LPG

Moderátoři: frawd, Moderátoři

Odpovědět
mmv
*****
Příspěvky: 1703
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: LPG

Příspěvek od mmv »

airwaves píše:Kde je guru Pataky a zda ještě pro LPG Hyu dělá netuším.
... tak jednu neznámou máme vyřešenu :lol: :lol: :lol:
... no výborně =D> =D> =D> to je slovo do pranice :-) jenom maličkost pane Pataky, na Vašich stránkách v sekci Kontakt mi chybí ta adresa na Strakonice 8) ale při pohledu na mapu asi vím proč :-k

díky :D/
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Reklama
 

AGCPLUS
*
Příspěvky: 19
Registrován: 01 kvě 2014, 11:18

Re: LPG

Příspěvek od AGCPLUS »

airwaves píše:Zajímavá teorie z jednoho fora LPG:

Při hoření benzínu dochází k usazování zplodin hoření na ventilech a ventilových sedlech a tyto usazeniny tlumí nárazy při zavírání ventilů. Při hoření LPG jsou zplodiny minimální a proto je nutné přidávat benzín či aditivum, aby se předešlo zaklepání ventilů.
Prosím Vás toto vůbec neberte vážně. To je výplod chorého technika jedné firmy. Jezdí chudák na Babettě a tak tomu moc nerozumí. Sice nás to ve firmě velmi pobavilo a tuto myšlenku jsme pokřtili jako "ochrana motoru karbonizací" ale jinak se jedná o absolutní nesmysl. Naopak u přímovstřikových motorů dochází díky EGR ventilům k nanášení vrstev karbonu na sacích ventilech odkud se mohou tyto nečistoty dostat do válce, kde nadělají slušnou paseku. V krajních případech se může potkat i motor - toto se opravdu již stalo. Výrobci motorů na to již reagují.

Co se týká ochrany ventilů a ventilových sedel - v minulosti tuto funkci zastávala látka obsažená v benzínu tertraethylolovo, která bohužel ničí katalyzátory. Ekvivalent této látky je dnes jiný kov, který se snáší s katalyzátory a to je tekutý draslík. Na trhu je poměrně široká škála aditiv, které se od sebe liší právě množstvím tekutého draslíku. Také instalace takového zařízení by měla splňovat určitá pravidla, aby byly ventily opravdu chráněné všechny stejně - optimálně. Ale o tom se můžete dočíst na našich stránkách.

K přívstřikům benzínu: za prvé to je doporučení výrobce zařízení BRC, důvodů pro to je hned několik - 5-ti letá záruka bez omezení počtu najetých kilometrů může v extrému dopadnout tak, že této velkorysé záruky někdo využije tak, že si koupí auto, které pak denně drtí plně obsazené po dálnici z Prahy do Frankfurtu. Při provozu na LPG je ve válcích mírně vyšší teplota spalování než při provozu na benzín. Při dlouhobém přetěžování motoru výše zmíněným způsobem pak dochází k poškozování jak ventilů, tak katalyzátoru, který je v případě motorizace 1,6 CVVT opravdu blízko. Běžnému uživateli nehrozí v podstatě nic. Ale protože je nemožné vidět všem zákazníkům "do hlavy" tato ochrana je plošná. Přívstřik benzínu ve vysokých otáčkách pro snížení teploty ve válci a katalyzátoru a JLM + VSE pro ochranu ventilů a ventilových sedel tak, jako tomu bývalo u olovnatých benzínů.

Marek Osvald

Akreditovaný dovozce zařízení BRC do ČR AUTOGAS CENTRUM PLUS s.r.o.
[url]http:/www.agcplus.cz[/url]
Přílohy
logo-final-v11_resize.JPG
logo-final-v11_resize.JPG (20.64 KiB) Zobrazeno 3693 x
AGCPLUS
*
Příspěvky: 19
Registrován: 01 kvě 2014, 11:18

Re: LPG

Příspěvek od AGCPLUS »

mmv píše:
airwaves píše:Kde je guru Pataky a zda ještě pro LPG Hyu dělá netuším.
... tak jednu neznámou máme vyřešenu :lol: :lol: :lol:
... no výborně =D> =D> =D> to je slovo do pranice :-) jenom maličkost pane Pataky, na Vašich stránkách v sekci Kontakt mi chybí ta adresa na Strakonice 8) ale při pohledu na mapu asi vím proč :-k

díky :D/
:) Dobrý den, pana Patakyho ale i Housku můžete kontaktovat, ve všech věcech týkající se LPG / CNG, proto u nás pracují.

