Zábeh motora

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
c1800
*
Příspěvky: 13
Registrován: 06 lis 2010, 08:28

Zábeh motora

Příspěvek od c1800 »

Dobrý den prajem mam dotaz ohladne zabehu motora 1,6 GDi auto budem mat doma az koncom mesiaca a chcem vedet aky mate na to nazor a co mi viete poradit. A ci neviete po kolkych kilometroch riadiaca jednotka vypne obmedzenie vykonu.
Za odpovede vopred dakujem
Reklama
 

Uživatelský avatar
Saimon
****
Příspěvky: 1153
Registrován: 07 kvě 2010, 13:29
Bydliště: Hodonínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Zábeh motora

Příspěvek od Saimon »

Jezdi normálně a sem tam tomu dej aby vyběhli pavouci z výfuku =D>
Neboj se toho :wink:
Čím budeš jezdit pomalu, tak to asi nebude dobré :!:
Dnešní motory jsou jiné než ty staré :)
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW, ELEGANCE - Prodán 28.7.2017. Nyní nová SUZUKI Vitara 1,6 VVT, Elegance.
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
Uživatelský avatar
FISHkaa
Moderátor
Příspěvky: 3367
Registrován: 28 dub 2010, 14:48
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zábeh motora

Příspěvek od FISHkaa »

trochu bych oponoval. Alespoň 1500km bych ho netočil přes 4000tis. První kilometry by neměly být dálniční (konstatní otáčky) a rozhodně nejezdit s plně natřískaným autem, nemluvě o tažení přívěsu...

Můj názor... 8)
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
mbelas
*
Příspěvky: 79
Registrován: 16 čer 2010, 09:55
Bydliště: Opava - Chvalíkovice

Re: Zábeh motora

Příspěvek od mbelas »

FISHkaa píše:trochu bych oponoval. Alespoň 1500km bych ho netočil přes 4000tis. První kilometry by neměly být dálniční (konstatní otáčky) a rozhodně nejezdit s plně natřískaným autem, nemluvě o tažení přívěsu...

Můj názor... 8)
=D> přesně , takhle jsem to všude četl a taky mi to hodně automechaniků. Je trošku zajímavé, loni otec kupoval škodu octavii 1,8tsi (118kW) - tzv.turbobenzín a jak jsme se zeptali prodejce , jak tento zbrusu nový motor zajet , bylo nám řečeno ať ho z počátku rozhodně nešetříme ! :D ..........takže otec ho šetřil a já mu dával kapky, vytáčel jsem to až do omezovače a podobně ! Nyní cca.po roce a něco má motor 10 000 km a jede jako divý :) ........ , ale ta 1,6Gdi je úplně něco jinnýho..
Škoda Yeti 1,2 TSi ...........mazel :-)
Uživatelský avatar
FISHkaa
Moderátor
Příspěvky: 3367
Registrován: 28 dub 2010, 14:48
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zábeh motora

Příspěvek od FISHkaa »

čaute,
při dlouhé chvíli sem pročítal manuál a koukám, že olej se mění při 30kkm/12 měsíců :shock: Není to nějak moc? Přijde mi rozumné max 15kkm?

Co vy na to? :?:

díky za info
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
mbelas
*
Příspěvky: 79
Registrován: 16 čer 2010, 09:55
Bydliště: Opava - Chvalíkovice

Re: Zábeh motora

Příspěvek od mbelas »

FISHkaa píše:čaute,
při dlouhé chvíli sem pročítal manuál a koukám, že olej se mění při 30kkm/12 měsíců :shock: Není to nějak moc? Přijde mi rozumné max 15kkm?

Co vy na to? :?:

díky za info
Zdravím ,

no u škodovky to je dokonce taky při 30 000 km nebo 2letech, dle toho co nastane dříve, takže u Hyundaye to tak nějak asi bude :)
Škoda Yeti 1,2 TSi ...........mazel :-)
Véna
**
Příspěvky: 114
Registrován: 29 lis 2010, 18:01

Re: Zábeh motora

Příspěvek od Véna »

