Vrzání řízení - vyřešeno

Santa Fe druhé generace, 2006 -2012

Moderátoři: miooo, Moderátoři

Odpovědět
lyachin
*
Příspěvky: 41
Registrován: 28 pro 2011, 12:35

Vrzání řízení - vyřešeno

Příspěvek od lyachin »

Tak jsem dnes udělal ložiska na tlumičích a odstranilo se cvakání při rozjezdu, bohužel jsem zjistil, že mi vrže řízení. Vychází to přímo z něj. Nemá s tím někdo nějakou zkušenost? Díky.
Naposledy upravil(a) lyachin dne 17 čer 2015, 21:00, celkem upraveno 1 x.
Reklama
 

lyachin
*
Příspěvky: 41
Registrován: 28 pro 2011, 12:35

Re: Vrzání řízení

Příspěvek od lyachin »

Vážně nikdo nic? Zatím jsem se snažil eliminovat případný omyl, ale je to jasné. Vážně vrže řízení.
ivan
Moderátor
Příspěvky: 2284
Registrován: 08 srp 2005, 00:10
Bydliště: Domažlicko

Re: Vrzání řízení

Příspěvek od ivan »

lyachin píše:Vážně nikdo nic? Zatím jsem se snažil eliminovat případný omyl, ale je to jasné. Vážně vrže řízení.
Řizeni muže vrzat ,o to nejde ale co ho pohani jde o servo bud mechanicke nebo elektronicke,o boji vidim jasně čerpadlo :!: ,nedostatečny vykon :!: :!:Vystupniho tlaku :!:
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)
Petr73
*
Příspěvky: 48
Registrován: 30 led 2008, 16:55

Re: Vrzání řízení

Příspěvek od Petr73 »

Na tlumičích jsou nějaká ložiska???
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi Dynamic man.
Uživatelský avatar
Karamusa
**
Příspěvky: 338
Registrován: 13 led 2011, 22:02
Bydliště: F-M

Re: Vrzání řízení

Příspěvek od Karamusa »

Horní uložení,jako na každem autě
Prodej levných autodílů.
Petr73
*
Příspěvky: 48
Registrován: 30 led 2008, 16:55

Re: Vrzání řízení

Příspěvek od Petr73 »

Tam je axiální ložisko? Já naposledy měnil přední tlumiče na Toledu a už si nevybavuju, že by v horním uložení něco takového bylo...
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi Dynamic man.
lyachin
*
Příspěvky: 41
Registrován: 28 pro 2011, 12:35

Re: Vrzání řízení

Příspěvek od lyachin »

Od serva to vrzání nejde, je to mechanické a vrže to i bez nastartovaného motoru, když to táhnu rukama. Jinak ložiska jsou vyměněná, to vrzalo též, ale jinak.
Karel6888
**
Příspěvky: 125
Registrován: 18 dub 2009, 13:11

Re: Vrzání řízení

Příspěvek od Karel6888 »

Také to můžou dělat svislé čepy stačí propíchnout manžetu injekční jehlou a natlačit trochu oleje a máš po vrzání.
lyachin
*
Příspěvky: 41
Registrován: 28 pro 2011, 12:35

Re: Vrzání řízení

Příspěvek od lyachin »

Já už vyměnil i svislé čepy a je to pořád stejné. Reaguje to jen na počasí. Když je zima, tak to nevrže, stejně tak se vrzání ztrácí za mokra.
lyachin
*
Příspěvky: 41
Registrován: 28 pro 2011, 12:35

Re: Vrzání řízení

Příspěvek od lyachin »

Rád bych se podělil o vývoj ve vrzání v řízení. Celou zimu byl klid, ale teď už to nevrže, ale začalo to bouchat. Nemusí to být ani zdaleka v krajní poloze. Stačí, pokud pootočím volantem na jednu a hned na druhou stranu, následuje bouchnutí, jako když někdo klepne kladívkem do spodku auta. Pokud vypnu motor, tak nic při otáčení volantem nebouchne. Tak jsem zvědav, zda to může dělat např. servo, ale nevím.Snažil jsem se překontrolovat případné vůle v řízení, ale nic tam není. Pokud auto zvednu, tak to pochopitelně při otáčení nebouchá, protože kola nekladou takový odpor. Tak vážně netuším :-(
mikodim
****
Příspěvky: 1356
Registrován: 02 lis 2013, 11:37

Re: Vrzání řízení

Příspěvek od mikodim »

Skus ist niekde na jamu, aby kolesa boli dole, auto nastartovane a jeden nech v jame pod autom pocuva odkial ide ten zvuk.. najskor tu bude niekde na hrebeni riadenia nejaka vola .. ale tazko to takto tipivat na dialku..
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
lyachin
*
Příspěvky: 41
Registrován: 28 pro 2011, 12:35

Re: Vrzání řízení - vyřešeno

Příspěvek od lyachin »

Takže vrzání dospělo do fáze, že to vrzalo i při pootočení volantem a bez nastartovaného motoru. Jinak to dokonce při prudkém otočení volantem bouchlo. Při parkování se lidé otáčeli, jestli tam někdo neťukl do jiného auta. Tak závada byla v povolených šroubech, kterými je řízení přišroubováno do nápravnice. Jeden je za krycím plechem výfuku a je dost krkolomné se k němu dostat. Jak se to tam hýbalo, tak to vydávalo, ale vážně děsné zvuky, to měl člověk pocit, že se to řízení rozpadne. Nemusím vám ani psát, že mi odborný servis v rámci prohlídky nabídl výměnu celého řízení... :!:
Odpovědět

Zpět na „SANTA FE II“