http://agcplus.cz/kontakt

Marek Osvald
Přílohy
logo-final-v11_resize.JPG
logo-final-v11_resize.JPG (20.64 KiB) Zobrazeno 3690 x
housle
*
Příspěvky: 23
Registrován: 25 pro 2012, 18:26

Re: LPG

Příspěvek od housle »

Pokud váš příspěvek chápu dobře tak při běžném používání vozu (na dálnici jsem jednou za rok...Chorvatsko) nehrozí zaklepání ventilů ani u motoru který nemá z výroby upravenou hlavu válců pro provoz LPG? V mém případě 1,4 cvvt 66kw.
IX20 1.4 CVVT Tricolor
AGCPLUS
*
Příspěvky: 19
Registrován: 01 kvě 2014, 11:18

Re: LPG

Příspěvek od AGCPLUS »

housle píše:Pokud váš příspěvek chápu dobře tak při běžném používání vozu (na dálnici jsem jednou za rok...Chorvatsko) nehrozí zaklepání ventilů ani u motoru který nemá z výroby upravenou hlavu válců pro provoz LPG? V mém případě 1,4 cvvt 66kw.
Odpovím Vám takto: je pravda, že Hyundai nemá nikterak extrémně tvrdá ventilová sedla i samotné ventily, ale netýká se to pouze tohoto výrobce stejné to je i u Fordu a dokonce se zaklepaly ventily i u Škody Octavie 1,6i (po sejmutí víka ventilů na něm byl objeven nápis Made in India). Proto doporučujeme spíše z preventivních důvodů používat kvalitní aditiva. Podívejte se například na tento odkaz, který popisuje test na více než 100.000km právě na voze s měkkými ventily. Tento test proběhl v Německu ve zkušebně TUV a tak existuje poměrně slušná pravděpodobnost (v dnešním světě, kdy už nemůžeme věřit nikomu a ničemu), že aditivum bude stejně fungovat i na Vašem voze.
http://agcplus.cz/clanek/aditivum-pro-lpg
článek jsme pro Vás přeložili z německého originálu:
http://www.lpg-additive.com/kia-testtag ... werte.html
Na tom jestli jako řidiči ventily podpálíme, či ne má stále největší vliv styl naší jízdy. Důkazem budiž dva Fordy, které servisujeme a které mají najeto přes 170.000km bez jakékoliv ochrany...

Marek Osvald
Přílohy
logo-final-v11_resize.JPG
logo-final-v11_resize.JPG (20.64 KiB) Zobrazeno 3680 x
housle
*
Příspěvky: 23
Registrován: 25 pro 2012, 18:26

Re: LPG

Příspěvek od housle »

Vaše odpověď zní celkem přesvědčivě.Jaký systém LPG by jste mi doporučil vzhledem k mé výše uvedené motorizaci.....osobně bych preferoval systém bez přívstřiku benzínu (pokud je to možné) s možností manuálně přepnout mezi benzínem a LPG.....na ochranu ventilů rozhodně vámi doporučené opičí kapky :lol:
IX20 1.4 CVVT Tricolor
AGCPLUS
*
Příspěvky: 19
Registrován: 01 kvě 2014, 11:18

Re: LPG

Příspěvek od AGCPLUS »

Záleží na Vašich preferencích, já bych Vám s ohledem na servisovatelnost u jakéhokoliv dealera Hyundai doporučil BRC, tedy zařízení, které se standardně a primárně používá k továrním přestavbám Hyundai. Jinak lze auto s Vaší motorizací postavit vlastně s každým zařízením, které dovážíme. Nevím, zda-li je Vaše auto ještě v záruce. Jestli ano, podívejte se na tento odkaz:
http://agcplus.cz/clanek/nove-podminky-pojisteni-lpg
na trhu jsme jediní, kteří dokáží nabídnout odpovídající pojistné krytí pro případ ztráty tovární záruky. Jedná se o identický produkt, kterým jsou zajištěny i továrně přestavěné vozy. U nás máte tu výhodu, že Vám toto zajištění můžeme nabídnout i na vozy mírně jeté, ale to se dočtete ve výše uvedeném odkazu. Nenechte se zmást různými nabídkami na trhu - můžete narazit na 5-ti letou záruku na montáž LPG. Což je ekvivalent toho, že si koupíte kuchyň a dostanete na ní 5 let záruku na montáž - to znamená na sestavení skříněk. Ale již se nemluví o tom, kdo zaplatí v této 5 leté záruce například to, když Vám vyteče lednička a zničí podlahu. Dneska je opravdu bláznivý svět. :lol:

S pozdravem Marek Osvald
Přílohy
logo-final-v11_resize.JPG
logo-final-v11_resize.JPG (20.64 KiB) Zobrazeno 3659 x
Uživatelský avatar
airwaves
****
Příspěvky: 1053
Registrován: 30 pro 2010, 08:21
Bydliště: Vysočina

Re: LPG

Příspěvek od airwaves »

Super informace díky AGCPLUS. =D> Ten test, domnívám se je na stránkách http://www.gaslube.cz a týká se motoru 2,0 ?
Pokud mohu jednu otázečku. Jak optimálně inteligentně nastavit společné působení přívstřiku a přimazávání? Mám momentálně na motoru 1,6 cvvt nastaveno 1 kapka za 6s to je přimazávání a pak přístřik benzínu nad 3300 otáček. Trošku přemýšlím zda nesnížit na 2800 jako Mitsu? Zase ale od 1200 jak má nastaveno, nebo měl Hyu bez přímazu se mi zdá zbytečné? Co dnes doporučujete technikům Hyu pro tento motor? Po dálnici jezdím ale tak max do 3500 otáček takže v klídku :D .
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
mmv
*****
Příspěvky: 1703
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: LPG

Příspěvek od mmv »

tak, JLM nainstalován, a nastaven na 15 kapek za minutu a přívstřik od 3600 ot/min montáž v :hyu: autorizovaném servise za cca 3100,- s dph, hned na to Praha Bratislava a dnes z5 tak uvidím kolik toho zmizelo, v návodu se píše 20 ml na 20 litrů paliva tzn na cca 500 litrů LPG tzn cca 6-7k Km, (kdyžtak mě opravte) , bude li tam vapsaver mělo by to být na víc Km , trošku mě štve kam je umístěna kontrolka konce kapaliny (na volný panýlek vedle esp bohužel ale do středu), ale s tim se nějak popasuju :-k :-k :-k
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
AGCPLUS
*
Příspěvky: 19
Registrován: 01 kvě 2014, 11:18

Re: LPG

Příspěvek od AGCPLUS »

mmv píše:tak, JLM nainstalován, a nastaven na 15 kapek za minutu a přívstřik od 3600 ot/min montáž v :hyu: autorizovaném servise za cca 3100,- s dph, hned na to Praha Bratislava a dnes z5 tak uvidím kolik toho zmizelo, v návodu se píše 20 ml na 20 litrů paliva tzn na cca 500 litrů LPG tzn cca 6-7k Km, (kdyžtak mě opravte) , bude li tam vapsaver mělo by to být na víc Km , trošku mě štve kam je umístěna kontrolka konce kapaliny (na volný panýlek vedle esp bohužel ale do středu), ale s tim se nějak popasuju :-k :-k :-k
Dobrý den,

15 kapek za minutu je moc velké množství. Výrobce doporučuje 1 kapku po cca 8 vteřinách. Což odpovídá přibližně 8 kapkám za minutu. Takže si při volnoběhu upravte dávkování škrtícím šroubem (stačí malinko cca 1/2 otáčky). Volnoběhem myslíme běh motoru bez klimatizace, zapnutých světel, vyhřívání zadního okna, či zrcátek...

Pavel Houska - technik AGC PLUS
Přílohy
logo-final-v11_resize.JPG
logo-final-v11_resize.JPG (20.64 KiB) Zobrazeno 3540 x
AGCPLUS
*
Příspěvky: 19
Registrován: 01 kvě 2014, 11:18

