matej1410 píše:Tou priechodkou to asi nebude, dnes som ju skontroloval a je na svojom mieste. V sobotu, keď u nás napadala kopa snehu a cesty ešte neboli odhrnuté sa jazdilo max 30kou! Aj to sa šmýkalo jak fras. No a pri parkovaní v tej kope snehu sa mi zase podarilo trochu zasmradiť spojku a v kabíne to bolo prakticky okamžite.
tak to je blbý, až bude teplo, tak to asi prolezu pořádně - někudy to do kabiny jít musí
v minulosti:
Škoda O2 2,0TDi 4x4; Škoda O2 2,0TDi; VW Passat 1,9TDi; Mazda 3 2,0i GT
Toyota Avensis 1,6 VVTI; Škoda Felicia 1,3i; Škoda Favorit 1,3;Škoda 130GL
Škoda 120L; Škoda 100L
v minulosti:
Škoda O2 2,0TDi 4x4; Škoda O2 2,0TDi; VW Passat 1,9TDi; Mazda 3 2,0i GT
Toyota Avensis 1,6 VVTI; Škoda Felicia 1,3i; Škoda Favorit 1,3;Škoda 130GL
Škoda 120L; Škoda 100L
v minulosti:
Škoda O2 2,0TDi 4x4; Škoda O2 2,0TDi; VW Passat 1,9TDi; Mazda 3 2,0i GT
Toyota Avensis 1,6 VVTI; Škoda Felicia 1,3i; Škoda Favorit 1,3;Škoda 130GL
Škoda 120L; Škoda 100L
Dnes sa i30 dostala prvýkrát na diaľnice, 130 tempomat a smrad od spojky. Čiže aby spojka zasmrdela, zrejme jej stačia len vysoké otáčky, netreba ju ani vytláčať
Až pojedu na garančku, tak nechám zkontrolovat její nastavení, protože pokud by permanentně minimálně prokluzovala, tak jí pak stačí málo a hned se pálí a smrdí
v minulosti:
Škoda O2 2,0TDi 4x4; Škoda O2 2,0TDi; VW Passat 1,9TDi; Mazda 3 2,0i GT
Toyota Avensis 1,6 VVTI; Škoda Felicia 1,3i; Škoda Favorit 1,3;Škoda 130GL
Škoda 120L; Škoda 100L
Já sice pálící-se spojku nepociťuji... (ceed s 1.4 smrděl ale téměř pokaždé, když jsem couval do kopce, nebo se snažil vyjet na nějaký obrubník atp.)
Co mě ale zneklidňuje, je pocit vibrujícího spojkového pedálu při sešlápnutí a komplikovanější rozjezdy, někdy si přijdu jak v autoškole... máte s tím někdo zkušenosti?
bývalá služební Kia Ceed 1,6 měla cítit spojku i po 150 tisíc Km ale nemělo to žádný vliv na funkci živočicháře, prostě když se s tím jezdilo ve služebním modu, tak cítit sem tam byla pořád.
Teďka nová I30 stejné příznaky, neřeším to.
Na Kia ceed som takyto problem nemal nikdy (vzdy 1,6 crdi tie silnejsie verzia aj starsia aj FL aj kombi a mali aj 200k). Na zaznamenane aj na kolegovej i30 cw, aj na zapozicanej i30 kratkej a aj na mojej ix35. Proste ma rejme suciastky s dost malym limitom / nizkym prahom, ale to uz dnes zrejme viac menej vsetci vyrobcovia .
2013 Hyundai ix35 2,0 CRDi 135 kW 4x4 Premium Navi (6MT)
(paket design + paket pre zle cesty + sun / winter packet + safety packet)
spotreba - dlhodoby priemer 7.2 L / 100 km (3/3 RT na tempomate)
najazdene - 55.000 km
Dobrý deň,
čo sa týka spojky, ten istý problém som mal aj ja pri staršej i30- r. 2011. Už som k tomu niekde písal, ale napíšem svoj názor ešte raz. Mne taktiež "horela" spojka už takmer od nova a to najmä pri cúvaní do kopca ale nejako som tomu nevenoval poroznosť. (Veď to predsa nieje prvé auto na ktorom cúvam a u žiadneho iného sa mi to nikdy nestalo) Až v treťom roku používania auta, teda tento rok sa mi to pri plne naloženom aute, svižnej jazde a radení do kopca mi spojka začala prešmykovať. Išiel som do servisu a tam mi následne v rámci záruky vymenili prítlačný kotúč a ešte niečo-myslím že lamelu, ale už si to nepamätám. V servise mi uviedli, že je to výrobná chyba a u niekoho sa prejaví skôr u iného neskôr. Takže ak použili tie isté spojky aj pri novej i30-ke tak sa tomu veľmi nečudujem a odporúčam navštíviť servis. (funkčnosť spojky sa ževraj skúma pri cúvaní do kopca, kde keď je na nej porucha tak v nej nejako hučí)
V kolika km se vám začala pálit spojka ? Já mám teď najeto k 900km, parkuji ve velmi prudkém kopci v koloně aut a zatím žádný smrad ani pocit pálení. Měl jsem 7let automatickou převodovku a teď jsem přesedlal zpět k manuálu a až na tu spojku co bere nahoře a viděl bych lépe odstupňovat ten 6ti kvalt abych neměl při 130km/h 3600ot je to úplně v pohodě a naprosto snadno ovladatelné auto
Párkrát se mi podařilo se spojkou zasmrdět, když jsem ho měl nové. Teď už hodně dlouho ne - nevím, jestli je to mýma olšovýma nohama nebo si zkrátka "sedla".