Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT
Jak psal markus, ty automaty budou zprevodovane stejne. Hyundai ma automaty 1000x lip zprevodovany nez manual...
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
- Reklama
Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT
Nebylo, nižší otáčky neznamenají vždy nižší spotřebu, proto jsem psal, že je důležité na jakou rychlost a spotřebu to někdo chce mít zpřevodované. Neplatí lineární úměra, to bys pak mohl mít tak dlouhou šestku, která by při 130ti točila 2500ot, akorát by auto prostě rychleji nemohlo jet.. při 2500rpm by to němělo více než 30kW, stál bys tomu furt za krkem a spotřeba by byla třeba 10-12litrů..Jefe33 píše:Podle mě, tedy ne-mechanika, znamenají vyšší otáčky i vyšší spotřebu, takže kdyby šestka točila ve 130 3000 otáček bylo by to určitě ekonomičtější než 3800 otáček.
GrandeurHG300
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT
Aha, díky za vysvětlení. Takže jestli jsem to dobře pochopil, to zpřevodování je na to auto a na ten motor ideální?
Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT
Já bych řekl,že asi jo. Zkrátka vyhovět zákazníkovi a ekoteroristům zároveň,zřejmě dost dobře nejde... Netvrdím,že je to uplný ideál,ale určitě to není jen přidat větší kolo do převodovky..Jsem moc rád,že to pilotzz trochu osvětlil i nám laikům..
i30cw 1,6 CRDi VGT comfort,85kW,Vivid blue, 12/2008 bývávalo
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT
To kazdopadne, diky pilotzzi, tohle vysvetleni tu celou dobu chybelo a zni logicky.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT
Myslím si,že že převody jsou dělány taky s ohledem na využití.To znamená dostatečný výkon pro udržení rychlosti tempomatem např.130km musím mít určitý výkon a točivý moment,který je při nějakých otáčkách.Schválně nepíšu konkrétní čísla,protože to platí obecně pro každý motor i převodovku.
Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT
Aj nový citroen c4 točí pri 130km/h skoro 4000ot./min. a má 1,6 l motor a 120 koní. Ak nie je spotreba neúmerná rýchlosti, tak je to v poriadku. Myslím si, že nikto nečaká pri 130km/h spotrebu 6 l benzínu, to je nereálne. Kto jazdí vela rýchlosťami okolo 130 km/h asi nekupuje 1,4 benzín, ale diesel (ten má pri 130 cca 6l/100km). Súhlasím s tým, čo je napísané vyššie, akurat 30kW ma 110 k motor pri 2000 ot./min. pri 3000 ot. ma cca 45kW. Jazdil som citroenom, aj s i30 1,4 a tiež s ix20 1,4. V každom by sa hodil 6 stupeň- koli zníženiu hluku vo väčšej rýchlosti ale keď ho nemá nič sa nestane.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT
Holt si asi budeme muset zvyknout na to, že auta jsou vyladěný pro maximální dlouhodobou rychlost 130 km/h (byť v pár zemích světa je povolená vyšší maximálka).
Při té rychlosti je i30 trošku hlučnější (i s 6-ti kvaltem), ale úplná hrůza to není, i když by prodloužená šestka samozřejmě tomu autu slušela víc. Tento týden jedu do Švýcar, tak uvidím, jaký randál to bude dělat za Mnichovem (pak dám vědět...)
Protože jsem teprve před 2 týdny přesedlal zpět z nafty na benzín, tak mám čerstvé srovnání: Cwalík je pěkně tichý ve městě i mimo něj a zhruba po 100 - 110 km/h dává o sobě více znát. Maxík nebyl tichý nikdy, brblal tak nějak furt plus mínus podobně, od volnoběhu až po 120. Potom už taky začínal víc řvát.
Nic není dokonalé, každé auto, každé palivo, každý pohon atd... má prostě svoje plusy a mínusy. I když chápu ty, kteří jezdí s 5-kvaltem, že ten hluk na dálnici asi fakt otravuje, měl jsem možnost krátkého svezení s 1.4 s předváděčkou a už při devadesátce mi připadalo, že to dost řve...
Při té rychlosti je i30 trošku hlučnější (i s 6-ti kvaltem), ale úplná hrůza to není, i když by prodloužená šestka samozřejmě tomu autu slušela víc. Tento týden jedu do Švýcar, tak uvidím, jaký randál to bude dělat za Mnichovem (pak dám vědět...)
