Opravy koroze...

Vše co se týká techniky, zapojení, ND

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Tomson-tr
***
Příspěvky: 536
Registrován: 11 bře 2008, 18:30
Bydliště: Slovensko-TR

Re: Opravy koroze...

Příspěvek od Tomson-tr »

A aky mate nazor na takuto opravu zadnych lemov?nie privarenim ale prinitovanim....ma s tym niekto skusenosti?
Přílohy
lemy.jpg
lemy.jpg (58.7 KiB) Zobrazeno 10805 x
lemy2.jpg
lemy2.jpg (53.92 KiB) Zobrazeno 10805 x
BLACK HYUNDAI SCOUPE TURBO - pink wheels ,znížený ,blow-off ,podložky pod kolami ,white introš ,celkom dobra muzika......

V najbližšej dobe IC ,lepšia music a kopu dalších vecí ak budu peniažky
Reklama
 

Uživatelský avatar
Hujer
*****
Příspěvky: 1812
Registrován: 09 říj 2006, 21:39
Bydliště: Praha

Re: Opravy koroze...

Příspěvek od Hujer »

Je to na chvilku!Pres ty nejty ti to vyleze za cas ven.Jedina poradna oprava je kompletni vyrezani celeho napadeneho plechu,vtomto pripadu kompletniho lemu(boku)podle stavu a nahrazeno novym dilem!Osetrenim po zavareni svaru zinkem a vystrikanim dutin.podle tohoto stavu bude napaden i konec prahu!Takze kompletni geo zadni casti vozu.
Accent 1.5 GT
Lantra 1.8 GT 94 , Lantra 1,6 GLS na dily
Trajet 2.0 CVVT 2005 momentálně na JIPce po manželčině zásahu. :-(
Trajet 2.0 CVVT 2006 plyn
Sonata 2.0 2002
H-100 Vodácký šmajchlkabinet s lůžkovou úpravou! :-)
Uživatelský avatar
valach
**
Příspěvky: 297
Registrován: 14 pro 2009, 16:42
Bydliště: Valašské Meziříčí
Kontaktovat uživatele:

Re: Opravy koroze...

Příspěvek od valach »

Pokud to usadíš a naboduješ tak ti to určitě vydrží dýl než ty nýty. Na pozink se vyser, taky rezavý, pokud bys dal díl svařit a pozinkovat tak se ti to skroutí. Pokud to nedáš na žárový zinek ale stříkaný tak to vyhodíš jenom peníze oknem. Já jsem to dělal na fiátku tak, že jsem koupil jsem lemy (nebo si uděláš), po svaření, vystříkání dutin a přelakování jsem ho po 7 letech prodal a nepoznal jsi kde to bylo dělané. Žádná rez, nic. Záleží jak si s tím pohraješ. To nanýtování je pro ty co si to budou dělat doma a netroufají si na svaření.Pokud to dáš karosáři tak ti to stejně naboduje a ne nanýtuje. Doba autogenu už je prič a po co2 to už tolik nehnije.
Sonáta 2.0 16v r.v.96 102kW
Fiat punto sporting 1.2 16v r.v.2000 6rychlostní 59kW
Škoda Fabia 1.4 Mpi r.v.2000 50kw
Uživatelský avatar
Tomson-tr
***
Příspěvky: 536
Registrován: 11 bře 2008, 18:30
Bydliště: Slovensko-TR

Re: Opravy koroze...

Příspěvek od Tomson-tr »

Ved ja samozrejme vyrezem ten zhnity lem,a az na zdravy plech dam tento novy lem,lebo nemam po ruke ziadnu zvaracku a vsetci co maju su kade-tade v robotach,ide mi o to ci to tie nity vydrzia...chcem nech to vyzera lepsie ako teraz,o par prispevkov vyssie som daval fotku...
BLACK HYUNDAI SCOUPE TURBO - pink wheels ,znížený ,blow-off ,podložky pod kolami ,white introš ,celkom dobra muzika......

V najbližšej dobe IC ,lepšia music a kopu dalších vecí ak budu peniažky
Uživatelský avatar
Jam
**
Příspěvky: 253
Registrován: 21 bře 2008, 11:26
Bydliště: Olomouc

Re: Opravy koroze...

Příspěvek od Jam »

Klidně to nanýtuj, poslední dobou už to taky tak dělám na většině aut. V zásadě jde o to, aby tam těch nýtů bylo dost a nemohlo se to pohnout - praskne kit. Aby to ale vydrželo minimálně 3 roky, tak musíš po uřezání ty řezy i celý nový kus natřít pořádnou základovkou - hlavně zevnitř. Po nanýtování a zakytování je ještě důležitější to v podběhu utěsnit bitumenovým tmelem a nakonec VŽDY vystříkat dutiny. To je totiž nejčstější příčina hnití opravenýho dílu, hlavně po svařování - začne to hnít od sváru zevnitř kde to není vidět a až to je vidět i zvenku, tak už to drží pohromadě jenom barva. To se stane s neošetřeným svárem tak do roka, pokud se tam dostává voda.

