Tak to je pěkný výkon a ta spotřeba jak to děláš.Benedikt píše:Tak jsem jej taky protáhl - Albánie.....měl spotřebu i 5,15/100 a celkově za těch cca 2200km byla 5,78/100 (mám 1.3, najeto 8000)
dovolená s Getzem
Moderátoři: vipe, Moderátoři
- Reklama
To by me take zajimalo. Asi lehka noha a nebo porad z kopce Ja jsem spotrebu stahnul na 5,8 s klimatizaci po cca 50% cesty na 2000Km a to jsem mel hodne lehkou nohu.vipe píše:jak to děláš.Benedikt píše:Tak jsem jej taky protáhl - Albánie.....měl spotřebu i 5,15/100 a celkově za těch cca 2200km byla 5,78/100 (mám 1.3, najeto 8000)
--------------------------------------------
Hyundai Getz 1.3 - 5D Champion 2005
Hyundai Getz 1.3 - 5D Champion 2005
Dovolená s Getzem
Já s Getzem na dovolené ještě nebyl, ale když jsem jel dálkovou tak jsem jel
za 4,9. Ale to byla ekorally, žádný spěch. Jen mě trochu bolel nárt u pravé nohy, protože si nemůžu zvyknout na posaz.
za 4,9. Ale to byla ekorally, žádný spěch. Jen mě trochu bolel nárt u pravé nohy, protože si nemůžu zvyknout na posaz.
Lehká noha
To Borek: Díky, poznámka je na místě. Však jsem taky Albánii jen testnul asi 250km za světla, víc strach nedovolil (to se musí vidět - zlátý Rusko když vzpomenu na cestu do Petrohradu). Teprve tady jsem poznal co to je "balkán". A po cestě ven jsem musel projet i takovým bazénem a za poplatek dostal glejt, že auto prošlo veterinární prohlídkou a bylo desinfikováno.
To vipe a solva: bude to tím piánko stylem, když si chci zajezdit, tak to jde o ten litřík nahoru hned taky. Řekl bych, že nám to se solvou jezdí vlastně úplně stejně, ten rozdíl 0,5 - 0,7 litru u lehké nohy bude dělat klima, kterou nemám. Stejně tak box na střeše - 0,7l/100 zhruba.
To vipe a solva: bude to tím piánko stylem, když si chci zajezdit, tak to jde o ten litřík nahoru hned taky. Řekl bych, že nám to se solvou jezdí vlastně úplně stejně, ten rozdíl 0,5 - 0,7 litru u lehké nohy bude dělat klima, kterou nemám. Stejně tak box na střeše - 0,7l/100 zhruba.
Getz 1.3 - 09/05 - silver, vlastní přibastlení centrálu a komplet vytlumení mirelonem
Zadna vede v tom neni Hlavne se to projevi na delsi trase. Priznam se, ze je to trosku i nudna jizda, protoze postrada dynamiku. Pres nemecko taky to rad prozenu tech 150-170 po 2-3 hodiny a to pak je akt. spotreba cca 9 a vic litru. Takze prumer stoupne, tak na 7,5vipe píše:Chlapi jak to děláte
Jinak tady je ten zazrak co Ti stahne spotrebu o nejaky ten pulitrik a litrik
1. plynula jizda, bez zbytecnych brzdeni a akcelaraci.
2. Brzdit motorem a minimalne pouzivat neutral. Protoze pri neutralu se spaluje vic benzinu nez pri brzdeni motorem. Pri brzdeni motorem klesa spotreba benzinu az na nulu. a setri se desticky. Ja mam v 35 000Km desticky 0,7 mm
3. Predvidat teren a plynulost dopravy. Kdyz vim, ze za 10s pojedu z kopce, tak je zbytecne pridavat, kdyz z kopce budu mozna zase brzdit.
4. Me se osvedcilo jezdit co na nejvyssi stupen jet na nej treba i 80Km/h a max. rychlost 110-120km/h. Pripada mi, ze se nejakym zpusobem preprogramuje vnitrni pocitac a Auto po nekolika KM sice pak ztrati vyraznejsi dynamiku i na nizsi stupne, ale spotreba hodne klesla. Samozrejme, ze po nekolika km snahy o dynamickou jizdu se zivost auta zase vratila.