Tahle finta je známa i z jiných vozů. Má to např. i Volvo při naprosto stejných intervalech. Prostě se počítá, že 90% uživatelů těch 30 tisíc za rok neujede a s těmi ostatními si nějak poradí. Samozřejmě, v zimě opotřebení oleje se zvyšuje, stárne i když auto stojí, ale tohle je opravdu jen finta. 2 roky olej prostě vydržet musí. Otázkou je, jestli je motor tak kvalitní, aby vydržel těch 30 tisíc bez výměny a jeho filtrační schopnosti či karbonizace oleje je dostatečná. Prostě připrav si dost peněz, ta výměna asi nebude nejlevnější. Kdo z nás to vlastně absolvoval? Asi zatím nikdo. Je to téma na budoucí diskusi a výměna informací o cenách servisů bude jistě velmi cenná.
C 1800, copak to asi znamená ... :D
Už opravdu iX 35 2,0D HP 135 kw Style
Suzuki Intruder C 1800 LC (motorka)
Volvo S 70 TDI, S 60 D5
Ford Mondeo CRDI
Citroen Xantia 1,9 TDI a 2,0 HDI
Daewoo Espero,Nexia
a spousta favoritů a jiných škodovek počínaje Š 110 L
Maraja
*
Příspěvky: 13
Registrován: 09 bře 2011, 08:45

Re: Zábeh motora

Příspěvek od Maraja »

Mám 1.7CRDi 5ty deň. V knižke som sa dočítala že prvých 1000km treba jazdiť medzi 2000-4000otáčkami. Nad 2000 sa mi zdá strašne veľa.
Takže moja otázka - skutočne treba ten motor tak zabehnúť?
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8137
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Zábeh motora

Příspěvek od Mexican »

Maraja píše:Mám 1.7CRDi 5ty deň. V knižke som sa dočítala že prvých 1000km treba jazdiť medzi 2000-4000otáčkami. Nad 2000 sa mi zdá strašne veľa.
Takže moja otázka - skutočne treba ten motor tak zabehnúť?
jaby som to drzal medzi 2 a 3 otackami. tych 4000 je uz horna hranica vykonu a daleko za optimom krutiaceho momentu. A vyssie otacky (smerom k 3000) by som volil az po skutocne dobrom zahriati motora (opozor, nenechat sa zmiast kontrolkou). najlepsie na zabeh su okresky, kde sa relativne casto radia rychlosti a spektrum otacok a rychlost vozidla sa meni
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Maraja
*
Příspěvky: 13
Registrován: 09 bře 2011, 08:45

Re: Zábeh motora

Příspěvek od Maraja »

Ja sa nebojím toho že prekročím 4000 Ale mám strach sa dostať nad 2000. Veď to znamená ísť 60tkou na trojke.hm?
Uživatelský avatar
FISHkaa
Moderátor
Příspěvky: 3367
Registrován: 28 dub 2010, 14:48
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zábeh motora

Příspěvek od FISHkaa »

záleží zda zajíždíš diesel či benzín (jiný rozsah otáček motoru)
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Maraja
*
Příspěvky: 13
Registrován: 09 bře 2011, 08:45

Re: Zábeh motora

Příspěvek od Maraja »

diesel
Uživatelský avatar
FISHkaa
Moderátor
Příspěvky: 3367
Registrován: 28 dub 2010, 14:48
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zábeh motora

Příspěvek od FISHkaa »

do 2500 je to ok 8)
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Maraja
*
Příspěvky: 13
Registrován: 09 bře 2011, 08:45

Re: Zábeh motora

Příspěvek od Maraja »

FISHkaa píše:do 2500 je to ok 8)
Ale ja mám problém s tým NAD 2000. Predsa tan motor hučí ak s ním mám ísť nad 2000 tak ako som písala vyššie.V knižke totiž píšu že prvých 1000km sa majú otáčky udržiavať medzi 2000-4000. A mne sa zdá nad 2000 veľa.
Uživatelský avatar
FISHkaa
Moderátor
Příspěvky: 3367
Registrován: 28 dub 2010, 14:48
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zábeh motora

Příspěvek od FISHkaa »

nemusíš pořád, jak bylo napsáno:
- nezatěžovat auto plným zatížením (tahání přívěsu, plné osazení+plný kufr)
- nevytáčet motor
- snažit se nejezdit konstantníma otáčkama (tj. na tempomat zapomeň)

Nemusíš ho trápit pořád v hladině na 2k ot/min, hlavně když je studenej... 8)
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Odpovědět

Zpět na „ix35 Motor a převodovka“