Taky pamatuj - základovka není vrchní barva. Tam kde na ni může slunko a voda, tam odejde skoro hned, pokud není krytá další barvou.
Lantra J2 fl 2,0 r.v.1999 LPG
Lantra J2 1,8 16V, po poctivých 350 000 km odchod na odpočinek (zdroj ND)
Uživatelský avatar
black_sheep
Moderátor
Příspěvky: 6616
Registrován: 17 čer 2007, 18:39

Re: Opravy koroze...

Příspěvek od black_sheep »

Jam píše:Klidně to nanýtuj, poslední dobou už to taky tak dělám na většině aut. V zásadě jde o to, aby tam těch nýtů bylo dost a nemohlo se to pohnout - praskne kit. Aby to ale vydrželo minimálně 3 roky, tak musíš po uřezání ty řezy i celý nový kus natřít pořádnou základovkou - hlavně zevnitř. Po nanýtování a zakytování je ještě důležitější to v podběhu utěsnit bitumenovým tmelem a nakonec VŽDY vystříkat dutiny. To je totiž nejčstější příčina hnití opravenýho dílu, hlavně po svařování - začne to hnít od sváru zevnitř kde to není vidět a až to je vidět i zvenku, tak už to drží pohromadě jenom barva. To se stane s neošetřeným svárem tak do roka, pokud se tam dostává voda.

Taky pamatuj - základovka není vrchní barva. Tam kde na ni může slunko a voda, tam odejde skoro hned, pokud není krytá další barvou.
=D> já si taky myslím že to půjde... tak obečně jde všechno a vydrží to, když se to dělá poctivě.. ;-) ikdybys to přilepil lepidlem přeplátovaný tak když dáš správné nelepidlo, uděláš správné přeplátování a dobře to ošetříš... (to si vysmejšlím ale určitě by to šlo - hyundai tak teď vyrábí) 8)
I cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Uživatelský avatar
Smrťák
**
Příspěvky: 354
Registrován: 10 črc 2011, 21:29

Re: Opravy koroze...

Příspěvek od Smrťák »

Jediná opravdu antikorozní základní barva je suříková barva. Bohužel se už dávno neprodává a musíte si ji vyrobit. :mrgreen: Obrázek
peterblack
*
Příspěvky: 26
Registrován: 04 srp 2010, 09:38

Re: Opravy koroze...

Příspěvek od peterblack »

nj olovnaty barvy se dneska uz nedaj koupit :) nekde jsem cetl ze nater touhle barvou vydrzel i 30 let... na strese nasi chalupy je mozna jeste dyl
mas nejakej navod jak to spravne smichat? nerad bych namichal neco co me zabije :)
EDIT: uz to mám http://www.barvy.cz/otazka/911-antikorozni-ochrana/

kazdopadne tady je test protirezovych barev na MF Dnes
http://ekonomika.idnes.cz/chytra-barva- ... 4_test_jan
Jestli to teda Hammerite vyhral tak to je vyber dost slabej... me osobne je lito kazdy koruny co jsem za nej dal - nikde mi nevrzel ani rok... dokonce se oloupal i na nezrezlych castech

znamy naopak dost chvali co do trvalnivosti ten Alkyton... asi ho zkusim spis

na lada-forech (hadam ze ty se v korozi asi fakt vyznaj :)) jsou u vytrzeni z tohodle nateru:
http://www.loctite.as/?p=productsMore&i ... ost-Killer
i kdyz nova bezolovnata verze uz neni pry tak dobra... cena je uz ale docela brutalni a vic nez lemy tim nenatru
Hyundai Lantra 1.9D, 1998
Obrázek
Uživatelský avatar
Smrťák
**
Příspěvky: 354
Registrován: 10 črc 2011, 21:29

Re: Opravy koroze...

Příspěvek od Smrťák »

Raději si namíchej tu suříkovou. Dnešní barvy jsou jako demokracie. Existují ale nefungují
peterblack
*
Příspěvky: 26
Registrován: 04 srp 2010, 09:38

Re: Opravy koroze...

Příspěvek od peterblack »

bohuzel co jsem o tom cetl dodnes neni primo na rez asi lepsi zakladovka... oxid olovnato-olovičitý (suřík) se na rez váže nejlíp chemicky i když někde nedokážete povrch dokonale vyčistit od rzi
na interiér bych to nikdy nepoužil, třeba taky proto že dneska je spousta lidí na těžký kovy alergická... ale na lemy, podvozek pod Body 930 to asi dam (namíchám si suříkovou S 2005)... uz jsem z ty koroze fakt zoufalej - nic nefunguje dyl nez rok/dva

Citace z jiného serveru:
Já jsem se základovkama dost zabýval, ale nakonec mi bylo řečeno že pro naše účely je nejlepší suříková. Nic ekvivalentního není. Je to nejlevnější a nejúčinnější pigment. Bohužel jedovatej. Základovky s pigmenty osmimocného chromu měly třetinovou účinnost, ale 5tinásobnou cenu. To se taky zakázalo. Dnes má největší šanci na úspěch zinkofosfát. Ale žádný z dnešních pigmentů není narozdíl od suříku schopen reagovat se zárodky koroze. Suřík mění oxidy železa na olovičitany a korozi zastaví. Pukud jí není 2mm vrstva.
driv nic jinyho nebylo tak to lidi cpali vsude... na interiery, strechy a pak meli zahradky plny olova, myslim ze soucasny stav je v poradku :) kdyz nekdo surikovou barvu potrebuje tak si ji namicha... mimochodem v prumyslu se porad pouziva
(posledni odstavec jsem napsal jenom kdyby nekoho zajimalo co to surik je :) nechci tu samozrejme stary pany poucovat)
Naposledy upravil(a) peterblack dne 17 črc 2011, 18:04, celkem upraveno 1 x.
Hyundai Lantra 1.9D, 1998
Obrázek
Uživatelský avatar
Bolo
*****
Příspěvky: 1598
Registrován: 29 pro 2007, 12:39
Bydliště: Čínský Těšín

Re: Opravy koroze...

Příspěvek od Bolo »

A kde koupím ten suřík? v drogerii?
Bylo: Hyundai Coupé 1.6 1997
Hyundai Trajet 2.0 CRDI 2005
Hyundai Lantra 1.6 J2 kombi
Uživatelský avatar
Smrťák
**
Příspěvky: 354
Registrován: 10 črc 2011, 21:29

Re: Opravy koroze...

Příspěvek od Smrťák »

V obchodě. Chceš link? Akorát je poměrně drahý. Tady ho koupil já . http://eshop.mach-chemikalie.cz/product ... 9cbc190894 Na podvozek je nejlepší ten s fermeží,ale schne sakra pomalu. Týdny
Uživatelský avatar
Bolo
*****
Příspěvky: 1598
Registrován: 29 pro 2007, 12:39
Bydliště: Čínský Těšín

Re: Opravy koroze...

Příspěvek od Bolo »

No akorát já už jsem něco natřel bodyčkem, a tohle by chtělo nanést asi přímo na kov co? Díky za odkaz, na coupéčku to určitě vyzkouším. Pokud teda chápu tak suřík + bez.lak+ředidlo jako máš na fotce?
Bylo: Hyundai Coupé 1.6 1997
Hyundai Trajet 2.0 CRDI 2005
Hyundai Lantra 1.6 J2 kombi
Uživatelský avatar
Smrťák
**
Příspěvky: 354
Registrován: 10 črc 2011, 21:29

Re: Opravy koroze...

Příspěvek od Smrťák »

Buď S 1002 syntetický lak,nebo fermež. Na kov přímo je to samozřejmě ideální. ředidlo je potřeba až posléze,až to houstne časem
Uživatelský avatar
Tomson-tr
***
Příspěvky: 536
Registrován: 11 bře 2008, 18:30
Bydliště: Slovensko-TR

Re: Opravy koroze...

Příspěvek od Tomson-tr »

Ja som sa zabudol "pochvalit" ako som dopadol s opravou tych lemov....Ked som zhodil plech co som mal od kupi auta prilepeny na lemoch tak mi prislo zle a hned som sa pustil do rezania...Odrezal som stary lem,poriadne ocistil,natrel a kedze nebola zvaracka tak som tam novy nanitoval...Dopocul som sa ze ked to pretmelim obycajnym tmelom tak mi to zacne praskat tak som pouzil tmel so sklenym vlaknom a uplna pohoda-vytvrdlo to na kamen....pretmelil som to tym obycajnym a hotovo-SPOKOJNY
Přílohy
1.jpg
1.jpg (113.56 KiB) Zobrazeno 10520 x
2.jpg
2.jpg (66.31 KiB) Zobrazeno 10520 x
BLACK HYUNDAI SCOUPE TURBO - pink wheels ,znížený ,blow-off ,podložky pod kolami ,white introš ,celkom dobra muzika......

V najbližšej dobe IC ,lepšia music a kopu dalších vecí ak budu peniažky
Odpovědět

Zpět na „Technická Sekce“