Zimní pneu
Moderátor: Moderátoři
Zimní pneu
Tak koukám po nějakých zimních pneu http://www.toppneu.cz/levne-pneu/osobni ... zimn%C3%AD půjdu do nějakých, které mají menší zatížení protože nic těžkého nevozím a nejsou tak drahé. Dám asi Barumky je to taková zlatá střední kvalita a cena taky dobrá. Dále mám vyhlídnuté řetězy http://www.snehove-retezy-shop.cz/1276- ... z-797.html protože nějaké hory asi taky dáme. Doufám že ty od Thule budou se budou nandavat a sundavat lépe, zatím vše od Thule bylo velice dobře vymyšleno a fungovalo to Co vy na to co máte nějakou zimu již za sebou.
- Reklama
- Maros Hupka
- **
- Příspěvky: 214
- Registrován: 04 srp 2006, 00:06
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zimní pneu
Ja som mal najprv zimné "YOKOHAMA SUPERVAN 354" na tých som urobil za 4 zimy 49.668km a teraz mám "MICHELIN AGILIS 81 SNOW&ICE" na ktorých som zatiaľ urobil za 3 zimy 35.285km. Myslím, že na nich urobím podstatne viac ako na Yokohamách. Obidva typy sú ale "záťažové" - teda na vyššiu nosnosť, lebo ja mám auto často plno naložené - Presne tak ako je to v techničáku, aby som predišiel problémom, tak to nemením
Naposledy upravil(a) Maros Hupka dne 04 říj 2012, 13:11, celkem upraveno 1 x.
H1 CRDi r.v.2005 chip 400 Nm 170PS
- Espero
- ******
- Příspěvky: 2819
- Registrován: 02 srp 2007, 10:01
- Bydliště: Tetín-Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zimní pneu
Já mám Barum Polaris 2, ale moc s H1 v zimě nejezdím, takže jsou po téměř dvou letech stále jako nové. Letos ani nebudu přezouvat a nechám jí stát v garáži na letních, v zimě jsem se rozhodl nevyjet, v předchozích letech jsem to auto používal jen jako zálohu pro případ provozního výpadku dacie, teď tuhle funkci převezme nový Renault, je to provozně levnější řešení. Na novou Thalii jsem koupil před 2 dny v akci v OBI nové 14" Debica Frigo za 799,- Kč/kus. Cena je docela bomba, na internetu se ty gumy prodávají za 1100 až 1370 Kč, jak kde. A navíc jsem k nim dostal slevu na nákup autodoplňků dalších 200 kč (50 kč za kus), takže z toho pořídím zdarma ještě 2 umělohmotné poklice na disky ze 4. Šice žádná extra praráda, ale účel to splní.
Jinak k tomu zatížení, myslím, že je potřeba koupit takové gumy, které jsou uvedené v TP. Tady bych zrovna tolik nešetřil, abych někde nenarazil na problémy spojené s úředním blbem.
Jinak k tomu zatížení, myslím, že je potřeba koupit takové gumy, které jsou uvedené v TP. Tady bych zrovna tolik nešetřil, abych někde nenarazil na problémy spojené s úředním blbem.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
Re: Zimní pneu
Ahoj, kupoval jsi ty sněhové řetězy, pokud ano, jaké jsou? Všude píšou, že auta, která mají zadní náhon, by měla mít řetězy na všechna kola...
Re: Zimní pneu
Pri pohone 4x4 bez medzinapravoveho difu je vhodne pouzit retaze na obidve napravy z dovodu zvyseneho namahania pohonneho mechanizmu. Pri zadnom nahone (mozu byt retaze len na pohananej naprave). Z vlastnej skusenosti mozem povedat,ze za beznych prevadzkovych podmienok stacia na H-1 dobre zimne gumy a zatazit zadok auta aspon 100kg a ide to slusne.Pohanany predok sa uplatni az v hlbokom snehu,velkom stupani.
PS mam nahodene Cooper Discoverer M+S Reinforced 235/75x15 a ide to ako tank po snehu... akurat ze vela snehu si neuzili co ma teda dost serinka..
PS mam nahodene Cooper Discoverer M+S Reinforced 235/75x15 a ide to ako tank po snehu... akurat ze vela snehu si neuzili co ma teda dost serinka..
Re: Zimní pneu
Když jsem měl H-1 v manuálu (zadní náhon), tak jsem vzadu vozil 2x 50kg betonovou dlaždici a s ESP se vždy ze sněhu bez problému vyhrabal. Teď mám automat (rovněž zadní náhon), bez dlaždic (vzadu je lavice, která ale určitě 50 kg má), bez ESP a na sněhu velký problém - proto jsem se ptal na ty řetězy. Zrovna včera jsem se nebyl schopný rozjet na malé vrstvě uježděného sněhu, prokluzovalo to na místě oběma směry až jsem si ujezdil vrstvu ledovou. Když jsem přesunul osazenstvo vozu, tak jsem pak nějak vycouval. Co mne ale zarazilo, viděl jsem, že pravé zadní kolo klouzalo, a levé se vůbec netočilo!!! Je tohle v pořádku? Myslel jsem, že když to nemá ESP, tak se točí obě kola pořád stejně... Nebo to souvisí s před několika měsíci hlášenou závadou P0700-systém řízení prokluzu hnacích kol, na kterou mi nikdo nedokázal odpovědět (po promazání turba, se závada přestala oběvovat)? Nevím, jestli tenhle dotaz nepatří do jiného tématu, zatím to vypadá, že v zimě na sněhu bude auto nepoužitelné?-(
I tak díky za jakoukoliv odpověď.
I tak díky za jakoukoliv odpověď.
Re: Zimní pneu
Pleties nesuvisiace veci(premazanie turba) ESP je system,ktory pri preklze jedneho kolesa pribrzdi druhe(otacajuce sa koleso a tym sa prenesie tocivy moment aj na to doteraz stojacie koleso.Funguje to ale iba obmedzene(nenahradza to plnohodnotnu uzavierku. V Tvojom pripade doporucujem si nastudovat princip diferencialu a dat opravit to ESP(a pridat 100kg do kufra) A ked sa ti budu tocit obidve kolesa naprazdno,potom nasadzuj retaze.
- Maros Hupka
- **
- Příspěvky: 214
- Registrován: 04 srp 2006, 00:06
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zimní pneu
to: saraju13
Ak na aute nemáš ESP, je jasné, že sa ti bude v snehu, či na ľade točiť len jedno hnané koleso. Aby sa točili naraz, musel by si mať uzávierku diferenciálu.
Na zimu s našimi H1 sa na tomto fóre teší asi len Milan , my ostatní ju skôr pretrpíme. Aj keď - ak by boli zimy také, ako tieto posledné, tak sa to dá zvládnuť (aspoň tu v Bratislave a blízkom okolí).
Ja mám na aute ešte stále zimné pneu Michelin Agilis S+I od 10/2009 - najazdených mám na nich cca 65.000km. Oproti Yokohamám, čo som tam mal pred tým (a zjazdil ich na doraz za necelých 50.000km) je Michelinka lepšia a zjavne aj trvácnejšia. Dezén je stále ešte celkom solídny a pokiaľ gumy nestvrdnú, tak pravdepodobne ešte absolvujem na nich jednu/dve sezóny. Keď napadol sneh, tak som pre istotu do auta hodil skladaciu lopatu a 100kg papiera (keďže s ním robím) na zadnú nápravu. Ale je fakt, že ak si ujazdíš sneh pod kolesami, tak ho ani nemusí byť veľa a H1 so zadným náhonom už má problém. Najmä ak je auto prázdne. Potom už nepomôže ani predvídavosť a šikovnosť, ale skôr lopata, štrk, či ochotní ľudia navôkol
Ak na aute nemáš ESP, je jasné, že sa ti bude v snehu, či na ľade točiť len jedno hnané koleso. Aby sa točili naraz, musel by si mať uzávierku diferenciálu.
Na zimu s našimi H1 sa na tomto fóre teší asi len Milan , my ostatní ju skôr pretrpíme. Aj keď - ak by boli zimy také, ako tieto posledné, tak sa to dá zvládnuť (aspoň tu v Bratislave a blízkom okolí).
Ja mám na aute ešte stále zimné pneu Michelin Agilis S+I od 10/2009 - najazdených mám na nich cca 65.000km. Oproti Yokohamám, čo som tam mal pred tým (a zjazdil ich na doraz za necelých 50.000km) je Michelinka lepšia a zjavne aj trvácnejšia. Dezén je stále ešte celkom solídny a pokiaľ gumy nestvrdnú, tak pravdepodobne ešte absolvujem na nich jednu/dve sezóny. Keď napadol sneh, tak som pre istotu do auta hodil skladaciu lopatu a 100kg papiera (keďže s ním robím) na zadnú nápravu. Ale je fakt, že ak si ujazdíš sneh pod kolesami, tak ho ani nemusí byť veľa a H1 so zadným náhonom už má problém. Najmä ak je auto prázdne. Potom už nepomôže ani predvídavosť a šikovnosť, ale skôr lopata, štrk, či ochotní ľudia navôkol
H1 CRDi r.v.2005 chip 400 Nm 170PS
Re: Zimní pneu
Díky za odpověď... Tohle není moje parketa, takže tomu moc nerozumím. A podle čeho, a které kolo se začne točit a druhé stát? Pod oběma byla vrstva ledu, točilo se jen pravé. A kdybych vypnul motor a znovu nastartoval točilo by se zase stejné kolo nebo pro změnu to druhé? Nechápu ten princip, když auto nemá žádný přídavný systém (ESP, EDS, ASR, apod.), tak jsem předpokládal, že je vždy stejný točivý moment na obě kola. Nebo to znamená, že i na suchu při svižném rozjezdu mi třeba prohrábne pouze jedno kolo a ne obě? A stejně se bude bez ESP na sněhu chovat třeba i felicie, tzn., když bude hrabat, tak pouze jedno kolo?
Ani u nás na Moravě nebyla tato zima strašná, vyjma posledních cca 14 dní. Hlavní cesty jsou suché, horší ty boční. Jak jsem psal zastavil jsem na rovince, 1 cm sněhu, pneu jeté jednu sezónu - skoro jako nové, a pak takový problém s rozjezdem (navíc u automatu je problém auto rozhoupat, je tam větší prodleva než u manuálu).
Jinak auto bych v žádném případě neměnil, jsem s ním maximálně spokojený po všech stránkách... Spíš mi jde o to, abych věděl, jak se na sněhu chová. V manuální převodovce jsem to měl zmáklé a bez problémů... Automat je v tomto horší, navíc nechápu, proč, když je to taky model 2008, tak ESP nemá.
Proto ten původní dotaz na sněhové řetězy, opravdu nerad bych zůstal trčet někde v kopcích a tady ty zimy umí být pořádné.
Ani u nás na Moravě nebyla tato zima strašná, vyjma posledních cca 14 dní. Hlavní cesty jsou suché, horší ty boční. Jak jsem psal zastavil jsem na rovince, 1 cm sněhu, pneu jeté jednu sezónu - skoro jako nové, a pak takový problém s rozjezdem (navíc u automatu je problém auto rozhoupat, je tam větší prodleva než u manuálu).
Jinak auto bych v žádném případě neměnil, jsem s ním maximálně spokojený po všech stránkách... Spíš mi jde o to, abych věděl, jak se na sněhu chová. V manuální převodovce jsem to měl zmáklé a bez problémů... Automat je v tomto horší, navíc nechápu, proč, když je to taky model 2008, tak ESP nemá.
Proto ten původní dotaz na sněhové řetězy, opravdu nerad bych zůstal trčet někde v kopcích a tady ty zimy umí být pořádné.
Re: Zimní pneu
Ahoj,
jezdim hodne na hory CR, Rakousko. Mam Barum SnowVanis2, nicmene uz jsem byl dotlacen k tomu nasadit retezy, protoze pokud to auto je prazdne, tak je jedno, jake tam jsou gumy . Mam dlouhou verzi a tam je to citit, zatracene by se mi hodil samosvor a nebo uzaverka, ale pokud by to auto nebylo zatizene, tak ani to by nepomohlo. Pomuze jedine, jet jet a nezastavovat. Ale krome toho jedineho pripadu jsem retezy nasazovat nemusel.
Retezy mam nejake obycejne, nasezeny byly behem 5ti minut a jak to pak jelo.
jezdim hodne na hory CR, Rakousko. Mam Barum SnowVanis2, nicmene uz jsem byl dotlacen k tomu nasadit retezy, protoze pokud to auto je prazdne, tak je jedno, jake tam jsou gumy . Mam dlouhou verzi a tam je to citit, zatracene by se mi hodil samosvor a nebo uzaverka, ale pokud by to auto nebylo zatizene, tak ani to by nepomohlo. Pomuze jedine, jet jet a nezastavovat. Ale krome toho jedineho pripadu jsem retezy nasazovat nemusel.
Retezy mam nejake obycejne, nasezeny byly behem 5ti minut a jak to pak jelo.
Re: Zimní pneu
Hmm, chápu, že na horách se řetězům někdy nedá vyhnout... Ale já se nemohl rozjet v centru obce, kde byly 2cm zbytky sněhu To víš, že mne moc neláká představa nasazovat několik minut řetězy, potom popojet pár metrů a zase je sundávat... Na druhou stranu vždycky může nastat sněhová kalamita a pak je lepší je asi mít k dispozici, než někde trčet a čekat až to roztaje Chtěl jsem nějaké, co se nasazují hodně rychle a jednoduše, aby to mělo význam při situacích, která mne potkala... Takové už ale vychází celkem draze, což bych asi oželel (předpokládám, že se dříve rozpadne auto , než ty řetězy), ale spíš chybí více recenzí na ty kvalitnější... Tak uvidíme. Pravdu máš ale v tom, že jak není zadek zatížený, nepomůže vůbec nic. Ikdyž, jak jsem už psal, s ESP jsem se i s H-1 ze všeho vždycky vyhrabal.
Všem díky za rady a příspěvky!!!!!
Všem díky za rady a příspěvky!!!!!
Re: Zimní pneu
nebud smutny,stalo sa aj mne,rovinka,ujazdeny,az zladovately sneh,zaradeny aj predok,vzadu mam samosvor,tocili mi tro kolesa zo styroch a aj tak som stal na mieste. jednoducho niekedy to nejde,podlozil som gumene rohozky,aby som to rozpohyboval a potom sa to rozkyvalo. Ono na zimu je najlepsia zataz na zadok nadoba so strkom,v pripade potreby podsypes. Inac existuju na taketo pripady celko zaujimave textilne navleky miesto klasickych retazi(na situacie,kedy je velmi klzka zamrznuta vozovka.....http://www.az-pneu.sk/snehove-retaze-textilne
Uzaverka diff
Vcera i predevcirem jsem musel 2x nasazovat na horach retezy. Nevite, zda neni zadni differak zamenej za diff ze starexe s uzaverkou? Ten by se preci mohl dat sehnat. S uzaverou bych totiz vyjel a nemusel nasazovat retezy a na horach jsem kazdy druhy vikend, tak by to stalo za to, sehnat diff s uzaverkou.
M.
M.