Motor 1.6 CRDi 85kW + filtr pevných části
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
Re: Motor 1.6 CRDi 85kW + filtr pevných části
Myslel jsem ceny těch filtrů samotných, někde jsem o tom četl článek a tam se psalo až o 50tis. u těch dražších značek.
Ale to není až tak rozhodující, důležité je to, že je to další krám, který ti tahá z peněženky prachy, kurví auto, nutí tě provádět nějaké zvláštní šamanské úkony a... a dohromady je stejně k hovnu.
Ale to není až tak rozhodující, důležité je to, že je to další krám, který ti tahá z peněženky prachy, kurví auto, nutí tě provádět nějaké zvláštní šamanské úkony a... a dohromady je stejně k hovnu.
- Reklama
Re: Motor 1.6 CRDi 85kW + filtr pevných části
A nejde ho nějak vyhodit a jezdit bez něho? Proto mám raději benzín,než ropáka. Ten když se sere,tak se sere.
i30, Champaigne Silver, Style, 1.6 benzín, 09/2008
I30 kombi, Ecotronic Gray Pearl, Style, 1.5 DPI, 07/2024
old - Š-Felicia 1,3 MPi,10/2000
I30 kombi, Ecotronic Gray Pearl, Style, 1.5 DPI, 07/2024
old - Š-Felicia 1,3 MPi,10/2000
Re: Motor 1.6 CRDi 85kW + filtr pevných části
Něco z googliče:willy50 píše:Myslel jsem ceny těch filtrů samotných, někde jsem o tom četl článek a tam se psalo až o 50tis. u těch dražších značek.
Ale to není až tak rozhodující, důležité je to, že je to další krám, který ti tahá z peněženky prachy, kurví auto, nutí tě provádět nějaké zvláštní šamanské úkony a... a dohromady je stejně k hovnu.
HYUNDAI:
Životnost filtru není omezená, aditiva se nepoužívají – regenerace probíhá pouze s přítomností paliva (nafta motorová)
HYUNDAI:
Filtr pevných částic je velice složitá součást, a proto cena není nízká. Cena filtru se pohybuje od 60.000 do 80.000 Kč (bez DPH). Cena servisních prohlídek se liší pouze v nároku na motorový olej, který pro filtr částic musí splňovat specifikaci C3.
HYUNDAI:
Regenerace probíhá automaticky a nevyžaduje „speciální“ režim, pro regeneraci dostačují běžné jízdní režimy.
Co si o filtru myslím? Blbost za těžké peníze
Osobně ho považuji za největší nesmysl poslední doby. Nejenže samotný filtr funguje jako ucpávka ve výfukovém potrubí, ale především snižuje výkon a zvyšuje spotřebu paliva (až o 1,5 l/100 km). Výsledný dopad při použití filtru pevných částic je na životní prostředí přesně takový, jako by žádný ve voze nebyl. A to se majitel vozidla navíc ještě pořádně prohne. Na druhou stranu vydělá automobilka, která dává práci lidem a posléze i různé servisy zabývající se demontáží či čistěním filtru. Při koupi nového automobilu vždy doporučuji volit diesel bez filtru pevných částic (zejména pro krátké jízdy či jízdy po městě), čímž se vyhneme komplikacím při následném prodeji nebo zvýšeným vlastním nákladům při dlouhodobém provozu. V mých očích je DPF či FAP jen další blbostí co nemá v autě dělat. Stále zastávám pravidlo, co v autě není, nemůže se pokazit.
Co s nefunkčním filtrem pevných částic?
Řada firem nabízí různé způsoby čištění zanesených filtrů (např. filtr jednoduše rozeberou a vypláchnou tlakovou myčkou, u motorů koncernu PSA je tento úkon vcelku jednoduchý - lze ho otevřít na dvě části a opětovně složit. U motorů koncernu Volkswagen je však nutné použít rozbrušovačku a poté svářečku), což je v dlouhodobém hledisku silně nerentabilní a není zajištěna jeho správná funkčnost.
Doporučovanou cestou k odstranění problémů je koupě nového filtru. To je však pro řadu motoristů cenově neúnosné a je nutné počítat s opakovanými problémy po nájezdu daných kilometrů. Logicky se tak nabízí filtr pevných částic demontovat, což samo o sobě není tak jednoduché. Před i za filtrem jsou čidla, které dohlížejí na správnou funkci filtru (senzory diferenčních tlaků) a je tak nutná softwarová úprava řídící jednotky.
Možná lehce inkoherentní, ale asi ve zkratce vše podstatné. A tož včíl babo raď
Re: Motor 1.6 CRDi 85kW + filtr pevných části
No tak to je teda v čudu. Ať žije pokrok. Dejte zelený do pyžam v Bohnicích a seberte jim klíče.
i30, Champaigne Silver, Style, 1.6 benzín, 09/2008
I30 kombi, Ecotronic Gray Pearl, Style, 1.5 DPI, 07/2024
old - Š-Felicia 1,3 MPi,10/2000
I30 kombi, Ecotronic Gray Pearl, Style, 1.5 DPI, 07/2024
old - Š-Felicia 1,3 MPi,10/2000
Re: Motor 1.6 CRDi 85kW + filtr pevných části
Vyhodit ho lze, dela to spousta chiptuningovych firem. Ale ztratis zaruku, teda asi.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Motor 1.6 CRDi 85kW + filtr pevných části
A asi bude problém i na technické prohlídce.Kvůli emisím.
i30, Champaigne Silver, Style, 1.6 benzín, 09/2008
I30 kombi, Ecotronic Gray Pearl, Style, 1.5 DPI, 07/2024
old - Š-Felicia 1,3 MPi,10/2000
I30 kombi, Ecotronic Gray Pearl, Style, 1.5 DPI, 07/2024
old - Š-Felicia 1,3 MPi,10/2000
Re: Motor 1.6 CRDi 85kW + filtr pevných části
To igys: Jak popisuješ průběh regenerace FAP filtru u , tak jsem si uvědomil, že by to mohlo být vysvětlením anomálie, které jsem si už dvakrát u svého auta všiml. PP mi najednou začal ukazovat vyšší aktuální spotřebu (o cca 1 l / 100km). Tento přírůstek zobrazoval PP i za stavu, kdy jsem sundal nohu z plynu (normálně tam hned naskočí 0,0, ale v tomto případě tam zůstávalo již zmíněných cca 1,0). Po ujetí cca 5-10 km se to zase srovnalo. Myslel jsem si, že se mi PP z horka dočasné pomátl, ale tohle by bylo vysvětlení.
i30 COMFORT, 1.6 CRDi 85 kW, šestikvalt, cashmere brown 12/2010
- Saimon
- ****
- Příspěvky: 1153
- Registrován: 07 kvě 2010, 13:29
- Bydliště: Hodonínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1.6 CRDi 85kW + filtr pevných části
Máš naprosto pravdu ve všech bodechigys píše:Něco z googliče:willy50 píše:Myslel jsem ceny těch filtrů samotných, někde jsem o tom četl článek a tam se psalo až o 50tis. u těch dražších značek.
Ale to není až tak rozhodující, důležité je to, že je to další krám, který ti tahá z peněženky prachy, kurví auto, nutí tě provádět nějaké zvláštní šamanské úkony a... a dohromady je stejně k hovnu.
HYUNDAI:
Životnost filtru není omezená, aditiva se nepoužívají – regenerace probíhá pouze s přítomností paliva (nafta motorová)
HYUNDAI:
Filtr pevných částic je velice složitá součást, a proto cena není nízká. Cena filtru se pohybuje od 60.000 do 80.000 Kč (bez DPH). Cena servisních prohlídek se liší pouze v nároku na motorový olej, který pro filtr částic musí splňovat specifikaci C3.
HYUNDAI:
Regenerace probíhá automaticky a nevyžaduje „speciální“ režim, pro regeneraci dostačují běžné jízdní režimy.
Co si o filtru myslím? Blbost za těžké peníze
Osobně ho považuji za největší nesmysl poslední doby. Nejenže samotný filtr funguje jako ucpávka ve výfukovém potrubí, ale především snižuje výkon a zvyšuje spotřebu paliva (až o 1,5 l/100 km). Výsledný dopad při použití filtru pevných částic je na životní prostředí přesně takový, jako by žádný ve voze nebyl. A to se majitel vozidla navíc ještě pořádně prohne. Na druhou stranu vydělá automobilka, která dává práci lidem a posléze i různé servisy zabývající se demontáží či čistěním filtru. Při koupi nového automobilu vždy doporučuji volit diesel bez filtru pevných částic (zejména pro krátké jízdy či jízdy po městě), čímž se vyhneme komplikacím při následném prodeji nebo zvýšeným vlastním nákladům při dlouhodobém provozu. V mých očích je DPF či FAP jen další blbostí co nemá v autě dělat. Stále zastávám pravidlo, co v autě není, nemůže se pokazit.
