Tempomat
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Tempomat
No já mám v Nubiře tempomat ale ještě ten starý co motorkem přidává a ubírá plyn.... Moje zkušenosti jsou takové, že občas "houpe" a fakt je to nepříjemné, u mě pomáhá nastavit rychlost třeba na 120 a pak plusem si několikrát přidat na těch tachometrovejch 130 , pak většinou nehoupe..... Jinak bacha ve městě na tempomat. používám ho hlavně ve zlíchovským a strahovským tunelu, na jižní spojce atd. ale v tunelech dávejte bacha, tam jsou proměnné značky a už jsem platil v tunelu Mrázovka bylo 70 a ve strahovským jen 50 !!!!! samozřejmě jsem projel oba na tempomat 70... jen chci říci že ta změna byla absolutně bez jakéhokoli důvodu v sobotu večer po 21h !!!!!!! nebylo tam žádné mytí tunelu, žádné omezení ani havárie, prostě klasická kasírovačka .... tak bacha ať taky zbytečně nenaplníte obecní kasu .......
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
- Reklama
Re: Tempomat
Takže - pokud jedu bez tempomatu a řídím si rychlost plynem sám, tj. že nastavím tak aby nezrychloval ani nezpomaloval, ale při tom jsem udržel konstantní rychlost, tak to motor v pohodě na tu šestku a 2000tis otáček bere bez jakéhokoliv cukání - takže tvá "dedukce", že na to motor nemá je mylná - on na to má.Mexican píše:wow.. niekto je evidentne frustrovany. Takze. S benzinovymi motormi mam najazdene prd, ale to malo vo viem mi hovori ze u vyssieho zaradeneho stupna ten motor "okolo" 2000 otacok nema silu. Ziadna maloobjemova atmosfera s 16V technikou u vyssich prevodovych stupnov proste pri danych otackach nema vykon ani krutak. Preboha, pozrite sa na vykonovu charakteristiku a naucte sa to respektovat. CVVT nie je turbodiesel
Ak mi niekto na mestkom okruhu pri 80km/h prejde cez fakt ze musim vypnut tempomat, tak okoto tych 2000 otacok musim okamzite radit dole. Ak je tam obmedznea rychlost na 70, tak snad nejazdim 80. Co tak matne spominam na benzinaky, tak 4-5 prevodovy stupen je ideal u rychlosti 70-80. Pod 2200 by som s benzinakom na 5-6 prevodovom stupni ani po rovine nejazdil. On ten tempomat bohuzial nevidi co je pred cumakom auta, nevidi nerovnosti krajiny
osobne invektivy si mily mkr mozes nechat niekam do hospody. Ak ta stve ze ti cuka tempomat, tak hladaj pricinu u seba, nie u tempomatu. Bud nevies ako s tym autom jazdit, alebo tankujes nevhodne palivo a motor ma dost. Ak si haklivy na plato vajec, je to toj proble. Ale vyraz chujo mozes pouzivat maximalne vtedy ak si rano nasadis naopak trenirky
Prostě a jednoduše je špatně odladěná bitová mapa pro tempomat.
