dekarbonizacia ano ci nie?

1996 - 2002

Moderátoři: Tringi, Moderátoři

Uživatelský avatar
Accentdevil
*****
Příspěvky: 1724
Registrován: 03 úno 2009, 11:48
Bydliště: Sokolov

Re: dekarbonizacia ano ci nie?

Příspěvek od Accentdevil »

Ja nevim, delal to Zdenek a ten by myslim netajil nic :) delal to 4x myslim...ten kat to asi urcite zase.e ale nebude to tak hrozne a casem se to vsechno vyfuci do normalu, ale ja jen placam, nevim :) myslim, ze tu i nekde je jak je pak motor cistej kdyz se po te dekarbonizaci rozebral, ale cetl jsem, ze to nekomu znicilo i vahadla, ale nesmi se tam te vody dat moc, protoze je nestlacitelna voda jak vsichni vime a to se pak nedivim ze se znicily, ale po troskach rozprasovacem to snad nevadi, vyzkousim a uvidim, ale jsem docela cerstve po vymene, takze to jeste pocka...tak :)
Volkswagen Passat 2.8 V6 30V 142KW r.v.1999 LPG (ČERNÁ-METALÍZA)
Fiat Tipo 1,6 57KW r.v. 1991 LPG (ZELENÁ-METALÍZA)
Mazda Xedos6 1.6 16V DOHC 79KW r.v.1996(ZELENÁ-METALÍZA)
Bylo:
Škoda Favorit
Hyundai Accent 1.3 12V 62KW 3-dv, r.v.1997(ŠEDÁ-METALÍZA)

V.a.l.i.5@seznam.cz
Reklama
 

dolezz
**
Příspěvky: 138
Registrován: 15 zář 2009, 16:57

Re: dekarbonizacia ano ci nie?

Příspěvek od dolezz »

ako chalani ja sa moc do aut nerozumiem ale zdalo sa mi ze to pomohlo, zatial spoko.
Uživatelský avatar
Accentdevil
*****
Příspěvky: 1724
Registrován: 03 úno 2009, 11:48
Bydliště: Sokolov

Re: dekarbonizacia ano ci nie?

Příspěvek od Accentdevil »

dolezz píše:ako chalani ja sa moc do aut nerozumiem ale zdalo sa mi ze to pomohlo, zatial spoko.
A jakej si lil olej pred a po? Snad to tu nikde neni, nechci to cist znovu, zvysila se Ti spotreba oleje?
Volkswagen Passat 2.8 V6 30V 142KW r.v.1999 LPG (ČERNÁ-METALÍZA)
Fiat Tipo 1,6 57KW r.v. 1991 LPG (ZELENÁ-METALÍZA)
Mazda Xedos6 1.6 16V DOHC 79KW r.v.1996(ZELENÁ-METALÍZA)
Bylo:
Škoda Favorit
Hyundai Accent 1.3 12V 62KW 3-dv, r.v.1997(ŠEDÁ-METALÍZA)

V.a.l.i.5@seznam.cz
dolezz
**
Příspěvky: 138
Registrován: 15 zář 2009, 16:57

Re: dekarbonizacia ano ci nie?

Příspěvek od dolezz »

neviem aky tam bol olej predtym lebo to bol dovoz z talianska bez serv. knizki. Po cisteny som tam nalial 10w40 tusim shel, cca 3 000km a este som nedolieval
jaro555
Příspěvky: 7
Registrován: 02 kvě 2012, 12:51

Re: dekarbonizacia ano ci nie?

Příspěvek od jaro555 »

Zdravím všetkých. Chvíľu to tu sledujem, mám TUCSON 4x4, 103kW, r.v.2006.
Raz som mal zaseknutý EGR ventil. Snažil som sa ho očistiť bez úplnej demontáže - iba po demontovaní ovládania (je čisto elektrické). Neviem či sa mi to čistenie úplne podarilo (viac ráz sa už nezasekol) ale aj tak som sa rozhodol dekarbonizovať motor vodou podľa tunajšieho návodu.
A to je aj dôvod, prečo sem píšem.
Popri tom som chcel vyčistiť filter častíc, pretože sa mi zdá že sa "vypaľuje" pričasto - tak každých 150-200km. Ako často sa má vypaľovať to mi nevedeli povedať ani v HYUNDAIi - že si to elektronika reguluje sama podľa rozdielu tlakov. Mám vraj skúsiť filter častíc prepláchnuť vodou.
Podelím sa o moju skúsenosť:

Najprv som demontoval z výfukového systému filter pevných častíc. Bolo mi doporučené ho prepláchnuť vodou. Už keď som ho vybral spod auta bolo jasné že preplach bude asi zbytočný - bol úúúúplne čistý, na mriežke vnútri boli dokonca jasne viditeteľné čísla a písmena. Aj tak som ho prepláchol vodou záhradným čerpadlom proti smeru prúdenia výf. plynov - nevyšlo z neho skoro nič a voda cez neho pretekala ako cez sito.

Potom som zohrial motor a začal som stiekať do sania (za merač množstva vzduchu) vodu z rozprašovača. Aj keď som striekal tak rýchlo ako som vládal stláčať pumpičku (nádobka 0,5l od SAVA) aj tak to na chode motora nebolo príliš poznať. Sporadicky som pozeral pod auto ale tam z výfuku nešlo NIČ. Ani dym, ani bordel.
Po vystriekaní prvej náplne (tých 0,5l) som začal striekať ďalšiu. Znej som vystriekal tak 1,5dcl a ďalej som to psychicky nevydržal.
Z výfuku nešlo stále NIČ.
Usudzoval som, že tá voda musí kdesi v saní za turbom kondenzovať a bál som sa, že keď prekročím určitú hranicu objemu vody, tak si to môže naraz "cucnúť" vodu so všetkými následkami.

Čo vy na to :?: prečo to nefungovalo podľa tunajšieho popisu :?:
Uživatelský avatar
Bolo
*****
Příspěvky: 1598
Registrován: 29 pro 2007, 12:39
Bydliště: Čínský Těšín

Re: dekarbonizacia ano ci nie?

Příspěvek od Bolo »

Protože ti všechna voda kondenzovala v intercooleru? já mám za to, že se to musí stříkat přímo do sání těsně před motorem.
Bylo: Hyundai Coupé 1.6 1997
Hyundai Trajet 2.0 CRDI 2005
Hyundai Lantra 1.6 J2 kombi
jaro555
Příspěvky: 7
Registrován: 02 kvě 2012, 12:51

Re: dekarbonizacia ano ci nie?

Příspěvek od jaro555 »

Ak by som sa mal dostať do sacieho potrubia pred vstup do valcov tak by som musel toho rozobrať dosť ... to už môžem dorozoberať zvyšok motora a celý ho vyčistiť mechanicky :) tomu som sa chcel práve vyhnúť.
No a ďalší problém je ten, že za dúchadlom (teda pred vstupom do valcov) je v sacom potrubí pretlak. Takže pumpičkou tam nenastriekam nič.
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: dekarbonizacia ano ci nie?

Příspěvek od Hardcam »

A nezapomnel jsi drzet 3000 otacek?
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
jaro555
Příspěvky: 7
Registrován: 02 kvě 2012, 12:51

Re: dekarbonizacia ano ci nie?

Příspěvek od jaro555 »

Neazabudol, otáčky boli medzi 2000 - 3000min-1
pmpeteronyx
Příspěvky: 6
Registrován: 23 kvě 2012, 14:47

Re: dekarbonizacia ano ci nie?

Příspěvek od pmpeteronyx »

Zdravim Vas vospolok.Nevedel by mi niekto poradit kde zohnam EGR ventil na Tucsona 103 kw 2.0 crdi 6 kvalt? Mechanik vravel,ze novy stoji 700eur.Vicistil ho a neide,vravel,ze treba nan nove tesnenia.Ako sa to da viriesit?Ak mate cas poradte prosim.Dakujem a pekny den prajem.
Uživatelský avatar
ALEX 74
**
Příspěvky: 265
Registrován: 20 říj 2007, 14:00
Bydliště: Bystřice nad Perštejnem(Svitavy)
Kontaktovat uživatele:

Re: dekarbonizacia ano ci nie?

Příspěvek od ALEX 74 »

Já bych ho zaslepil a budeš mít klid.Stejně to jen zasírá sání a hlavu.Navíc ti to i snižuje nepatrně výkon.Vyrob si těsnění z plechovky třeba od energetického nápoje nebo koly přesně podle tvaru erg a vyvrtáš jen díry na šrouby a je klid. :lol:
Huyndai Lantra J1 1.5i 94 úpravy:sportovní sání,výfuk 3A racing styl tanabe,interier v kůži,rozpěra mezi tlumiči,litá kola borbet,rezonátor místo katu....už je prodána,fábia 1.4 16v Komfort,octávia 1.6 74kw SR prodána,
Hyudai Coupe 2.0 16v FX 139PS
jaro555
Příspěvky: 7
Registrován: 02 kvě 2012, 12:51

Re: dekarbonizacia ano ci nie?

Příspěvek od jaro555 »

Pridávam ešte jednu osobnú skúsenosť s dekarbonizáciou. Síce na počutie táto dekarbonizácia vodou dáva zmysel, len neviem, prečo sa mne praktická realizácia nedarí :shock: ...
Mám aj GAZ69 s motorom MERCEDES. Je to starý diesel bez turba.
Povedal som si, že aj keď ten motor poškodím tak sa nič strašné nedeje (mám kopu ND) tak som na tú dekarbonizáciu nabehol ozaj vo veľkom štýle. Striekal som do sania vodu z dvojlitrovej fľaše od sprajtu cez dieru vo vrchnáku. Tá diera bola tak veľká, že obsah fľaše som do sania dostal tak za minútu (odhadom). Motor sa skoro vkuse dusil ale bordeľ ani voda, ani para z výfuku nešlo. Ani nič iné viditeľné. Iba to občas zdymilo tak trochu svetlejšie. Tak by som rád vedel, kde je chyba.
Mne tá "dekarbonizácia vodou" po mojich dvoch skúsenostiach pripadá iba ako želanie toho, čo to tu prezentoval.
Přílohy
P5140030.jpg
P5140030.jpg (63.76 KiB) Zobrazeno 4042 x
P5140028.jpg
P5140028.jpg (66.97 KiB) Zobrazeno 4042 x
Odpovědět

Zpět na „COUPE 1G“