Chiptuning TUCSON

Hyundai Tucson 1. generace 2004 - 2010 (JM) - nástupcem byla ix35 v letech 2010 - 2015.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
MT12
Příspěvky: 1
Registrován: 14 říj 2011, 15:53

Re: Chiptuning TUCSON

Příspěvek od MT12 »

Dovolte mi, abych se s Vámi podělil o několik zkušeností s chipováním motoru. Vlastním Hyundai Tucson s motorem CRDi, zakoupené 2007. Po záruce jsem si nechal zvýšit výkon a ze 103 kW na 124 kW. V současné době však řeším problémy se spojkou. Má najeto cca 73000 Km. Problémy začaly v momentě, kdy jsem potřeboval rychle akcelerovat a při řazení rychlostního stupně 4-5-6. Zde jsem začal pozorovat, že mi tzv. "klouže - prokluzuje" spojka. Dotazoval jsem se ve firmě, která mi čipovala vozidla, zda k poškození spojky nedošlo právě vlivem čipování. Jako odpověď mi bylo sděleno, že by tomu tak nemělo být. Pro jistotu mi bylo nabídnuta, že mi bude přenastaven kroutící moment. V současné době mám vozidlo v servisu. Servisem však bylo sděleno, že spojka odpovídá normálnímu běžnému opotřebení, nenalezena žádná viditelná závada a spojka mi byla vyměněna. Nyní však stojím před zásadním rozhodnutím, zda mám ponechat zvýšený výkon, či se vrátit k původnímu továrnímu nastavení.

MT

PS: Jen pro ty co váhají. Už bych do toho znovu nešel. Vlastní zkušenost.
Reklama
 

Uživatelský avatar
kutil
Příspěvky: 6
Registrován: 09 led 2012, 15:43

Re: Chiptuning TUCSON

Příspěvek od kutil »

Zvažuji koupi Tucson 2.0CRDI 103kW, ale mám teď Mondeo 2.2TDCI 136kW (čipnuté) a tak bych uvítal u Tucsona větší výkon. Čipař co mi dělal Mondeo mi nabízí zvýšení momentu u Tucsona z 305Nm/2000ot na 381Nm/1900ot a zvýšení výkonu na 123kW. Osobně mám na Mondeu najeto 150tis km a spojka a ostatní v pohodě. Čipnuté je to jako nové. A to jsem měl moment z výroby 390Nm čipnutý na 460Nm. Ono je rozdíl, zda člověk s čipnutým motorem jezdí jako prase nebo zvýšený výkon použije jen občas. Pokud se s autem jede na plný pecky, tak to samozřejmě odejde dřív. Ale uvědomte si, že se tady mluví o maximálním možném momentu a ten použijete tak 5-10% celkové doby jízdy.
Uživatelský avatar
GiorgioPO
*
Příspěvky: 45
Registrován: 10 úno 2012, 18:23
Bydliště: Záborské (SK, Prešov)

Chiptuning TUCSON benzin 2.0

Příspěvek od GiorgioPO »

Ma s tym niekto konkretne skusenosti u benzina Tucson 2.0i? Zvazujem to kvoli krutiacemu momentu a spotrebe.
97-00 Favorit 135L, 01-12 Citroen Berlingo 2.0 HDi, 12-XX Hyundai Tucson 2.0i 4WD
Uživatelský avatar
Nexus
***
Příspěvky: 865
Registrován: 14 bře 2010, 22:56
Bydliště: Velká Bystřice a Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Chiptuning TUCSON

Příspěvek od Nexus »

vyplatí se to vůbec u benzinu? Co jsem se dřív ze zajímavosti díval, tak nárůst bývá velmi malý, takže vzhledem k prachům na to mám svůj názor :twisted:
Sonata V6 2.7 229tis LPG :)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG

†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Uživatelský avatar
kutil
Příspěvky: 6
Registrován: 09 led 2012, 15:43

Re: Chiptuning TUCSON

Příspěvek od kutil »