Protože jsem teprve před 2 týdny přesedlal zpět z nafty na benzín, tak mám čerstvé srovnání: Cwalík je pěkně tichý ve městě i mimo něj a zhruba po 100 - 110 km/h dává o sobě více znát. Maxík nebyl tichý nikdy, brblal tak nějak furt plus mínus podobně, od volnoběhu až po 120. Potom už taky začínal víc řvát.
Nic není dokonalé, každé auto, každé palivo, každý pohon atd... má prostě svoje plusy a mínusy. I když chápu ty, kteří jezdí s 5-kvaltem, že ten hluk na dálnici asi fakt otravuje, měl jsem možnost krátkého svezení s 1.4 s předváděčkou a už při devadesátce mi připadalo, že to dost řve...
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT
Tiež sa musím posťažovať, podľa môjho názoru je pri tomto motore pri súčasnom sprevodovaní úplne zbytočný 6. stupeň.. človek ide tachometrových 140km/h a motor reve na 4000 ot/min? Stále mám nutkanie preradiť do vyššieho prevodového stupňa.. a to som zvyknutý jazdiť s Fabiou 1.4MPI 50kW! Auto je pekne tiché a aj relatívne svižné pri jazde do 100km/h, ale nad túto rýchlosť, uff....... určite by som dal väčší odstup medzi 5kou a 6kou.
By ma zaujímalo, či je takto nastavená prevodovka aj pre autá idúce na nemecký trh a ich diaľnice.
//aj to je pravda, že ak chce niekto denne behať po diaľniciach, kúpi si ten diesel....
By ma zaujímalo, či je takto nastavená prevodovka aj pre autá idúce na nemecký trh a ich diaľnice.
//aj to je pravda, že ak chce niekto denne behať po diaľniciach, kúpi si ten diesel....
Naposledy upravil(a) brm dne 13 zář 2011, 14:59, celkem upraveno 1 x.
Škoda Fabia Combi 1.4MPI 50kw Comfort 4/2001
Hyundai i30CW 1.6i CVVT 93kW Style 6/2011
Hyundai i30CW 1.6i CVVT 93kW Style 6/2011
Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT
Pokud nekdo jezdi hodne, nebo casto dalnice tak by mel sahnout jednoznacne po 1,6 crdi nebo pripadne po 2,0i ale ten uz skoncil, takze leda jako ojetinu. I30 benziny jsou vhodne asi spise pro jezdeni po beznych cestach a jen obcas na dalnici. U almery 1,4i i u fabie 1,4i to bylo zprevodovane vhodneji, ale to jetse nesileli ekologove.
Škoda O III 1,6tdi 7°DSG
Hyundai i30 1,4 cvvt 2010 (prodáno)
Hyundai i30 1,4 cvvt 2010 (prodáno)
Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT
Já po dálnici jezdím buď do 120km/h, nebo potom kolem 150.
Do 120 je hlučnost snesitelná, nad 140 už se sčítájí hluky jiné - aerodynamický, od pneu atd, to se pak kravál od motoru zdá nějak snesitelnější
Do 120 je hlučnost snesitelná, nad 140 už se sčítájí hluky jiné - aerodynamický, od pneu atd, to se pak kravál od motoru zdá nějak snesitelnější
Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT
doporučuji hodit odhluč. matroš na spodek kapoty, dost to pomůže, jinak na 4000ot je změna časování ventilů, možná i proto je zvuk v těsném okolí méně příjemný než u těch 120km/h (cca 3800ot) a nebo naopak od 140km/h
EX - i30 1.4 CVVT Patriot BRC SQ 24
Re: Převodovka u i30 CW 1.6 CVVT
Pomáhal jsem vybírat "nákupní tašku" jedné paní, jel jsem s několika miniauty, a musím se I30 co se převodovky týče omluvit.
Tak blbě zpřevodovaná jsou některá auta , až se s nima nedá jezdit.
Např. nechápu jak se jede s Toyotou Aygo rychlostí cca 10-20km/h? To tam mám vrazit jedničku, když na dvojku to točí asi 1000 - 1200ot/min?
Zlatá tříca!
Tak blbě zpřevodovaná jsou některá auta , až se s nima nedá jezdit.
Např. nechápu jak se jede s Toyotou Aygo rychlostí cca 10-20km/h? To tam mám vrazit jedničku, když na dvojku to točí asi 1000 - 1200ot/min?
Zlatá tříca!