovat, tak je lepší dát neutrál. Zkrátka řečeno, hoď tam rychlost místo toho, abys šlapal na brzdu, jinak ne.
Re: Jizda s automatickou převodovkou
Automatlafej píše:Co je vlastně správně ja jezdim z kopce se zařazenou rychlostí a vlastně tim si myslim i šetřím benzin , drbal sem mladyho a babu at nevyřazuje a nechá tam zařazeno nic nneušetří jen kurvi převodovku a na volnoběh ma větší spotřebu než při přibrždování motorem jak to je prosim poradte a myslim že mam pravdu ))
Re: Jizda s automatickou převodovkou
Diky peknej članekSmajloch píše:Automatlafej píše:Co je vlastně správně ja jezdim z kopce se zařazenou rychlostí a vlastně tim si myslim i šetřím benzin , drbal sem mladyho a babu at nevyřazuje a nechá tam zařazeno nic nneušetří jen kurvi převodovku a na volnoběh ma větší spotřebu než při přibrždování motorem jak to je prosim poradte a myslim že mam pravdu ))
Re: Jizda s automatickou převodovkou
Ahoj Lafeji,
bavil jsem se na tohle téma s lidma z prevodovka.cz, kteří se na automaty specializují a bylo mi řečeno:
1) Zařadit D a nevyřazovat. Ani z kopce, ani na světlech.
2) Zbytečně nejezdit na sekvenci - vyšší opotřebení.
3) Při stání v kopci mít zašláplou brzdu.
4) Nepopojíždět se sešláplou brzdou.
5) Počkat s vytáčením, až se automat ohřeje (později než motor).
6) Po 60.000km (u starší a ježděných ve městě po 40.000km) měnit olej a filtr. Nejsou bezúdržbové automaty.
Tím vyřazením stejně o moc dál nedojedeš, automat na D stejně skoro nezpomaluje (resp. podstatně méně než manuál se zařazeným kvaltem).
bavil jsem se na tohle téma s lidma z prevodovka.cz, kteří se na automaty specializují a bylo mi řečeno:
1) Zařadit D a nevyřazovat. Ani z kopce, ani na světlech.
2) Zbytečně nejezdit na sekvenci - vyšší opotřebení.
3) Při stání v kopci mít zašláplou brzdu.
4) Nepopojíždět se sešláplou brzdou.
5) Počkat s vytáčením, až se automat ohřeje (později než motor).
6) Po 60.000km (u starší a ježděných ve městě po 40.000km) měnit olej a filtr. Nejsou bezúdržbové automaty.
Tím vyřazením stejně o moc dál nedojedeš, automat na D stejně skoro nezpomaluje (resp. podstatně méně než manuál se zařazeným kvaltem).
Audi A6 quattro 4.2 V8 a Bel STI-Re + AL G9RX
ex: Peugeot 607 2.2i
ex: Hyundai Sonata 2.0i 2003
ex: Peugeot 607 2.2i
ex: Hyundai Sonata 2.0i 2003
- Dr Meduza
- ****
- Příspěvky: 1105
- Registrován: 14 kvě 2008, 08:34
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jizda s automatickou převodovkou
osobne teda sednu do auta a vrazim tam D a o nic se nestaram, maximalne kdyz potrebuju pomalu z velkyho kopce, tak tam dam 2 nebo L
davat N u automatu je blbost
s tim co se pise v tom clanku (o vypinani OD a podobne) to je otazka, kdyby to melo nejakej vyraznej vliv na zivotnost tak se o tom bude neco psat v navodu ne? (vysokej pocet zavad bych videl hlavne v zanedbany udrzbe a vylozene praseni s autem)
//edit: ta udrzba mi pripomela, ze uz mam pul roku pretazenej olej
davat N u automatu je blbost
s tim co se pise v tom clanku (o vypinani OD a podobne) to je otazka, kdyby to melo nejakej vyraznej vliv na zivotnost tak se o tom bude neco psat v navodu ne? (vysokej pocet zavad bych videl hlavne v zanedbany udrzbe a vylozene praseni s autem)
//edit: ta udrzba mi pripomela, ze uz mam pul roku pretazenej olej
Naposledy upravil(a) Dr Meduza dne 07 pro 2010, 15:58, celkem upraveno 1 x.
Coupe 2.0 LPG rv 96 barva Fialova -> rosekano -> uz je zase skoro opraveno
Opel Omega B 2.0 Combi LPG - luxusni kara, ma sedacky Recaro :D
Opel Omega B 2.0 Combi LPG - luxusni kara, ma sedacky Recaro :D
Re: Jizda s automatickou převodovkou
Tak tak, dam D a jezdim