Odskakování a hluk zadní nápravy.
Moderátoři: frawd, Moderátoři
-
- **
- Příspěvky: 168
- Registrován: 15 říj 2011, 02:18
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Adaptér si určitě neprodleně vyrobím a zajdu si na test tlumičů do STK před úpravou a po úpravě.
Výsledky použiju pro nátlak na servis a výrobce.
Do hromadné akce se určitě zapojím.[/quote]
ahoj a díky za podporu. Původní vzdálenosti jsou 290/170,tedy tlumič 170 mm od osy kola. Po úpravě to je 380/80 )) Škoda,že to němci neudělali jako Ty ((....a nebo možná udělali hi hi. Jinak myslím,že se výroba jednoho páru nevyplatí,už to někteří s tímto závěrem absolvovali. Franta
Výsledky použiju pro nátlak na servis a výrobce.
Do hromadné akce se určitě zapojím.[/quote]
ahoj a díky za podporu. Původní vzdálenosti jsou 290/170,tedy tlumič 170 mm od osy kola. Po úpravě to je 380/80 )) Škoda,že to němci neudělali jako Ty ((....a nebo možná udělali hi hi. Jinak myslím,že se výroba jednoho páru nevyplatí,už to někteří s tímto závěrem absolvovali. Franta
- Reklama
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Adaptéry druhé kolo. No není to jednoduché udělat něco doma aby to fungovalo nejen teoreticky ale i v tvrdém provozu s vodou a solí. Takže po pár měsíčních zkušenostech provedeny tyto úpravy. Drážky na vodu. Jak v distančních válečkách tak i na vlastním adaptéru . Když jsem je demontoval tak vytekla voda a uvnitř to vypadalo hrozně . Franta tam má otvor na vodu. Jsem špatný žák já na všechno musím přijít sám. Druhá úprava bude spočívat v kvalitní povrchovce. I když jsem je měl dvakrát Alkytonem a PVC nástřikem Berner , houby platný byly orezlé. Takže nyní následuje kataforéza. Jinak samozřejmě čtu co se tady píše a jsem rád že pokračujeme.. Je už zde cca 32 stran textu a už si vůbec nepamatuji co jsem kam psal tak zatím mlčím než bych se opakoval. No adaptéry jsou super věc, i jak tady kolega dokládá výpočty a řeší spoustu věcí do plusu na nápravě. Jejich přínos spočívá mimo jiné v tom, že na stejné nerovnosti nebo díře provedou oproti normálu větší zdvih na tlumiči. To při té rychlosti kmitání způsobí krom kladného vlivu na jízdní vlastnosti i další ztvrdnutí již nyní dost tvrdého zadku. A jak píše redaktor Vaculík i určité házení s posádkou nebo jak to nazval. Ano to pozoruji..Takže jdeme dobrou cestou, děláme o krok správným směrem ale jen jeden. Nyní to musíme dokončit jiným tlumičem. Domnívám se, že původně ta náprava byla standardně tzn. s tlumičem u péra a pak asi prováděli měknutí, zpohodlnění jízdy. A posunovali tak blbě tlumič od středu a tím krátili jeho zdvih a měkčili. Takže Franto ty jsi něco naznačoval o možnosti HP cosi tlumičů že by nám udělali při větší objednávce dokonce repasovatelné zadní tlumiče na míru? Platí to ještě? A kolik z nás vás by se přihlásilo o nové zadní tlumiče? Já se hlásím určitě. Navíc prý budou repasovatelné takže koupíte jen jednou a pak už jen nějakou těsnící sadu podle potřeby???
