Re: Zavady ceeda. edit: + i30
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
Re: Spotřeba i30
caruser, s crdi se pod 5l jezdit dá. Mám doma 2.0 diesel co nezná commonrail a za 5,5 se s tím dá jet taky. S Feldou 1.9d, co nemá ani přímej vstřik, natož nějaký turbo nebo mezichladič jede taky pod 5l, když se s tím umí...
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
- Reklama
Re: Spotřeba i30
to: Cvrček
Myslel som, že jazdíš hlavne po diaľnici, preto sa mi tá spotreba zdala nízka. Ja nemám problém podliezť údaje výrobcu ani v zime. Na poslednú nádrž som odjazdil 750 km, z toho 600 diaľnice, zvyšok mimo mesta, dokonca 20 km jazda na 2. - 3. prevodovom stupni v hlbokom snehu a spotreba 4,9 podľa dotankovania. Ale je pravda, že viac ako 90 km/h som nešiel
Myslel som, že jazdíš hlavne po diaľnici, preto sa mi tá spotreba zdala nízka. Ja nemám problém podliezť údaje výrobcu ani v zime. Na poslednú nádrž som odjazdil 750 km, z toho 600 diaľnice, zvyšok mimo mesta, dokonca 20 km jazda na 2. - 3. prevodovom stupni v hlbokom snehu a spotreba 4,9 podľa dotankovania. Ale je pravda, že viac ako 90 km/h som nešiel
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Spotřeba i30
Tak jsem dosáhl najetých 10000km. Spotřeba se již delší dobu drží na 6,2nafty/100km. kombinace dálnice/město, žádný tendence k šetrné jízdě, nebo naopak přehnané akceleraci, prostě normální jezdění.
Těch papírovejch 4,7 se dá udělat, ale jenom na okrskách při jízdě do 110km/h. Ve městě a na dálnici je to možné jen s velkým sebezapřením.
Mě to žere na dálnici uplně stejně jestli jedu 130, nebo 140. Tempomat zapínám skoro pořád, hodně i ve městě.
Dost mě šokovalo, když jsem jel po d1 a foukal přímý protivýtr. spotřeba vzrostla s klasických dálničních 5,9-6,2 na 7,2!!
Pro jistotu jsem si změřil tlak v pneu, jestli zimou neklesl a mám to stále na 2,4atmosféry (o 2desetinky víc kvůli úspoře)
Těch papírovejch 4,7 se dá udělat, ale jenom na okrskách při jízdě do 110km/h. Ve městě a na dálnici je to možné jen s velkým sebezapřením.
Mě to žere na dálnici uplně stejně jestli jedu 130, nebo 140. Tempomat zapínám skoro pořád, hodně i ve městě.
Dost mě šokovalo, když jsem jel po d1 a foukal přímý protivýtr. spotřeba vzrostla s klasických dálničních 5,9-6,2 na 7,2!!
Pro jistotu jsem si změřil tlak v pneu, jestli zimou neklesl a mám to stále na 2,4atmosféry (o 2desetinky víc kvůli úspoře)
Hyundai i30cw CRDi 66KW hnědá 2011
Re: Spotřeba i30
Ked ides proti vetru, ktory dosahuje napr. 30 km/h, po dialnici 130 km/h, tak spotreba je zhruba ako keby si siel 160 km/h !
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba i30
ehm.. nie... pretoze na spotrebu nevplyva len vietor ale najma straty trenim (pneumatiky o podlozku a vsetky tie suciastky ktore sa nejakym sposobom dotykaju)butthead píše:Ked ides proti vetru, ktory dosahuje napr. 30 km/h, po dialnici 130 km/h, tak spotreba je zhruba ako keby si siel 160 km/h !
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Spotřeba i30
To sice ne, ale poměr delta odporu pneu / delta aerodyn. odporu pri 130 a 160ti bude u malé atmosféry v hatchbacku ala i30 hodně malý.Mexican píše:ehm.. nie... pretoze na spotrebu nevplyva len vietor ale najma straty trenim (pneumatiky o podlozku a vsetky tie suciastky ktore sa nejakym sposobom dotykaju)
=> gumy (správně nahuštěné) udělají na palivu 2% a odpovr vzduchu 20%, samozřejmě veškeré třecí ztráty motoru/pohonu s otáčkama při těch 160ti znatelně narostou..
