airwaves píše:Zajímavá teorie z jednoho fora LPG:
Při hoření benzínu dochází k usazování zplodin hoření na ventilech a ventilových sedlech a tyto usazeniny tlumí nárazy při zavírání ventilů. Při hoření LPG jsou zplodiny minimální a proto je nutné přidávat benzín či aditivum, aby se předešlo zaklepání ventilů.
Prosím Vás toto vůbec neberte vážně. To je výplod chorého technika jedné firmy. Jezdí chudák na Babettě a tak tomu moc nerozumí. Sice nás to ve firmě velmi pobavilo a tuto myšlenku jsme pokřtili jako "ochrana motoru karbonizací" ale jinak se jedná o absolutní nesmysl. Naopak u přímovstřikových motorů dochází díky EGR ventilům k nanášení vrstev karbonu na sacích ventilech odkud se mohou tyto nečistoty dostat do válce, kde nadělají slušnou paseku. V krajních případech se může potkat i motor - toto se opravdu již stalo. Výrobci motorů na to již reagují.
Co se týká ochrany ventilů a ventilových sedel - v minulosti tuto funkci zastávala látka obsažená v benzínu tertraethylolovo, která bohužel ničí katalyzátory. Ekvivalent této látky je dnes jiný kov, který se snáší s katalyzátory a to je tekutý draslík. Na trhu je poměrně široká škála aditiv, které se od sebe liší právě množstvím tekutého draslíku. Také instalace takového zařízení by měla splňovat určitá pravidla, aby byly ventily opravdu chráněné všechny stejně - optimálně. Ale o tom se můžete dočíst na našich stránkách.
K přívstřikům benzínu: za prvé to je doporučení výrobce zařízení BRC, důvodů pro to je hned několik - 5-ti letá záruka bez omezení počtu najetých kilometrů může v extrému dopadnout tak, že této velkorysé záruky někdo využije tak, že si koupí auto, které pak denně drtí plně obsazené po dálnici z Prahy do Frankfurtu. Při provozu na LPG je ve válcích mírně vyšší teplota spalování než při provozu na benzín. Při dlouhobém přetěžování motoru výše zmíněným způsobem pak dochází k poškozování jak ventilů, tak katalyzátoru, který je v případě motorizace 1,6 CVVT opravdu blízko. Běžnému uživateli nehrozí v podstatě nic. Ale protože je nemožné vidět všem zákazníkům "do hlavy" tato ochrana je plošná. Přívstřik benzínu ve vysokých otáčkách pro snížení teploty ve válci a katalyzátoru a JLM + VSE pro ochranu ventilů a ventilových sedel tak, jako tomu bývalo u olovnatých benzínů.
Marek Osvald
Akreditovaný dovozce zařízení BRC do ČR AUTOGAS CENTRUM PLUS s.r.o.
[url]http:/
www.agcplus.cz[/url]