- Přílohy
-
- pred KF3.JPG (80.85 KiB) Zobrazeno 4258 x
-
- pred KF4.JPG (84.83 KiB) Zobrazeno 4258 x
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Sakra, to dalo práci, přečíst všechny príspěvky. Hned od počátku jsem byl na straně p. Franty a to z mnoha důvodů, které tady nechci popisovat. Jinak to jsou hodně podobné problémy s chováním podvozku jako u new accent (odskakování, poskakování, rozhoupání, bouchání, vrzání....) Zde stačilo naštěstí jen vyměnit korejské tlumiče Mando za jiné - "značkové". Reakce některých uživatelů zde, jsou naprosto stejné jako u new accent. Nevěřícně kroutí hlavou nad tím, že někdo chce od podvozku takové vlastnosti, které mu náleží a to třeba i za cenu nějaké úpravy či výměny. Na druhou stranu, ale dnes již dokážu pochopit, že jsou lidé, kterým to prostě nevadí a nebo to nedokážou rozpoznat. Také jsem se snažil to nějakým způsobem u prodejce reklamovat, ale byl jsem neúspěšný. Všude byla reakce taková, že dokud tlumič neteče, tak je v naprostém pořádku. Nabízely se pouze dvě řešení:
1) provést úpravu jiných tlumičů (nejčastěji HP) dle návodu a ověřených testů dle ruského či ukrajinského fóra
2) počkat až přijdou na trh tlumiče od jiných výrobců
Já jsem to vyřešil až podle bodu 2 a dokonce jsem si kvůli dopisoval přímo s výrobcem tlumičů. Stejné je to teď u vás, kdy náhradní tlumiče nejsou a je mysletelná pouze úprava jiných nebo počkat až přijdou na trh. K tomu samozřejmě použít úpravu kterou navrhl a odzkoušel p. Franta. Jo jo, stará škola se nezapře To někteří nemohou ani pochopit a člověk jim to nemůže mít ani za zlé......nic není ideální, ani když to stojí hodně peněz. Vyjímky ale existují
1) provést úpravu jiných tlumičů (nejčastěji HP) dle návodu a ověřených testů dle ruského či ukrajinského fóra
2) počkat až přijdou na trh tlumiče od jiných výrobců
Já jsem to vyřešil až podle bodu 2 a dokonce jsem si kvůli dopisoval přímo s výrobcem tlumičů. Stejné je to teď u vás, kdy náhradní tlumiče nejsou a je mysletelná pouze úprava jiných nebo počkat až přijdou na trh. K tomu samozřejmě použít úpravu kterou navrhl a odzkoušel p. Franta. Jo jo, stará škola se nezapře To někteří nemohou ani pochopit a člověk jim to nemůže mít ani za zlé......nic není ideální, ani když to stojí hodně peněz. Vyjímky ale existují
Accent 1.5 CRDi ELEGANCE - Black Ebony
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Testovací jízda byla, ale po krásné silnici. Stejně jsem byl rozhodnutej že do něj půjdu.acergto píše:udelal jsi testovací jizdu ?
Hyundai ix20
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Stejně automobilku nechápu. O problému ví, řešení za ně někdo vymyslel (dík Franto), náklady pro nulový a stejně s tím nic nechtějí dělat. Tady už přestává h...o smrdět
Hyundai ix20
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Tohle vlákno sleduju a nepřijde mi, že by tu byl někdo, kdo pochybuje o tom, že tlumiče u ix20 jsou od výrobce blbě uložené a že má frantův adaptér pozitivní vliv na funkci tlumičů. To co se zde hlavně řešilo je to, zda by si člověk sám takhle zasáhl do konstrukce auta a jaké by to případně mohlo mít důsledky (pojišťovna, STK, záruka,...). Spíš se divím někomu, kdo tohle vlákno přečte, že si jde objednat ix20 a ještě než mu ho dodají řeší, jestli bude nebo nebude nějaká hromadná akce majitelů na automobilku.rokolo píše:...Reakce některých uživatelů zde, jsou naprosto stejné jako u new accent. Nevěřícně kroutí hlavou nad tím, že někdo chce od podvozku takové vlastnosti, které mu náleží a to třeba i za cenu nějaké úpravy či výměny...