GrandeurHG300
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
Re: Spotřeba i30
Ten aerodynamický odpor při rychlostech nad 80 km/h už má jasně navrch a potom exponenciálně stoupá. Krásně to ukazuje tento graf:
Nelze ho brát úplně "doslova", protože každé auto má trošku jiné ztráty třením a o trošku jiný aerodynamický odpor, ale ty poměry spotřebovaného výkonu jsou +- totožné. Takže 130 a 160 po dálnici znamená podstatný rozdíl
Vítr je sviňa, jak ten podélně fučící, tak bočák:(
Nelze ho brát úplně "doslova", protože každé auto má trošku jiné ztráty třením a o trošku jiný aerodynamický odpor, ale ty poměry spotřebovaného výkonu jsou +- totožné. Takže 130 a 160 po dálnici znamená podstatný rozdíl
Vítr je sviňa, jak ten podélně fučící, tak bočák:(
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Spotřeba i30
Huf, ted kdyz to vidim, tak snad 80kmh nebudu prekracovat
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Spotřeba i30
Tak proč to nezkusit jako důchodci? Stylem "sedmdesát obec, sedmdesát mimo obec"
Zřejmě velmi ekonomické
Zřejmě velmi ekonomické
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Spotřeba i30
dobreeeeej graf
takže na zrychlení z 80 na 140kmh potřebuji 30 kW na odpor vzduchu
takže na zrychlení z 80 na 140kmh potřebuji 30 kW na odpor vzduchu
Hyundai i30cw CRDi 66KW hnědá 2011
Re: Spotřeba i30
nn, na zrychlení potřebuješ o hodně víc. Ale to už je složitější fyzika. Tenhle údaj říká, kolik výkonu potřebuješ, aby jsi při ustálené rychlosti překonal odpor vzduchu.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
- Tommy.Koppy
- **
- Příspěvky: 159
- Registrován: 21 dub 2009, 22:00
- Bydliště: Brno
Re: Spotřeba i30
A kolik má i30 cw součinitel aerodinamického odporu vzduchu Cx ?
VW Golf VIII Variant 1.5 TSI 110kW 08/2021
i30 kombi FL 1.6 GDI červená Trikolor + Komfort 12/2016 - prodáno.
i30 kombi FL 1.6 GDI červená Trikolor + Komfort 12/2016 - prodáno.
Re: Spotřeba i30
no když mám 60 kW a potřebuju jen 30 na odpor vzduchu, tak bych teoreticky při silným protivětru neměl vyjet ani kopec.
Hyundai i30cw CRDi 66KW hnědá 2011
Re: Spotřeba i30
..tedy to jsou někdy dedukce.. - nevyjedeš ho rychlostí x a le x mínus něcostandas píše:no když mám 60 kW a potřebuju jen 30 na odpor vzduchu, tak bych teoreticky při silným protivětru neměl vyjet ani kopec.
(takovou, kdy se křivka výkonu pro danou rychlost na nějaký konkrétní převodový stupeň potká s křivkou výkonu potřebného pro překonání všech odporů -tření, vzduchu, gravitační šložky na nakloněné rovině) Je to totéž jako dát si do benzíňáka převodovku z dýzlu a divit se, že auto nejede 300 místo 200, když má přece 1,5krát těžší převody...
GrandeurHG300
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
- Gagy
- *
- Příspěvky: 29
- Registrován: 09 črc 2011, 10:24
- Bydliště: Valašské Meziříčí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba i30
i30 cw 1,6 93kW -najeto 7000km průměrná spotřeba 6,61 l/100km
i30cw 1,6 93kW TRIKOLOR EXCLUSIVE,glowing red,najeto 56 500km,spotřeba 6,5 l/100km BA (27.6.2012 montáž LPG)spotřeba LPG 8l/100km