LPG

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: LPG

Příspěvek od caruser »

[-X [-X [-X
Žiadne informácie z dopočutia. Sú to informácie od technikov vykonávajúcich prestavby na LPG:

http://forum.skodahome.cz/topic/92772-m ... si-na-lpg/

Použijem citáciu od ivan plyn

"Praktická zkušenost -
BRC SDI jezdí na LPG, tak zařízení dělá toto:v režimu jízdy s malou zátěží se nahodile přepíná vždy jeden válec na BA, v režimu akcelerace jede trvale na LPG, ale při max výkonu nahodile přepíná. Při přechodu do volnoběhu se po cca 5-10 vteřinách (pokud se dobře pamatuju) přepíná všemi válci na BA, po zvýšení otáček ihned přerpne všechny válce na LPG. Zařízení BRC SDI mají SW "ušitý" na míru vždy pro konkrétní značku a motorkod, nedoporučuje se použít na podobné auto (např v rámci stejných motorkodů v koncernu VW). Výrobce udává cca 10% provozu probíhá na BA, 90% na LPG. Tartarini pro FSI motory také udává přesný motorkod (má hohatší seznam - více vozů). Při provozu na LPG jezdí max výkon a volnoběh pouze na BA, v částečných zátěžích si k plynu občas "přistříkne" benzin (Tartarini umí při jedné dávce paliva pro jeden válec dávkovat současně LPG i BA - např. 15ms LPG a 5ms BA). SW je pevně nastaven od výrobce, nepřipouští vpodstatě žádné možnosti úprav. Při provozu na LPG je údajně procento spotřebovaného benzinu větší - podle jízdních podmínek snad až 30% benzinu a 70% LPG.
Ohledně polského Elpigasu nevím - neznám, nemohu sloužit. Ale elektronika by měla vycházet z italského AEB, to znamená podobně jako Tartarini.
Informace o chystané novince pro FSI motory od AC Autogas jsem taky zaregistroval - obecně se trochu bojím toho, že bude na montážní firmě stanovit procento a režim, kdy se bude dávkobat BA pro ochlazení vstřikovačů a v jakém množství. Tlak zákazníků na to aby to bralo co nejméně benzinu nutně povede k tomu, že se BA vstřikovače budou přehřívat a odcházet. Pokud budeme dávkovat BA příliš, půjde do háje pro změnu ekonomika provozu.
Ale to s tim Stagem předbíhám, necháme se překvapit, co podzim přinese. Navíc doufám, že se zase "okotí" Ital od BRC a přijde s něčím novým...
Čest, Ivan "
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Reklama
 

severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: LPG

Příspěvek od severtom »

Informace zkopírované z jiného fóra. Ó bože.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: LPG

Příspěvek od caruser »

severtom

Treba si prečítať celé vlákno toho fóra, píšu tam technici, ktorí vykonávajú prestavby.

Tie "tvrdé dáta", ktoré tu prezentuješ pri Euro 6 sa týkajú prevádzky na benzín. Pri prevádzke na LPG sú dosahované vyššie teploty v spaľovacom priestore. Skôr si skús položiť otázku, ak budeš jazdiť dlhé trasy na LPG (diaľnice a pod) pričom benzínové vstrekovače budú v prevádzke len pri štartoch, nemyslíš, že vyššia teplota horenia v spaľovacom priestore bude mať vplyv na ich životnosť. Ak výrobcovia ako BRC, Tartarini v určitých cykloch privstrekujú benzín pri prevádzke na LPG zrejme sú si vedomí, že to môže mať vplyv na životnosť.
Mimochodom priame vstrekovanie súčasne s nepriamym vstrekovaním benzínu mali už autá EURO 4, nie je to novinka pre EURO 6.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: LPG

Příspěvek od severtom »

Přidáváš převzaté zkušenosti, proč ne, ale je potřeba to tak nazvat.
Osobně bych přímovstřiky benzínu i nafty zakázal, protože rakovina je hnus a žádný jiný motor takové drobounké saze nevytváří :-)
Když pojedu po dálnici 130, zatěžuji motor na nějakých 30% a používá se jen nepřímý vstřik, tj. i při provozu na benál přímé vstřikovače lenoší. Ta minutka full gas do kopce na LPG už nic nepodělá.
Ono se taky strašilo, že se zaklepou ventily a kde jsme? Tovární přestavby na LPG a zkuste hledat ve fiších, zda existují jiná čísla dílů hlav na ty motory s LPG. Odpověď: neexistují. Totéž pro flexifuel.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: LPG

Příspěvek od caruser »

Aká bude realita, to ukáže len prevádzka. Ako si prišiel nato, že pri 130 km/h rýchlosti bude len 30 % záťaž? Otáčky motora tomu nezodpovedajú. Ja skôr položím otázku, prečo neponúkajú výrobcovia nových automobilov verzie len na LPG (štartovanie, prevádzka, nádrž len na LPG). To už nejde nízke emisie dosiahnúť inak ako priamovstrekom?
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: LPG

Příspěvek od caruser »

mnkk píše:To palivo na pumpe by muselo byť brutal studené aby sa ho vošlo o 7 litrov viac. Kludne môže aj čerpadlo inak nastavené.

