Zábeh motora
Moderátor: Moderátoři
Zábeh motora
Dobrý den prajem mam dotaz ohladne zabehu motora 1,6 GDi auto budem mat doma az koncom mesiaca a chcem vedet aky mate na to nazor a co mi viete poradit. A ci neviete po kolkych kilometroch riadiaca jednotka vypne obmedzenie vykonu.
Za odpovede vopred dakujem
Za odpovede vopred dakujem
- Reklama
- Saimon
- ****
- Příspěvky: 1153
- Registrován: 07 kvě 2010, 13:29
- Bydliště: Hodonínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zábeh motora
Jezdi normálně a sem tam tomu dej aby vyběhli pavouci z výfuku
Neboj se toho
Čím budeš jezdit pomalu, tak to asi nebude dobré
Dnešní motory jsou jiné než ty staré
Neboj se toho
Čím budeš jezdit pomalu, tak to asi nebude dobré
Dnešní motory jsou jiné než ty staré
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW, ELEGANCE - Prodán 28.7.2017. Nyní nová SUZUKI Vitara 1,6 VVT, Elegance.
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
- FISHkaa
- Moderátor
- Příspěvky: 3367
- Registrován: 28 dub 2010, 14:48
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zábeh motora
trochu bych oponoval. Alespoň 1500km bych ho netočil přes 4000tis. První kilometry by neměly být dálniční (konstatní otáčky) a rozhodně nejezdit s plně natřískaným autem, nemluvě o tažení přívěsu...
Můj názor...
Můj názor...
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Re: Zábeh motora
přesně , takhle jsem to všude četl a taky mi to hodně automechaniků. Je trošku zajímavé, loni otec kupoval škodu octavii 1,8tsi (118kW) - tzv.turbobenzín a jak jsme se zeptali prodejce , jak tento zbrusu nový motor zajet , bylo nám řečeno ať ho z počátku rozhodně nešetříme ! ..........takže otec ho šetřil a já mu dával kapky, vytáčel jsem to až do omezovače a podobně ! Nyní cca.po roce a něco má motor 10 000 km a jede jako divý ........ , ale ta 1,6Gdi je úplně něco jinnýho..FISHkaa píše:trochu bych oponoval. Alespoň 1500km bych ho netočil přes 4000tis. První kilometry by neměly být dálniční (konstatní otáčky) a rozhodně nejezdit s plně natřískaným autem, nemluvě o tažení přívěsu...
Můj názor...
Škoda Yeti 1,2 TSi ...........mazel
- FISHkaa
- Moderátor
- Příspěvky: 3367
- Registrován: 28 dub 2010, 14:48
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zábeh motora
čaute,
při dlouhé chvíli sem pročítal manuál a koukám, že olej se mění při 30kkm/12 měsíců Není to nějak moc? Přijde mi rozumné max 15kkm?
Co vy na to?
díky za info
při dlouhé chvíli sem pročítal manuál a koukám, že olej se mění při 30kkm/12 měsíců Není to nějak moc? Přijde mi rozumné max 15kkm?
Co vy na to?
díky za info
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Re: Zábeh motora
Zdravím ,FISHkaa píše:čaute,
při dlouhé chvíli sem pročítal manuál a koukám, že olej se mění při 30kkm/12 měsíců Není to nějak moc? Přijde mi rozumné max 15kkm?
Co vy na to?
díky za info
no u škodovky to je dokonce taky při 30 000 km nebo 2letech, dle toho co nastane dříve, takže u Hyundaye to tak nějak asi bude
Škoda Yeti 1,2 TSi ...........mazel
Re: Zábeh motora
Tahle finta je známa i z jiných vozů. Má to např. i Volvo při naprosto stejných intervalech. Prostě se počítá, že 90% uživatelů těch 30 tisíc za rok neujede a s těmi ostatními si nějak poradí. Samozřejmě, v zimě opotřebení oleje se zvyšuje, stárne i když auto stojí, ale tohle je opravdu jen finta. 2 roky olej prostě vydržet musí. Otázkou je, jestli je motor tak kvalitní, aby vydržel těch 30 tisíc bez výměny a jeho filtrační schopnosti či karbonizace oleje je dostatečná. Prostě připrav si dost peněz, ta výměna asi nebude nejlevnější. Kdo z nás to vlastně absolvoval? Asi zatím nikdo. Je to téma na budoucí diskusi a výměna informací o cenách servisů bude jistě velmi cenná.