Re: LPG

Příspěvek od AGCPLUS »

airwaves píše:Super informace díky AGCPLUS. =D> Ten test, domnívám se je na stránkách http://www.gaslube.cz a týká se motoru 2,0 ?
Pokud mohu jednu otázečku. Jak optimálně inteligentně nastavit společné působení přívstřiku a přimazávání? Mám momentálně na motoru 1,6 cvvt nastaveno 1 kapka za 6s to je přimazávání a pak přístřik benzínu nad 3300 otáček. Trošku přemýšlím zda nesnížit na 2800 jako Mitsu? Zase ale od 1200 jak má nastaveno, nebo měl Hyu bez přímazu se mi zdá zbytečné? Co dnes doporučujete technikům Hyu pro tento motor? Po dálnici jezdím ale tak max do 3500 otáček takže v klídku :D .
Dobrý den, obecně záleží i na druhu použité převodovky 5/6 rychlostní kvůli provozním otáčkám. Jinak je možné limit pro přívstřik benzínu snížit na cca 2400ot/min, ale nedoporučujeme tovární nastavení měnit. Musíte si uvědomit, že taková změna může vést až ke ztrátě záruky od výrobce, který toto nastavení přívstřiku benzínu konzultoval s výrobcem zařízení BRC. Těžké je takto na dálku se vyjádřit, protože neznáme nastavení hodnoty MAPu (senzor podtlaku) jako dalšího ovládacího prvku pro přívstřik benzínu. Pokud MAP zůstal na původní hodnotě 400, doporučujeme tuto hodnotu neměnit.

Pavel Houska - technik AGC PLUS
Přílohy
logo-final-v11_resize.JPG
logo-final-v11_resize.JPG (20.64 KiB) Zobrazeno 3539 x
Uživatelský avatar
Scout
*
Příspěvky: 46
Registrován: 10 dub 2013, 18:51

Re: LPG

Příspěvek od Scout »

mmv píše:tak, JLM nainstalován, a nastaven na 15 kapek za minutu a přívstřik od 3600 ot/min montáž v :hyu: autorizovaném servise za cca 3100,- s dph
A napíšeš prosím i kde? Mě to v Trutnově odmítli udělat. Díky
Hyu ix20 1,6 CVVT 92kW /LPG BRC
Myšák Space Star 1,3 60kW /LPG Magic II (prodáno)
Škoda Forman 1,3 41kW /LPG Lovato (prodáno)
Škoda (beruška) 110L /motor Š110R (ukradeno)
mmv
*****
Příspěvky: 1703
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: LPG

Příspěvek od mmv »

AGCPLUS díky, upraveno, kapalo to moc, kapalina mizela před vočima :wink:
Roumím tomu dobře že v podstatě při domontáži JLM by jste VSR nevypínali??

Scout: to je divný, garanční technik (v Hyundai Centrum Praha s.r.o.). když jsem to poptával asi tak před měsícem, koukl do nějaký :hyu: svodky a konstatoval, že to nějaký vrchní :hyu: technik posvětil s tím,že je tato domontáž doporučena a že se pak jedná o autorizovanou zástavbou s možností vypnutí přívstřiku
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Uživatelský avatar
Scout
*
Příspěvky: 46
Registrován: 10 dub 2013, 18:51

Re: LPG

Příspěvek od Scout »

mmv píše:Scout: to je divný, garanční technik (v Hyundai Centrum Praha s.r.o.). když jsem to poptával asi tak před měsícem, koukl do nějaký :hyu: svodky a konstatoval, že to nějaký vrchní :hyu: technik posvětil s tím,že je tato domontáž doporučena a že se pak jedná o autorizovanou zástavbou s možností vypnutí přívstřiku
Co k tomu dodat, já byl koncem března na garančce a tam mi řekli, že je vypnutí přívstřiku kvůli snížení výkonu zakázaný. Takže to zkusím taky v :hyu: Centru.
Nevíš, jak dlouho jim trvala samotná doinstalace toho bazmeku? Mám to do Prahy přeci jen trochu z ruky, tak bych to s něčím spojil. Díky
Hyu ix20 1,6 CVVT 92kW /LPG BRC
Myšák Space Star 1,3 60kW /LPG Magic II (prodáno)
Škoda Forman 1,3 41kW /LPG Lovato (prodáno)
Škoda (beruška) 110L /motor Š110R (ukradeno)
Uživatelský avatar
koudý
**
Příspěvky: 121
Registrován: 19 kvě 2011, 08:35

Re: LPG

Příspěvek od koudý »

AGCPLUS: .. píšete že přístřik benzínu není stále, ale až od vyšších otáček - od kolika otáček je standartně nastaven (ix20 1.4, 5kvalt), mám li firmware s přístřikem 20% ? .. Jste dodaveté BRC, předpokládám že je to od Vás kopírované nastavení ...
Hyundai ix20 1.4/66kW Classic (Crystal White), LPG BRC, disky 16" PROLINE B700, 6.5x16" (ET45) @ GoodYear 205/55 R16.
Odpovědět

Zpět na „ix20“