Chiptuning TUCSON
Moderátor: Moderátoři
Re: Chiptuning TUCSON
Dovolte mi, abych se s Vámi podělil o několik zkušeností s chipováním motoru. Vlastním Hyundai Tucson s motorem CRDi, zakoupené 2007. Po záruce jsem si nechal zvýšit výkon a ze 103 kW na 124 kW. V současné době však řeším problémy se spojkou. Má najeto cca 73000 Km. Problémy začaly v momentě, kdy jsem potřeboval rychle akcelerovat a při řazení rychlostního stupně 4-5-6. Zde jsem začal pozorovat, že mi tzv. "klouže - prokluzuje" spojka. Dotazoval jsem se ve firmě, která mi čipovala vozidla, zda k poškození spojky nedošlo právě vlivem čipování. Jako odpověď mi bylo sděleno, že by tomu tak nemělo být. Pro jistotu mi bylo nabídnuta, že mi bude přenastaven kroutící moment. V současné době mám vozidlo v servisu. Servisem však bylo sděleno, že spojka odpovídá normálnímu běžnému opotřebení, nenalezena žádná viditelná závada a spojka mi byla vyměněna. Nyní však stojím před zásadním rozhodnutím, zda mám ponechat zvýšený výkon, či se vrátit k původnímu továrnímu nastavení.
MT
PS: Jen pro ty co váhají. Už bych do toho znovu nešel. Vlastní zkušenost.
MT
PS: Jen pro ty co váhají. Už bych do toho znovu nešel. Vlastní zkušenost.
- Reklama
Re: Chiptuning TUCSON
Zvažuji koupi Tucson 2.0CRDI 103kW, ale mám teď Mondeo 2.2TDCI 136kW (čipnuté) a tak bych uvítal u Tucsona větší výkon. Čipař co mi dělal Mondeo mi nabízí zvýšení momentu u Tucsona z 305Nm/2000ot na 381Nm/1900ot a zvýšení výkonu na 123kW. Osobně mám na Mondeu najeto 150tis km a spojka a ostatní v pohodě. Čipnuté je to jako nové. A to jsem měl moment z výroby 390Nm čipnutý na 460Nm. Ono je rozdíl, zda člověk s čipnutým motorem jezdí jako prase nebo zvýšený výkon použije jen občas. Pokud se s autem jede na plný pecky, tak to samozřejmě odejde dřív. Ale uvědomte si, že se tady mluví o maximálním možném momentu a ten použijete tak 5-10% celkové doby jízdy.
Chiptuning TUCSON benzin 2.0
Ma s tym niekto konkretne skusenosti u benzina Tucson 2.0i? Zvazujem to kvoli krutiacemu momentu a spotrebe.
97-00 Favorit 135L, 01-12 Citroen Berlingo 2.0 HDi, 12-XX Hyundai Tucson 2.0i 4WD
- Nexus
- ***
- Příspěvky: 865
- Registrován: 14 bře 2010, 22:56
- Bydliště: Velká Bystřice a Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chiptuning TUCSON
vyplatí se to vůbec u benzinu? Co jsem se dřív ze zajímavosti díval, tak nárůst bývá velmi malý, takže vzhledem k prachům na to mám svůj názor
Sonata V6 2.7 229tis LPG :)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Re: Chiptuning TUCSON
U benzínu se to nevyplatí. Vzhledem k tomu, že tam není turbo, tak není jak zvyšovat plnící tlak. To by se muselo vyleštit sací potrubí, dát jinou vačku a sportovní vzduchový filtr. Ale i tak bude navýšení tak 10% a to ještě v nejvyšších otáčkách. Moment v běžných otáčkách to nezvýší.
Re: Chiptuning TUCSON
Jen se zeptám ze zvědavosti...
Navýšení výkonu u jmenovaného Mondea pochopím jen mne zajímá kde využijete navýšení výkonu u typu auta,SUV které je předem naladěno na pohodovou,houpavou jízdu s vyjíždkami do lehčího terénu...Tucson crdi 103kw jede docela svižně a to i s vlekem...
To se stímhle honíte po dálnici??? A nebo se chcete rovnat s X5 3.OD které je postaveno spíš na silnici???
Tunningová firma potřebuje prodat produkt a je mu jedno,jestli si zničím auto dřív nebo pozdeji-reklamace jsou stejně uznány jen ojediněle...Každé auto a součástky jsou dimenzovány na určité zatížení,pokud něco přeženete tak to povolí na nejslabším místě a u Tucsonu crdi je to hlavně spojka která má co dělat i s 103kw a 300nm-proto taky vydrží cca 100tkm-pokud zesílíte spojku tak odrovnáte brzy převodovku atd v hnacím řetězci...
Některá auta vydrží i drsný chip ale Tucsona tím brzo odrovnáte- dělám už asi 10 let...
Navýšení výkonu u jmenovaného Mondea pochopím jen mne zajímá kde využijete navýšení výkonu u typu auta,SUV které je předem naladěno na pohodovou,houpavou jízdu s vyjíždkami do lehčího terénu...Tucson crdi 103kw jede docela svižně a to i s vlekem...
To se stímhle honíte po dálnici??? A nebo se chcete rovnat s X5 3.OD které je postaveno spíš na silnici???
Tunningová firma potřebuje prodat produkt a je mu jedno,jestli si zničím auto dřív nebo pozdeji-reklamace jsou stejně uznány jen ojediněle...Každé auto a součástky jsou dimenzovány na určité zatížení,pokud něco přeženete tak to povolí na nejslabším místě a u Tucsonu crdi je to hlavně spojka která má co dělat i s 103kw a 300nm-proto taky vydrží cca 100tkm-pokud zesílíte spojku tak odrovnáte brzy převodovku atd v hnacím řetězci...
Některá auta vydrží i drsný chip ale Tucsona tím brzo odrovnáte- dělám už asi 10 let...
Tucson 2.0 crdi Elegance 2006,Ford Escort 1.6 GT 1998.
Re: Chiptuning TUCSON
Forde ty si nechodil na fordfans.cz nebo jo?
Já si osobně myslím,že nezřídka je v autě všechno úplně stejný,až na výkon motoru,často i různé vrtání a spojka atd. stejné... otázka 5 minut,jestli má výkonnější verze stejnou spojku,převodovku...
Ps:100 tisíc kilometrů na spojku mi nepřijde málo.
Já si osobně myslím,že nezřídka je v autě všechno úplně stejný,až na výkon motoru,často i různé vrtání a spojka atd. stejné... otázka 5 minut,jestli má výkonnější verze stejnou spojku,převodovku...
Ps:100 tisíc kilometrů na spojku mi nepřijde málo.
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw
- Nexus
- ***
- Příspěvky: 865
- Registrován: 14 bře 2010, 22:56
- Bydliště: Velká Bystřice a Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chiptuning TUCSON
enjoy: mě zase 100tis na spojku přijde dost málo ale je to o řidiči jak s tím umí zacházet. V naší corolle je stále origo a má skoro 390tis a s těžkým vozíkem najezdila tisíce kilometrů. V mojí sonatě ji bývalý majitel měnil někdy okolo 140tis tuším a v tátovo vydržela necelých 200 - ještě neprokluzovala, ale občas nedostatečně rozpojila a trojka se čtyřkou šly přes pár zoubků, ale po vyndání vypadala dost otřesně. Nová je úplkně jiný kafe ale na podzim k našemu mechanikovi přijel chlapík s transitem, že má zničenou spojku. Totálně spálená, měl najeto těžko uvěřitelných 13tis km a na fabii jí odrovnal při 28tis, takže na výrobní vadu bych to asi neházel ale pokud si někdo dá kvalitní jako třeba starline, tak těch 100tis bude opravdu hodně
Sonata V6 2.7 229tis LPG :)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Re: Chiptuning TUCSON
nechci se chlubit,ale mě vydržela nová spojka 10 minut...u bývalého auta pochopitelně.
