Vykon a kroutici moment

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1317
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Vykon a kroutici moment

Příspěvek od mnkk »

=D>

To co nas tlaci do sedacky su Nm a preto na pocit je diesel rychlejsi. Kw su hore pri kazdom motore. Aj nafta, aj benzin. Zalezi len na tom ake ma kto priority, alebo co toleruje. Ad spotreba: 6,1 vs 5,3 klobuk dole. Parada...

EDIT Haer : prispevky presunuty sem z diskuze https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=161&t=24151
Naposledy upravil(a) Haer dne 24 kvě 2012, 18:59, celkem upraveno 2 x.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Reklama
 

Uživatelský avatar
Deegr
****
Příspěvky: 1061
Registrován: 19 úno 2012, 12:59
Bydliště: Klatovy

Re: První dojmy

Příspěvek od Deegr »

To, co tlačí dosedačky nejsou NM,ale kW :-) Nebo si myslíš, že stará M5 s V10 o výkonu 507PS a 520Nm tě do sedačky zatlačí stejně, jako diesel 3.0 s 250PS a 500Nm? Zde se jedná jen o pocity, protože lidi z nafťáku jsou zvyklí motor netočit a pak se diví, že benzín nejede ve 2000ot/min. Ale pokud pojede benzín vs nafta vedle sebe a benzín bude mít vytočen motor přes 4000, tak slabšímu nafťáku ujedete,ani nebudete vědět jak. Schválně vytočte motor na 5000 ot/min a nezrychlujte, pak na to dupnete a budete až překvapeni,jak to jede.
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Uživatelský avatar
Deegr
****
Příspěvky: 1061
Registrován: 19 úno 2012, 12:59
Bydliště: Klatovy

Re: První dojmy

Příspěvek od Deegr »

To jsem také neřekl, jen chci vyvrátit mýtus, že to, co vás tlačí do sedaček je krouťák, to je samozřejmě blbost. Samozřejmě záleží na hmotnosti auta, zpřevodování, a další ztráty. Také záleží na ztrátách v převodovce,diferáku, atd. Samozřejmě automaty a 4x4 budou ty ztráty větší, takže z těch 99kW se dostane na silnici stejně jen nějakých 80kW.
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Mirec.K
*
Příspěvky: 48
Registrován: 24 dub 2012, 22:56

Re: První dojmy

Příspěvek od Mirec.K »

Rozoberať tému kW nemá význam, je veľa premenných. Sprevodovanie, hmotnosť, straty, výkonová krivka (je rozdiel, ak má motor v polovici rozsahu otáčok viac ako 90% výkonu a ak ho má len v 10%). Pozerať pri kúpe iba na kW je blbosť. 99kW pôjde lepšie ako 70kW, určite ho na dráhe porazí (predpokladajme, že totálne zlé prevody dnes nemá nikto), no pocitovo to môže vypadať ináč.
Škoda Fabia Kombi Mk3, 1,0 TSI, 81kW (2018)
Ex:
Ford Focus Kombi Mk1, 1,6 Zetec-SE, 74kW (2004)
Ford Focus Kombi Mk1, 1,6 Zetec-SE, 74kW (2002)
Ford Mondeo Turnier Mk1, 1,8 Zetec, 85kW (1994)
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1317
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

benzin vs diesel

Příspěvek od mnkk »

Deegr píše:To jsem také neřekl, jen chci vyvrátit mýtus, že to, co vás tlačí do sedaček je krouťák, to je samozřejmě blbost. Samozřejmě záleží na hmotnosti auta, zpřevodování, a další ztráty. Také záleží na ztrátách v převodovce,diferáku, atd. Samozřejmě automaty a 4x4 budou ty ztráty větší, takže z těch 99kW se dostane na silnici stejně jen nějakých 80kW.
Absolútne nesúhlasím s tebou Deegr. My chceš povedať, že tvoja 99kW gdi tlačí do sedačky viac, alebo aspoň rovnako ako ako crdi 94kW. Na to rovno zabudni, Obe vytoč do max. Nm a zošlapni pedál, najlepšie na 2 al. 3 prevodovom stupni. A uvidíš ten rozdiel, pričom crdi má o 2kW menej. Keď porovnávaš BMW, M5 je iná kategoria o tom sa nebavme. Zober si klasickú 5. 530d a 530i. Benzín má o 30koní viac a v pružnom zrýchlení je pomalší. a keď chceš porovnať M5, tak s 550d. Do sedačky tlačia Nm, lebo pri rovnakom výkone diesel tlačí ovela viac, než benzín. Keď porovnám 1,9 tdi 66kW a :hyu: 1,4 cvvt 80kW tak mi je do smiechu- u cvvt nieje o tlačení do sedačky ani náznak. A prečo? Lebo ma iba 137 Nm a tdi 210 Nm, pritom má tdi o 20 koní menej. Nič nehovorím o zrýchlení, iba o pocite zrýchlovania (tlačenia do sedačky). A že to trvá iba medzi 1700 až 2500 ot., to vobec nevadí. Ďalšie porovnanie: 3,0 tdi 225k brutal, subaru 3,0H6 245k nič moc.

Nie je to mýtus, je to holý fakt.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1317
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: První dojmy

Příspěvek od mnkk »

Deegr píše: Ale pokud pojede benzín vs nafta vedle sebe a benzín bude mít vytočen motor přes 4000, tak slabšímu nafťáku ujedete,ani nebudete vědět jak.


Ani toto pravidlo neplatí pre všetky výkony. Zajdi na stránku BMW a presvedčíš sa sám- zrovna BMW uvádza aj pružné zrýchlenie. Uznávam, že BMW robí najlepšie naftové motory a výborné benzínové motory a nedajú sa presne porovnať so zvyškom sveta.

Benzín a nafta pojdu rovnako vedla seba 60 Km/h, obé sú automat, rovnaký vodiči, obaja šlapnú na plyn až na podlahu, automat vie čo to znamená a podradí ako je treba. Čo sa stane? nafta bude rýchlejšia minimálne o dĺžku auta pri 100 Km/h. Benzín odíde s :^o
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Uživatelský avatar
frawd
Moderátor
Příspěvky: 401
Registrován: 21 pro 2011, 09:09
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: První dojmy

Příspěvek od frawd »

Baviť sa o tom, že či do sedačky tlačia Nm, alebo kW, je dosť nerozumné. Hlavne keď sa porovnávate maximálne hodnoty pri ÚPLNE rôznych otáčkach.

Krútiaci moment a výkon spolu úzko súvisia. hodnota výkonu pri daných otáčkach vychádza z daného krútiaceho momentu a z otáčok samotných, čiže ak chceme porovnávať dva motory (a zanedbať prevodovky, diferenciál a pod.) treba si pozrieť graf priebehu výkonu v závislosti od otáčok. Ten povie koľko výkonu bude mať motor v konkrétnom prípade.

Ako príklad si uveďme ix20 1,4 66kW benzín a 1,4 66kW diesel. Tam pri 2000 ot/s má benzín cca 35 koníkov, diesel 55. Čiže pri týchto otáčkach nás "potlačí do sedačky" viac diesel. Diesel má viac výkonu až do cca 4000 ot/s, kde začne mať navrch benzín. V tomto momente už pri diezli treba preradiť na vyšší prevodový stupeň, kde je výkonu menej, ale treba poznamenať, že diesel sa ku 4000 ot/s dostal vďaka väčšiemu výkonu rýchlejšie, takže je z grafu ťažké povedať, kto koho predbehne. :)

Zhrnuté a podčiarknuté - do sedačiek nás tlačí aj krútiaci moment, aj výkon. Treba ale poznať konkrétne otáčky, aby sme vedeli veci porovnávať.

[EDIT] Pri porovnávaní som vychádzal z grafov na stránke hyundai.sk. Boli to dosť nekvalitné a nepresné obrázky, tak sa to dosť zle čítalo. Navyše graf pre diesel bol čudný, lebo pri žiadnych otáčkach nešiel do 66 kW.
Naposledy upravil(a) frawd dne 24 kvě 2012, 13:22, celkem upraveno 1 x.
2014 Hyundai ix20 1,6 A/T Style
2012 Hyundai ix20 1,4 CRDi Style - predané
Uživatelský avatar
Amalfi
***
Příspěvky: 832
Registrován: 17 bře 2009, 08:25
Bydliště: Ostrava

Re: První dojmy

Příspěvek od Amalfi »

frawd to popsal pekne. Neni to o zadnych max hodnotach kroutaku nebo vykonu. Zatlaceni je o zrychleni. Je treba si uvedomit ze vykon je funkci otacek a tociveho momentu. Prevodovka u ropaka je poskladana jinak, protoze se pohybuje v mensich otackach. Turbo motor (benzin i nafta) maji prave kvuli linearnimu narustu vykonu pasmo otacek s temer stejnym tocivym momentem. Za timto pasmem jiz kroutak klesa a tim se zpomaluje narust vykonu (odpor vzduchu ale roste kvadraticky, takze auto jiz zrychluje pomaleji). Normalni benzinovy motor pak ma pasmo vyssiho vykonu az za hranici 4000 otacek, tam se zacina naplno motor nadechovat. Tam kde naftak jede na 4-5 tam muze a musi jet benzin porad na 3 (u mne cca do 140km/h) aby mel reakci na plyn takovou ze poskytne nejvetsi zrychleni. A vo tom to je. Nemuzes srovnavat zrychleni ze 2 tisic otacek a na 3 rychlostni stupen u naftaku a benzinaku, je to nesmysl. Benzin prave ve vysokych otackach dokaze lepe zrychlovat nez nafta a s absenci turboefektu je prerazeni efektivnejsi taky u benzinu, protoze ten po prerazeni je stale v pasmu nekvyssiho vykonu.
Pokud bys chtel s nekym zavodit "po meste" tak s naftakem nepochodis, protoze pokud by benzinak pouzival jen jedna a dve tak nemas sanci. Nelze proste porovnavat 2 ruzne motory jak se chovaji za podminek zvyhodnujicich uz dopredu jeden z nich.
Kia Sportage 2016 aktualne
Uz uplne bez Hyundai, ale bylo to fajn.
i10 1.2 - byvavalo
i20 1.6 - byvavalo
Getz 1.6 - byvavalo
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1317
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: První dojmy

Příspěvek od mnkk »

Ok, je v tom kúsok pravdy, ale ja som napísal: benzín v maxime svojho Nm a diesel v maxime svojho Nm. To znamená benzín pri 4000 a diesel pri 2000 ot. Tiež som napísal, že to neplatí pre všetky výkony, že bude nafta rýchlejšia, ide iba o pocit zatlačenia do sedačky. A ten má nafta lepší. Či mi na semaforoch ujde benzín alebo nie neviem. Jedno viem isto: keď na i30 v 80 Km/h na 3. stupni dám plný plyn, tak nemam taký pocit zatlačenia do sedačky ako s 66kW tdi na 4. stupni v tej istej rýchlosti. A oba motory pracujú vtedy v max. svojho Nm. To je celé. Nezatracujem benzín ani naftu, ale viac posobí na zatlačenie do sedačky Nm, než výkon. To je fyzika...
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Uživatelský avatar
frawd
Moderátor
Příspěvky: 401
Registrován: 21 pro 2011, 09:09
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: První dojmy

Příspěvek od frawd »

mnkk píše:Nezatracujem benzín ani naftu, ale viac posobí na zatlačenie do sedačky Nm, než výkon. To je fyzika...
Nemáš pravdu, z princípu krútiaci moment a výkon sú zviazané veličiny. Fyzika nepustí. To, že ťa pri 80km/h 66kW TDi na 4. stupni zatlačí do sedačky viac ako i30 benzín na trojke s vyšším maximálnym výkonom znamená to, že pri 80km/h má ten TDi vyšší výkon ako i30 benzín.
2014 Hyundai ix20 1,6 A/T Style
2012 Hyundai ix20 1,4 CRDi Style - predané
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1317
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: První dojmy

Příspěvek od mnkk »

Mám to chapať tak, že nafta pri 2000 ot. má 60koní a benzín pri 4000 iba 40? To snáď nemyslite vážne. potom by údaj o Nm nemal význam. Áno kW doplňajú Nm, ale nie zatlačením do sedačky.

Prečo je potom výkonnejší 3,0 benzín pomalší než slabší 3,0 nafta??? Hmmm? No preto lebo ma skoro o polovicu menší Nm. Formula by potom mohla jazdiť aj hore kopcom- veď má 1000 koní a nejazdí (koli prevodovke to nie je)
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: První dojmy

Příspěvek od Hardcam »

To co vas do sedacky je setrvacna sila, ktera je primo umerna zrychleni v primem smeru, tedy F = m*a. To se probiralo na zakladni skole :wink:
Jestli nekdo chybel v sedmy tride na zelvy a dodne nevi, co to je, rad mu poradim :mrgreen:
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1317
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: První dojmy

Příspěvek od mnkk »

Tu je krásny graf aby som neplácal do vetra
Přílohy
renault motor i + d.jpg
renault motor i + d.jpg (13.72 KiB) Zobrazeno 4833 x
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1317
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: První dojmy

Příspěvek od mnkk »

Z grafu vyplíva, že nafta dosiahne výkon benzínu (pri 4000 ot.) až v 3000 ot.

Vyššie sme písali, že nafta má v nízkych ot. vyšší výkon než benzín, graf píše niečo iné Benz. má 62 koní a nafta iba 40 koní. Ako je teda možné, že na pocit zrýchluje nafta lepšie pri 2000 než benzín pri 4000? nepíšem to od boku- obe auta mám doma a najazdených x tisíc km. Jediný rozdiel je Nm.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Uživatelský avatar
Haer
***
Příspěvky: 513
Registrován: 26 srp 2008, 20:28
Bydliště: brněnsko

Re: První dojmy

Příspěvek od Haer »

A uz je to tu zas - bitva benzinu a nafty.. :? Presunu to jinam, tohle tema by melo zustat pro podeleni se pocitu z prvni projizdky s novou i30.
Muj prvni moderatorsky zasah, snad se podari... :)
Hyundai i30-2012 Style 99kW 04/2012...soucasnost Obrázek
Hyundai Accent LC OnAir 63kW 02/2006...04/2012 Prodano Obrázek
Suzuki Swift GLX 63kW 08/2002...07/2006 Prodano
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“