Co s nefunkčním filtrem pevných částic?
Řada firem nabízí různé způsoby čištění zanesených filtrů (např. filtr jednoduše rozeberou a vypláchnou tlakovou myčkou, u motorů koncernu PSA je tento úkon vcelku jednoduchý - lze ho otevřít na dvě části a opětovně složit. U motorů koncernu Volkswagen je však nutné použít rozbrušovačku a poté svářečku), což je v dlouhodobém hledisku silně nerentabilní a není zajištěna jeho správná funkčnost.
Doporučovanou cestou k odstranění problémů je koupě nového filtru. To je však pro řadu motoristů cenově neúnosné a je nutné počítat s opakovanými problémy po nájezdu daných kilometrů. Logicky se tak nabízí filtr pevných částic demontovat, což samo o sobě není tak jednoduché. Před i za filtrem jsou čidla, které dohlížejí na správnou funkci filtru (senzory diferenčních tlaků) a je tak nutná softwarová úprava řídící jednotky.
Možná lehce inkoherentní, ale asi ve zkratce vše podstatné. A tož včíl babo raď
Filtr se dá vyndat. Upravit software a je klid, dělá se to, když chceš v určitých servisech a nikdo nic nepozná
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW, ELEGANCE - Prodán 28.7.2017. Nyní nová SUZUKI Vitara 1,6 VVT, Elegance.
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
Re: Motor 1.6 CRDi 85kW + filtr pevných části
Co píše (H) o filtru DPF, jsou kraviny. Ve všech autech běží automaticky regenerace za provozu, to je důvod zvýšení spotřeby, o kterém píše vlacir.
V servisu (H) který nebudu jmenovat, rutinně provádějí servisní regeneraci = vypálení sazí z filtru v peci.
Další značky kamionů a stavebních strojů, pro které překládám manuály, obsahují ty samé postupy, akorát nelžou o spotřebě paliva. Pokud se vyšší teploty výfuku pro vypálení filtru dosahuje vstříknutím nafty před katalyzátor pomocí zvláštního čerpadla, může spotřeba paliva vzrůst až o 30%. V případě H by měl být použit princip prodloužení otvírání výfukových ventilů s tím, že vstřikovací čerpadlo do válce natlačí ještě nějakou "naftu navíc". Kolik to je, přesně nevím, ale je to super věc, do válce, který má píst až skoro v DÚ, vstřikovat naftu. Ta z principu neshoří dokonale, Vzniká karbon, který dělá dobře jak výfukovým ventilům, tak i všemu za nimi, např. levnému turbu atd. Katalyzátor (DPF) je až poslední, na nějž se výsledná směs dostane, takže paradoxně trpí nejméně .-)
S ekologií to má společného jen to, že se prodá víc nafty a vznikne víc škodlivin. Mašina Komatsu, která rovná terén pro dálnice, má kontrolku rezervy, když je v nádrži už jen 108 litrů paliva. Regenerace při zastavení trvá 50 minut, stroj se po celou tu dobu nesmí používat a spotřebu má vyšší než když dělá užitečnou práci.
V servisu (H) který nebudu jmenovat, rutinně provádějí servisní regeneraci = vypálení sazí z filtru v peci.
Další značky kamionů a stavebních strojů, pro které překládám manuály, obsahují ty samé postupy, akorát nelžou o spotřebě paliva. Pokud se vyšší teploty výfuku pro vypálení filtru dosahuje vstříknutím nafty před katalyzátor pomocí zvláštního čerpadla, může spotřeba paliva vzrůst až o 30%. V případě H by měl být použit princip prodloužení otvírání výfukových ventilů s tím, že vstřikovací čerpadlo do válce natlačí ještě nějakou "naftu navíc". Kolik to je, přesně nevím, ale je to super věc, do válce, který má píst až skoro v DÚ, vstřikovat naftu. Ta z principu neshoří dokonale, Vzniká karbon, který dělá dobře jak výfukovým ventilům, tak i všemu za nimi, např. levnému turbu atd. Katalyzátor (DPF) je až poslední, na nějž se výsledná směs dostane, takže paradoxně trpí nejméně .-)
S ekologií to má společného jen to, že se prodá víc nafty a vznikne víc škodlivin. Mašina Komatsu, která rovná terén pro dálnice, má kontrolku rezervy, když je v nádrži už jen 108 litrů paliva. Regenerace při zastavení trvá 50 minut, stroj se po celou tu dobu nesmí používat a spotřebu má vyšší než když dělá užitečnou práci.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor