vrchni píše:Obecně jsem spíše stoupenec benzínu, ale mám možnost výhodně koupit i30 1.6 diesel, tak zjišťuju co a jak, prolízám stránky, obecně mě spíše překvapuje relativně vysoká spotřeba i30 s naftovým motorem. Průměr cca 6 l/100 km.
Tak já mám 1.6 CRDi 85kW a celoroční průměrnou mám nějakých 5,36l. Jsem registrován na Spritmonitoru, kde si všechna tankování eviduji od pořízení vozu. Ta celoroční spotřeba je v zimě na zimákách, v létě s klimou, prostě komplet vše, jak auto od uvedení do provozu jezdí. Jinak já tomu dávám papat jen od Benziny Vervu Diesel, jen velmi vyjímečně, dejme tomu 2 -3x ročně, když jsem někde mimo Benziny, tak vezmu něco jiného. Teď nedávno jsem třeba po hodně dlouhé době vzal něco jiného než Vervu, bral jsem u Agipu henten DieselTech. Ale teď ke spotřebě CRDi. Já osobně z 80% jezdím v autě sám, bez nějakého většího zatížení. Asi tak z 50% po dálnicích, rychlost 115 - 140km/h a zbytek 25% po ostatních silnicích, rychlost tak 90 - 110km/h a zbylích 25% jsou jízdy městem (Ústí nad Labem, Praha, Hradec Králové). V létě jezdím s průměrnou spotřebou 4,8 - 5,1l. Ale je pravda že já jsem tip, co si se spotřebou vyloženě hraje. V žádném případě ale nejsem nějaká brzda provozu, jen prostě u toho přemýšlím. Nejezdím stylem brzda - plyn, využívám decelerace motoru, případně do míst, kde vím že musím zpomalit, dojíždím "na vyhozenou". Když jsem kdysi natankoval plnou nádrž v Ústí nad Labem a vynuloval jsem PP, tak po příjezdu domů (ujetých asi tak 140km), něco bylo po městě ve večerních hodinách, kdy nebyl nějaký větší provoz a zbytek po státovce s rychlostí kolem 100km/h, tak po dojetí jsem na této trase měl průměrnou spotřebu 4,6l. Většinou to byla rovina, žádné velké a táhlé kopce. Dálniční provoz a vyšší rychlost by samozřejmě tu průměrnou spotřebu o něco zvýšila. No a v zimě, tam je to o něčem jiném. Zimní pneu, studené starty, časté startování, pokud někde zůstanu díky provozu viset autem, tak samozřejmě motor běží na volnoběh udržuje se teplo v interiéru auta a případně pomalejší jízda ve sněhové břečce, to spotřebu samozřejmě zvyšuje. V zimě jezdím v průměru za nějakých 5,1 - 5,4l. A to že každý uživatel má na stejném autě někdy i dost rozdílnou spotřebu, je prostě normální. Každý má jiný styl jízdy, někdo jezdí převážně sám, někdo zase většinou jezdí plně obsazen no a ten, co bydlí dejme tomu v nějakém kopcovitém regionu, kde po studeném startu jede hned do kopce, pak zase z kopce a takto se to opakuje, tak bude mít průměrnou spotřebu jistě o 1-2l vyšší než ten, kdo bydlí a auto provozuje převážně v rovinatém regionu.