Luboshak
---------------------------------------
Hyundai i30cw 1.4 CVVT Comfort 2010 LPG BRC
Fiat Tempra 1,6 SX, r.v. 1991 - sešrotováno
Hyundai Lantra 1,5 GLSi, r.v.1992 - sešrotováno
---------------------------------------
Hyundai i30cw 1.4 CVVT Comfort 2010 LPG BRC
Fiat Tempra 1,6 SX, r.v. 1991 - sešrotováno
Hyundai Lantra 1,5 GLSi, r.v.1992 - sešrotováno
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
frantaservis píše:Barevné tečky musí být tři,na dvou závitech nad sebou,třeba bílá vedle červené a pod nimi,nebo nad nimi další např.bílá atd. Bílá a červená je fakt málo (( mrzí mě to. Frantaacergto píše:nejen pro Frantu: ...jak jsem psal výše, právě jsem se vrátil z testovací jízdy ix20, která byla vyrobena v únoru 2012,byla to 1.4. Nejdříve jsem se podíval na všechny tlumiče a na všech byla bílá a kousek vedle červená tečka. Což nevím co znamená,to je sdělení pro Frantu. Po prvních kilometrech jsem věděl že toto vlákno má pravdu a to v tom že doopravdy po přejetí určitých nerovností,ale nejem jich, dále pak různých vyvýšených boulí ,spár,kanalů atd.....přenáší se vše do tlumičů které tvrdě reagují a absolutně nestihají propružení a to se pak přenáší do uložení a následně je vše v kabině od kol slyšet tzv. ťukání, bouchání podle toho jak to kdo nazve...... A další věc ....průměrně každých 5 km ,samozřejmě podle toho na jaké silnici jezdíte tak Vám odskočí zadek klidně uz při 40-50 km/h rychlosti...... Můj závěr je takový: Komu ťukání nevadí a neuvedomí si stav vozu po 20 tis.km nechť si auto koupí,je super prostorné,pěkně se ovládá je tiché. Ale mě to ťukání vadilo a neustále jsem ho vnímal .....já říkám...děkuji zatim nechci....uvidime co přinese facelift.....
Ahoj Franto, tak já na své IX20 1,6 92kw koupena Leden 2012 mám červenou a bílou na spodním závitě a nad ním červenou tečku, na tlumiči pro změnu zelená.
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Řekl bych, že máš pravdu jen částečně, protože byly zde i takové názory, že když výrobce vložil do vývinu, projektu a zkoušek nemalé peníze, tak výrobek musí být přiměřeně kvalitní a nemůže tedy obsahovat takovouto "nedokonalost". Jde o to jenom přiznat si chybu a to umí jenom málokdo. Ono už velká tragedie jsou ty tlumiče Mando, do kterých také někdo investoval nemalé peníze..... Já když jsem jim ukázal, jak jsou moje nové pneumatiky Goodyear po 3000km zubaté, tak mi hned samy řekli, že je to tlumičema. Ale když zjistili, že je chci vyměnit, tak hned obrátili a tlumiče byly najednou kvalitní a mohly za to pneumatiky. Tak jsem vytáhnul jinou pneumatiku (zimní), jiné známé značky, též zubatou po 2000km. Na chvíli jim spadla brada, ale stejně jsem neuspěl, protože tlumiče jsou prostě kvalitní a jima to být nemůže. Prostě náš zákazník, náš pán, ale ten pán je tak malý a bezmocný, že sám nezmůže zhola nic.........Luboshak píše:Tohle vlákno sleduju a nepřijde mi, že by tu byl někdo, kdo pochybuje o tom, že tlumiče u ix20 jsou od výrobce blbě uložené a že má frantův adaptér pozitivní vliv na funkci tlumičů. To co se zde hlavně řešilo je to, zda by si člověk sám takhle zasáhl do konstrukce auta a jaké by to případně mohlo mít důsledky (pojišťovna, STK, záruka,...). Spíš se divím někomu, kdo tohle vlákno přečte, že si jde objednat ix20 a ještě než mu ho dodají řeší, jestli bude nebo nebude nějaká hromadná akce majitelů na automobilku.rokolo píše:...Reakce některých uživatelů zde, jsou naprosto stejné jako u new accent. Nevěřícně kroutí hlavou nad tím, že někdo chce od podvozku takové vlastnosti, které mu náleží a to třeba i za cenu nějaké úpravy či výměny...
