LPG
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
Re: LPG
airwaves: ano, jistě to je o stylu jízdy - svůj styl dobře znám a podle toho vybírám auto a motor. Jednoduché a jasné jak facka. Někteří to neudělají a pak brečí.
pilotzzzz: druhý příspěvek perfektní
Autoři "přepočtů a propočtů" - zapomínáte na cenu servisu značkové přestavby - já si vyměním filtr s nákupkou 50 Kč sám za 3 minuty a to, když se mi to hodí, vy se musíte objednat, vymění vám ho možná, a zaplatíte 500-1000 Kč
Super, ne?
pilotzzzz: druhý příspěvek perfektní
Autoři "přepočtů a propočtů" - zapomínáte na cenu servisu značkové přestavby - já si vyměním filtr s nákupkou 50 Kč sám za 3 minuty a to, když se mi to hodí, vy se musíte objednat, vymění vám ho možná, a zaplatíte 500-1000 Kč
Super, ne?
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
- Reklama
Re: LPG
Započítal som aj kontrolu LPG...
N95 35Kč
LPG 17Kč
N95 35Kč
LPG 17Kč
- Přílohy
-
- návratnosť.jpg (155.75 KiB) Zobrazeno 975 x
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: LPG
Riadne sa tá návratnosť predĺži
severtom
Filter nemusíš tak často meniť, ja mám na LPG 30.000 a nemenil som ho, skôr ako po 60.000 ho asi ani nebudem meniť. Niekomu vydrží aj 100.000 km
severtom
Filter nemusíš tak často meniť, ja mám na LPG 30.000 a nemenil som ho, skôr ako po 60.000 ho asi ani nebudem meniť. Niekomu vydrží aj 100.000 km
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: LPG
Hmmm, naivita, nezlobím se na tebe, taky jsem byl naivní.
Autorizák jako každý jiný servis je totéž co "značková" pumpa.
Koncesionář, tj. servis s povolením vystavit značku. Toť vše.
Lidi se tam střídají jako v každém jiném servisu.
Myslet si opak je hodně naivní.
Tj. není tam žádný specialista na LPG, pokud tam náhodou nějaký už léta nepracuje nebo nepřišel odjinud.
Zpět o stránku - psal jsem, že doufám, že auto pojede dnes stejně skvěle jako v pátek. Že před sebou má 2 x 265 km. Odjezd ráno 7:50, do Chomutova přes Prahu (centrem), zpět stejně, podmínky ráno sněžení, zbytek dne sucho. Provoz nízký, což přispělo ke spotřebě 37 litrů plynu. Před odjezdem byla mechanická ručka hladinoměru na nádrži na prostřední značce a po návratu domů a zaparkování na stejném místě byla na stejné značce. Prostě náhoda, mohla být výš a psal bych nižší spotřebu, mohla být níž a psal bych vyšší. Dotankováno v Chomutově, tj. na půl cesty, samozřejmě na Tank ONO, 37,12 litru po 15,90 Kč, spotřeba 7,003 litru na sto. 3 dospělí + dítě v autě.
Pro někoho nejdůležitější údaj na závěr - doba jízdy 3 h 25 m tam, 3 h 33 m zpět, přeci jen provoz byl silnější nebo že by foukal protivítr? každopádně takhle rovnoměrné tempo se dá bez problémů držet - velmi dlouhou dobu. Průměr vychází přes 75 km/h.
Autorizák jako každý jiný servis je totéž co "značková" pumpa.
Koncesionář, tj. servis s povolením vystavit značku. Toť vše.
Lidi se tam střídají jako v každém jiném servisu.
Myslet si opak je hodně naivní.
Tj. není tam žádný specialista na LPG, pokud tam náhodou nějaký už léta nepracuje nebo nepřišel odjinud.
Zpět o stránku - psal jsem, že doufám, že auto pojede dnes stejně skvěle jako v pátek. Že před sebou má 2 x 265 km. Odjezd ráno 7:50, do Chomutova přes Prahu (centrem), zpět stejně, podmínky ráno sněžení, zbytek dne sucho. Provoz nízký, což přispělo ke spotřebě 37 litrů plynu. Před odjezdem byla mechanická ručka hladinoměru na nádrži na prostřední značce a po návratu domů a zaparkování na stejném místě byla na stejné značce. Prostě náhoda, mohla být výš a psal bych nižší spotřebu, mohla být níž a psal bych vyšší. Dotankováno v Chomutově, tj. na půl cesty, samozřejmě na Tank ONO, 37,12 litru po 15,90 Kč, spotřeba 7,003 litru na sto. 3 dospělí + dítě v autě.
Pro někoho nejdůležitější údaj na závěr - doba jízdy 3 h 25 m tam, 3 h 33 m zpět, přeci jen provoz byl silnější nebo že by foukal protivítr? každopádně takhle rovnoměrné tempo se dá bez problémů držet - velmi dlouhou dobu. Průměr vychází přes 75 km/h.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Re: LPG
severtom
Ani nie naivita, viem až veľmi dobre ako to funguje v AS, len ma zaujímalo ako to má vyriešené, myslel som si, že to takto bude fungovať. Som zvedavý kam sa bude v budúcnosti uberať LPG, keďže min. VW koncern už možno takých 90 % produkcie má priamovstreky, kórejčania sa zatiaľ ako tak tomu vyhýbajú
Nám menej znalým napíš aspoň o aké cesty išlo (diaľnica/mimo mesto/mesto) a aké rýchlosti si dodržiaval
Ani nie naivita, viem až veľmi dobre ako to funguje v AS, len ma zaujímalo ako to má vyriešené, myslel som si, že to takto bude fungovať. Som zvedavý kam sa bude v budúcnosti uberať LPG, keďže min. VW koncern už možno takých 90 % produkcie má priamovstreky, kórejčania sa zatiaľ ako tak tomu vyhýbajú
Nám menej znalým napíš aspoň o aké cesty išlo (diaľnica/mimo mesto/mesto) a aké rýchlosti si dodržiaval
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
- Nexus
- ***
- Příspěvky: 865
- Registrován: 14 bře 2010, 22:56
- Bydliště: Velká Bystřice a Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG
caruser: jestli seš příliš zvědavej, tak ti to povím, kam se bude ubírat bude, teda je to vstřikování kapalného lpg pomocí originálních benzinových vstřikovačů. Dřív to mělo snad pouze vialle za velmi tučnou částku, dnes už to má i Prins byť suma je stále dosti velká....
http://www.lpgfrystak.cz/direct-liquimax
http://www.lpgfrystak.cz/direct-liquimax
Sonata V6 2.7 229tis LPG :)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Re: LPG
caruser: H má taky většinu motorů přímovstřik, GDI benzín a všechny nafťáky akorát v ČR je poměr jiný, ale trend ve světě je jasný. Emisní předpisy... V ČR se ani neví, že světové nejprodávanější auto v kategorii je Elantra. S přímovstřiky samozřejmě, už dávno.
Ostatní: přímovstřik kapalného LPG je velmi velmi stará věc, má 2 problémy, které nikdy nikdo neodstraní:
a. chybí filtr plynné fáze, tj. vstřikovače odejdou mnohem dřív, prostě je o filtr míň
b. vstřikovač na obě paliva bude vždy kompromis
Výhodou je "přeplňování" motoru bez otravného turba. Odpařující se plyn chladí vzduch, který plní válec. Tj. výkon půjde nahoru, oproti benzínu.
Ostatní: přímovstřik kapalného LPG je velmi velmi stará věc, má 2 problémy, které nikdy nikdo neodstraní:
a. chybí filtr plynné fáze, tj. vstřikovače odejdou mnohem dřív, prostě je o filtr míň
b. vstřikovač na obě paliva bude vždy kompromis
Výhodou je "přeplňování" motoru bez otravného turba. Odpařující se plyn chladí vzduch, který plní válec. Tj. výkon půjde nahoru, oproti benzínu.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Re: LPG
No, efekt ochlazení tam sice je, ale dost pozdě, takže to "přeplňování" bude v řádu jednotek, možná jednoho procenta; bez "forced induction" nějakým dmychadlem se o mnoho více vzduchu do válce nedostane.severtom píše: Výhodou je "přeplňování" motoru bez otravného turba. Odpařující se plyn chladí vzduch, který plní válec. Tj. výkon půjde nahoru, oproti benzínu.
Je potřeba zvýšit kompresi a zlepšit materiály a jejich zušlechtění, což u low-end třídy ala i30 bude asi cenově problém ("problém" spíše v hlavách "ekonomů"), nicméně oproti přeplňování min o řád furt lepší. Uvidíme..
Mně by jako celkem zajímavá kombinace připadla relativně malá (cca15L) nádrž na tekuté palivo od E85 až po BA95 v jakémkoliv poměru) a 50ti litrová nádrž na LPG zastavěná místo dnešních +-50L nádrží, žádné ubírání prostoru pro rezervu apod. Start a nouzový dojezd na palivo tekuté, jinak jen na plynné, motormanagement naladit na plyn tak, aby u auta velikosti i30 spotřeba byla kolem 6,5-7L plynu.
GrandeurHG300
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
Re: LPG
Netuším, co řešíš rezervu vozím, když chci, jindy lep. sadu, dojezdovka nic nezabírá a jinou mi H nedal.
Spotřebu 7,5 mám běžně, na dálky i o litr míň, dle naložení auta. Nepotřebuji přímovstřik, nepotřebují přímaz.
Palivo E85 jezdím v motorce, čisté, u motoru Euro 2, tj. není problém s emisem a řízením vstřikování a přechodových režimů, není nutno nic měnit, součástky ani software. Spotřeba je o čtvrtinu vyšší, palivo o třetinu levnější, takže se něco málo ušetří. Na dnešních autech (Euro 5, za chvíli 6) s lihem nemáš vůbec žádnou šanci bez detekce skutečného poměru v nádrži a to je drahé (a další kurvítko).
Zvýšení výkonu ochlazením nasávaného vzduchu o pár procent prostě nastane (je to víc než 1%), bohatě ti stačí, protože je zadarmo
A je to tak správně, protože když jen zvýšíš výkon (o hodně) tuningem apod., prostě časem vylágruješ motor. To zvýšení z 80 na 85 kW (jako mezi verzemi 1.4 a 1.6, které se liší jen zdvihem) je tolerovatelné a získáš ho zadarmo. Větši už je o hubu.
--edit-- bylo chybně " emisem a řízením vstřikování a emisí"
Spotřebu 7,5 mám běžně, na dálky i o litr míň, dle naložení auta. Nepotřebuji přímovstřik, nepotřebují přímaz.
Palivo E85 jezdím v motorce, čisté, u motoru Euro 2, tj. není problém s emisem a řízením vstřikování a přechodových režimů, není nutno nic měnit, součástky ani software. Spotřeba je o čtvrtinu vyšší, palivo o třetinu levnější, takže se něco málo ušetří. Na dnešních autech (Euro 5, za chvíli 6) s lihem nemáš vůbec žádnou šanci bez detekce skutečného poměru v nádrži a to je drahé (a další kurvítko).
Zvýšení výkonu ochlazením nasávaného vzduchu o pár procent prostě nastane (je to víc než 1%), bohatě ti stačí, protože je zadarmo
A je to tak správně, protože když jen zvýšíš výkon (o hodně) tuningem apod., prostě časem vylágruješ motor. To zvýšení z 80 na 85 kW (jako mezi verzemi 1.4 a 1.6, které se liší jen zdvihem) je tolerovatelné a získáš ho zadarmo. Větši už je o hubu.
--edit-- bylo chybně " emisem a řízením vstřikování a emisí"
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Re: LPG
Na E85se jezdit dá i s EURO4/5, ale podstata je využít vlastností takového paliva; vyšší kompresí, pružnější reakcí řízení změnou předstihu, délky vstřiku - ve větších mantinelech, než na benzín naladěný sw, totéž je s plynem. Pokud bude motor z dostatečně odolného materiálu (a to je dnes největší problém, protože výrobní kapacity nemají čas a peníze si hrát se zušlechťováním jako u aston martinu nebo ferrari ve stovkových a tisícových sériích) )severtom píše:Netuším, co řešíš rezervu vozím, když chci, jindy lep. sadu, dojezdovka nic nezabírá a jinou mi H nedal.
Spotřebu 7,5 mám běžně, na dálky i o litr míň, dle naložení auta. Nepotřebuji přímovstřik, nepotřebují přímaz.