C 1800, copak to asi znamená ...
C 1800, copak to asi znamená ...
Už opravdu iX 35 2,0D HP 135 kw Style
Suzuki Intruder C 1800 LC (motorka)
Volvo S 70 TDI, S 60 D5
Ford Mondeo CRDI
Citroen Xantia 1,9 TDI a 2,0 HDI
Daewoo Espero,Nexia
a spousta favoritů a jiných škodovek počínaje Š 110 L
Suzuki Intruder C 1800 LC (motorka)
Volvo S 70 TDI, S 60 D5
Ford Mondeo CRDI
Citroen Xantia 1,9 TDI a 2,0 HDI
Daewoo Espero,Nexia
a spousta favoritů a jiných škodovek počínaje Š 110 L
Re: Zábeh motora
Mám 1.7CRDi 5ty deň. V knižke som sa dočítala že prvých 1000km treba jazdiť medzi 2000-4000otáčkami. Nad 2000 sa mi zdá strašne veľa.
Takže moja otázka - skutočne treba ten motor tak zabehnúť?
Takže moja otázka - skutočne treba ten motor tak zabehnúť?
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zábeh motora
jaby som to drzal medzi 2 a 3 otackami. tych 4000 je uz horna hranica vykonu a daleko za optimom krutiaceho momentu. A vyssie otacky (smerom k 3000) by som volil az po skutocne dobrom zahriati motora (opozor, nenechat sa zmiast kontrolkou). najlepsie na zabeh su okresky, kde sa relativne casto radia rychlosti a spektrum otacok a rychlost vozidla sa meniMaraja píše:Mám 1.7CRDi 5ty deň. V knižke som sa dočítala že prvých 1000km treba jazdiť medzi 2000-4000otáčkami. Nad 2000 sa mi zdá strašne veľa.
Takže moja otázka - skutočne treba ten motor tak zabehnúť?
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Zábeh motora
Ja sa nebojím toho že prekročím 4000 Ale mám strach sa dostať nad 2000. Veď to znamená ísť 60tkou na trojke.hm?
- FISHkaa
- Moderátor
- Příspěvky: 3367
- Registrován: 28 dub 2010, 14:48
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zábeh motora
záleží zda zajíždíš diesel či benzín (jiný rozsah otáček motoru)
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
- FISHkaa
- Moderátor
- Příspěvky: 3367
- Registrován: 28 dub 2010, 14:48
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zábeh motora
do 2500 je to ok
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Re: Zábeh motora
Ale ja mám problém s tým NAD 2000. Predsa tan motor hučí ak s ním mám ísť nad 2000 tak ako som písala vyššie.V knižke totiž píšu že prvých 1000km sa majú otáčky udržiavať medzi 2000-4000. A mne sa zdá nad 2000 veľa.FISHkaa píše:do 2500 je to ok
- FISHkaa
- Moderátor
- Příspěvky: 3367
- Registrován: 28 dub 2010, 14:48
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zábeh motora
nemusíš pořád, jak bylo napsáno:
- nezatěžovat auto plným zatížením (tahání přívěsu, plné osazení+plný kufr)
- nevytáčet motor
- snažit se nejezdit konstantníma otáčkama (tj. na tempomat zapomeň)
Nemusíš ho trápit pořád v hladině na 2k ot/min, hlavně když je studenej...
- nezatěžovat auto plným zatížením (tahání přívěsu, plné osazení+plný kufr)
- nevytáčet motor
- snažit se nejezdit konstantníma otáčkama (tj. na tempomat zapomeň)
Nemusíš ho trápit pořád v hladině na 2k ot/min, hlavně když je studenej...
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out