Accent 1.5 CRDi ELEGANCE - Black Ebony
- petulko666
- *
- Příspěvky: 81
- Registrován: 27 úno 2011, 11:11
- Bydliště: SVK
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
ja som na zadnej naprave nezaznamenal ziadny buchot...zakupene som ho mal 6 mesiac 2011...iba predna naprava buchoce....a tie zakruty ja to nejako nerezem...a ked aj nezaznamenal som odskok napravy na kruhovom objazde.... ...som dost velky pedant na pocuvanie chyb vo vozidle...mozno boli delene auta na cesky a slovensky trh..lebo aj prednu mriezku mam inu ako maju napr. v nemecku na tom istom vozidle..a jedine co som postrehol taky mierny tuk pri zabere spojky...a to ma sere ovela viac...pred tym som mal polo klasik...potom golf 4...ale co sa tyka komfortu je ix20 ovela vacsi luxus..pozitok z vozby by som nevymenil...ludia nexistuje auto bez chyb...chcete aj vybavu aj komfort a za malo penazi...tak musia aj na niecom usetrit...si zoberte co stoji sprosta fabia..
HYUNDAI IX20 -1.6 DOHC CVVT 16V - 91.5 KW /124 HP - STYLE
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Kadarka je blyštivé víno tmavě rubínové barvy. Buket s nádechem třešní s rumem na pozadí doplňuje skořice a tamvá čokoláda. Chuť Kadarky je velmi plná, ovšem bez nádechu kyselin a tříslovin. Dozvuk chuti je střední s nádechem sušených višní. Celkově je tato Kadarka excelentní víno vhodné i k dlouhodobé archivaci, je zde použit tradiční dubový korek. V chuti můžteme najít vůni tabáku a někteří vinaři říkají, že i vůni koňského sedla po jízdě. Hutné víno vhodné ke zvěřině se sladkými omáčkami, nebo k tmavým masům a hořké čokoládě, nejlépe s feferonkami.
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
-
- **
- Příspěvky: 168
- Registrován: 15 říj 2011, 02:18
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Ahoj Franto, tak já na své IX20 1,6 92kw koupena Leden 2012 mám červenou a bílou na spodním závitě a nad ním červenou tečku, na tlumiči pro změnu zelená.[/quote]
Ahoj,no tak vida Výrobce tvrdí,že nic nezměnili a tady čtu,že už se zase barevné označení pružin změnilo,například Jima má na stejném,ale starším autě červenou a bílou na spodním závitu a nad nimi další bílou. Výrobce se ale k tomu nevyjadřuje,nejspíš u dělá ty barevné tečky nějaký zlomyslný šotek bez jejich vědomí Děkuji za informaci,ukládám do své databáze. Franta
Ahoj,no tak vida Výrobce tvrdí,že nic nezměnili a tady čtu,že už se zase barevné označení pružin změnilo,například Jima má na stejném,ale starším autě červenou a bílou na spodním závitu a nad nimi další bílou. Výrobce se ale k tomu nevyjadřuje,nejspíš u dělá ty barevné tečky nějaký zlomyslný šotek bez jejich vědomí Děkuji za informaci,ukládám do své databáze. Franta
-
- **
- Příspěvky: 168
- Registrován: 15 říj 2011, 02:18
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
[chyb...chcete aj vybavu aj komfort a za malo penazi...tak musia aj na niecom usetrit...si zoberte co stoji sprosta fabia..[/quote]
To je pravda,o tom diskutovat nemusíme. Mě a jak čtu i mnoho jiných mrzí,že je tato chyba zbytečná a snadno bez zvýšení nákladů odstranitelná. Z postoje HMMC je zřejmé,že o tom vědí,vědí i,že řešení je jednoduché,ale už jsme přece zaplatili,tak co by se vzrušovali. Franta
To je pravda,o tom diskutovat nemusíme. Mě a jak čtu i mnoho jiných mrzí,že je tato chyba zbytečná a snadno bez zvýšení nákladů odstranitelná. Z postoje HMMC je zřejmé,že o tom vědí,vědí i,že řešení je jednoduché,ale už jsme přece zaplatili,tak co by se vzrušovali. Franta
-
- **
- Příspěvky: 168
- Registrován: 15 říj 2011, 02:18
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Já když jsem jim ukázal, jak jsou moje nové pneumatiky Goodyear po 3000km zubaté, tak mi hned samy řekli, že je to tlumičema. Ale když zjistili, že je chci vyměnit, tak hned obrátili a tlumiče byly najednou kvalitní a mohly za to pneumatiky. Tak jsem vytáhnul jinou pneumatiku (zimní), jiné známé značky, též zubatou po 2000km. Na chvíli jim spadla brada, ale stejně jsem neuspěl, protože tlumiče jsou prostě kvalitní a jima to být nemůže. Prostě náš zákazník, náš pán, ale ten pán je tak malý a bezmocný, že sám nezmůže zhola nic.........[/quote]
Před ix20 jsem měl Toyotu Corollu 1.4 D4-D. To jsem si užil Nafoukanci od Toyoty považovali auto za dokonalé a mým požadavkům a připomínkám se jen posmívali. Všechno bylo dobře a správně a blbec jsem byl pokaždé já. Při každé reklamaci hráli jen o čas s vědomím,že oni se mnou polemizují a běží jim plat,kdežto já jsem musel přerušit svoji práci a to mi nemůže vydržet donekonečna. Po několika hodinách,hnán mnoha telefony a dotazy,kde jsem celý den,jsem vyměkl a přesně tak jak to oni plánovali odejel s nepořízenou. Nikdy se mi ani nepodařilo dosáhnout toho,aby mi závadu zapsali do servisní knížky,takže o nějaké opakované reklamaci nemohla být ani řeč. No a jen slušné vychování mi brání napsat,kde je Toyota dnes A dnes jsou stejní nebojsové u a ještě nevědí,že svým jednáním značce jen uškodí. Hlavně,že se nově nastoupivší prezident HMMC pan Kang Ho-don ve svém nástupním projevu dne 3.1.2011 holedbal těmito slovy,cituji: "Zaměřme se na zvyšování kvality všeobecně,zlepšování vzájemné spolupráce a komunikace,zdokonalení našich pracovních dovedností,dodržování stanovených pracovních postupů atd. protože jen tak se náš závod stane špičkovou světovou automobilkou,jak z hlediska objemu výroby,tak i kvality produktů" konec citátu. Můžete si to všichni najít na www.hyundai-motor.cz. Je to lež jako věž a pouhé plácnutí do vody! Dopadnou stejně jako Toyota a přilezou s prosíkem - škoda,našlápnuto měli dobře. Franta
Před ix20 jsem měl Toyotu Corollu 1.4 D4-D. To jsem si užil Nafoukanci od Toyoty považovali auto za dokonalé a mým požadavkům a připomínkám se jen posmívali. Všechno bylo dobře a správně a blbec jsem byl pokaždé já. Při každé reklamaci hráli jen o čas s vědomím,že oni se mnou polemizují a běží jim plat,kdežto já jsem musel přerušit svoji práci a to mi nemůže vydržet donekonečna. Po několika hodinách,hnán mnoha telefony a dotazy,kde jsem celý den,jsem vyměkl a přesně tak jak to oni plánovali odejel s nepořízenou. Nikdy se mi ani nepodařilo dosáhnout toho,aby mi závadu zapsali do servisní knížky,takže o nějaké opakované reklamaci nemohla být ani řeč. No a jen slušné vychování mi brání napsat,kde je Toyota dnes A dnes jsou stejní nebojsové u a ještě nevědí,že svým jednáním značce jen uškodí. Hlavně,že se nově nastoupivší prezident HMMC pan Kang Ho-don ve svém nástupním projevu dne 3.1.2011 holedbal těmito slovy,cituji: "Zaměřme se na zvyšování kvality všeobecně,zlepšování vzájemné spolupráce a komunikace,zdokonalení našich pracovních dovedností,dodržování stanovených pracovních postupů atd. protože jen tak se náš závod stane špičkovou světovou automobilkou,jak z hlediska objemu výroby,tak i kvality produktů" konec citátu. Můžete si to všichni najít na www.hyundai-motor.cz. Je to lež jako věž a pouhé plácnutí do vody! Dopadnou stejně jako Toyota a přilezou s prosíkem - škoda,našlápnuto měli dobře. Franta