U benzínu se to nevyplatí. Vzhledem k tomu, že tam není turbo, tak není jak zvyšovat plnící tlak. To by se muselo vyleštit sací potrubí, dát jinou vačku a sportovní vzduchový filtr. Ale i tak bude navýšení tak 10% a to ještě v nejvyšších otáčkách. Moment v běžných otáčkách to nezvýší.
FORD
**
Příspěvky: 388
Registrován: 09 čer 2011, 18:11
Bydliště: Ostrava

Re: Chiptuning TUCSON

Příspěvek od FORD »

Jen se zeptám ze zvědavosti...
Navýšení výkonu u jmenovaného Mondea pochopím jen mne zajímá kde využijete navýšení výkonu u typu auta,SUV které je předem naladěno na pohodovou,houpavou jízdu s vyjíždkami do lehčího terénu...Tucson crdi 103kw jede docela svižně a to i s vlekem...
To se stímhle honíte po dálnici??? A nebo se chcete rovnat s X5 3.OD které je postaveno spíš na silnici???
Tunningová firma potřebuje prodat produkt a je mu jedno,jestli si zničím auto dřív nebo pozdeji-reklamace jsou stejně uznány jen ojediněle...Každé auto a součástky jsou dimenzovány na určité zatížení,pokud něco přeženete tak to povolí na nejslabším místě a u Tucsonu crdi je to hlavně spojka která má co dělat i s 103kw a 300nm-proto taky vydrží cca 100tkm-pokud zesílíte spojku tak odrovnáte brzy převodovku atd v hnacím řetězci...
Některá auta vydrží i drsný chip ale Tucsona tím brzo odrovnáte- :hyu: dělám už asi 10 let...
Tucson 2.0 crdi Elegance 2006,Ford Escort 1.6 GT 1998.
Uživatelský avatar
enjoy
****
Příspěvky: 1272
Registrován: 19 srp 2011, 20:23
Bydliště: Praha 3

Re: Chiptuning TUCSON

Příspěvek od enjoy »

Forde ty si nechodil na fordfans.cz nebo jo? :D
Já si osobně myslím,že nezřídka je v autě všechno úplně stejný,až na výkon motoru,často i různé vrtání a spojka atd. stejné... otázka 5 minut,jestli má výkonnější verze stejnou spojku,převodovku...
Ps:100 tisíc kilometrů na spojku mi nepřijde málo.
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw
Uživatelský avatar
Nexus
***
Příspěvky: 865
Registrován: 14 bře 2010, 22:56
Bydliště: Velká Bystřice a Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Chiptuning TUCSON

Příspěvek od Nexus »

enjoy: mě zase 100tis na spojku přijde dost málo :roll: ale je to o řidiči jak s tím umí zacházet. V naší corolle je stále origo a má skoro 390tis a s těžkým vozíkem najezdila tisíce kilometrů. V mojí sonatě ji bývalý majitel měnil někdy okolo 140tis tuším a v tátovo vydržela necelých 200 - ještě neprokluzovala, ale občas nedostatečně rozpojila a trojka se čtyřkou šly přes pár zoubků, ale po vyndání vypadala dost otřesně. Nová je úplkně jiný kafe :P ale na podzim k našemu mechanikovi přijel chlapík s transitem, že má zničenou spojku. Totálně spálená, měl najeto těžko uvěřitelných 13tis km :lol: a na fabii jí odrovnal při 28tis, takže na výrobní vadu bych to asi neházel :-k ale pokud si někdo dá kvalitní jako třeba starline, tak těch 100tis bude opravdu hodně :mrgreen:
Sonata V6 2.7 229tis LPG :)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG

†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Uživatelský avatar
enjoy
****
Příspěvky: 1272
Registrován: 19 srp 2011, 20:23
Bydliště: Praha 3

