Odskakování a hluk zadní nápravy.
Moderátoři: frawd, Moderátoři
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
HIX20 1.6style bouchání př.nápravy při přejíždění větších hrbolů strašné.Jel jsem s 1.4 benzín a 1.4 nafta ticho a žádné lomozy,tak se budu to snažit vyřešit výměnou tlumičů a jejich uložení v servisu. Zadní nápravu mám vyřešenou adaptéry od Franty a je to OK! Jinak autíčko skvělé až na to bouchání př. nápravy, které výrazně zhoršuje komfort jízdy. Snad se tento problém vyřeší???
- Reklama
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Tak to rovnou napiš i na iDnes a Auto.cz at čtenáři neztrácejí čas klikáním !
Naposledy upravil(a) airwaves dne 05 pro 2011, 18:51, celkem upraveno 1 x.
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Že odskakuje i O2 to jsem četl, ale o Focusu jsem si myslel že je hned po das autu nejlepší
http://www.ford-mondeo.cz/forum/viewtop ... 6&start=15
http://www.ford-mondeo.cz/forum/viewtop ... 6&start=15
Naposledy upravil(a) airwaves dne 05 pro 2011, 18:52, celkem upraveno 1 x.
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
- PetrUL
- **
- Příspěvky: 125
- Registrován: 14 říj 2011, 17:10
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Ahoj, tohle jsem našel v internetové verzi časopisu D test. Je naše zadní náprava méně nebezpečná než tyhle případy? V těchto případech výrobci sjednali dobrovolně nápravu!
http://www.dtest.cz/nebezpecny-vyrobek/ ... dium=email
http://www.dtest.cz/nebezpecny-vyrobek/ ... dium=email
http://www.dtest.cz/nebezpecny-vyrobek/ ... dium=email
http://www.dtest.cz/nebezpecny-vyrobek/ ... dium=email
http://www.dtest.cz/nebezpecny-vyrobek/ ... dium=email
http://www.dtest.cz/nebezpecny-vyrobek/ ... dium=email
Naposledy upravil(a) PetrUL dne 02 pro 2011, 18:03, celkem upraveno 1 x.
ix20 1,6 CVVT 16V,TRIKOLOR
Vanilla White, 11/2011
Vanilla White, 11/2011
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Tak dnes v poledne sme si přivezli novou ix20ku. Cestoud omů jsem ji moc v zatáčkách radši nedráždil, proto jsem uskočení neregistroval. Doma jsem hned skočil pod auto a náprava je stále stejná, na tlumičích je puntík zaelený a logo a KIA.
Hyundai ix20 1,4 CVVT(2011) Trikolor Lpg- prodáno, zaplať pánbůh. Koupen Rapid.
Citroen C4 1,4i - prodáno
Felicia 1,3MPi 50kW - zrušeno
Fabia 2 kombi 1,2Tsi(2014) - soused z Boleslavi, se opravdu může jen smát!!!
Citroen C4 1,4i - prodáno
Felicia 1,3MPi 50kW - zrušeno
Fabia 2 kombi 1,2Tsi(2014) - soused z Boleslavi, se opravdu může jen smát!!!
-
- **
- Příspěvky: 168
- Registrován: 15 říj 2011, 02:18
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Tak to Ti opravdu moc gratuluji,koupil sis skvělé auto a určitě s ním budeš spokojený. Ta zadní náprava se časem jistě vyřeší a jinak je tomto autě nedostatků opravdu málo a nejsou nijak zásadní. Přeji Ti spoustu šťastných kilometrů bez nehod a požitek za volantem. Franta
- vlado1979
- ****
- Příspěvky: 1114
- Registrován: 19 črc 2008, 10:19
- Bydliště: Malinovo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Neverím, že náprava bude až taká zlá.
Popravde, v poluse BA som si sadol do ix20. Auto ma sklamalo. Jedným slovom bakelit, hrúza. Dobrý pocit som nemal. i30, hoci je staršie auto, je na tom oveľa lepšie.
Popravde, v poluse BA som si sadol do ix20. Auto ma sklamalo. Jedným slovom bakelit, hrúza. Dobrý pocit som nemal. i30, hoci je staršie auto, je na tom oveľa lepšie.
Mazda CX-5, 2.0 Skyactiv-G AWD AT, 118 kW (2015-
Suzuki Swift, 1.2 VVT, 69 kW (2016-
BMW 530i E61, 3.0 R6 AT, 200 kW (2011 -2015)
Hyundai i30, 1.4, 80 kW (2008-2011)
Peugeot 307 break, 2.0 HDi, 79 kW (2006-2008)
Mazda 121, 1.4, 44 kW (2004-2006)
Suzuki Swift, 1.2 VVT, 69 kW (2016-
BMW 530i E61, 3.0 R6 AT, 200 kW (2011 -2015)
Hyundai i30, 1.4, 80 kW (2008-2011)
Peugeot 307 break, 2.0 HDi, 79 kW (2006-2008)
Mazda 121, 1.4, 44 kW (2004-2006)
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
vlado,taktiez som si sadol do i30 a tiez bych sa donho nevracal...neviem co myslis tym bakelit,ked je to vlastne terajsi trend novych Hyundaiov
1,6 AT
40500km
40500km
- vlado1979
- ****
- Příspěvky: 1114
- Registrován: 19 črc 2008, 10:19
- Bydliště: Malinovo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Je to trend "lacných" hyundaiov. Interiér je tragédia. Elantra, ix20. Bakelitom myslím hnusný, plastový interiér kde bude vŕzgať všetko možné aj nemožné. i40 je na tom lepšie, ale to si nechá aj zaplatiť.
Mazda CX-5, 2.0 Skyactiv-G AWD AT, 118 kW (2015-
Suzuki Swift, 1.2 VVT, 69 kW (2016-
BMW 530i E61, 3.0 R6 AT, 200 kW (2011 -2015)
Hyundai i30, 1.4, 80 kW (2008-2011)
Peugeot 307 break, 2.0 HDi, 79 kW (2006-2008)
Mazda 121, 1.4, 44 kW (2004-2006)
Suzuki Swift, 1.2 VVT, 69 kW (2016-
BMW 530i E61, 3.0 R6 AT, 200 kW (2011 -2015)
Hyundai i30, 1.4, 80 kW (2008-2011)
Peugeot 307 break, 2.0 HDi, 79 kW (2006-2008)
Mazda 121, 1.4, 44 kW (2004-2006)
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
vlado,nemam pocit,ze by slo zrovna o lacne auta (otazka,co to pre teba je)...a oproti dnes lacnej i30ke su tie nove trendy(kvalita spracovania a material) aj inde hodnotene pozitivne. Interier i30 je velmi jednoduchy,mozno tam nema co az tak vrzgat...na druhu stranu,ix20 ma podla mna prakticky interier z hladiska rozlozenia a zaroven sa mi aj velmi páči...obcasny vrzgot,v mojom pripade fakt jemný pri prechode cez velke hrbole,bych priradil skorej k schopnosti tlmenia ale nie je to nic, kvoli comu by som si pocas jazdi mal zvysovat adrenalín. A to nepocuvam radio. Práve sedenie v ix20 a jazdenie je velmi komfortné,co sa mi u hatchbacku i30 nedostalo,hned som mal pocit stiesnenia. Ale netvrdim,ze auto je zlé...kazdemu niečo ine vyhovuje.
1,6 AT
40500km
40500km
-
- *
- Příspěvky: 80
- Registrován: 13 pro 2008, 08:36
- Bydliště: Brno
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Zdarec. Jen skromný dotaz. Adaptéry pořád Franta montuje? Nebo někdo další? A pořád za 5000Kč? Vlastně to jsou tři skromné dotazy...
Ix20, 12/2011, Tricolor, 1,6 CVVT, 92Kw, hnědá metla
Bylo:
I30 CW, 5/2010, Comfort, 1,6 CRDi, 85Kw, stříbrná metla
Getz, 2006, 1,1i
Bylo:
I30 CW, 5/2010, Comfort, 1,6 CRDi, 85Kw, stříbrná metla
Getz, 2006, 1,1i
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Ahoj, ano adaptéry pouze Franta. Je to jeho autorské právo. Já si pouze s jeho svolením a pod jeho dálkovým vedením bastlím jeden pár pro vlastní potřebu. Když ale teď vidím, co to dá práce, zejména pasování a i svaření - hevtnutí přesné polohy pod autem - už bych asi znovu do toho nešel a raději si je koupil. Navíc Franta má v teplé dílně hever a to je pro toto velmi praktická věc. Lehnout si na podlaze pod auto (+5) dát si na hlavu pod autem svářečskou kuklu ležet si na pravé ruce a snažit se s dlouhou elektrodou něco hevtnout no to je docela makačka . Pak ještě „najít" novou polohu tlumiče .
- Přílohy
-
- FB2.JPG (163.08 KiB) Zobrazeno 2029 x
Naposledy upravil(a) airwaves dne 05 pro 2011, 18:53, celkem upraveno 1 x.
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Interiér je věc osobního vkusu a názoru. Já jsem s designu palubovky a interiéru stále nadšen. Když se na trhu objevila ix20 bylo to proti nudnýmu interiéru O2, Focuse, Aurise, Jazze a dalších, které jsem zvažoval pro mě obrovské vysvobození a úleva. Tedy, buďme rádi, že je tolik možností a vyberme si co se nám líbí. A bakelit ten se na palubovku opravdu nepoužívá. Nevím, že by se kdy používal http://cs.wikipedia.org/wiki/Bakelit . Snad krom alfy, kde je kus plechu, dělají palubovky všichni výrobci aut jednotně ze stejných plastů od jednoho dvou třech dodavatelů. Je to pouze o tom líbí nelíbí . Je to o tvaru formy.vlado1979 píše:Je to trend "lacných" hyundaiov. Interiér je tragédia. Elantra, ix20. Bakelitom myslím hnusný, plastový interiér kde bude vŕzgať všetko možné aj nemožné. i40 je na tom lepšie, ale to si nechá aj zaplatiť.
Naposledy upravil(a) airwaves dne 16 led 2012, 16:20, celkem upraveno 2 x.
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
S ix20 jsem nejezdil (alespoň se k tomu veřejně přiznám oproti jiným, kteří se tady najednou čerstvě zaregistrovali a nemají nic jiného na práci než čpět oheň a síru) a reagoval jsem na komplexní příspěvek, který byl na tím mým:koudý píše:máš ix20? Kolik s ní máš najeto? že víš jak se chová ..Chasnik píše:Hmm, jak jsem si myslel, holt některý auta se chovají jinak než formule 1.
Celou problematiku sleduju od začátku. Fandím frantovi, který se snaží vylepšit jízdní vlastnosti vozidla a přistupuje k tématu VĚCNĚ.skrabi píše:...
Este par postrehov z testov k tomuto spravaniu aj od konkurencie ( priamej / nepriamej ) :
IX20 1,4 CRDI:
Typický neduh tohto typu podvozka, odskakovanie zadnej časti v hrboľatých zákrutách, sa prejavuje iba mierne. A aj to iba pri nezaťaženom vozidle. Z jednoduchej konštrukcie zavesenia kolies sa skrátka poctivým ladením podarilo dostať veľmi slušný výsledok.
Toyota Auris 1,6:
Usudzujeme, že konštruktéri zámerne ladili podvozok na pokojnú jazdu, lebo pri športovom prejazde zákruty zadné kolesá nezaťaženého vozidla trošku odskakujú a šofér pocit má, že toto auto je mierne pretáčavé.
VW Golf VI 1,2 Tsi:
Jazda Golfom je príjemná, pri ostrejšom prejazde zákruty si však treba zvyknúť na mierne odskakovanie zadnej nápravy, hoci vozidlo sa napokon udrží v stope.
