milan74kb píše:@milo58
takze Tvoja rada - radsej to dat skontrolovat / opravit hned teraz a este raz prevazit, kaslat na tych zhruba 30 Eur navyse ...
A to v nejakom inom servise ? Ako presne ta optimalizacia prebieha ? Ako laikovi mi to nie je jasne, ako sa to robi. Tak nech mi zase nieco nebulikaju.
To sa nasadi guma na disk, vyvazi, potom znova vyzuje, daju zavazia dole a potom znova nazuje a vyvazi ci ako ?
Fakt nerozumiem principu
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
. Dik moc za detailnejsie vysvetlenie. Skoda ze mas firmu tak daleko
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
.
Ta optimalizace se provádí bez závaží!!! Vyvažovačka by na to měla mít program. Velice dúležitá věc je přesný vyvažovací kolnus. Ne ten co se používá na plechy. Občas se to používá, ale není to přesné. Tu optimalizaci by měl pořádný gumař umět. V kostce návod na moji vyvažovačku. Na disk namontuji pneu, dám kolo na vyvažovačku, na plovoucí rovinu zadám rozměr elektronového disku. Roztočím kolo. Mašina ukáže nevývažek. Při tom sleduji, jak se chová pneu při rotaci. Pokud je dle mého úsudku velký, přepnu se do optimalizačního módu. Nastavím ventil na 12.00 hod. Pootočím ručně kolem na 6.00 hod a provedu na 12.00 hod křídou čáru. Sundám kolo z vyvažovačky, vypustím, odmačknu a pootočím pneu tou čárkou k ventilu. Nafouknu, namontuji na vyvažovačku nastavím ventil na 12.00 hod a odentruji. Roztočím kolo a opět sleduji, jak se chová (jest-li neskáče). A teď jsou dvě možnosti.
1) mašina to vyhodnotí, že s tím víc nelze udělat a vystoupím z optimalizačního programu. Nalepím žávaží.
2) mašina to vyhodnotí, že s tím lze udělat víc a na obrazovce nabídne další postup. To je zase pootočení pneu na určené místo na stejné straně nebo i třeba otočení pneu na disku.
To otočení pneu na disku ale nelze provést vždy. U symetrických pneu není problém, u asymetrických pneu nelze, ale mašina mi nabídne další postup, u směrových lze, ale musím pak jiné kolo namontovat obráceně, abych měl pak 2. pravé a 2. levé pneu. U pneu asymetrických směrových je stejný postup jako u asymetrických.
Pořád se ale bavíme o nových pneu.
U jetých se nedoporučuje měnit smysl otáčení!!!!!!
Fuj to jsem se zase rozkecal, kdybych to montoval, tak už mám tak 2. pneu zoptimalizovaný.
Takže jinými slovy, pokud si někde koupíte pneu, oni vám je hned namontují a vy jste za dvacet minut venku a na diskách máte kila závažího, tak tomu servis nedal dost péče. Pro jednoho je to práce tak na hodinu na plech. discích, na elektronových cca 1,5hod. Ve dvou se to nedá o moc urychlit, tak max o 1/4 hod.
A na závěr dostane zákazník protokol o vyvážení.
milo58