Přístup k paknám od ruční brzdy
Moderátoři: miooo, Moderátoři
Přístup k paknám od ruční brzdy
Mam dotaz ohledne toho, jak vam jdou sundat vzadu kotouce, abyste se dostali na pakny O vikendu jsem se snazil dostat do kotoucu, protoze funkcnost rucky byla miziva Skoncilo to odvrtanim dvou sroubu, ktere drzi kotouc a prerezanim zavitu na kotouci, protoze jsem nemel tak dlouhe M8 po ruce, kterymi bych odtlacil kotouc od loziska. Kotouc drzel do posledni chvile, odnesly to cepy, co drzi pakny a dve "U" perove podlozky. Z kotouce jsem vysypal cast brzdoveho oblozeni a kupu rzi jak vidno ty brzdy nikdy nikdo nerozebral a necistil Aktualne jsem bez paken na jedne strane a resim, kde sehnat nove, protoze ceske eshopy je nenabizi, maji v nabidce pakny od Nippartsu, jenze dle cisla nejsou na Santu (CM), ale patri na Santu (SM) Kotouc jsem ve finale musel vzit flexou, protoze po vycisteni dosedl tak dobre, ze drhl o zadni plechovy kryt, ktery brani pronikani necistot dovnitr, je mozne, ze jsem ten kryt trochu ohl ja protoze se mi to tam cele vzpricilo a drzelo to za pakny, ktere tahly prave ten zadni plech dopredu. Ale i tak jsem z kotouce sundal kupu rzi a obnovil tu drazku, do ktere ten plech mel zapadnout ... by mne zajimalo, jak mi to tam drzelo do ted, kdyz to po vycisteni tak drhlo
Takze muj dotaz na zkusene servismani je, zda je nejaky figl na sundavani zadnich kotoucu, kde jsou pakny, protoze ani povoleni lanka rucky a rozhybani bubnu (proti prirezlym soucastim) nepomohlo a musel jsem pouzit hrubou silu dvou M10 sroubu
Zatim jsem se nepoustel do druheho kola, ktere alespon castecne brzdi na rucku, hlavne dokavad nebudu mit nove pakny a i kotouce s destickami, protoze jejich stav se mi nelibi a kdyz uz se v tom stouram, tak to chci vymenit za nove
Takze muj dotaz na zkusene servismani je, zda je nejaky figl na sundavani zadnich kotoucu, kde jsou pakny, protoze ani povoleni lanka rucky a rozhybani bubnu (proti prirezlym soucastim) nepomohlo a musel jsem pouzit hrubou silu dvou M10 sroubu
Zatim jsem se nepoustel do druheho kola, ktere alespon castecne brzdi na rucku, hlavne dokavad nebudu mit nove pakny a i kotouce s destickami, protoze jejich stav se mi nelibi a kdyz uz se v tom stouram, tak to chci vymenit za nove
Sorento 2.2CRDi TOP 4x4 (2021)
Sportage 1.6T-GDi GT line 4x4 (2017)
Stinger 3.3 V6 T-GDi (2017)
Prodáno:
Santa Fe 2.2CRDi GLS 4x4 (2008)
Sorento 2.2CRDi Premium 4x4 (2013)
Sorento 2.2CRDi (2010)
Santa Fe 2.2CRDi (2007)
cee'd 1.6CRDi (2007)
- Reklama
Re: Přístup k paknám od ruční brzdy
Jak říká jeden můj kolega,"nejhorší je aktivní blbec"
a abysi neřekl... je to teda fuj autokelly.ještě jednou fuj..,ale dobrá http://autokelly.cz/#|Y33buV4cvEnkJxvjh ... OBA0mJDtKi
a pak tu máme podle originál čísla ještě například Ferodo : FE FSB4045
Zkus pohledat,sehnat se určitě dá.
OEM kód: 583501CA00, 5835038A10, 5835038A20, 5835038A30, 583503CA10
EDIT:podle OEM kódů to vypadá,že pro starší i novější Santa-fe jsou pakny stejné...ale krk na to nedám.
a abysi neřekl... je to teda fuj autokelly.ještě jednou fuj..,ale dobrá http://autokelly.cz/#|Y33buV4cvEnkJxvjh ... OBA0mJDtKi
a pak tu máme podle originál čísla ještě například Ferodo : FE FSB4045
Zkus pohledat,sehnat se určitě dá.
