Burža píše:Jeste poznamka: zjistil jsem ze pokud nebrzdim motorem (vyrazuji rychlost z kopce), tak klesne spotreba az pod 5,5l. Procital jsem spoustu diskusi na toto tema a nazory se hodne ruzni. Prevazuje nazor ze pri brzdeni motorem se uzavira vstrik benzinu, takze by to pri brzdeni motorem nemelo brat nic. Ale jsou i nazory ze se tak nedeje a hlavne ve vyssich otackach je vstrikovano urcite mnozstvi paliva kvuli chlazeni valce (nebo mazani..nejsem si ted jist). Jelikoz otacky pri brzdeni jsou v prumeru 2,5 - 3 nasobne nez volnobezne, tak umerne tomu vzroste spotreba pri brzdeni motorem. Zda se mi to jako rozumne vysvetleni meho snizeni spotreby pri vyrazovani rychlosti z kopce.
Mate nekdo s timto zkusenosti? Hlavne by me zajimalo jestli se opravdu uzavira vstrikovani paliva do motoru...
U zavodnich aut je to jasne, tam se palivo vali i pri brzdeni motoru, jsou krasne slyset rany z vyfukoveho potrubi... Dokonce u Turba je to potreba aby zabiralo od nizkych otacek - nejak se tomu dokonce rika,ale ted si na to nevzpomenu.
No, myslím, že tvůj příspěvek je trochu "pomotaný". Pokud není vstřik paliva řízen elektronicky, jde i při brždění motorem do válce množství paliva dané nastavením karburátoru na volnoběh. U vstřiků je palivo při brždění motorem odpojeno do určitých otáček (u mýho autika registruju zásah elektroniky od asi 1700ot, kdy motor místo brždění začíná opět zabírat), které jsou dány nastavením elektroniky a udržením motoru v chodu, takže u většiny aut je nad 2000ot palivo odpojeno. Jinak chlazení motoru, jeho mazání jsou další, dvě na sobě a brždění motorem nezávislé věci.
Zkus se na rovině rozjet na dvojku na 3000 ot., sundej nohu z plynu a nech auto jet a plynu se nedotýkej. Poznáš, sám, jak to je
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)