Zdravím všetkých. Chvíľu to tu sledujem, mám TUCSON 4x4, 103kW, r.v.2006.
Raz som mal zaseknutý EGR ventil. Snažil som sa ho očistiť bez úplnej demontáže - iba po demontovaní ovládania (je čisto elektrické). Neviem či sa mi to čistenie úplne podarilo (viac ráz sa už nezasekol) ale aj tak som sa rozhodol dekarbonizovať motor vodou podľa tunajšieho návodu.
A to je aj dôvod, prečo sem píšem.
Popri tom som chcel vyčistiť filter častíc, pretože sa mi zdá že sa "vypaľuje" pričasto - tak každých 150-200km. Ako často sa má vypaľovať to mi nevedeli povedať ani v HYUNDAIi - že si to elektronika reguluje sama podľa rozdielu tlakov. Mám vraj skúsiť filter častíc prepláchnuť vodou.
Podelím sa o moju skúsenosť:
Najprv som demontoval z výfukového systému filter pevných častíc. Bolo mi doporučené ho prepláchnuť vodou. Už keď som ho vybral spod auta bolo jasné že preplach bude asi zbytočný - bol úúúúplne čistý, na mriežke vnútri boli dokonca jasne viditeteľné čísla a písmena. Aj tak som ho prepláchol vodou záhradným čerpadlom proti smeru prúdenia výf. plynov - nevyšlo z neho skoro nič a voda cez neho pretekala ako cez sito.
Potom som zohrial motor a začal som stiekať do sania (za merač množstva vzduchu) vodu z rozprašovača. Aj keď som striekal tak rýchlo ako som vládal stláčať pumpičku (nádobka 0,5l od SAVA) aj tak to na chode motora nebolo príliš poznať. Sporadicky som pozeral pod auto ale tam z výfuku nešlo NIČ. Ani dym, ani bordel.
Po vystriekaní prvej náplne (tých 0,5l) som začal striekať ďalšiu. Znej som vystriekal tak 1,5dcl a ďalej som to psychicky nevydržal.
Z výfuku nešlo stále NIČ.
Usudzoval som, že tá voda musí kdesi v saní za turbom kondenzovať a bál som sa, že keď prekročím určitú hranicu objemu vody, tak si to môže naraz "cucnúť" vodu so všetkými následkami.
Čo vy na to

prečo to nefungovalo podľa tunajšieho popisu
