Nános popílku na svíčce

Vše co se týká techniky, zapojení, ND

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Uživatelský avatar
Melkor
**
Příspěvky: 282
Registrován: 26 led 2007, 16:45
Bydliště: Velké Popovice
Kontaktovat uživatele:

Nános popílku na svíčce

Příspěvek od Melkor »

Po výměně svíček za original NGK a ujetí 4000km mám problém s popílkem na svíčce na třetím válci. Závada se projevuje o 3 vteřiny delším startováním auta než chytne a po nastartování cca 30 vteřin jede občas na 3 válce. Poté vše v pořádku. Když je auto zahřáté tak startuje bez problémů a jede také bez problémů.
Auto: Accent 2003 1.3 LPG. Olej bere cca 0,5l na 8000km a za studena jede na benzín, na LPG přepíná až po zahřátí.
Předpoklad: Nejspíš jde do 3. válce olej a ten po zapálení za studena způsobí nános popílku.
Otázka: Je v čudu stírací kroužek, nebo je v čudu gufero na ventilu/ventilech, nebo snad něco úplně jiného?
http://www.uloz.to/8875583/p1060158-jpg
Lantra Combi 1.8 16V 94KW rv.1996
Accent 1.3 12V 61KW rv.2003 - LPG MAGIC3 - (mám interface i SW pro nastavení ŘJ)
-prodáno: Accent 1.3 62Kw rv.95 5dvéř
Reklama
 

Uživatelský avatar
Melkor
**
Příspěvky: 282
Registrován: 26 led 2007, 16:45
Bydliště: Velké Popovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Nános popílku na svíčce

Příspěvek od Melkor »

Další poznatek je, že když studené auto jednou protočím startérem a vyndám svíčku, tak ta na 3. válci je celá od oleje. To by opět ukazovalo na gufero ventilu...
Lantra Combi 1.8 16V 94KW rv.1996
Accent 1.3 12V 61KW rv.2003 - LPG MAGIC3 - (mám interface i SW pro nastavení ŘJ)
-prodáno: Accent 1.3 62Kw rv.95 5dvéř
Uživatelský avatar
black_sheep
Moderátor
Příspěvky: 6616
Registrován: 17 čer 2007, 18:39

Re: Nános popílku na svíčce

Příspěvek od black_sheep »

spotřebu oleje cca 0,5l na 8000km, tj. 1 litr na 16 000 km (více jak výměna) bych vůůůůbec neřešil.

tohle dělá coupé od začátku a svíčky krásný, komprese super. ještě nikdy mě teda nenapadlo je vytáhnout hned po prvím otočení.

s tím startováním;
změř si teda studený komprese, já měl na scoupu vadné gufera a točilo to také déle, ne o 3 vteřiny, ale tak o jedno otočení navíc :-) žralo to ale víc oleje.
I cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Uživatelský avatar
Melkor
**
Příspěvky: 282
Registrován: 26 led 2007, 16:45
Bydliště: Velké Popovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Nános popílku na svíčce

Příspěvek od Melkor »

Další zajímavý poznatek. Když studené auto nastartuju nouzově na plyn (normálně to startuje na benzín a po zahřátí nad 25 stupňů přepne na plyn) tak je vše v pořádku a auto nemá tendenci cukat a střílet do sání. Když to startuju na benzin, tak to cca na 5 vteřin střílí a škube přesně ve chvíli, kdy lehce sešlápnu plynový pedál. Po uvolnění pedálu a pěti vteřinách to přestane a situace se opakuje opět po sešlápnutí plynu. Jen co se auto trochu zahřeje je vše naprosto v pořádku jak na plyn tak na benzin...
Svíčky nové, kabely nové, oleje to žere málo, takže to nemusí být nutně olejem ve válci. Jak jsem psal že po vyndání je svíčka od oleje, tak to možná není olej ale nespálený benzin.
Nějakej nápad? Proč se dycky znečistí svíčka jen na třetím válci? Proč to za studena takhle škube?
Lantra Combi 1.8 16V 94KW rv.1996
Accent 1.3 12V 61KW rv.2003 - LPG MAGIC3 - (mám interface i SW pro nastavení ŘJ)
-prodáno: Accent 1.3 62Kw rv.95 5dvéř
Uživatelský avatar
Dr Meduza
****
Příspěvky: 1105
Registrován: 14 kvě 2008, 08:34
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Nános popílku na svíčce

Příspěvek od Dr Meduza »

a jak vypadaj ty komprese?
Coupe 2.0 LPG rv 96 barva Fialova -> rosekano -> uz je zase skoro opraveno
Opel Omega B 2.0 Combi LPG - luxusni kara, ma sedacky Recaro :D
Uživatelský avatar
Melkor
**
Příspěvky: 282
Registrován: 26 led 2007, 16:45
Bydliště: Velké Popovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Nános popílku na svíčce

Příspěvek od Melkor »

Ke kompresím jsem se ještě nedostal, ale zahřátý motor jede jak má a na plyn jede jak má i za studena, takže problém hledám někde v benzinové soustavě, popřípadě v rozdílu benzín / plyn.
Lantra Combi 1.8 16V 94KW rv.1996
Accent 1.3 12V 61KW rv.2003 - LPG MAGIC3 - (mám interface i SW pro nastavení ŘJ)
-prodáno: Accent 1.3 62Kw rv.95 5dvéř
Uživatelský avatar
Melkor
**
Příspěvky: 282
Registrován: 26 led 2007, 16:45
Bydliště: Velké Popovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Nános popílku na svíčce

Příspěvek od Melkor »

Další poznatek. I když už je motor ohřátý, tak při prudké akceleraci (plný plyn na dvojku až k 4,500rpm) a prychlém přeřazení na trojku (tak rychle že se nestačí srovnat otáčky a díky prudce puštěné spojce otáčky klesnou rychlejí než klesají na volnoběh se závada opět projeví škubáním na cca 1 sec. Pak se auto chytne a akceleruje dál. Ovšem asi 10 sec bliká check engine a pak zhasne. (Asi díky lambdasondě zjistí že motor vynechal) Může tohle způsobovat čidlo klepání? nebo snad čidlo otáček?
Mimochodem poradí mi někdo, kde tyhle čidla jsou?
Díky.
Lantra Combi 1.8 16V 94KW rv.1996
Accent 1.3 12V 61KW rv.2003 - LPG MAGIC3 - (mám interface i SW pro nastavení ŘJ)
-prodáno: Accent 1.3 62Kw rv.95 5dvéř
Uživatelský avatar
black_sheep
Moderátor
Příspěvky: 6616
Registrován: 17 čer 2007, 18:39

Re: Nános popílku na svíčce

Příspěvek od black_sheep »

vyblikat závady jsi zkusil? hlavně po tom zablikání checku? čidlo klepání je někde zezadu a čidlo otáček kliky je zepředu, dole na převodoce zašroubovaný (černý s jedním kabelem) a kouká tam na setrvačník.
I cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Uživatelský avatar
Bolo
*****
Příspěvky: 1598
Registrován: 29 pro 2007, 12:39
Bydliště: Čínský Těšín

Re: Nános popílku na svíčce

Příspěvek od Bolo »

Zkoušel jsi to napojit na diagnostiku?
Bylo: Hyundai Coupé 1.6 1997
Hyundai Trajet 2.0 CRDI 2005
Hyundai Lantra 1.6 J2 kombi
Uživatelský avatar
Melkor
**
Příspěvky: 282
Registrován: 26 led 2007, 16:45
Bydliště: Velké Popovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Nános popílku na svíčce

Příspěvek od Melkor »

Diagnostika mě čeká, vyblikání mi asi nepůjde, protože na diag. konektoru nemám osazený pin 15. mám osazené jsou 14, 16 ale v 15 je díra...
Lantra Combi 1.8 16V 94KW rv.1996
Accent 1.3 12V 61KW rv.2003 - LPG MAGIC3 - (mám interface i SW pro nastavení ŘJ)
-prodáno: Accent 1.3 62Kw rv.95 5dvéř
Uživatelský avatar
black_sheep
Moderátor
Příspěvky: 6616
Registrován: 17 čer 2007, 18:39

Re: Nános popílku na svíčce

Příspěvek od black_sheep »

no v tom případě ti nepujde ani diagnostika pres hi-scan :!:

není možné, že koukáš obráceně? :-)
I cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Uživatelský avatar
Melkor
**
Příspěvky: 282
Registrován: 26 led 2007, 16:45
Bydliště: Velké Popovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Nános popílku na svíčce

Příspěvek od Melkor »

Teď na to koukám a mám osazené:4,5,7,12,14,16... Nechápu :-(
Lantra Combi 1.8 16V 94KW rv.1996
Accent 1.3 12V 61KW rv.2003 - LPG MAGIC3 - (mám interface i SW pro nastavení ŘJ)
-prodáno: Accent 1.3 62Kw rv.95 5dvéř
Uživatelský avatar
Bolo
*****
Příspěvky: 1598
Registrován: 29 pro 2007, 12:39
Bydliště: Čínský Těšín

Re: Nános popílku na svíčce

Příspěvek od Bolo »

no mě na coupe diagnostika taky nejela. V sobotu budu ve svojeticích, tj cca 15 km od Poppovic, kdybys chtěl můžu vzít diagnostiku.
Bylo: Hyundai Coupé 1.6 1997
Hyundai Trajet 2.0 CRDI 2005
Hyundai Lantra 1.6 J2 kombi
Uživatelský avatar
Jam
**
Příspěvky: 253
Registrován: 21 bře 2008, 11:26
Bydliště: Olomouc

Re: Nános popílku na svíčce

Příspěvek od Jam »

Nevyblikává se náhodou přes 7?
Lantra J2 fl 2,0 r.v.1999 LPG
Lantra J2 1,8 16V, po poctivých 350 000 km odchod na odpočinek (zdroj ND)
Uživatelský avatar
Lhoty
Moderátor
Příspěvky: 1197
Registrován: 02 říj 2007, 10:32
Bydliště: Strakonice
Kontaktovat uživatele:

Re: Nános popílku na svíčce

Příspěvek od Lhoty »

nene, bliká se přes 15
Lantra 1.8 J2 Wagon 1996
4 x Trabant 601 1970 - 1991
Odpovědět

Zpět na „Technická Sekce“