OEM kód: 583501CA00, 5835038A10, 5835038A20, 5835038A30, 583503CA10
EDIT:podle OEM kódů to vypadá,že pro starší i novější Santa-fe jsou pakny stejné...ale krk na to nedám.
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw
Re: Přístup k paknám od ruční brzdy
No ja som mal podobný problém s ručnou, tiež ju starý majiteľ veľmi nepoužíval, tak som to dal v rámci servisnej prehliadky opraviť.
Na jednej strane mi vôbec lanko nechodilo, už som myslel, že budem musieť meniť, ale netrebalo.
Kotúč-bubon nešiel dole, všetko bolo zhrdzavené, ale pomohls hrubá sila a všetko sa vyčistilo, bordel povyhadzoval,
premazalo a všetko fachčí supeer a prešiel som aj na STK, čo by som bez tohto určite neprešiel.
Nabudúce ma čaká výmena kotúčov + doštičiek, tak sme to riešili.
1.Originál boli najdrahšie cca 1ks 180€ (kotúče p+z)
2.Lacnejšie ATI cca 1ks 105€
3.Ferodo cca 1ks 90€
4.Brembo cca 1ks 70€
Na jednej strane mi vôbec lanko nechodilo, už som myslel, že budem musieť meniť, ale netrebalo.
Kotúč-bubon nešiel dole, všetko bolo zhrdzavené, ale pomohls hrubá sila a všetko sa vyčistilo, bordel povyhadzoval,
premazalo a všetko fachčí supeer a prešiel som aj na STK, čo by som bez tohto určite neprešiel.
Nabudúce ma čaká výmena kotúčov + doštičiek, tak sme to riešili.
1.Originál boli najdrahšie cca 1ks 180€ (kotúče p+z)
2.Lacnejšie ATI cca 1ks 105€
3.Ferodo cca 1ks 90€
4.Brembo cca 1ks 70€
VW Touareg 2015 PREMIUM 4MOTION 193KW/262k 3.0 V6 TDi (2024 - 130.000km)
Hyundai SantaFe 2006 2.2 CRDi 110kW/150k 4WD 5st.AT GLS/VGT (2024 - 300.000km)
Hyundai SantaFe 2006 2.2 CRDi 110kW/150k 4WD 5st.AT GLS/VGT (2024 - 300.000km)
- jiri.vacha
- ***
- Příspěvky: 771
- Registrován: 24 led 2012, 22:33
- Bydliště: Loučná-Lom
Re: Přístup k paknám od ruční brzdy
Jestli se nepletu ,tak Santa má stejné brzdy jako Trajet. Kotouč má na sobě gumovou průchodku,kterou když vydloubneš tak vidíš dovnitř .Ve spodní části paken je samoštel,který musíš povolit,pakny povolí k sobě,aby jsi volně stáhl kotouč,jelikož jsi to neudělal tak sis asi zohýbal ty čepy a krycí plech .Při zpětné montáži tím samoštelem zase vymezíš vůli mezi kotoučem a paknami.
WARTBURG 1.3 WV -prodáno
HYUNDAI TRAJET 2001 2.7 6V LPG -po smrti(srdíčko)
HYUNDAI TRAJET 2004 2.7 6V LPG
HYUNDAI TRAJET 2001 2.7 6V LPG -po smrti(srdíčko)
HYUNDAI TRAJET 2004 2.7 6V LPG
Re: Přístup k paknám od ruční brzdy
Ano, ako hovorí jiri.vacha, dáš dole gumovú čiapočku z ktorá je na bubne a zo šrubovákom, tušímjiri.vacha píše:Jestli se nepletu ,tak Santa má stejné brzdy jako Trajet. Kotouč má na sobě gumovou průchodku,kterou když vydloubneš tak vidíš dovnitř .Ve spodní části paken je samoštel,který musíš povolit,pakny povolí k sobě,aby jsi volně stáhl kotouč,jelikož jsi to neudělal tak sis asi zohýbal ty čepy a krycí plech .Při zpětné montáži tím samoštelem zase vymezíš vůli mezi kotoučem a paknami.
z hora na dol uvolňuješ a naopak doťahuješ lanko ručnej brzdy. Pred stiahnutím to samozrejme musíš uvolniť, aby
si vedel kotúč-bubon stiahnuť a po opätovnom nasadení dotiahnuť.
VW Touareg 2015 PREMIUM 4MOTION 193KW/262k 3.0 V6 TDi (2024 - 130.000km)
Hyundai SantaFe 2006 2.2 CRDi 110kW/150k 4WD 5st.AT GLS/VGT (2024 - 300.000km)
Hyundai SantaFe 2006 2.2 CRDi 110kW/150k 4WD 5st.AT GLS/VGT (2024 - 300.000km)
Re: Přístup k paknám od ruční brzdy
@enjoy
To vis, kdo nic nedela, tak se nicemu nepriuci OEM kod je 58305-2BA00 Zrovna na Ferodo jsem koukal, protoze jsem si rikal, ze bych vzal od nich kotouce i nove desticky. Jenze Ferodo pakny na Santu (CM) nedela da se to overit. Tebou zmineny Feroda pasuji na Sonatu ci Magentis. Kdyz se proklikas jejich katalogem, tak zjistis, ze v nabidce pakny pro Santu (CM) nejsou
Spousta E-Shopu nabizi Nipparts pakny pro (CM) pod cislem J3500518 jenze ty dle Nipparts katalogu http://www.nipparts.nl/search/default.asp parti na Santu (SM) Dle jejich katalogu by mel clovek hledat pod timto cislem N3500529 jenze pod timto cislem mi Google nevyhodi jedinou stranku v Cechach
Jeste je tu moznost nakupu odsud http://www.orient-parts.cz/zbozi_detail?id_zbozi=14943 ha jeste predevcirem jsem tam videl cenu k 1700,- ten obrazek odpovida i skutecnosti, jak pakny vypadaji, ty co patri na Santu (SM) maji obrazek tento http://imgsvc.auto-pilot.cz/image.ashx? ... 18.jpg&t=3
Vidim to tak, ze se juknu po zahranicnich strankach a mozna nejlip korejskych. Nedavno se mi povedlo koupit fungl novej kompresor klimatizace za necelych 10tis. a usetril jsem proti originalu ze servisu 14tis.
@jiri.vacha
A ja si rikal, co tam dela ta pruchodka Jenze by mi byla asi i tak prd platna, protoze ten samostel byl utazenej tak, ze mu na dotazeni (stazeni celisti) zbyvaly sotva 2 zavity a hlavne to bylo opet tak zarezle, ze jsem to musel rozhybat az sikovkama, kdyz jsem k tomu mel plny pristup. Mozna by to slo sroubovakem a kladivem pootacet, ale o moc bych ty pakny k sobe stejnak nedostal No i tak to zkusim u toho druheho kotouce, takze dik za radu
To vis, kdo nic nedela, tak se nicemu nepriuci OEM kod je 58305-2BA00 Zrovna na Ferodo jsem koukal, protoze jsem si rikal, ze bych vzal od nich kotouce i nove desticky. Jenze Ferodo pakny na Santu (CM) nedela da se to overit. Tebou zmineny Feroda pasuji na Sonatu ci Magentis. Kdyz se proklikas jejich katalogem, tak zjistis, ze v nabidce pakny pro Santu (CM) nejsou
Spousta E-Shopu nabizi Nipparts pakny pro (CM) pod cislem J3500518 jenze ty dle Nipparts katalogu http://www.nipparts.nl/search/default.asp parti na Santu (SM) Dle jejich katalogu by mel clovek hledat pod timto cislem N3500529 jenze pod timto cislem mi Google nevyhodi jedinou stranku v Cechach
Jeste je tu moznost nakupu odsud http://www.orient-parts.cz/zbozi_detail?id_zbozi=14943 ha jeste predevcirem jsem tam videl cenu k 1700,- ten obrazek odpovida i skutecnosti, jak pakny vypadaji, ty co patri na Santu (SM) maji obrazek tento http://imgsvc.auto-pilot.cz/image.ashx? ... 18.jpg&t=3
Vidim to tak, ze se juknu po zahranicnich strankach a mozna nejlip korejskych. Nedavno se mi povedlo koupit fungl novej kompresor klimatizace za necelych 10tis. a usetril jsem proti originalu ze servisu 14tis.