--------------------------------------------
Hyundai Getz 1.3 - 5D Champion 2005
Hyundai Getz 1.3 - 5D Champion 2005
To Solva:
U toho bodu 2 bych se pozastavil. Na neutrál spaluje motor 0,5l/hodinu. Ne každej kopec je tak táhlej a prudkej na to, aby se tam nechala 5ka a brzdilo se jenom motorem. Kolikrát stačí vyhodit kvalt a jedu poměrně dlouho pořád 90-100 km/h, pokud bych tam měl kvalt tak už musim dávno přidat plyn. Pokud tedy je rychlost z kopce řekněme 100km/h, pak při jízdě na neutrál mam spotřebu jen 0,5l/100 km, což je určitě mín než kdybych z mírnýho kopce měl nohu na plynu (bohužel palubní počítač neukazuje okamžitou spotřebu). Pokud jedu ve městě na 2/3ku 30-40 km/h pač jede přede mnou autobus třeba, tak ten kvalt taky rači vyhodim pač brzdnej účinek těchto rychlostí je značnej . Timto způsobem se pak dostávám na průměrnou kombinovanou spotřebu 6,7l/100km, což je o 2 litry mín oproti TP .
U toho bodu 2 bych se pozastavil. Na neutrál spaluje motor 0,5l/hodinu. Ne každej kopec je tak táhlej a prudkej na to, aby se tam nechala 5ka a brzdilo se jenom motorem. Kolikrát stačí vyhodit kvalt a jedu poměrně dlouho pořád 90-100 km/h, pokud bych tam měl kvalt tak už musim dávno přidat plyn. Pokud tedy je rychlost z kopce řekněme 100km/h, pak při jízdě na neutrál mam spotřebu jen 0,5l/100 km, což je určitě mín než kdybych z mírnýho kopce měl nohu na plynu (bohužel palubní počítač neukazuje okamžitou spotřebu). Pokud jedu ve městě na 2/3ku 30-40 km/h pač jede přede mnou autobus třeba, tak ten kvalt taky rači vyhodim pač brzdnej účinek těchto rychlostí je značnej . Timto způsobem se pak dostávám na průměrnou kombinovanou spotřebu 6,7l/100km, což je o 2 litry mín oproti TP .
Hyundai Sonata 2.0i 16V GLS 2002
jj to znám - ale zase je nutno uvažovat globálněFelotron píše:Ona tausporna jizda je taky dost s otaznikem... Nekdy to jde a jindy i kdyby ses po.... tak proste mas smulu... Treba kdyz jedes 100km na spotrebu a pak pojizdis hodinu v klone a mas zaplou klimu
Praha - Olomouc před cca 14 ti dny
Dopravní hlášení - na 156 km nehoda, kolona dlouhá 6 km
Moje vrozená inteligence mi radí "Nepojedeš přeci hodinu v koloně. Jseš na 130, odboč k motorestu, hodinku počkej a vyjde to časově na stejno".
I stalo se. A výsledek
Za hoďku popojíždění v koloně odhadem spotřeba 4 litry navíc - 120 Kč
Kdežto JÁ uvážlivě zastavil a:
Vepřový brabec, knedlíček, zelíčko - 112 Kč (mimochodem výborný)
Smažený sýr pro dceru - 58 Kč
Nealkoholický Birel - 25Kč
Fanta - 30 Kč
Po padesáti pěti minutách vyjíždíme, 156 tým km projíždíme již relativně v pohodě, do Olomouce dojíždím se 60 ti minutovým zpožděním
A výsledek: Ekonomický dopad na moji peněženku - ztráta 105 Kč
A včil mudruj co je výhodnější
Přesně si vystihl jednu zajímavou myšlenku. Lidi si koupí kolikrát dost zajímavý věci, kolikrát i dost zbytečný a pak koukaj jestli ušetří na PHM 0,2 litry. Taky to řešim, nejsem vyjimka, ale příde mi to srandovní. Znám lidi co sou schopný nastrkat do auta 200 000,- pak jezděj na Brölio nebo Lukanu, že prej je to levnější než nafta a taky to jede . JInač se mi už mockrát vyplatilo mít s sebou na cestu určitě flašku vody a nějakou tu svačinu. jen jednou mě překvapila 11 hodin fronta na hraničnim přechodu na cestě ze SRN do ČR, to sem měl sebou jenom 1 rohlík a starý bombony, takže rozpočítat jako na opuštěnym ostrově a uždibovat
Hyundai Sonata 2.0i 16V GLS 2002
Kdysi jsem najel do kolony pred Brnem ze smeru od Prahy... Byla tam kolona od sjezdu az k dalsimu... videt to o par chvil driv, tak sjedu, jenze ja uz to neubrzdil a tak jsem stal...popojel...stal...popojel... a tak jsem si uzival asi 2 hodiny... Bylo brutalni vedro a ve Feline klima neee
Ale aspon je na co vzpominat
Jinak to dopravni zpravodajstvi se hodi, ale oni to hlasili az jsem zastavil
Ale aspon je na co vzpominat
Jinak to dopravni zpravodajstvi se hodi, ale oni to hlasili az jsem zastavil