Občas sa aj mne stane, že čakám krásne nízku spotrebu a ono nič... ...a zaplatiť sa to musí, či je spotreba 6, alebo 7.

Teraz aspoň uvidíš či prejdeš na túto nádrž viac než 580km- ak prejdeš, tak ti natankovali viac. Ak nie, tak si mal spotrebu 7,x

:-k
Tak som túto nádrž vyjazdil až do dna. Po najazdení 662 km som dotankoval 37,9 L, spotreba mi vyšla podľa výpočtu 5,75 avšak podľa jazdného štýlu mala byť spotreba 6,2 L. Ak som to správne pochopil pri minulom tankovaní nebola spotreba 7 L, ale čerpadlo ňa ČS natlačilo len viac LPG do nádrže.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: LPG

Příspěvek od Hardcam »

Jak jsem skoro rozhodnuty, tak obcas prijde nejaka zprava, ktera me nepotesi. Stalo se nekomu z vas, ze by primazavani prestalo fungovat? Dmes jsem se setkal s 1.4 u ktery prestalo a motor to odskakal. Nicmene majitel to vedel a pul roku s tim tak jezdil, i tak to clovek premysli, co se stane zrovna jemu.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
Nexus
***
Příspěvky: 865
Registrován: 14 bře 2010, 22:56
Bydliště: Velká Bystřice a Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG

Příspěvek od Nexus »

já jsem vůči přimazávání velmi skeptický :twisted: je to výstřelek poslední módy, donedávna to nikdo nepotřeboval. Dál co jsem četl a zjišťoval, tak ať to je jakýkoli olej, měl by shořet a tím přijít o své mazací schopnosti během spalování aneb ventily ani sedla to moc nenamaže. A byl tu jeden na foru, kterému to předávkovali a odsral to tuším katalyzátor :roll: za sebe řikám děkuji pěkně, ale nechci...
Sonata V6 2.7 229tis LPG :)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG

†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1317
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: LPG

Příspěvek od mnkk »

Ja mám VSR privstrek benzínu. Mal by fungovať od 80% záťaže motora. V servise mi povedali, že to víde cenovo narovnako ako s FlashLube, s tým, že je to pohodlnejšie než doplňovať FL. Benzín mi moc našťastie neubúda a to som urobil 1000km po dialnici. Keď to tak montuje originál :hyu: , tak si myslím, že by s tým nemal byť problém. :-k
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: LPG

Příspěvek od Hardcam »

No dik, ty taky umis ptoesit :D
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
Farrael
*****
Příspěvky: 2161
Registrován: 01 bře 2010, 21:33
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG

Příspěvek od Farrael »

Já to v autě mám, ale nejsem si vůbec jist jestli to funguje. Je to skoro plné. Netuším tedy jaká je spotřeba. Netuší někdo jak zjistit, jestli to funguje? Je to i dost zaflákaný od nějaký kolomazi. Nicméně vevnitř je čistá kapalina.
Hyundai Sonata NF r.v. 2005 2.4i LPG Dark Elegant Red ;-)
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
Uživatelský avatar
airwaves
****
Příspěvky: 1053
Registrován: 30 pro 2010, 08:21
Bydliště: Vysočina

Re: LPG

Příspěvek od airwaves »

Mám nastavený přívstřik benzínu VSR od 3500 otáček. Původně bylo od 4500, ale když jsem zjistil že benzín ubývá velmi pomalu, tak jsem to posunul. Takto je i o něco lepší akcelerace. Do benzínu přidávám 1:1000 přípravek na ochranu ventilů Liqui Moly.
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: LPG

Příspěvek od caruser »

Farrael

Ja mám 0,5 l nádrž a na cca. 2500 km mi ubudne asi 0,1 L. Dávkovanie je možné nastaviť regulátorom.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Uživatelský avatar
Farrael
*****
Příspěvky: 2161
Registrován: 01 bře 2010, 21:33
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG

Příspěvek od Farrael »

Pokud toho ubývá tak málo, tak to pravděpodobně funguje. Jestli to bylo v době koupě plný, tak je současný úbytek odpovídající.
Hyundai Sonata NF r.v. 2005 2.4i LPG Dark Elegant Red ;-)
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: LPG

Příspěvek od caruser »

Za posledných 1300 km som minul 0,05 L kvapaliny. Akú spotrebu máš ty?
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“