@jiri.vacha
A ja si rikal, co tam dela ta pruchodka Jenze by mi byla asi i tak prd platna, protoze ten samostel byl utazenej tak, ze mu na dotazeni (stazeni celisti) zbyvaly sotva 2 zavity a hlavne to bylo opet tak zarezle, ze jsem to musel rozhybat az sikovkama, kdyz jsem k tomu mel plny pristup. Mozna by to slo sroubovakem a kladivem pootacet, ale o moc bych ty pakny k sobe stejnak nedostal No i tak to zkusim u toho druheho kotouce, takze dik za radu
Sorento 2.2CRDi TOP 4x4 (2021)
Sportage 1.6T-GDi GT line 4x4 (2017)
Stinger 3.3 V6 T-GDi (2017)
Prodáno:
Santa Fe 2.2CRDi GLS 4x4 (2008)
Sorento 2.2CRDi Premium 4x4 (2013)
Sorento 2.2CRDi (2010)
Santa Fe 2.2CRDi (2007)
cee'd 1.6CRDi (2007)
Re: Přístup k paknám od ruční brzdy
Tak uz mam konecne vecicky na vymenu doma
Kotouce a desticky mam od ceskeho prodejce, dorazily behem 3 dni cena 2771,- i s postovnym a komplet set pro zadni brzdu na obe kola jsem nakonec kupoval na http://www.koraps.com sice jim to trvalo a komunikace nic moc, jeste ted mi to urcite pise, ze objednavka ceka a neni vyrizena objednano 18.5. a dorazilo po celnim rizeni dnes (8.6.) a to za slusny peniz 294$ + 4,5% CLO + 20% DPH takze neco kolem 7400,- Bude-li to taky nekdo shanet, tak se jedna o Brake Assy-Parking RR,LH (58250-2B000) a Brake Assy-Parking RR,RH (58270-2B000) u nas jsem videl, ze to prodavaji za ~5tis. jednu stranu, takze mi to zaplatilo jak kotouce tak desticky
Z fotky je videt, ze ten jeden je trosku ohlej, ale to je jen ten plech, to se srovna na ohybani jsem odbornik
Ted mam jedine dilema, zda z toho sundat jen ty pakny s uchyty a pridelat to na starou prirubu se starym plechem, protoze to zvladnu sam a nebo uhanet nejakeho mechanika, at mi to vymeni jako celek, protoze hadam musi jit dolu lozisko a to sam nezvladnu sundat, protoze zatim nevim jak ho sundat a co je zapotrebi za naradi na jeho sundani ... jen aby to pak neskoncilo tak, ze budu kupovat i nova loziska
Jak jsem psal, ze mi to pak o sebe drhlo a musel jsem brousit kotouc flexou, tak na tom kotouci prave nebyla vubec videt ta drazka v tom srazeni na vnitrnim prumeru a ono samo to srazeni bylo pekne nabalene rzi, ze tam vlastne ani zadne srazeni nebylo. Az budu sundavat ten druhy kotouc, tak se to pokusim vyfotit, ted uz se do toho muzu stourat a zase neco znicit
PS: musim pochvalit Ferodo, ze dodava desticky i s temi kluznymi plechy, kdyz jsem kupoval Nipparts na cee'da, tak tam jsem je musel kupovat solo
Kotouce a desticky mam od ceskeho prodejce, dorazily behem 3 dni cena 2771,- i s postovnym a komplet set pro zadni brzdu na obe kola jsem nakonec kupoval na http://www.koraps.com sice jim to trvalo a komunikace nic moc, jeste ted mi to urcite pise, ze objednavka ceka a neni vyrizena objednano 18.5. a dorazilo po celnim rizeni dnes (8.6.) a to za slusny peniz 294$ + 4,5% CLO + 20% DPH takze neco kolem 7400,- Bude-li to taky nekdo shanet, tak se jedna o Brake Assy-Parking RR,LH (58250-2B000) a Brake Assy-Parking RR,RH (58270-2B000) u nas jsem videl, ze to prodavaji za ~5tis. jednu stranu, takze mi to zaplatilo jak kotouce tak desticky
Z fotky je videt, ze ten jeden je trosku ohlej, ale to je jen ten plech, to se srovna na ohybani jsem odbornik
Ted mam jedine dilema, zda z toho sundat jen ty pakny s uchyty a pridelat to na starou prirubu se starym plechem, protoze to zvladnu sam a nebo uhanet nejakeho mechanika, at mi to vymeni jako celek, protoze hadam musi jit dolu lozisko a to sam nezvladnu sundat, protoze zatim nevim jak ho sundat a co je zapotrebi za naradi na jeho sundani ... jen aby to pak neskoncilo tak, ze budu kupovat i nova loziska
Jak jsem psal, ze mi to pak o sebe drhlo a musel jsem brousit kotouc flexou, tak na tom kotouci prave nebyla vubec videt ta drazka v tom srazeni na vnitrnim prumeru a ono samo to srazeni bylo pekne nabalene rzi, ze tam vlastne ani zadne srazeni nebylo. Az budu sundavat ten druhy kotouc, tak se to pokusim vyfotit, ted uz se do toho muzu stourat a zase neco znicit
PS: musim pochvalit Ferodo, ze dodava desticky i s temi kluznymi plechy, kdyz jsem kupoval Nipparts na cee'da, tak tam jsem je musel kupovat solo
Sorento 2.2CRDi TOP 4x4 (2021)
Sportage 1.6T-GDi GT line 4x4 (2017)
Stinger 3.3 V6 T-GDi (2017)
Prodáno:
Santa Fe 2.2CRDi GLS 4x4 (2008)
Sorento 2.2CRDi Premium 4x4 (2013)
Sorento 2.2CRDi (2010)
Santa Fe 2.2CRDi (2007)
cee'd 1.6CRDi (2007)
Re: Přístup k paknám od ruční brzdy
Premiery nejsou spatny, ale za 2700kc se da vybrat i lepe
Alternativu k Nipparts (mam na mysli N3500529) dela jeste TRW s cenou kolem 1500kc, popr. Blue Print a FTE, pokud jsou tyto rozmery
prumer v mm: 27; sirka v mm: 170; zk.zn.: E9-90R-01.16/2782 spravny.
Alternativu k Nipparts (mam na mysli N3500529) dela jeste TRW s cenou kolem 1500kc, popr. Blue Print a FTE, pokud jsou tyto rozmery
prumer v mm: 27; sirka v mm: 170; zk.zn.: E9-90R-01.16/2782 spravny.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Přístup k paknám od ruční brzdy
Mozna priste asi tak za 7 let, az zas budu menit zadni kotouce
PS: kterou znacku mas na mysli krom Starline apod. vzdyt Ferodo bylo jedno z nejlevnejsich
PS: kterou znacku mas na mysli krom Starline apod. vzdyt Ferodo bylo jedno z nejlevnejsich
Sorento 2.2CRDi TOP 4x4 (2021)
Sportage 1.6T-GDi GT line 4x4 (2017)
Stinger 3.3 V6 T-GDi (2017)
Prodáno:
Santa Fe 2.2CRDi GLS 4x4 (2008)
Sorento 2.2CRDi Premium 4x4 (2013)
Sorento 2.2CRDi (2010)
Santa Fe 2.2CRDi (2007)
cee'd 1.6CRDi (2007)
Re: Přístup k paknám od ruční brzdy
Tak jde o to, jakymi cenami se ridis resp. jakymi cenami se ridi prodejce a
Ja se drzim vuci doporuceny cene na cca jeji tretine az polovine, zalezi na nakupu, pak tady je mozny, aby vznikaly extremy jako Elit MOC 12 tisic a prodejce XYZ to same za 4.
Ja se drzim vuci doporuceny cene na cca jeji tretine az polovine, zalezi na nakupu, pak tady je mozny, aby vznikaly extremy jako Elit MOC 12 tisic a prodejce XYZ to same za 4.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Přístup k paknám od ruční brzdy
Zde jsou fota z vnitrku druheho kotouce, ktery jsem musel sundat opet za pouziti hrube sili, protoze ten samostav se nehnul ani po ranach kladivem do sroubovaku, ktery jsem mel opreny o jeho zuby Tentokrat jsem schvalne i vycvakl ty cepy, ktere drzi celisti v rovine a ani to nepomohlo opet jsem musel odvrtat ty srouby, ktere drzely kotouc na lozisku a opet jsem prerezaval zavity na M10 v tech odtlacovacich dirach, protoze kotouc tam opet festovne drzel
Takhle vypadal kotouc zevnitr
Zde je videt ta zarezla drazka, ktera ma licovat s tim plechovanim a narezla vrstva, za kterou se mi nejspis chytly pakny
Todle vsechno vypadalo z toho kotouce a vnitrku
No a takhle to vypada s novym kotoucem a destickami
akorat jsem stejnak musel do servisu, protoze nove kotouce drhly o to plechovani a hraly se v sevisu jsem nechal necele 2tis. za nahozeni toho noveho plechovani, protoze se musela sundavat i loziska a na to jsem si netroufl, kdyz nevim, co za naradi je na to treba, a kdyz jsem se ptal zde na postup, tak mi nikdo neodpovedel
No v servisu mne jeste potesili, ze nejspis stejnak budu muset jedno lozisko vymenit, ze se jim nezda, kdyz si ho protocili ve sveraku no zatim ho slyset neni, takze mam dost casu sehnat nahradu, platit za original 5,5tis. servisu urcite nebudu Nejspis opet objednam z Koreji original a nebo tady u nas SNR R184.70 ci SKF VKBA 7414
Takhle vypadal kotouc zevnitr
Zde je videt ta zarezla drazka, ktera ma licovat s tim plechovanim a narezla vrstva, za kterou se mi nejspis chytly pakny
Todle vsechno vypadalo z toho kotouce a vnitrku
No a takhle to vypada s novym kotoucem a destickami
akorat jsem stejnak musel do servisu, protoze nove kotouce drhly o to plechovani a hraly se v sevisu jsem nechal necele 2tis. za nahozeni toho noveho plechovani, protoze se musela sundavat i loziska a na to jsem si netroufl, kdyz nevim, co za naradi je na to treba, a kdyz jsem se ptal zde na postup, tak mi nikdo neodpovedel
No v servisu mne jeste potesili, ze nejspis stejnak budu muset jedno lozisko vymenit, ze se jim nezda, kdyz si ho protocili ve sveraku no zatim ho slyset neni, takze mam dost casu sehnat nahradu, platit za original 5,5tis. servisu urcite nebudu Nejspis opet objednam z Koreji original a nebo tady u nas SNR R184.70 ci SKF VKBA 7414
Sorento 2.2CRDi TOP 4x4 (2021)
Sportage 1.6T-GDi GT line 4x4 (2017)
Stinger 3.3 V6 T-GDi (2017)
Prodáno:
Santa Fe 2.2CRDi GLS 4x4 (2008)
Sorento 2.2CRDi Premium 4x4 (2013)
Sorento 2.2CRDi (2010)
Santa Fe 2.2CRDi (2007)
cee'd 1.6CRDi (2007)
Re: Přístup k paknám od ruční brzdy
Až budeš objednávat to ložisko z Koreje,zkus nejdřív Harda... anebo i já bych ti ho mohl sehnat daleko lépe než si ho koupíš sám.Odemě by to ale byla čistě služba kolegovi z fóra,Hard se tímto přímo živí.Já de facto taky,ale více méně velkoobchodně.
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw
Re: Přístup k paknám od ruční brzdy
Menil som pred dvoma, troma mesiacmi 2 zadné kotúče ferodo spolu cca 87 € doštičky Icer sada na obidve kolesaácca 42€ autokelly...ErosKE píše:No ja som mal podobný problém s ručnou, tiež ju starý majiteľ veľmi nepoužíval, tak som to dal v rámci servisnej prehliadky opraviť.
Na jednej strane mi vôbec lanko nechodilo, už som myslel, že budem musieť meniť, ale netrebalo.
Kotúč-bubon nešiel dole, všetko bolo zhrdzavené, ale pomohls hrubá sila a všetko sa vyčistilo, bordel povyhadzoval,
premazalo a všetko fachčí supeer a prešiel som aj na STK, čo by som bez tohto určite neprešiel.
Nabudúce ma čaká výmena kotúčov + doštičiek, tak sme to riešili.