Matrix má přes 150 tisíc a spojka se zdá být pořád ok..ťuk ťuk.
Matrix má přes 150 tisíc a spojka se zdá být pořád ok..ťuk ťuk.
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw
- Saimon
- ****
- Příspěvky: 1153
- Registrován: 07 kvě 2010, 13:29
- Bydliště: Hodonínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chiptuning TUCSON
Z mé zkušenosti. Tak právě u Tucsona jsem zjistil, že když se povoluje spojka při řazení, tak má tendenci proklouznout a to, když se pomenši povoluje spojkový pedál a více přidá plynu! U Peugeotu to nedělalo (jiné a menší auto samozřejmně) ale tady jsem si musel dost dlouho zvykat, jak řadit a přidávat plynový pedál aby k tomu nedocházelo i když někdy jo!
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW, ELEGANCE - Prodán 28.7.2017. Nyní nová SUZUKI Vitara 1,6 VVT, Elegance.
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
Re: Chiptuning TUCSON
Co si pamatuji tak byla dokonce svolávací akce na výměnu spojkového kompletu a to jak u verze 83kw tak i 103kw. Udajne šlo o vadný typ od změny dodavatele ale pravda byla trochu jinde,slabý přítlak přítlačného talíře a obložení spojk lamely-nevhodný materiál...
Bavíme se originál spojce z výroby vozidla a to Starline rozhodně není!!!
Pokud se tam dá třeba Performance tak ten je konstrován na vyšší zatížení a s tunningem jistě nebude problém..
Znám i lidi,co mne přesvědčují,že po chip tuninngu za cca 15tkč maji vyměněnou spojku,vstřikovače,vačku a podobně a k tomu není co dodat...
Je to věc každého co si z auta udělá...
Bavíme se originál spojce z výroby vozidla a to Starline rozhodně není!!!
Pokud se tam dá třeba Performance tak ten je konstrován na vyšší zatížení a s tunningem jistě nebude problém..
Znám i lidi,co mne přesvědčují,že po chip tuninngu za cca 15tkč maji vyměněnou spojku,vstřikovače,vačku a podobně a k tomu není co dodat...
Je to věc každého co si z auta udělá...
Tucson 2.0 crdi Elegance 2006,Ford Escort 1.6 GT 1998.
Re: Chiptuning TUCSON
Ahoj chtěl bych si nechat zapojit chiptuning, konkrétně - RaceChip, ale hlavně kůli snížení spotřeby, ani ne tak kůli zvýšení výkonu, jezdím stejně pohodově a opatrně. Akurát mi to šíleně "žere" .... mám Tucson, CRDi 2.0, diesel v automatu, r.v. 2005 .. a spotřeba 10.3 - 10.6 l/100km, takže děs běs.
Chci vědet jestli mi klesne spotřeba aspoň o 10% při montáži výše uvedeného chipu - máte se snížením spotřeby někdo zkušenosti ??
děkuji v.
Chci vědet jestli mi klesne spotřeba aspoň o 10% při montáži výše uvedeného chipu - máte se snížením spotřeby někdo zkušenosti ??
děkuji v.
Re: Chiptuning TUCSON
ahoj mám Tuscona 2.0 crdi a po chipu uplně jiny svezení prostě paráda
- Saimon
- ****
- Příspěvky: 1153
- Registrován: 07 kvě 2010, 13:29
- Bydliště: Hodonínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chiptuning TUCSON
vakis - Zdar. Se rozepiš z kolika kW na kolik kW jsi to načipováním zvedl a kolik jsi mněl a máš teď spotřebu.
Dík
Dík
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW, ELEGANCE - Prodán 28.7.2017. Nyní nová SUZUKI Vitara 1,6 VVT, Elegance.
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
Re: Chiptuning TUCSON
z 83KW na 100Kw,spojka a vše v poho lepší akcelerace při předjíždění a spotřeba po dalnici do prahy 7l na 100