Re: Chiptuning TUCSON

Příspěvek od enjoy »

nechci se chlubit,ale mě vydržela nová spojka 10 minut...u bývalého auta pochopitelně.
Matrix má přes 150 tisíc a spojka se zdá být pořád ok..ťuk ťuk.
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw
Uživatelský avatar
Saimon
****
Příspěvky: 1153
Registrován: 07 kvě 2010, 13:29
Bydliště: Hodonínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Chiptuning TUCSON

Příspěvek od Saimon »

Z mé zkušenosti. Tak právě u Tucsona jsem zjistil, že když se povoluje spojka při řazení, tak má tendenci proklouznout a to, když se pomenši povoluje spojkový pedál a více přidá plynu! U Peugeotu to nedělalo (jiné a menší auto samozřejmně) ale tady jsem si musel dost dlouho zvykat, jak řadit a přidávat plynový pedál aby k tomu nedocházelo i když někdy jo!
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW, ELEGANCE - Prodán 28.7.2017. Nyní nová SUZUKI Vitara 1,6 VVT, Elegance.
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
FORD
**
Příspěvky: 388
Registrován: 09 čer 2011, 18:11
Bydliště: Ostrava

Re: Chiptuning TUCSON

Příspěvek od FORD »

Co si pamatuji tak byla dokonce svolávací akce :hyu: na výměnu spojkového kompletu a to jak u verze 83kw tak i 103kw. Udajne šlo o vadný typ od změny dodavatele ale pravda byla trochu jinde,slabý přítlak přítlačného talíře a obložení spojk lamely-nevhodný materiál...
Bavíme se originál spojce z výroby vozidla a to Starline rozhodně není!!!
Pokud se tam dá třeba Performance tak ten je konstrován na vyšší zatížení a s tunningem jistě nebude problém..
Znám i lidi,co mne přesvědčují,že po chip tuninngu za cca 15tkč maji vyměněnou spojku,vstřikovače,vačku a podobně a k tomu není co dodat...
Je to věc každého co si z auta udělá...
Tucson 2.0 crdi Elegance 2006,Ford Escort 1.6 GT 1998.
vtalafa
*
Příspěvky: 16
Registrován: 01 říj 2012, 13:59

Re: Chiptuning TUCSON

Příspěvek od vtalafa »

Ahoj chtěl bych si nechat zapojit chiptuning, konkrétně - RaceChip, ale hlavně kůli snížení spotřeby, ani ne tak kůli zvýšení výkonu, jezdím stejně pohodově a opatrně. Akurát mi to šíleně "žere" .... mám Tucson, CRDi 2.0, diesel v automatu, r.v. 2005 .. a spotřeba 10.3 - 10.6 l/100km, takže děs běs.
Chci vědet jestli mi klesne spotřeba aspoň o 10% při montáži výše uvedeného chipu - máte se snížením spotřeby někdo zkušenosti ??

děkuji v.
vakis
Příspěvky: 2
Registrován: 07 kvě 2013, 16:55

Re: Chiptuning TUCSON

Příspěvek od vakis »

ahoj mám Tuscona 2.0 crdi a po chipu uplně jiny svezení prostě paráda :lol:
Uživatelský avatar
Saimon
****
Příspěvky: 1153
Registrován: 07 kvě 2010, 13:29
Bydliště: Hodonínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Chiptuning TUCSON

Příspěvek od Saimon »

vakis - Zdar. Se rozepiš z kolika kW na kolik kW jsi to načipováním zvedl a kolik jsi mněl a máš teď spotřebu. :)
Dík
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW, ELEGANCE - Prodán 28.7.2017. Nyní nová SUZUKI Vitara 1,6 VVT, Elegance.
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
vakis
Příspěvky: 2
Registrován: 07 kvě 2013, 16:55

Re: Chiptuning TUCSON

Příspěvek od vakis »

z 83KW na 100Kw,spojka a vše v poho lepší akcelerace při předjíždění a spotřeba po dalnici do prahy 7l na 100
Odpovědět

Zpět na „Tucson I“