A jak sám píšeš - 80 tacho není 80 skutečných, ale je to něco okolo 70
aktuálně:
Hyundai i30 kombi 1,6i CVVT
Škoda Yeti 2,0 TDi 4x4
v minulosti:
Škoda O2 2,0TDi 4x4; Škoda O2 2,0TDi; VW Passat 1,9TDi; Mazda 3 2,0i GT
Toyota Avensis 1,6 VVTI; Škoda Felicia 1,3i; Škoda Favorit 1,3;Škoda 130GL
Škoda 120L; Škoda 100L
Hyundai i30 kombi 1,6i CVVT
Škoda Yeti 2,0 TDi 4x4
v minulosti:
Škoda O2 2,0TDi 4x4; Škoda O2 2,0TDi; VW Passat 1,9TDi; Mazda 3 2,0i GT
Toyota Avensis 1,6 VVTI; Škoda Felicia 1,3i; Škoda Favorit 1,3;Škoda 130GL
Škoda 120L; Škoda 100L
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Tempomat
Richard555: To mi připomíná ježdění po slovenských dálnicích - tam jsou taky často různá nesmyslná omezení
Tempomat používám vždy, když to situace dovolí bez ohledu na to, zda je to ve městě, na okresce nebo dálnici (dálnice už jen na tempomat) a naštěstí bez problému
Tempomat používám vždy, když to situace dovolí bez ohledu na to, zda je to ve městě, na okresce nebo dálnici (dálnice už jen na tempomat) a naštěstí bez problému
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
-
- *
- Příspěvky: 85
- Registrován: 12 dub 2013, 22:44
Re: Tempomat
V Praze je buď 70 (hlavně v tunelech), nebo 80/100 (na radiálách) - všechno min. 4 pruhy. Takže mít tempomat na tachometrových 80 ve dvou zmíněných případech a v pravým pruhu, není žádný vysírání.Mexican píše:mozem sa opytat ake otacky mas u tej sestky na 80? pretoze IMHO mat tempomat u M/T na najvyssom stupni pri malej rychlosti je proste zverstvo. ta sestka je urcena prave na dialnicne rychlosti, kde je aspon trochu v otackach. Ta sestka je dlha a u tak nizkych otackach ten slaby 16V moto proste nevladze a preto si tempomat musi pomahat plynom. U A/T by podradil a bolo by
PS neruzomiem taktiez mat nastaveny tempomat na 80kmh/ co je cca 75kmh podla GPS na cestach kde sa da tempomat pouzit - teda okreskach / prva trieda. To je maximalne na vysieranie ludi. Plato vajec za sklom vozite tiez?
Jinak souhlasím s tím, že 80 km/h na 6tku není zrovna dobrý, ale když jedeš z mírnýho kopečka, kde ti to i na tu 6tku bez tempomatu zpomaluje, tak proč ho nezapnout, že? V ten moment ti to ale začne cukat (nebo ne, jak kdy), což je docela opruz.
Re: Tempomat
Osmdesátkou na šestku je to s 1.6 CVVT bez problémů. Koně potřebuju na to, když mám plný auto lidí nebo nákladu, potřebuju hodně zrychlit nebo jedu do kopce. Na udržení konstatní rychlosti na rovince (plusmínus) při obsazení jedním člověkem je to úplně v pohodě. Nic neklepe, neškube, nedrnčí. Motory jsou prostě jinde než před pár lety. Měl jsem i jiné benzíňáky a tam to s pružností bylo horší, ale tenhle motor má širší rozsah použitelných otáček.
Tempomat mi občas (ale fakt sporadicky) zahoupe, stačí překliknout plus nebo mínus na volantu a pak mi to zmizelo, prostě si řídící jednotka s tou konkrétní rychlostí nebo úrovní otáček neuměla přesně poradit.
A taky to houpe na nerovných silnicích, na stokrát přeplátovaných asfaltech tempomat špatně vyhodnocuje ono poskakování asi jako frekventované klesání a stoupání, takže s autem potom cuká. To zdůvodnění je pouze moje domněnka, s nikým jsem to zatím neřešil.
Tempomat mi občas (ale fakt sporadicky) zahoupe, stačí překliknout plus nebo mínus na volantu a pak mi to zmizelo, prostě si řídící jednotka s tou konkrétní rychlostí nebo úrovní otáček neuměla přesně poradit.
A taky to houpe na nerovných silnicích, na stokrát přeplátovaných asfaltech tempomat špatně vyhodnocuje ono poskakování asi jako frekventované klesání a stoupání, takže s autem potom cuká. To zdůvodnění je pouze moje domněnka, s nikým jsem to zatím neřešil.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
- hrebineknaprodej
- *
- Příspěvky: 34
- Registrován: 02 čer 2014, 13:19
- Bydliště: Český Těšín
Re: Tempomat
Aut. převodovka to vyřeší a nikde nic nehoupá, nemusím řešit co tam je za rychlost, ani či jedu do kopce vynikající věc.Pro mne už žádné auto bez automatu brát nebudu.
1,6 GDI AUTOMAT Cool Red Style 6,2 - 7,1
Re: Tempomat
Když chcete jezdit s tempomatem nižšími rychlostmi,zařaďte nižší rychlost ! A je po problému ! IV nebo V kvalt,si poradí lépe
Hyundai i30 1,6i Trikolor Komfort Agua blue met.2013
Re: Tempomat
Po zapnutí tempomatu musíš nejprve lehce přibrzdit a tím tempomat aktivuješ a on si ověří brzdykubad píše:občas mě to udělá i na Ix55, prostě se nechce chytnout - stačí lehce sešlápnout brzdu a pak už zase funguje jak má jinak samo u mě fnguje až od 40km/h
Tesest
Re: Tempomat
Hm a proč bych si měl zvyšovat spotřebu kvůli tomu, že nějakej "dement" neumí odladit SW?OGYN píše:Když chcete jezdit s tempomatem nižšími rychlostmi,zařaďte nižší rychlost ! A je po problému ! IV nebo V kvalt,si poradí lépe
aktuálně:
Hyundai i30 kombi 1,6i CVVT
Škoda Yeti 2,0 TDi 4x4
v minulosti:
Škoda O2 2,0TDi 4x4; Škoda O2 2,0TDi; VW Passat 1,9TDi; Mazda 3 2,0i GT
Toyota Avensis 1,6 VVTI; Škoda Felicia 1,3i; Škoda Favorit 1,3;Škoda 130GL
Škoda 120L; Škoda 100L
Hyundai i30 kombi 1,6i CVVT
Škoda Yeti 2,0 TDi 4x4
v minulosti:
Škoda O2 2,0TDi 4x4; Škoda O2 2,0TDi; VW Passat 1,9TDi; Mazda 3 2,0i GT
Toyota Avensis 1,6 VVTI; Škoda Felicia 1,3i; Škoda Favorit 1,3;Škoda 130GL
Škoda 120L; Škoda 100L
Re: Tempomat
Řeč byla o nižších rychlostech ! Chtít po tempomatu aby dobře reagoval třeba při 50 km/hod na VI kvalt je nesmysl,a žádnej software to nevyřeší Cukání je třeba připsat "hardware "mezi volantem a sedačkou
Hyundai i30 1,6i Trikolor Komfort Agua blue met.2013
Re: Tempomat
Myslíš, že když ten "hardware" jede 80 na VI a necuká to a po přepnutí na tempomat to cukat začne je opravdu záležitostí "hardware" mezi volantem a sedačkouOGYN píše:Řeč byla o nižších rychlostech ! Chtít po tempomatu aby dobře reagoval třeba při 50 km/hod na VI kvalt je nesmysl,a žádnej software to nevyřeší Cukání je třeba připsat "hardware "mezi volantem a sedačkou
Trvám si na tom, že odladění SW prostě odfláknul
aktuálně:
Hyundai i30 kombi 1,6i CVVT
Škoda Yeti 2,0 TDi 4x4
v minulosti:
Škoda O2 2,0TDi 4x4; Škoda O2 2,0TDi; VW Passat 1,9TDi; Mazda 3 2,0i GT
Toyota Avensis 1,6 VVTI; Škoda Felicia 1,3i; Škoda Favorit 1,3;Škoda 130GL
Škoda 120L; Škoda 100L
Hyundai i30 kombi 1,6i CVVT
Škoda Yeti 2,0 TDi 4x4
v minulosti:
Škoda O2 2,0TDi 4x4; Škoda O2 2,0TDi; VW Passat 1,9TDi; Mazda 3 2,0i GT
Toyota Avensis 1,6 VVTI; Škoda Felicia 1,3i; Škoda Favorit 1,3;Škoda 130GL
Škoda 120L; Škoda 100L
Re: Tempomat
trvat si tvrdohlavo na svojom je tiez nazor
ale OGYN ma pravdu, staci pustit tempomat na nizsi prevovody stupen (a vsetko je OK)
ak ides "80" na 6st. tak ako vodic drzis pedal v jednej polohe
tj. auto ide chvilu 80, do kopca potom 70 a z kopca 90
(za podmienky ze podvedome nebudes pohybovat z pedalom)
na rozdiel toho, pri tempomat
ak nastavis "80" na 6st. tak on pojde stale 80 (po rovinke, do kopca, aj z kopca)
a to znamena ze tempomat musi upravovat rychlost (rozumej - elektronicky poziciu pedalu) co je hlavny dovod preco pocitujes "sekanie/trhanie" auta pri nizkych otackach
auto proste zrychli (o viac nez mas nastavene) a potom zase zpomali (na menej ako mas nastavene)
trapenie motoru na nizkych otackach s tempomatom je fakt super
(byt vyrobcom zakazem aktivaciu tempomatu pod urcite otacky a je to vyriesene)
ale OGYN ma pravdu, staci pustit tempomat na nizsi prevovody stupen (a vsetko je OK)
ak ides "80" na 6st. tak ako vodic drzis pedal v jednej polohe
tj. auto ide chvilu 80, do kopca potom 70 a z kopca 90
(za podmienky ze podvedome nebudes pohybovat z pedalom)
na rozdiel toho, pri tempomat
ak nastavis "80" na 6st. tak on pojde stale 80 (po rovinke, do kopca, aj z kopca)
a to znamena ze tempomat musi upravovat rychlost (rozumej - elektronicky poziciu pedalu) co je hlavny dovod preco pocitujes "sekanie/trhanie" auta pri nizkych otackach
auto proste zrychli (o viac nez mas nastavene) a potom zase zpomali (na menej ako mas nastavene)
trapenie motoru na nizkych otackach s tempomatom je fakt super
(byt vyrobcom zakazem aktivaciu tempomatu pod urcite otacky a je to vyriesene)
Re: Tempomat
Děkuji za vyčerpávající odpověď mimo mísu
2 tis. otáček je málo
O žádným kopci nebyla z mé strany řeč. Jedná se o jízdu po rovině, kde pro udržení zvolené rychlosti 80km nastavím plyn a bez korekcí pak jedu stále stejně rychle.
Pak přepnu na tempomat a auto přidá-ubere-přidá-ubere ... a tak stále dokola, jak žák autoškoly - prostě neumí najít optimální otáčky.
Když to dovede moje noha, proč to nedovede SW? Protože je špatně odladěný - HOWGH
není moje první auto s tempomatem, takže můžu porovnávat jak se má a nemá chovat
2 tis. otáček je málo
O žádným kopci nebyla z mé strany řeč. Jedná se o jízdu po rovině, kde pro udržení zvolené rychlosti 80km nastavím plyn a bez korekcí pak jedu stále stejně rychle.
Pak přepnu na tempomat a auto přidá-ubere-přidá-ubere ... a tak stále dokola, jak žák autoškoly - prostě neumí najít optimální otáčky.
Když to dovede moje noha, proč to nedovede SW? Protože je špatně odladěný - HOWGH
není moje první auto s tempomatem, takže můžu porovnávat jak se má a nemá chovat
aktuálně:
Hyundai i30 kombi 1,6i CVVT
Škoda Yeti 2,0 TDi 4x4
v minulosti:
Škoda O2 2,0TDi 4x4; Škoda O2 2,0TDi; VW Passat 1,9TDi; Mazda 3 2,0i GT
Toyota Avensis 1,6 VVTI; Škoda Felicia 1,3i; Škoda Favorit 1,3;Škoda 130GL
Škoda 120L; Škoda 100L
Hyundai i30 kombi 1,6i CVVT
Škoda Yeti 2,0 TDi 4x4
v minulosti:
Škoda O2 2,0TDi 4x4; Škoda O2 2,0TDi; VW Passat 1,9TDi; Mazda 3 2,0i GT
Toyota Avensis 1,6 VVTI; Škoda Felicia 1,3i; Škoda Favorit 1,3;Škoda 130GL
Škoda 120L; Škoda 100L
Re: Tempomat
Napr. mne húpal tempomat aj pri 130km/h a 4000ot. na 5ťku. Tu sa nedá tolerovať žiadne hupanie!
Mkr má pravdu...
Mkr má pravdu...
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: Tempomat
Záleží na profilu trati,protivětru apod ! U automatické převodovky žádný problém není,ale u VI.kvaltu není možné chtít po tempomatu "divy" ! Kdyby to byl 3l motor tak by nebyl opět žádný problém ale u 1,6 Já když jedu v obci 50 na tempomat ,nechávám lV kvalt,a také žádný problém není
Hyundai i30 1,6i Trikolor Komfort Agua blue met.2013