Seat Altea 2,0 TDI:
Na rozbitých úsekoch však zadná náprava predsa len viac odskakuje.
Ford Fiesta 1,6 TI-VCT:
Pruženie filtrovať nedokáže nerovnosti, posádku môže necitlivejšia jazda potrápiť a vodič musí odskakovanie kolies korigovať riadením.
Suzuki SX4 1,6 VVT :
Tvrdšie naladenie spôsobuje v zákrutách s hrboľatým povrchom zvýšený sklon k odskakovaniu zadnej nápravy a vyvoláva nutnosť častejších korekcií volantom.
Kia Ceed 1,6 CVVT:
Ostrejšie nerovnosti mu príliš nevoňajú, vtedy majú nápravy väčšiu chuť odskakovať.
Citroen C3 Picasso 1,6 VTI:
Rozvoľnené radenie a odskakovanie konštrukčne jednoduchšej zadnej nápravy sa premietajú do dvoch mínusov záverečného hodnotenia
Citroen C4 Picasso 1,6 Hdi:
Pri nenaloženom stave odskakuje zadok na nerovnostiach, ale to je klasika, cena za cenu . Keď už niekto v zadu sedí alebo je naložený kufor tak je to v poriadku a je Citroeňácky mäkké.
Renault Grand Scenic:
K dokonalosti mu chýba komunikatívnejšie riadenie a prepracovanejšia konštrukcia zadnej nápravy, ktorá na nerovnostiach mierne odskakuje.
Pokud se vám, jako uživatelům ix20 podaří přesvědčit výrobce, že se jedná o konstrukční vadu a udělá na tento prvek svolávačku, tak vám to budu rozhodně přát. Vzhledem k výše uvedenému tomu ale nedávám velkou šanci. Nechci váš problém bagatelizovat, jen jsem chtěl upozornit na to, že ix20 není samojediným vozítkem, které se s podobným problémem potýká.
Každopádně, pokud chcete se svým problémem uspět, je potřeba používat víc zdravý rozum a potlačit emoce, hysterické projevy a bulvární výroky typu "smrtelně nebezpečné auto".
I když nejsem vlastníkem ix20, chtěl bych poděkovat frantovi, že se problematice věnuje a že přišel s konstruktivním řešením. Na faktu, že na tom možná něco vydělá, nevidím nic špatného. Objevil slabé místo, vymyslel řešení a dal si práci s jeho realizací. Zvrácenou myšlenku, že úspěch a výdělek je něco špatného, mají mnozí z nás jaksi vpáčenou do mysli, nevím, jestli je to pozůstatek sockomouškého myšlení nebo jestli to máme v české mentalitě zakořeněno déle...
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Plně souhlasím s airwaves. To neustálé měřění a pasování ..... za to opravdu nestojí. A to mám dílenský zvedák, takže se nemusím plazit po zemi. Takže za těch 5t se to určitě vyplatí a máte to bez starostí a i s montáží.airwaves píše:Ahoj, ano adaptéry pouze Franta. Je to jeho autorské právo. Já si pouze s jeho svolením a pod jeho dálkovým vedením bastlím jeden pár pro vlastní potřebu. Když ale teď vidím, co to dá práce, zejména pasování a i svaření - hevtnutí přesné polohy pod autem - už bych asi znovu do toho nešel a raději si je koupil. Navíc Franta má v dílně hever a to je pro toto velmi praktická věc. Lehnout si na podlaze pod auto (+5) dát si na hlavu pod autem svářečskou kuklu ležet si na pravé ruce a snažit se s dlouhou elektrodou něco hevtnout no to je docela makačka . Pak ještě správně „najít" novou polohu tlumiče . Už jsem byl pod autem s posuvkou a kusem papíru počtvrté.
Naposledy upravil(a) dedula dne 04 pro 2011, 11:20, celkem upraveno 1 x.
ix 20 1,4 Trikolor Glowing Red 2010
ix 20 1,6 Trikolor White Sand 2019
ix 20 1,6 Trikolor White Sand 2019