mazut v sání- turbodmychadlo dosluhuje?
Moderátor: Moderátoři
mazut v sání- turbodmychadlo dosluhuje?
Objevil jsem dnes pri oblidce motoru unik oleje z priruboveho spoje mezi hlinikovym blokem sani a potrubim z intercooleru. Po rozdelani prirub se mi naskytl nemily pohled do bloku sani- jeho vnitrni steny pokryva hnusnej cernej mazut! Potrubi z intercooleru do sani je ho prosty, ale po dne je patrna olejova stopa. Od intercooleru k turbu jsem to uz nerozdelaval, nechtelo se mi zvedat auto a sundavat kryt motoru.
Turbo jasne propousti pres lozisko olej, ale ta tvorba mazutu v bloku sani mi neni uplne jasna...I kdyz uz nejakou chvili turbo podezrivam (jsou na nem videt znamky uniku oleje- po tom sneku steka kapka, utru ji, druhy den je tam znova a trochu za studena chvili houka, vzdalene pripomina sanitku) muj mechanik rika, ze je to normalni a ze by to vzhledem ke ztratam oleje neresil- dolevam od vymeny k vymene max 3-5 dcl, aby hladina byla vzdy na vrchni rysce merky, olej menim po 10000 km a pouzivam Shell Helix ultra 5W-40. Co vy na to, prosim? Resili byste repasi, ci nove turbo okamzite? Ci jak vypada vase sani u CRDi?
Turbo jasne propousti pres lozisko olej, ale ta tvorba mazutu v bloku sani mi neni uplne jasna...I kdyz uz nejakou chvili turbo podezrivam (jsou na nem videt znamky uniku oleje- po tom sneku steka kapka, utru ji, druhy den je tam znova a trochu za studena chvili houka, vzdalene pripomina sanitku) muj mechanik rika, ze je to normalni a ze by to vzhledem ke ztratam oleje neresil- dolevam od vymeny k vymene max 3-5 dcl, aby hladina byla vzdy na vrchni rysce merky, olej menim po 10000 km a pouzivam Shell Helix ultra 5W-40. Co vy na to, prosim? Resili byste repasi, ci nove turbo okamzite? Ci jak vypada vase sani u CRDi?
Trajet 2.0 CRDi, 2003
- Reklama
Re: mazut v sání- turbodmychadlo dosluhuje?
sice nevie,m ako mas umiestneny EGR ventil,ale osobne myslim,ze to ma svedomi on,ten sajrajt vznikol zmiesanim oleja obsiahnuteho z vystupu z turba(presak cez loziska+odvetravanie klukovej skrine) a vyfukovych plynovz pridavanych cez EGR ventil-vcelku je mozne,ze ti ventil dobre neuzatvara a tie vyfukove plyny idu do sania trvale.Ako ti ide auto,nepostrehol si znizenie vykonu,ci prehrievanie motora? Ziaden olej v sani ti nevytvori takyto sajrajt,len ked sa specie a prave to mozu sposobit len vyfukove plyny,nic ine...
Re: mazut v sání- turbodmychadlo dosluhuje?
Ok, diky za reakci, zni to rozumne. EGR ventil mam uz asi pul roku zaslepeny, cca 12000km zpet, takze uz by do sani zadny vyfukovy plyny jit nemely, ale pred zaslepenim sem to sani rozdelany nemel, tak nevim, jak to vypadalo predtim. Zadne zmeny ve vykonu nepocituji, subjektivne jede (nejede) furt stejne, jak jsem ho koupil, nemam vsak moznost srovnani- nikdy jsem zadnym jinym vozem s timto motorem nejel. Mam vsak pocit, ze jine vozy se srovnatelnym vykonem jedou urcite lepe, to bude asi tou vyssi vahou trajeta . Ani po zaslepeni EGR jsem zadnou zmenu nepocitil, ani se spotrebou. Teplota ok, neprehriva se.
Dnes jsem se v tom trochu strachal a rozdelal nejaky potrubi od turba k intercooleru (jen na dvouch mistech,kde byl pristup bez velkych demontazi) a bylo to cisty, na stenach skoro neznatelne olejovy film, ale ze by tam olej tekl to vubec ne. Ten mazut v sani jsem vycistil kam to slo, vytrel trubky, co byly venku a slozil to zpatky. Budu chvili jezdit a pak to znovu prohlednu.
Stejne se mi zda, jako by tam ten olej vnikal v opacnem gardu- jako ze z motoru do sani vzduchu, kdyz byl mazut a olej jen na zacatku (blok sani, potrubi do intercooleru) a z intercooleru k turbu nic. Sem z toho jelen...
Dnes jsem se v tom trochu strachal a rozdelal nejaky potrubi od turba k intercooleru (jen na dvouch mistech,kde byl pristup bez velkych demontazi) a bylo to cisty, na stenach skoro neznatelne olejovy film, ale ze by tam olej tekl to vubec ne. Ten mazut v sani jsem vycistil kam to slo, vytrel trubky, co byly venku a slozil to zpatky. Budu chvili jezdit a pak to znovu prohlednu.
Stejne se mi zda, jako by tam ten olej vnikal v opacnem gardu- jako ze z motoru do sani vzduchu, kdyz byl mazut a olej jen na zacatku (blok sani, potrubi do intercooleru) a z intercooleru k turbu nic. Sem z toho jelen...
Trajet 2.0 CRDi, 2003
Re: mazut v sání- turbodmychadlo dosluhuje?
