Tempomat
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Tempomat
Nikdo žádný divy nechce.
Znovu opakuji - pokud se vůz chová normálně při jízdě "na nohu", tak to musí bez problémů zvládat i na tempomat. A nevymešlejte pořád "profil trati, protivítr, kvalitu povrchu ..."
Nejsem debil a mám už něco s auty najeto, takže tyhle "výmluvy" proč nefunguje tak, jak by měl prostě neberu.
To "houpání" je asi "vlastnost" - prostě nekvalitně odvedená práce při odladění SW.
Znovu opakuji - pokud se vůz chová normálně při jízdě "na nohu", tak to musí bez problémů zvládat i na tempomat. A nevymešlejte pořád "profil trati, protivítr, kvalitu povrchu ..."
Nejsem debil a mám už něco s auty najeto, takže tyhle "výmluvy" proč nefunguje tak, jak by měl prostě neberu.
To "houpání" je asi "vlastnost" - prostě nekvalitně odvedená práce při odladění SW.
aktuálně:
Hyundai i30 kombi 1,6i CVVT
Škoda Yeti 2,0 TDi 4x4
v minulosti:
Škoda O2 2,0TDi 4x4; Škoda O2 2,0TDi; VW Passat 1,9TDi; Mazda 3 2,0i GT
Toyota Avensis 1,6 VVTI; Škoda Felicia 1,3i; Škoda Favorit 1,3;Škoda 130GL
Škoda 120L; Škoda 100L
Hyundai i30 kombi 1,6i CVVT
Škoda Yeti 2,0 TDi 4x4
v minulosti:
Škoda O2 2,0TDi 4x4; Škoda O2 2,0TDi; VW Passat 1,9TDi; Mazda 3 2,0i GT
Toyota Avensis 1,6 VVTI; Škoda Felicia 1,3i; Škoda Favorit 1,3;Škoda 130GL
Škoda 120L; Škoda 100L
- Reklama
Re: Tempomat
Trocha sa do toho zamiešam lebo už dlhšie sledujem túto tému a nedalo mi to nevyskúšať.
Mam 1.4 CVVT a bežne jazdím 1500 - 2000 otáčok 50 km/h (podla GPS nie tacho) na 6. kvalt a žiadne pohupovanie na tempomate som nezaznamenal takže je možné, že 1,4-ka môže mať lepšie odladený SW.
Mam 1.4 CVVT a bežne jazdím 1500 - 2000 otáčok 50 km/h (podla GPS nie tacho) na 6. kvalt a žiadne pohupovanie na tempomate som nezaznamenal takže je možné, že 1,4-ka môže mať lepšie odladený SW.
Hyundai i30 1.4 MPI DOHC CVVT Family cool red 1/2014
Opel Vectra 1.8i 16V CD Dark Blue - predané (224824 km)
Opel Vectra 1.8i 16V CD Dark Blue - predané (224824 km)
Re: Tempomat
Máš pravdu, tempomat má fungovat bez houpání. U mne taky houpal a to jsem měl diesel, který má sílu i při nižších otáčkách.mkr píše:Nikdo žádný divy nechce.
Znovu opakuji - pokud se vůz chová normálně při jízdě "na nohu", tak to musí bez problémů zvládat i na tempomat. A nevymešlejte pořád "profil trati, protivítr, kvalitu povrchu ..."
Nejsem debil a mám už něco s auty najeto, takže tyhle "výmluvy" proč nefunguje tak, jak by měl prostě neberu.
To "houpání" je asi "vlastnost" - prostě nekvalitně odvedená práce při odladění SW.
Rozdíl v místních názorech spíš vidím v tom, že někteří měli už dříve zkušenosti s dobrým tempomatem a druzí ho mají poprvé až teď.
Hyundai i30 1,6crdi style ice blue 06/2012-prodáno
Hyundai Accent 1,5crdi 2007-prodáno
Opel Astra 1.7TD Isuzu-prodáno
Hyundai Accent 1,5crdi 2007-prodáno
Opel Astra 1.7TD Isuzu-prodáno
Re: Tempomat
Jet na "nohu" je rozdíl ! Řidič přidává ubírá a "houpání"nevnímá,přičemž rychlost kolísá Najezdím s různými auty ročně +- 50 tis,a zdánlivé rovinky třeba i s plným náklaďákem se projíždí pokaždé jinak dle zátěže a třeba i protivětru ! Opravdových rovin je u nás málo,takže i motor pokaždé dle zátěže ,i "roztočení turba" táhne jinak! Na dálnici jsem s tempomatem u i30 nikdy žádné cukání nezažil Ono jet dnes po našem přetíženém dálničním tankodromu moc dlouho s tempomatem ani jet nejde Příští měsíc jedu do Chorvatska tak uvidím
Hyundai i30 1,6i Trikolor Komfort Agua blue met.2013
Re: Tempomat
Sorry - fakt nejsem debil - a když jedu "na nohu" tak mám konstantní rychlost, otáčky atd. (prostě jako správně odladěný tempomat) - ten tempomat se chová jak žák v autoškole - přidá-ubere-přidá-ubere - prostě neumí najít "rovnovážný stav" - ještě jednou upozorňuji, že to dělá i při jízdě po rovině a za ideálních klimatických podmínek - jedná se o rychlost 80-90 km/h na VI. - při 100 a více už jede, jak má.OGYN píše:Jet na "nohu" je rozdíl ! Řidič přidává ubírá a "houpání"nevnímá,přičemž rychlost kolísá
A pokud zase někdo začne, že motor podtáčím a proto to dělá, tak mě vytočí
Prostě motor 1,6 už má při 2tis. otáčkách dost síly, aby bez problémů utáhl takovýho střízlíka jako je i30.
Nota bene, když jak tu někdo psal to u 1,4 nedělá.
aktuálně:
Hyundai i30 kombi 1,6i CVVT
Škoda Yeti 2,0 TDi 4x4
v minulosti:
Škoda O2 2,0TDi 4x4; Škoda O2 2,0TDi; VW Passat 1,9TDi; Mazda 3 2,0i GT
Toyota Avensis 1,6 VVTI; Škoda Felicia 1,3i; Škoda Favorit 1,3;Škoda 130GL
Škoda 120L; Škoda 100L
Hyundai i30 kombi 1,6i CVVT
Škoda Yeti 2,0 TDi 4x4
v minulosti:
Škoda O2 2,0TDi 4x4; Škoda O2 2,0TDi; VW Passat 1,9TDi; Mazda 3 2,0i GT
Toyota Avensis 1,6 VVTI; Škoda Felicia 1,3i; Škoda Favorit 1,3;Škoda 130GL
Škoda 120L; Škoda 100L
Re: Tempomat
Právě proto používám tempomat,abych při jízdě "na nohu" nemusel při dodržování předepsanén rychlosti neustále sledovat tachometr a "přidávat a ubírat " !Nesnaž se mi namluvit že nekoriguješ při jízdě plynem (a i brzdou ) rychlost Znovu opakuji auto mi s tempomatem NECUKÁ
Hyundai i30 1,6i Trikolor Komfort Agua blue met.2013
Re: Tempomat
Samozřejmě, že koriguji pokud to situace vyžaduje. Nicméně pokud je rovná silnice, minimální nebo plynulý provoz, tak nastavím tempomat a jedu na něj - na rozdíl od tebe MĚ při určitých rychlostech CUKÁ
aktuálně:
Hyundai i30 kombi 1,6i CVVT
Škoda Yeti 2,0 TDi 4x4
v minulosti:
Škoda O2 2,0TDi 4x4; Škoda O2 2,0TDi; VW Passat 1,9TDi; Mazda 3 2,0i GT
Toyota Avensis 1,6 VVTI; Škoda Felicia 1,3i; Škoda Favorit 1,3;Škoda 130GL
Škoda 120L; Škoda 100L
Hyundai i30 kombi 1,6i CVVT
Škoda Yeti 2,0 TDi 4x4
v minulosti:
Škoda O2 2,0TDi 4x4; Škoda O2 2,0TDi; VW Passat 1,9TDi; Mazda 3 2,0i GT
Toyota Avensis 1,6 VVTI; Škoda Felicia 1,3i; Škoda Favorit 1,3;Škoda 130GL
Škoda 120L; Škoda 100L
Re: Tempomat
Takže včera jsem byl na garančce, takže jsem se o problému houpajícího tempomatu zmínil. Technik mi řekl, že prý by měl být nový SW pro řídící jednotku a že jej tedy přehrají, že to možná pomůže, a pokud ne, tak prý to bude "vlastnost" tempomatu. Slušně jsem ho s touto "vlastností" poslal do zádele s tím ať špatně provedenou práci při odladění SW nesvádí na vlastnost.
Výsledek je takový, že mám nový SW řídící jednotky, ale houpání zůstalo. Evidentně ten SW řešil nějaké jiné problémy.
Také jsem se zmínil o "vlastnosti" rádia, pokud zapnu noční osvětlení a pak např. přidám hlasitost, tak se rádio nepřepne zpět do nočního režimu. Na to prý zatím nový SW není.
Výsledek je takový, že mám nový SW řídící jednotky, ale houpání zůstalo. Evidentně ten SW řešil nějaké jiné problémy.
Také jsem se zmínil o "vlastnosti" rádia, pokud zapnu noční osvětlení a pak např. přidám hlasitost, tak se rádio nepřepne zpět do nočního režimu. Na to prý zatím nový SW není.
aktuálně:
Hyundai i30 kombi 1,6i CVVT
Škoda Yeti 2,0 TDi 4x4
v minulosti:
Škoda O2 2,0TDi 4x4; Škoda O2 2,0TDi; VW Passat 1,9TDi; Mazda 3 2,0i GT
Toyota Avensis 1,6 VVTI; Škoda Felicia 1,3i; Škoda Favorit 1,3;Škoda 130GL
Škoda 120L; Škoda 100L
Hyundai i30 kombi 1,6i CVVT
Škoda Yeti 2,0 TDi 4x4
v minulosti:
Škoda O2 2,0TDi 4x4; Škoda O2 2,0TDi; VW Passat 1,9TDi; Mazda 3 2,0i GT
Toyota Avensis 1,6 VVTI; Škoda Felicia 1,3i; Škoda Favorit 1,3;Škoda 130GL
Škoda 120L; Škoda 100L
Re: Tempomat
bud rad, ze mas aspon nejakej SW, mne rekli, ze na 1.4 zadnej vubec neni, houpam taky, ale to pri stale rychlosti, na rovne silnici, stalym stupni prevodu a pohupuju se, tempomat jsem jeste nezkousel a snad ani nebudu kdyz jsem ve vedrech poustel na plno klimu, tak to bylo jeste horsi, hold moc dobre tohle vyreseny na H neni... a to at je to 1.4 ci 1.6ka
Re: Tempomat
Hm nevím co dělám jinak, ale tempomat šlape jak má. Na rovině drží rychlost a kopec zpravidla cca o 3 km/h rychlost spadne a z kopce zase o 3 km/h přidá, ale rychlost je stabilní.
A bylo by divné, kdyby to byl kus od kusu.
A bylo by divné, kdyby to byl kus od kusu.
i30 kombi; MY 2014; 1,6 CVVT; Aqua blue; Parking; 16" ALU
Škoda Octavia II@1,6mpi@75kw@Green Islanad@Ambiente - prodáno
Ford Escort@1,6@66kw@Dark blue - prodáno
Škoda 120L&1,2@37kw@Basic red - prodáno
Škoda Octavia II@1,6mpi@75kw@Green Islanad@Ambiente - prodáno
Ford Escort@1,6@66kw@Dark blue - prodáno
Škoda 120L&1,2@37kw@Basic red - prodáno
Re: Tempomat
Mam 1.4-ku a žiadne pohupovanie tempomatu som nezaznamenal. Používam ho pravidelne pri rôznych rýchlostiach od 50 km/hod po 130km/hod. (GPS nie tachometrovych).
Hyundai i30 1.4 MPI DOHC CVVT Family cool red 1/2014
Opel Vectra 1.8i 16V CD Dark Blue - predané (224824 km)
Opel Vectra 1.8i 16V CD Dark Blue - predané (224824 km)
- Linux
- **
- Příspěvky: 143
- Registrován: 15 črc 2014, 09:27
- Bydliště: Poběžovice/Domažlice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tempomat
Zkoušel jsem to a mě se po úpravě hlasitosti displej vypne, takže to softwarem může být... Nebo se jim jen do toho nechtělo.mkr píše:Také jsem se zmínil o "vlastnosti" rádia, pokud zapnu noční osvětlení a pak např. přidám hlasitost, tak se rádio nepřepne zpět do nočního režimu. Na to prý zatím nový SW není.
Hyundai i30 kombi, paket parking, weekend, barva Aqua Blue, 07/2014.
Co ještě mám:
Tabant 601 S 1971
Trabant 601 de Luxe 1989
Trabant 601 S 1989
ČZ 125 Sport 1964
Jawa 50 typ 20 1968
Suzuki Ignis 1.3 VVT, červená, 2004
Co ještě mám:
Tabant 601 S 1971
Trabant 601 de Luxe 1989
Trabant 601 S 1989
ČZ 125 Sport 1964
Jawa 50 typ 20 1968
Suzuki Ignis 1.3 VVT, červená, 2004
Re: Tempomat
Taky mi tempomat houpe. I když je to jen málo, tak mi to vadí. Spolucestující to asi moc nevnímají, nebo si říkají, že neumím řídit. Zjistil jsem, že na 4ku to nedělá vůbec, ale 5-6ka je v nižších otáčkách na tempomatu problém. Ale zase, pokud naložím auto do plna, tak to už cítit není. Připadá mi to jako špatně doladěný systém vstřiku, kdy si jednotka co 3 sekundy vyhodnotí rychlost a tou pak ovládá množství vstřiku, ale když je směsi více a auto se rozjede víc než by mělo, tak to samozřejmě přiškrtí, ale zase moc. A pořád takto dokola, houpačku to z auta udělá...
Rádio v nočním režimu vypína LCD jen tehdy, když se ovládá hlasitost na volantu.
Rádio v nočním režimu vypína LCD jen tehdy, když se ovládá hlasitost na volantu.
i30 trikolor 1.4 CVVT | rv. 2013
Re: Tempomat
Bohužel mě nezhasne i když ovládám z volantualdai30 píše:
Rádio v nočním režimu vypína LCD jen tehdy, když se ovládá hlasitost na volantu.
aktuálně:
Hyundai i30 kombi 1,6i CVVT
Škoda Yeti 2,0 TDi 4x4
v minulosti:
Škoda O2 2,0TDi 4x4; Škoda O2 2,0TDi; VW Passat 1,9TDi; Mazda 3 2,0i GT
Toyota Avensis 1,6 VVTI; Škoda Felicia 1,3i; Škoda Favorit 1,3;Škoda 130GL
Škoda 120L; Škoda 100L
Hyundai i30 kombi 1,6i CVVT
Škoda Yeti 2,0 TDi 4x4
v minulosti:
Škoda O2 2,0TDi 4x4; Škoda O2 2,0TDi; VW Passat 1,9TDi; Mazda 3 2,0i GT
Toyota Avensis 1,6 VVTI; Škoda Felicia 1,3i; Škoda Favorit 1,3;Škoda 130GL
Škoda 120L; Škoda 100L
Re: Tempomat
kitrab píše:Hm nevím co dělám jinak, ale tempomat šlape jak má. Na rovině drží rychlost a kopec zpravidla cca o 3 km/h rychlost spadne a z kopce zase o 3 km/h přidá, ale rychlost je stabilní.
A bylo by divné, kdyby to byl kus od kusu.
Mě u GDI funguje podobně,po rovině nepociťuju žádné kolísání rychlosti,do kopce je cítit jak auto mírně
přidá( rychlost se lehce sníží a pak drží),z kopce zase ubere a jede i jakoby bez plynu,pokud je tedy cesta z prudšího kopce...
Je to moje první auto s tempomatem,takže srovnání nemám,ale nějaký výrazný změny rychlosti budou
určitě špatně.Co zkusit jinej servis?
Rádio se mi při ovládání hlasitosti z volantu přepne zpátky do nočního režimu,při ovládání přímo na rádiu
nevím,nezkoušel jsem.
i30 kombi 1,6GDI Komfort Parking Satin Amber