Zdravim, asi se zase budete smat, ale presto se zeptam. Ma nejaky smysl zakrytovani predni masky na zimu? Nedavno jsem videl nejakeho cloveka na internetu, ktery si masku zakrytoval a docela tim snizil spotrebu. Mi jde ale o vyhrivani a tusim, ze se tak resily auta pred triceti lety.
Do prace to mam 5 km, takze vyjedu a kdyz zacina hrat, tak uz zastavuju. Nezrychlim tim zahrivani? Jasne, v hyundai to takhle naprojektovali, ale par let jsem v automotive delal jako vedouci vyroby a tak vim o cem mluvim, kdyz reknu ze s tim projektovanim to neni tak horke...
Zakrytovani masky na zimu
Moderátor: Moderátoři
- Reklama
- Saimon
- ****
- Příspěvky: 1153
- Registrován: 07 kvě 2010, 13:29
- Bydliště: Hodonínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zakrytovani masky na zimu
Otázka je pěkná ale neřekl jsi nám, jestli máš benzín nebo naftu?
A pak na čem jezdíš?
A pak na čem jezdíš?
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW, ELEGANCE - Prodán 28.7.2017. Nyní nová SUZUKI Vitara 1,6 VVT, Elegance.
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
Re: Zakrytovani masky na zimu
Mám IX35 v benzínu (2,0i)
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Zakrytovani masky na zimu
no je to otázka, dnes už jsou chladící soustavy konstruovány na menší objem vody a tím i rychlejší ohřívání, tak zakrytí vstupu vzduchu do chladiče se např. při delší rychlé jízdě po dálnici, se může projevit přehřátím.....nicméně topení dost tepla odebere a při běžné jízdě stačí přebytečné teplo odebrat i při zakrytém chladiči. Já chladič v zimě zakrývám, ale stalo se mi, že v lednu bylo asi 12°C já moc netopil a musel jsem na dálnici zvolnit a na odpočívadle kryt sundat..... ale fakt se mi to stalo 1x asi za 10 let .....
Spíš než snížení spotřeby bych viděl výhodu v tom, že při jízdě v zimě a mokru lítá do motoru podstatně méně těch "slanejch sraček" asi se zvýší životnost chladiče a kondenzátoru klimy a konektory na kabelech v motoru nebudou tak oxidovat...
Spíš než snížení spotřeby bych viděl výhodu v tom, že při jízdě v zimě a mokru lítá do motoru podstatně méně těch "slanejch sraček" asi se zvýší životnost chladiče a kondenzátoru klimy a konektory na kabelech v motoru nebudou tak oxidovat...
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
- FISHkaa
- Moderátor
- Příspěvky: 3367
- Registrován: 28 dub 2010, 14:48
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zakrytovani masky na zimu
jednoznačně snížíš ochlazování motorového prostoru náporovým větrem (nechal bych díru na sání). Nicméně jak velký to bude mít efekt nevím. Osobně bych ti spíše doporučoval nezávislé topení, alespoň elektrické - pomůžeš tak i motoru
Pokud máš pocit, že ti to málo topí, tak bych ještě ověřil zda termostat uzavírá vnější chladící okruh, protože mě v těchto dnech moje topí do jednoho km
Pokud máš pocit, že ti to málo topí, tak bych ještě ověřil zda termostat uzavírá vnější chladící okruh, protože mě v těchto dnech moje topí do jednoho km
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out