Hmm,tak skus vycistit komplet sanie a po nejakej dobe to skontroluj,je kludne mozne,ze ten sajrajt je pozostatok od predosleho majitela a narobil ho ten EGR a ostalo to tam v potrubi.Ja ked som zaslepoval EGR,ta sacie za nim smerom k hlave bolo zaprasene tiez( nie tak moc ako tvoje,ale bolo) Existuje aj moznost vystupu vyfukovych plynov do sacieho traktu cez prasklinu v hlave,alebo netesnosti v sedle sacich ventilov(podpalene ventile) a vtedy pri kompresii a naslednom vznieteni zmesi prenikne tato cez netesnost do sacieho potrubia,kde z toho zbytkoveho oleja vyrobi vysokou teplotou ten mazut.To by uz bolo horsie(dat hlavu dole a zrepasovat) Radsej to len precisti a neskor skontroluj.
Re: mazut v sání- turbodmychadlo dosluhuje?
Ja bych to tak dramaticky na prasklou hlavu, repase turba apod. nevidel. Naprosto stejny maras se mi dela v sani, kde mam u sveho auta vyvedeny EGR (odpojit ho nemuzu, protoze RJ s nim pocita). Tak to neresim, jednou za rok vycistim kam dosahnu, vcetne hadic z intercooleru, ale stejne nejaky vliv na vykon nepocituju. Nemuze ti to delat treba vyvedene odvetrani klikove skrine?
Re: mazut v sání- turbodmychadlo dosluhuje?
Taky me to napadlo s tema ventilama... a jak znam svyho Trajeta, vybere si tu horsi moznost. No nic, uvidim a dam vedet, jak se to vyviji. Diky.
Budu vdecny i za dalsi komentare.
Budu vdecny i za dalsi komentare.
Trajet 2.0 CRDi, 2003
Re: mazut v sání- turbodmychadlo dosluhuje?
Tak to musim zitra jeste vomrknout, nevim uplne presne, kde se to odvetrani nachazi. Az ho najdu, co mam delat? A EGR mam na druhy strane motoru (je tam blbe videt), nez ten blok sani, tak se taky musim podivat, jak je to do toho sani propojeny, pac to nevim. Zaslepoval ho muj mechanik.Mr. Kwon píše:Ja bych to tak dramaticky na prasklou hlavu, repase turba apod. nevidel. Naprosto stejny maras se mi dela v sani, kde mam u sveho auta vyvedeny EGR (odpojit ho nemuzu, protoze RJ s nim pocita). Tak to neresim, jednou za rok vycistim kam dosahnu, vcetne hadic z intercooleru, ale stejne nejaky vliv na vykon nepocituju. Nemuze ti to delat treba vyvedene odvetrani klikove skrine?
Trajet 2.0 CRDi, 2003
Re: mazut v sání- turbodmychadlo dosluhuje?
prikláňam sa k názoru že to ma na svedomí EGR ventil, prívod spalin od EGRka je na prvom obrázku v pozícií 1 hodina...
Trajet 2.0 CRDI 2003
Škoda Forman
Lada 1200
Škoda Forman
Lada 1200
Re: mazut v sání- turbodmychadlo dosluhuje?
Myslis ten nejuzsi kanal uplne vpravo v hlinikovym bloku sani? Tam bylo asi nejvic toho sajrajtu, skoro tam nesel prostrcit malicek.
Trajet 2.0 CRDi, 2003
Re: mazut v sání- turbodmychadlo dosluhuje?
...presne ten, tiež som ho mal strašne zanesený, po vyčistení a zaslepení EGRka už je kľud...kanal píše:Myslis ten nejuzsi kanal uplne vpravo v hlinikovym bloku sani? Tam bylo asi nejvic toho sajrajtu, skoro tam nesel prostrcit malicek.
Trajet 2.0 CRDI 2003
Škoda Forman
Lada 1200
Škoda Forman
Lada 1200
Re: mazut v sání- turbodmychadlo dosluhuje?
Hmm, tak ze bych z toho na chvili vyvaznul A jak jsi to cistil, prosim Te? Mel si to sani sundany a komplet, ci jen kams dosahl?
Trajet 2.0 CRDi, 2003
Re: mazut v sání- turbodmychadlo dosluhuje?
...áno, sanie som mal odmontované, ešte aj na bloku motora to bolo poriadne zanesené, tam som to vyčistil len pokiaľ som dosiahol...
Trajet 2.0 CRDI 2003
Škoda Forman
Lada 1200
Škoda Forman
Lada 1200
Re: mazut v sání- turbodmychadlo dosluhuje?
Tak pro demontaz tzn. povolit vysokotlaky trubky, zdemontovat z railu, opdojit konektory, rail ven, odpustit chlad. kapalinu, odpojit spodni a vrchni hadice k termostatu, odpojit konektor cidla teploty kapaliny, povolit blok sani. Pujde mi to pak ven pres alternator, nebo musi taky pryc? Zapomnel jsem na neco? Tesneni pod blokem sani si daval novy? Dekuju.
Trajet 2.0 CRDi, 2003
Re: mazut v sání- turbodmychadlo dosluhuje?
Tak u mě takto, ten sajrajt je tam jenom díky ERG ventilu (už ho mám zaslepený) , jinak trubku od IC mám čistou. Vyfotil jsem to i v sání, rozebírat to nebudu, musel bych dát asi dolu altík a to mi minule nešlo...
- Přílohy
-
- sani2.jpg (117.11 KiB) Zobrazeno 5374 x
-
- sani1.jpg (81.78 KiB) Zobrazeno 5374 x
Bylo: Hyundai Coupé 1.6 1997
Hyundai Trajet 2.0 CRDI 2005
Hyundai Lantra 1.6 J2 kombi
Hyundai Trajet 2.0 CRDI 2005
Hyundai Lantra 1.6 J2 kombi
Re: mazut v sání- turbodmychadlo dosluhuje?
takze moja diagnoza o "prospesnosti EGR" sa potvrdila?