-
- **
- Příspěvky: 168
- Registrován: 15 říj 2011, 02:18
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Děkuji tomuto uživateli za vstřícný přístup a příkladnou ochotu při řešení naší stížnosti. Bohužel však přichází se svým vyjádřením tak trochu "s křížkem po funuse",protože stejně odborné a věcné vyjádření k závadě mi poslal už technický ředitel HMMC pan Antonín Jedlička i pan Miloš Adámek Senior PR Manager. Takže jak vidím,je to opravdu v PR. Frantaairwaves píše: Kadarka je blyštivé víno tmavě rubínové barvy. Buket s nádechem třešní s rumem na pozadí doplňuje skořice a tamvá čokoláda. Chuť Kadarky je velmi plná, ovšem bez nádechu kyselin a tříslovin. Dozvuk chuti je střední s nádechem sušených višní. Celkově je tato Kadarka excelentní víno vhodné i k dlouhodobé archivaci, je zde použit tradiční dubový korek. V chuti můžteme najít vůni tabáku a někteří vinaři říkají, že i vůni koňského sedla po jízdě. Hutné víno vhodné ke zvěřině se sladkými omáčkami, nebo k tmavým masům a hořké čokoládě, nejlépe s feferonkami.
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
No nejak som nepochopil ten príklad s toyotou, to akože naznačuješ, že toyota je v prdeli, že je v našich krajoch nepredajná? Nedaj sa vysmiať, stačí si pozrieť reporty TUV o (ne)poruchovosti áut podľa ich veku. V každej vekovej kategórii je minimálne jeden model toyoty v prvej desiatke a tebou zmieňovaná corolla dokonca v každej jednej. To už o niečom svedčí, ak však nepodozrievaš aj v tomto nemcov z nejakej kartelovej dohody s japoncami alebo čo.frantaservis píše:Před ix20 jsem měl Toyotu Corollu 1.4 D4-D. To jsem si užil Nafoukanci od Toyoty považovali auto za dokonalé a mým požadavkům a připomínkám se jen posmívali. Všechno bylo dobře a správně a blbec jsem byl pokaždé já. Při každé reklamaci hráli jen o čas s vědomím,že oni se mnou polemizují a běží jim plat,kdežto já jsem musel přerušit svoji práci a to mi nemůže vydržet donekonečna. Po několika hodinách,hnán mnoha telefony a dotazy,kde jsem celý den,jsem vyměkl a přesně tak jak to oni plánovali odejel s nepořízenou. Nikdy se mi ani nepodařilo dosáhnout toho,aby mi závadu zapsali do servisní knížky,takže o nějaké opakované reklamaci nemohla být ani řeč. No a jen slušné vychování mi brání napsat,kde je Toyota dnes A dnes jsou stejní nebojsové u a ještě nevědí,že svým jednáním značce jen uškodí. Hlavně,že se nově nastoupivší prezident HMMC pan Kang Ho-don ve svém nástupním projevu dne 3.1.2011 holedbal těmito slovy,cituji: "Zaměřme se na zvyšování kvality všeobecně,zlepšování vzájemné spolupráce a komunikace,zdokonalení našich pracovních dovedností,dodržování stanovených pracovních postupů atd. protože jen tak se náš závod stane špičkovou světovou automobilkou,jak z hlediska objemu výroby,tak i kvality produktů" konec citátu. Můžete si to všichni najít na http://www.hyundai-motor.cz. Je to lež jako věž a pouhé plácnutí do vody! Dopadnou stejně jako Toyota a přilezou s prosíkem - škoda,našlápnuto měli dobře. Franta
So zbytkom súhlasím, prístup truhlíkov v hyundai servisoch - sám som bol viackrát nepriamo označený za vola, ale hyundai je samozrejme bezchybný . A dokonca verím aj tomu, že ten tvoj adaptér je lepší než pôvodné výrobcovo riešenie. Napriek tomu by som veľmi silne zvažoval, či si ho namontovať.
i30 1.4 CVVT, 80 kW (2010)