1.Originál boli najdrahšie cca 1ks 180€ (kotúče p+z)
2.Lacnejšie ATI cca 1ks 105€
3.Ferodo cca 1ks 90€
4.Brembo cca 1ks 70€
Re: Přístup k paknám od ruční brzdy
Ahoj, přístup k paknám ruční brzdy u Santa Fe, musíš demontovat brzdy, třmeny, aby zůstal holý kotouč, šrouby jsou občas zarezlé,- nutno odvrtat.
Po té vyndat gumičku na kraji-hraně bubnu a buben otočit dirkou dolu, je zapotřebi si posvítiti baterkou a najít štelování rozevírání paken, pak šroubovákem pootáčet ozubené štelování pohybem nahoru nebo dolu přez zoubky podle toho na jaké straně se to sundavá. Poznáš to jednosuše, pokud budeš utahovat, tak nepůjde otáčet kotoučem, tak na druhou stranu. Tím se pakny sevřou a půjde pak kotouč sundat i přez orezliny a vybroušenou drážku. Jinak pakny má Auto Kelly, sadu 4 paken na zadek kolem 1000,- , budu to dělat asi zítra, pakny jsem už koupil, protože se mi utrhlo obložení. Užij si práci, pakny se špatně sundavají a ještě horší je kompletace. Hraní si s pružinami,-úžasné. Chce to dobré nářadí. pedrom@post.cz
Po té vyndat gumičku na kraji-hraně bubnu a buben otočit dirkou dolu, je zapotřebi si posvítiti baterkou a najít štelování rozevírání paken, pak šroubovákem pootáčet ozubené štelování pohybem nahoru nebo dolu přez zoubky podle toho na jaké straně se to sundavá. Poznáš to jednosuše, pokud budeš utahovat, tak nepůjde otáčet kotoučem, tak na druhou stranu. Tím se pakny sevřou a půjde pak kotouč sundat i přez orezliny a vybroušenou drážku. Jinak pakny má Auto Kelly, sadu 4 paken na zadek kolem 1000,- , budu to dělat asi zítra, pakny jsem už koupil, protože se mi utrhlo obložení. Užij si práci, pakny se špatně sundavají a ještě horší je kompletace. Hraní si s pružinami,-úžasné. Chce to dobré nářadí. pedrom@post.cz
Re: Přístup k paknám od ruční brzdy
Tak jsem se dneska stoural cely den v aute, nedavno jsem si vsiml, ze mi rucka neudrzi auto, kdyz stojim z hodne velkeho kopce a to jeste na kameni a hline. Bylo slyset jak mi klouze kolo po kamynkach a k memu prekvapeni jsem zjistil, ze mi brzdi na rucku jel levy zadni a to mam vlastne cely zadek komplet novy. Po odklopeni operky a kouknuti na stelovani primo u rucky bylo jasne, ze mi nejspis zadrhava lanko na pravou stranu, protoze to pri zatazeni rucky skoro stalo na miste a hybalo se jen to leve Tak jsem dneska vlez pod auto odpojil a vyndal cele lanko i s bovdenem a zjistil jsem, ze se skoro v bovdenu nehne. Zkousel jsem to prolit olejem a promatlat vazelinou, ze se po hodce rozhybavani hybalo celkem slusne, kdyz bylo rovne natazene, ale po zpetne montazi do auta jsem zjistil, ze se to moc nezlepsilo Paknu mi to zatahne, ale uz nema silu po povoleni rucky zatahnout lanko zpet a tak i odbrzdit Takze nekolik hodin zbytecne prace a tak jsem ted rovnou objednal nove zde http://www.koraps.com/shop/item.php?it_id=275910 vyjde na ~16$ + ~16$ postovny do CZ a je to original. U nas se pohybuji ceny i za neorigo klidne od 1400,- a vyse
Sorento 2.2CRDi TOP 4x4 (2021)
Sportage 1.6T-GDi GT line 4x4 (2017)
Stinger 3.3 V6 T-GDi (2017)
Prodáno:
Santa Fe 2.2CRDi GLS 4x4 (2008)
Sorento 2.2CRDi Premium 4x4 (2013)
Sorento 2.2CRDi (2010)
Santa Fe 2.2CRDi (2007)
cee'd 1.6CRDi (2007)