Palivo E85 jezdím v motorce, čisté, u motoru Euro 2, tj. není problém s emisem a řízením vstřikování a přechodových režimů, není nutno nic měnit, součástky ani software. Spotřeba je o čtvrtinu vyšší, palivo o třetinu levnější, takže se něco málo ušetří. Na dnešních autech (Euro 5, za chvíli 6) s lihem nemáš vůbec žádnou šanci bez detekce skutečného poměru v nádrži a to je drahé (a další kurvítko).
Zvýšení výkonu ochlazením nasávaného vzduchu o pár procent prostě nastane (je to víc než 1%), bohatě ti stačí, protože je zadarmo
A je to tak správně, protože když jen zvýšíš výkon (o hodně) tuningem apod., prostě časem vylágruješ motor. To zvýšení z 80 na 85 kW (jako mezi verzemi 1.4 a 1.6, které se liší jen zdvihem) je tolerovatelné a získáš ho zadarmo. Větši už je o hubu.
--edit-- bylo chybně " emisem a řízením vstřikování a emisí"
Když na to přijde, ani to turbo dnes není taková řacha. Pro výrobce je to řekněme 10tis. v nákladech, jenže prodávat to chtějí o 50-100tis. dráž.
Cíle automobilek, spotřebitelů a vlád jsou jaksi protichůdné, takže výsledek bude vždy kompromis - ani nejlepší, ani nejlevnější, ani nejúspornější, z jiného úhlu pohledu tak nekvalitní, drahé a neúsporné, jak to ještě akceptuje trh; naštěští dnes (zatím?) mi "mototechna nenutí Š105 v topolové zelené"
Jenže zákazníci se chovají "průměrně, stádně, marketingově", takže to co chci já nikdy v sérii nebude, resp. ne za mnou akceptovatelnou cenu. Ten movitější si koupí přeplňovaný motor, který auto prodraží o 20-30%, nebo hybrida o 50-100% dráž, a pro masu zůstane blato, kde se záruka musí nakoupit aspoň za montáž nesmyslného přimazávání
GrandeurHG300
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
Re: LPG
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: LPG
pilotzz: dobrý příspěvek, ale jakmile čtu "vyšší kompresí", přestává mě to zajímat.
To si na autě neudělám, zato instalaci LPG ano.
Také si nemyslím, že motory Ferrari jsou dělané na výdrž... mají vyšší výkon protože mají vyšší kompresi a ve své době vyžadovaly velmi drahý benzín. Také měly vyšší výkon, protože byly přesněji vyvážené a tak snesly vyšší otáčky. Bývaly 4ventilové (na válec) mnohem dříve než běžná auta.
Vyšší otáčky při stejném tlaku ve válci = při stejném krouťáku = vyšší výkon. Toť vše.
Re: grafy - super, že píšou, že "rozdíl ve výkonu nepoznáte". Mají pravdu konkrétní odchylky od pár % dolů až po pár % nahoru se mohou lišit a také liší, a to podle instalované ŘJ plynu. V článku neuvádějí, jakou měřili.
Výhoda té mojí je, že se dají mapy vytvářet na PC. Nepotřebuji to, nedělal jsem to, ale tu možnost mám, nic za to neplatím
To si na autě neudělám, zato instalaci LPG ano.
Také si nemyslím, že motory Ferrari jsou dělané na výdrž... mají vyšší výkon protože mají vyšší kompresi a ve své době vyžadovaly velmi drahý benzín. Také měly vyšší výkon, protože byly přesněji vyvážené a tak snesly vyšší otáčky. Bývaly 4ventilové (na válec) mnohem dříve než běžná auta.
Vyšší otáčky při stejném tlaku ve válci = při stejném krouťáku = vyšší výkon. Toť vše.
Re: grafy - super, že píšou, že "rozdíl ve výkonu nepoznáte". Mají pravdu konkrétní odchylky od pár % dolů až po pár % nahoru se mohou lišit a také liší, a to podle instalované ŘJ plynu. V článku neuvádějí, jakou měřili.
Výhoda té mojí je, že se dají mapy vytvářet na PC. Nepotřebuji to, nedělal jsem to, ale tu možnost mám, nic za to neplatím
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor