Baviť sa o tom, že či do sedačky tlačia Nm, alebo kW, je dosť nerozumné. Hlavne keď sa porovnávate maximálne hodnoty pri ÚPLNE rôznych otáčkach.
Krútiaci moment a výkon spolu úzko súvisia. hodnota výkonu pri daných otáčkach vychádza z daného krútiaceho momentu a z otáčok samotných, čiže ak chceme porovnávať dva motory (a zanedbať prevodovky, diferenciál a pod.) treba si pozrieť graf priebehu výkonu v závislosti od otáčok. Ten povie koľko výkonu bude mať motor v konkrétnom prípade.
Ako príklad si uveďme ix20 1,4 66kW benzín a 1,4 66kW diesel. Tam pri 2000 ot/s má benzín cca 35 koníkov, diesel 55. Čiže pri týchto otáčkach nás "potlačí do sedačky" viac diesel. Diesel má viac výkonu až do cca 4000 ot/s, kde začne mať navrch benzín. V tomto momente už pri diezli treba preradiť na vyšší prevodový stupeň, kde je výkonu menej, ale treba poznamenať, že diesel sa ku 4000 ot/s dostal vďaka väčšiemu výkonu rýchlejšie, takže je z grafu ťažké povedať, kto koho predbehne.
Zhrnuté a podčiarknuté - do sedačiek nás tlačí aj krútiaci moment, aj výkon. Treba ale poznať konkrétne otáčky, aby sme vedeli veci porovnávať.
[EDIT] Pri porovnávaní som vychádzal z grafov na stránke hyundai.sk. Boli to dosť nekvalitné a nepresné obrázky, tak sa to dosť zle čítalo. Navyše graf pre diesel bol čudný, lebo pri žiadnych otáčkach nešiel do 66 kW.