Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT
[quote="Laxius"]
Pisu sice o novom 1.6 GDI motore, ale ma to 6-stupnovu prevodovku. Je tam aj popisane, ako motor toci pri jednotlivych rychlostiach na jednotlive rychlostne stupne. A teda cakal by som od tej prevodovky viac ako len 3700 otacok pri 130km/h na 6-ku
quote]
Předpokládám, že jsi chtěl napsat, že jsi čekal méně než 3700 a ne "viac ako len 3700", ovše nechápu smysl srovnání dvou různých aut, z nichž jedno je o metrák těžší, odporu vzduchu má vyšší, použité pneumatily mají jiný rozměr a větší valivý odpor apod.
Součástí převodů je stálý převodový poměr, a je logické, že tento se bude u sportage a i30ky lišit (ono je jednodušší jedním převodem zkrátit/natáhnout celou převodovku než dělat jiné jednotlivé převody).
Kdyby ses podíval do uváděných technickýc údajů na stránkách Kia, tak zjistíš, že Sportage je těžší o metrák a ne jen o 25 kilo, jak někdo píše v oné recenzi, stálý převod Ceedu je 4,267, Sportage 4,563, a jednotlivé stupně jsou dokonce taky jinak poskládané.. v konečném výsledku je rozdíl v převodech skoro 10%
Pisu sice o novom 1.6 GDI motore, ale ma to 6-stupnovu prevodovku. Je tam aj popisane, ako motor toci pri jednotlivych rychlostiach na jednotlive rychlostne stupne. A teda cakal by som od tej prevodovky viac ako len 3700 otacok pri 130km/h na 6-ku
quote]
Předpokládám, že jsi chtěl napsat, že jsi čekal méně než 3700 a ne "viac ako len 3700", ovše nechápu smysl srovnání dvou různých aut, z nichž jedno je o metrák těžší, odporu vzduchu má vyšší, použité pneumatily mají jiný rozměr a větší valivý odpor apod.
Součástí převodů je stálý převodový poměr, a je logické, že tento se bude u sportage a i30ky lišit (ono je jednodušší jedním převodem zkrátit/natáhnout celou převodovku než dělat jiné jednotlivé převody).
Kdyby ses podíval do uváděných technickýc údajů na stránkách Kia, tak zjistíš, že Sportage je těžší o metrák a ne jen o 25 kilo, jak někdo píše v oné recenzi, stálý převod Ceedu je 4,267, Sportage 4,563, a jednotlivé stupně jsou dokonce taky jinak poskládané.. v konečném výsledku je rozdíl v převodech skoro 10%
GrandeurHG300
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
- Reklama
Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT
pilotzzz: dik za info, priznam sa, ze v tejto oblasti niesom technicky dostatocne zdatny a preto som rad, ze si to vysvetlil Ako laik som si myslel, ze ma to posunie blizsie k poznaniu prevodovky v i30, ale ako vidim tak nie. Takze ostava asi uz len fakt nejaka realna skusenost, jak to vyzera priamo v i30.
Hyundai Elantra, 1.6i Premium, 94kW, Marina Blue (2016)
Hyundai i30cw, 1.6CVVT Style, 92kW, Continental Silver (2009)
Hyundai i30cw, 1.6CVVT Style, 92kW, Continental Silver (2009)
Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT
Mám i30 krátkou s 6kou od 1,12,10 3000km při 90km točí 2500 ot,při 130km asi3800.
-
- ****
- Příspěvky: 1057
- Registrován: 08 čer 2006, 17:17
- Bydliště: Rychnov n. Kn.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT
diky za info, konecne prvni zprava neni to moc, ale kazda otacka dolu se hodi
H Tucson 1,6 T-GDI Go! od 10.5.2018
S Octavia combi SLX 2,0 od 3.5.2017 - 10.5.2018
H Genesis coupe 3,8 od 29.5.2014 - 22.3.2017
K Magentis 2,7 V6 EX+ od 8.5.2014 - 23.3.2016
H i30 1,4 Comfort+ESP od 25.8.2010 - 8.5.2014
H Sonata 2,5 V6 LPG - do 21.7.2010
S Octavia combi SLX 2,0 od 3.5.2017 - 10.5.2018
H Genesis coupe 3,8 od 29.5.2014 - 22.3.2017
K Magentis 2,7 V6 EX+ od 8.5.2014 - 23.3.2016
H i30 1,4 Comfort+ESP od 25.8.2010 - 8.5.2014
H Sonata 2,5 V6 LPG - do 21.7.2010
Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT
Hoši, já mám tři dny i30 cw, 1.6 se šestikvaltem a musím také říci, že jsem čekal víc (resp. méně otáček při dálníčních rychlostech). Kamarád má krátkou i30 1.4 s pětkou a na dálnici je to hrůza. Podle mě šlo odstupňovat tu šestku od pětky trochu více.
- David C3
- *****
- Příspěvky: 1769
- Registrován: 11 zář 2006, 16:01
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT
jj některé 6st moc ot nesníží. Klidně mohli nechat dlouhou 6 jen na dalnice. Ted jezdím Fabkou combi 1.2 DSG a na dalnici výhoda 7st.
- Přílohy
-
- dsg.jpg (41.94 KiB) Zobrazeno 2119 x
Accent Crdi Elegance GOLD 02/2008, parkovací čidla,Folie, 95tis km
Fabia II FL combi TSI 77kw DSG Elegance, inter. RS. 16 elba. 50tis km
YETI 2.0 TDI CR PDF 4x2 Experience 10/2009 ice blue, 17 alu, najeto 100tis km
Fabia II FL combi TSI 77kw DSG Elegance, inter. RS. 16 elba. 50tis km
YETI 2.0 TDI CR PDF 4x2 Experience 10/2009 ice blue, 17 alu, najeto 100tis km
- rudolf.tomka
- **
- Příspěvky: 344
- Registrován: 19 čer 2011, 18:12
- Bydliště: Zborov -Slovensko
Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT
to si jazdil tých 207 km/h v "zábehu" / najzdených 3404 km / na akom aute ???
KIA SOUL 1,6 CVVT tomato red
Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT
A proc by nemohl?
mas to tam napsany, 1.2 TSI DSGi Fabia
mas to tam napsany, 1.2 TSI DSGi Fabia
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT
Jenže to je TSI a tam je průběh momentu čili i výkonu někde jinde než u vysokootáčkové maloobjemové atmosféry aerod. odpor je nižší... Delší 6ka by být mohla, ale otázka je pro jakou asi tak rychlost by to mělo být napřevodováno. Někomu stačí 130 a to by mohla točit třeba jen 3500, jenže pak by maximálka byla třeba jen 175, protože při těch odpovídajících cca 4600otáčkách by došlo k tomu, že motor by dal řekněme 60kW, což na 175stačí, ale pro 190 potřebuješ řekněme 80kW, ovšem motor by točil jen cca 5100otáček při kterejch má cca 70kW. Graficky vyjádřeno - při jaké rychlosti (otáčkách) se má potkat křívka výkonu motoru na nejvyšší kvalt a křivka výkonu potřebného pro tu konkrétní rychlost - v absolutistickém podání, no a ještě do toho hraje s jakou účinností to při těch otáčkách a výkonech pojede - tzn. při jaké spotřebě. Ono jet na 1/4 plynu při 3800otáčkách je "občas" lepší než s plným plynem při 3000...David C3 píše:jj některé 6st moc ot nesníží. Klidně mohli nechat dlouhou 6 jen na dalnice. Ted jezdím Fabkou combi 1.2 DSG a na dalnici výhoda 7st.
GrandeurHG300
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
- David C3
- *****
- Příspěvky: 1769
- Registrován: 11 zář 2006, 16:01
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT
jen sem chtěl ukázat kolik točí Fabka combi na 7st při 207km cca 4300ot. Tuhle rychlost drží po rovině. Jinak jezdím max 140 po dalnici. Zajímalo by mě kolik točí ta 1.6 v automatu v i3O
Accent Crdi Elegance GOLD 02/2008, parkovací čidla,Folie, 95tis km
Fabia II FL combi TSI 77kw DSG Elegance, inter. RS. 16 elba. 50tis km
YETI 2.0 TDI CR PDF 4x2 Experience 10/2009 ice blue, 17 alu, najeto 100tis km
Fabia II FL combi TSI 77kw DSG Elegance, inter. RS. 16 elba. 50tis km
YETI 2.0 TDI CR PDF 4x2 Experience 10/2009 ice blue, 17 alu, najeto 100tis km
Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT
Podle mě, tedy ne-mechanika, znamenají vyšší otáčky i vyšší spotřebu, takže kdyby šestka točila ve 130 3000 otáček bylo by to určitě ekonomičtější než 3800 otáček.
Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT
Není to i30, ale ix20 1.6 se 4 stupňovou automatikou se chová takto:
50 km/h - 1400 ot/min
60 km/h - 1600 ot/min
90 km/h - 2600 ot/min
100 km/h - 2800 ot/min
120 km/h - 3300 ot/min
130 km/h - 3600 ot/min
145 km/h - 4000 ot/min
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 33#p317133
50 km/h - 1400 ot/min
60 km/h - 1600 ot/min
90 km/h - 2600 ot/min
100 km/h - 2800 ot/min
120 km/h - 3300 ot/min
130 km/h - 3600 ot/min
145 km/h - 4000 ot/min
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 33#p317133
Hyundai Elantra 1.6 100k (2006)
Renault Megane III Grandtour 1.4 TCe 130k (2010)
Renault Megane III Grandtour 1.4 TCe 130k (2010)
Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT
No jo, ale to nemůžeš srovnávat
Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT
Proč ne? Je to stejný motor a stejná převodovka, maximálně se to může lišit stálým převodem, ale vzhledem k tomu, že i30 je nižší a bude mít menší odpor vzduchu, tak o tom pochybuji.
Hyundai Elantra 1.6 100k (2006)
Renault Megane III Grandtour 1.4 TCe 130k (2010)
Renault Megane III Grandtour 1.4 TCe 130k (2010)
Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT
Hyundai převodové poměry bohužel neuvádí, ale Kia ano a u KIE to je nastaveno identicky pro Vengu a i30 a pochybuju, že Hyundai montuje něco jiného.
Venga:
1. 2.919
2. 1.551
3. 1.000
4. 0.713
zp: 2.480
stálý: 4.619
Ceed:
1. 2.919
2. 1.551
3. 1.000
4. 0.713
zp: 2.480
stálý: 4.619
Venga:
1. 2.919
2. 1.551
3. 1.000
4. 0.713
zp: 2.480
stálý: 4.619
Ceed:
1. 2.919
2. 1.551
3. 1.000
4. 0.713
zp: 2.480
stálý: 4.619
Hyundai Elantra 1.6 100k (2006)
Renault Megane III Grandtour 1.4 TCe 130k (2010)
Renault Megane III Grandtour 1.4 TCe 130k (2010)