i40 v naftě je vděčný návštěvník servisů
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
. Já jsem ji odeslal do světa po 30 měsících se stavem tachometru asi 75.000 km a 19 záručních opravách...
Šanci na výměnu nemáš - musela by to být třikrát stejná závada, a to nikdy není. Motor měl konstrukčně-výrobní problém. Přišli na to, změnili to a nové motory už problémy nemají.
Primárně se nemusí dít nic jiného, než ztráta vody. Voda uniká do klikové skříně tak pomalu, že samotná voda se stíhá odpařit, detergenty (či jak se ty chemický sajrajty v chladící kapalině jmenují) ale do oleje dojdou a zdegenerují jej na neškodnou a nemazající "vodičku". Motor těch 3.500 km vydržet může, ale taky nemusí. Pokud se chystáš za hranice, tak já bych do toho nešel - vím o lepších způsobech jak trávit dovolenou než je lítání kolem mrtvýho auta. Nicméně během záruční opravy máš nárok na zapůjčení náhradního vozidla zdarma, takže jezdit by neměl být problém. A teď už by to mělo jít i celkem rychle, polomotorů a motorů je skladem dost a chladičů a expanzek snad už taky.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate