vtlait píše:Ahojte,zdravím najmä Frantu, dnes som mal konečne čas isť k super kamošovi-automechanikovi a potešil ma, keď dal Frantovi za pravdu v celom rozsahu. Keď sme pozreli na mojej iX 20 diesel, 20 tis.km dorazy, tak jasné, že sú otlačené... Tlmiče sú čierne bez názvu a naozaj majú veľmi malý chod. Navrhol mi ešte jedno riešenie, čo na to povieš Franto: Dať pružiny s vyššou záťažou, tieto sa mu zdajú mäkké na tú nosnosť, ako má auto predpísané. No a čo sa týka tlmičov, tak odporúča KYB, ale posledne, ktoré dostal od dodávateľa sú už Made in Czech rep.,nie Japan. Dúfame, že kvalitu dodržia. A ešte jeden poznatok, na zimu so dal miesto 205/55/16 gumy 195/65/15 a auto menej drnčí a menej skáče, viac však pláva, ale celkove mám lepší dojem,či pocit. Takže ešte zvážim, čo urobím, ale poteší ma Tvoj názor.
Inak jazdím už 24 rokov a mám za sebou cez 3 miliony km a 12 áut, okrem Feldy a tohto boli všetky veľké, no tento Hyundai mi sedí a vyhovuje na cesty SK a CZ, len ma štve, že importér sa nezaujíma o spokojnosť s autom, ale s predajom a servisom v tých dotazníkoch. Kedysi, či Peugeot, či Fiat,aleboVW to mali..Asi je kríza naozaj a krízové autá budú na zárobok,alebo...ale zatiaľ stále by som nemenil,určite nie za VW,alebo Škodovku...
Ahoj,trochu se bojím,aby z toho nebyla Venga,kde se nejspíš cestou tvrdších pružin už dříve vydali. Pokud bude tumení takové jak má být,náprava se nerozkmitá a k dosedání nedojde,protože to tlumič včas podrží. Po úpravě jsem jezdil v pěti lidech s nakřídovanými dorazy po všech možných dírách a NIC. Vůbec se to k sobě nedostalo. (Již jsem to zde psal) Případná zhoupnutí jsou tak krátká,že to lépe situovaný tlumič ten zlomek vteřiny udrží. Přitom se při zvedání kola zvedákem v místě osy kola k sobě dorazy v pohodě dostanou,ale to jen proto,že zvedání je pomalé a tlumič na to má čas
se zasunout. O jiných tlumičích uvažuji,ale není to jen tak.Auto je poměrně vysoké a komfortní tlumiče by mohly znamenat zhoršení stability. Kdyby byly k dispozici Monroe Reflex,dal bych jim přednost,protože mění svou účinnost. Umí být komfortní a zároveň reagovat zvýšením útlumu na rychlé kmity. Mám s nimi dobré zkušenosti a třeba Octávii II posunou o třídu výš. Myslím,že to není tak jednoduché jak si zde mnozí představují. Na 15" kolech je opravdu situace o něco příznivější,jezdím přední i zadní 2.3 baru,pneu Michelin Alpin A4. Jsou hlučné na betonovém povrchu,ale stabilita je dobrá.Franta