Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI ?

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
jarry.p
*
Příspěvky: 41
Registrován: 27 črc 2012, 23:37

Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI ?

Příspěvek od jarry.p »

Dobrý den,

tak jsem si přečetl všechna témata ohledně motorů pro i30 a stále nevím, pro jaký benzínový motor se rozhodnout pro nový i30 kombi.
Za výkonem se nehonín, ale rád bych i s trochu naloženým autem předjížděl kamiony na trase Brno - Znojmo.
Na dálnicích plánuji jezdit s rozumem, to znamená klidných 140 km/h.
Zatím se kloním k 1.6i CVVT. Tu si ale bohužel asi nikde nevyzkouším, protože všude mají 1.4i CVVT v i30 anebo 1.6 GDI v i30 kombi :(. Jak je to tedy s rozdílem mezi CVVT a GDI?
Na druhou stranu 1.4i CVVT je o 30tisíc levnější než 1.6 GDI a peníze u mě dělají důležitou položku při rozhodování.
Zkrátka bych potřeboval pár rad, které by mi pomohly v rozhodování.

Mnohokrát všem děkuji.
Hyundai i30 Style kombi 1.6 GDI 99kW Obrázek
Reklama
 

paserak
*
Příspěvky: 72
Registrován: 17 črc 2012, 14:59

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Příspěvek od paserak »

aaa
Naposledy upravil(a) paserak dne 26 říj 2012, 23:32, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
vlado1979
****
Příspěvky: 1114
Registrován: 19 črc 2008, 10:19
Bydliště: Malinovo
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Příspěvek od vlado1979 »

1,4 do kombi by som nebral. Je dosť slabá a pri zapnutej klíme a naloženom aute bude dosť strácať. Lepšia je 1,6 CVVT 88 KW, ale asi optimom vzhľadom na kombi a veľkosť auta bude 1,6 GDi. Podľa cenníka je príplatok oproti 1,6 CVVT "iba" 12 500 korún, čo je myslím znesiteľné.
http://www.hyundai.cz/data/files/pdf/ce ... -kombi.pdf
Mazda CX-5, 2.0 Skyactiv-G AWD AT, 118 kW (2015-
Suzuki Swift, 1.2 VVT, 69 kW (2016-
BMW 530i E61, 3.0 R6 AT, 200 kW (2011 -2015)
Hyundai i30, 1.4, 80 kW (2008-2011)
Peugeot 307 break, 2.0 HDi, 79 kW (2006-2008)
Mazda 121, 1.4, 44 kW (2004-2006)
hlobilp
****
Příspěvky: 1057
Registrován: 08 čer 2006, 17:17
Bydliště: Rychnov n. Kn.
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Příspěvek od hlobilp »

mam predchozi 1,4 a zas takovy problem v tom nevidim... auto spatne nejede... co jsem koukal, tak vaha je podobna, tudiz nechapu ten rozdil ve zrychleni.... akoram mam 80kw.. nova 73 nebo tak nejak... pri toceni motoru auto jede celkem slusne. Pokud musis setrit a jezdis defenzivne, 1,4 Ti bude stacit.
H Tucson 1,6 T-GDI Go! od 10.5.2018
S Octavia combi SLX 2,0 od 3.5.2017 - 10.5.2018
H Genesis coupe 3,8 od 29.5.2014 - 22.3.2017
K Magentis 2,7 V6 EX+ od 8.5.2014 - 23.3.2016
H i30 1,4 Comfort+ESP od 25.8.2010 - 8.5.2014
H Sonata 2,5 V6 LPG - do 21.7.2010
paserak
*
Příspěvky: 72
Registrován: 17 črc 2012, 14:59

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Příspěvek od paserak »

aaa
Naposledy upravil(a) paserak dne 26 říj 2012, 23:32, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
vlado1979
****
Příspěvky: 1114
Registrován: 19 črc 2008, 10:19
Bydliště: Malinovo
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Příspěvek od vlado1979 »

Technické parametre nie sú pre kombi 1,4 najlepšie. 0-100 za 13,5. Iste, tento údaj je irelevantný, ale čo to napovedá o pružnom zrýchlení (600-100, 80-120). Naproti tomu je GDI (10,2) o dosť lepšie. Záujemca píše
jarry.p píše: rád bych i s trochu naloženým autem předjížděl kamiony na trase Brno - Znojmo.
S 1,4 to pôjde dosť ťažko. Nehovorím, že to nepojede, ale bude tlačiť pedál na podlahu, vytáčať motor do maxima a modliť sa :D. Potom plakať nad spotrebou, že to nežere 6,5 a výrobca klame.
Podľa môjho názoru, 1,6 GDi je adekvátny motor na danú triedu. Predpokladám, že budúci majiteľ si chce auto nechať aspoň do konca záruky (5 rokov), tak nech neľutuje svoju voľbu. Príplatok oproti 1,4 nie je vôbec dramatický, horšie je to u CRDi, kde sa nafta vyplatí pri x tisíc km. Záleží koľko jazdí a aké sú jeho finančné možnosti. Cena je "až" na 1.mieste ako vždy. Dotazuje sa na benzín, takže diesel je out.

P.S. Neviem prečo priškrtili výkon u 1,4 z 80 na 74 kW. Krútiaci moment 137 NM ostal, ale je posadený do nižších otáčok (4200 oproti 5000). Kleslo zrýchlenie z 11,6 na 13,5, zvýšila sa spotreba zo 6,3 na 6,5, hmotnosť klesla o cca 100 kg. Zaujímavé :-k
Mazda CX-5, 2.0 Skyactiv-G AWD AT, 118 kW (2015-
Suzuki Swift, 1.2 VVT, 69 kW (2016-
BMW 530i E61, 3.0 R6 AT, 200 kW (2011 -2015)
Hyundai i30, 1.4, 80 kW (2008-2011)
Peugeot 307 break, 2.0 HDi, 79 kW (2006-2008)
Mazda 121, 1.4, 44 kW (2004-2006)
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Příspěvek od Hardcam »

Bez vahani bych sel do 1.6 CVVT i za cenu toho, ze bude mit o neco vyssi spotrebu nez GDI (pokud tedy chlapi opravdu jezdi za 6 litru). Nova 1.4 je citelne slabsi nez v predchudcovi (ja pri predjizdeni s 1.4 80kW problem nemam, jen se nesmi predjizdet na 2000otacek, to je fakt bez uspechu), coz je krok vzad, na druhou stranu :hyu: timto evidentne bojuje s downsizingem a nevnucuje nam 1.4T s miliardou kilowatt, ale nejistou spolehlivosti jako TCi a nespolehlivosti TSI a dalsich. GDI vnimam jako ekomotor, super spotreba, ale 130 koni je spis v technicaku, nez v motoru. CVVT je lety overeny uz ve starsich modelech (Sonata, Coupe atp.) a proto bych sel znamou cestou. Tot muj nazor...
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
Haer
***
Příspěvky: 513
Registrován: 26 srp 2008, 20:28
Bydliště: brněnsko

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Příspěvek od Haer »

Podle me nalozena i30 combi se zapnutou klimou bude pri predjizdeni mezi Pohorelicema a Znojmem s 1.4 motorem docela adrenalinova zalezitost :) Ne ze by se to nedalo, ale budes mit vetsi nervy nez s 1.6, proto bych se spise rozhodoval mezi 1.6 CVVT a 1.6 GDI.
Ja sel do GDI, ale kupovat ted auto znovu, nevim, zda bych nesel spise do CVVT. Zkusil bych na Tvem miste obe motorizace, kdyz vyzkousis vice prodejcu, urcite nekde bude.
Prumerna spotreba se mi po 8 tisicich km drzi skoro na 7 litrech, to si myslim, ze bych jezdil i s tim druhym. CVVT jsem nezkousel, ale necekal bych, ze subjektivne mezi nimi uvidis podstatny rozdil. Proti GDI mluvi slozitejsi motor a vyssi cena. Takze zkus a uvidis :)
Hyundai i30-2012 Style 99kW 04/2012...soucasnost Obrázek
Hyundai Accent LC OnAir 63kW 02/2006...04/2012 Prodano Obrázek
Suzuki Swift GLX 63kW 08/2002...07/2006 Prodano
Uživatelský avatar
Vilda
******
Příspěvky: 3715
Registrován: 15 kvě 2008, 21:26
Bydliště: Praha 5

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Příspěvek od Vilda »

Taky bych preferoval motor 1.6 CVVT .... s GDíčka jsem byl dost zklamanej :( 1.6 CVVTéčko okamžitě reaguje na plyn a je velmi pružný :shock: taky má super spodový záběr. Spotřeba se dá v pohodě držet pod sedm litrů i při svižné jízdě .... můj rekord je 5.8 l na sto a to mám jen pětikvalt .. takhle povedenej motor, jsem ještě v autě neměl [-X
Ssangyong Korando 1.5 GDI 2024

Fiat Tipo 1.4 T-Jet 2018 Red Amore - prodaný

Yamaha Midnight Star 1300 De luxe

New Accent 1.6i CVVT celadon blue - prodaný
Uživatelský avatar
vlado1979
****
Příspěvky: 1114
Registrován: 19 črc 2008, 10:19
Bydliště: Malinovo
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Příspěvek od vlado1979 »

Je pravda, že CVVT je rokmi odskúšaný motor a nie sú s ním žiadne problémy. Slúži spoľahlivo a bez závad. Naopak, novinka GDi má zložitejšiu techniku a spoľahlivosť je zatiaľ otázna. Nie je na trhu viac ako rok. Prvé GDi sa montovali do ix35.
Z tejto ponuky asi najlepšie vychádza 1,6 CVVT 88 kW. Každopádne, 1,4 nebrať. Hoci sú financie na limite, radšej trochu pošporiť ako banovať. Múdry človek sa poučí na chybách ostatných, hlúpy na svojich ...
Mazda CX-5, 2.0 Skyactiv-G AWD AT, 118 kW (2015-
Suzuki Swift, 1.2 VVT, 69 kW (2016-
BMW 530i E61, 3.0 R6 AT, 200 kW (2011 -2015)
Hyundai i30, 1.4, 80 kW (2008-2011)
Peugeot 307 break, 2.0 HDi, 79 kW (2006-2008)
Mazda 121, 1.4, 44 kW (2004-2006)
Uživatelský avatar
black_sheep
Moderátor
Příspěvky: 6616
Registrován: 17 čer 2007, 18:39

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Příspěvek od black_sheep »

ani jedno jsem neprojel, ale přímovstřikového benzínu bych se bál, pokud bych si to auto chtěl nechat na déle. jestli někdy budu kupovat čtyřdveřové auto (už už to vypadalo že ano), tak bych do nové i30 šel, ale určitě s CVVT. přesně z důvodů zde uvedených - a to prověřená, velice spolehlivá technika, se slušnými parametry. pokud to je auto na tři roky, pak bych šel klidně do GDI, ale chce to projet, jestli je ten rozdíl znát (podle mě bude) :)
I cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Příspěvek od Hardcam »

Jeste bych premyslel o jedny veci - a to neridit se striktne cenikem na strankach, ale pokusit se sehnat 1.6 za cenu 1.4 pripadne pokud GDI v srdci tazatele vyhraje, tak za cenu 1.6 CVVT. Neni na skodu ani laborovat s lepe vybavenymi kusy. Jako se to povedlo treba Deegrovi. Asi to nebude za 5 minut hledani, pak to ale roky bude tesit.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
vlado1979
****
Příspěvky: 1114
Registrován: 19 črc 2008, 10:19
Bydliště: Malinovo
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Příspěvek od vlado1979 »

Pri novinke môže byť zľava problém, ale za pokus, ktorý načrtol Hardcam to stojí. Za opýtanie, nebijú :D
Mazda CX-5, 2.0 Skyactiv-G AWD AT, 118 kW (2015-
Suzuki Swift, 1.2 VVT, 69 kW (2016-
BMW 530i E61, 3.0 R6 AT, 200 kW (2011 -2015)
Hyundai i30, 1.4, 80 kW (2008-2011)
Peugeot 307 break, 2.0 HDi, 79 kW (2006-2008)
Mazda 121, 1.4, 44 kW (2004-2006)
Uživatelský avatar
frawd
Moderátor
Příspěvky: 401
Registrován: 21 pro 2011, 09:09
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Příspěvek od frawd »

Ak je cena vysoká priorita a farba nehrá rolu, určite by som sa popozeral po skladových vozidlách, tak ako hovorí hardcam. Je tam šanca ušetriť pár tisíc.
2014 Hyundai ix20 1,6 A/T Style
2012 Hyundai ix20 1,4 CRDi Style - predané
paserak
*
Příspěvky: 72
Registrován: 17 črc 2012, 14:59

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Příspěvek od paserak »

aaa
Naposledy upravil(a) paserak dne 26 říj 2012, 23:32, celkem upraveno 1 x.
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“